Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Trykkoger

 

Madlavning

Curator
Forum-indlæg: 658
Område: KBH
Dato: 2/10 2018 20:23

Jeg er blevet lidt varm på en trykkoger efter at have læst denne artikel.

http://trykkoger.dk/24/kogetider-ris-bonner-og-linser/

Passer kogetiderne?

Hvad skal man kigge efter på en trykkoger?

Kan en billig gøre det eller er der stor forskel på kvalitet?
Kappa
Forum-indlæg: 323
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 5/10 2018 13:42



Curator
Forum-indlæg: 658
Område: KBH
Dato: 7/10 2018 12:25

Der var fine pointer omkring at bunden skal være tyk og siderne ikke er buet. Man kan også se at nogen ikke kommer op på det tryk der skal være.

Jeg prøvede dog at kigge efter deres 'best buy' men den føres ikke i DK og told + fragt løber op i hvad trykkogeren koster.
majaha98
Forum-indlæg: 2
Område: Ikke oplyst
Dato: 2/2 2020 20:49

Det kan være du kan finde svaret inde på https://trykkogeren.dk ,som er en side om trykkogere

Jeg fandt siden i går og har fået en masse nyttig viden
JensCH
Forum-indlæg: 47
Område: Odense
Dato: 3/2 2020 15:27

Hvad har du tænkt dig at koge i den?

Jeg købte mig én for nogle år siden, men fandt meget hurtigt ud af, at sådan en tager lang tid om at opbygge tryk.
Den skulle primært bruges til at koge kartofler, men når man efter en halv time vil se om de er kogt, er man nødt til at tage trykket af, og det tager 10 min. at opbygge igen..

Den blev sat til salg efter to uger og solgt et par måneder senere, delvist også fordi den var højglanspoleret, og dermed nærmest umulig at holde pæn. Fingeraftryk så ud som uhygiejniske fedtpletter på den.
Curator
Forum-indlæg: 658
Område: KBH
Dato: 3/2 2020 20:41

Valget faldt på Tefal secure, fordi modellen kan erhverves til 500,- og har været på markedet i en del år. Der er eksempler på eksploderede trykkogere. Det er rart at være 100% tryg ved sin trykkoger når man bruger den ofte.

Jeg bruger den udelukkende til bælgfrugter, dvs. kikærter og alskens bønner hvor den fungerer helt upåklagelig. Ca. 22 minutter om at tilberede tørrede bønner fra scratch er noget af en tidsbesparelse. Jeg oplever samtidig at bælgfrugter smager bedre med denne kortere tilberedningstid/måde.