Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

frikadeller med svampe og tofu

Madlavning

lottep1988
Forum-indlæg: 1
Område: Ikke oplyst
Dato: 21/8 2018 11:32 | Indlæg redigeret den: 31/8 2018 19:53

Vi skal på mit arbejde holde en stor sommerfest, hvor jeg er med i festudvalget. Jeg er selv veganer og derfor vil jeg sørge for, at der kommer en del vegetar/veganerretter på tag-selv bordet.
En af mine kollegaer foreslog at tage frikadeller med, hvor jeg rigtig gerne vil lave en vegansk udgave af den klassiske frikadelle. Jeg har før prøvet kræfter af med linsedeller, men jeg tænker jeg gerne vil over i en udgave med svampe og tofu. Har I prøvet kræfter af med dette? Nogle do’s and don’t? :D
Vi står i festudvalget også for underholdning. Har I været til et arrangement, hvor I synes særligt godt om underholdningen, tager jeg også glædeligt imod råd omkring dette :D !ja

Zhcoop
Forum-indlæg: 625
Opskrifter: 10
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/8 2018 14:01

Er det dem her du vil lave?
https://plantepusherne.dk/fraekkedeller-laekre-veganske-klassiske-frikadeller/
Jeg har desværre ikke prøvet at lave dem.. men skal testes en dag, de ser godt ud :]
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 605
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 21/8 2018 14:22

Jeg kan varmt anbefale plantepushernes frækkedeller (se Zhcoop's link ovenfor) - jeg udskifter dog som regel risene med quinoa, men det gør ingen forskel i den gode smag. Selv min kødelskende mand er vild med disse frækkedeller.