Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Kebab?

Madlavning

JulieVege
Forum-indlæg: 6
Område: Vestjylland
Dato: 4/4 2019 07:59

Min kæreste spørger om jeg kan finde noget vegansk mad der minder om kebab fordi det er hans livret. Kan umildbart ikke finde noget men kunne jo være i havde prøvet noget lignede eller har noget prøvet noget der minder om. :D
Zhcoop
Forum-indlæg: 629
Opskrifter: 10
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 4/4 2019 23:01

Har I prøvet seitan krydret som kebab? tænker det er det der minder mest om kebab i konsistensen :]
Achocha
Forum-indlæg: 9
Dato: 6/4 2019 12:25

Den her opskrift er genial .

Nivalis
Forum-indlæg: 8
Dato: 6/4 2019 16:21

Da jeg var på skiferie i Sverige fik jeg noget fra Oumph. Det er vist sojabaseret, som jeg husker det. Og smagte helt fint. Jeg tror måske, jeg har set deres mærke i Føtex uden helt at være sikker :)
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1590
Dato: 9/4 2019 20:12

Hvis det skal imitere både smag og konsistens kan jeg ikke hjælpe, men hvis han blot efterspørger noget som smager henad shawarma (og kan bruges i durum/pita) vil jeg foreslå en lettere modificeret falafel.

Lav en almindelig falafel-fars - og hold evt. igen med den bredbladede persille - og eksperimentér med en blanding af hvidløg, spidskommen, koriander, nelliker, cayennepeber, kanel, kardemomme og evt lidt paprika og sort peber (eller køb en færdigblanding i din grønthandler).
Servér i durum/pita med hummus/hvidløgsolie/sambal og salat, tomat, finsnittet rå rødløg og bredbladet persille.

Jeg plejer at lave en mere traditionel falafel, men ovenstående lyder da ret lækkert egentlig :)
Niklas
Forum-indlæg: 35
Dato: 10/4 2019 21:21

Mit bedste bud på at overbevise en kebab-fan må også være Oumph :-) Jeg har købt det i Føtex