Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hjemmelavet tofu

Madlavning

Serenity
Forum-indlæg: 1695
Område: Nordjylland
Dato: 8/6 2020 15:13 | Indlæg redigeret den: 9/6 2020 21:48

Jeg har tænkt på måske at lave noget hjemmelavet tofu, men jeg er lidt i tvivl om hvor meget af det færdige produkt man får ud af fx 1 kg sojabønner. Er der nogen her som ved noget om det?

Hvis det kan svare sig sådan nogen lunde økonomisk at lave det selv er min tanke at lave en kæmpe portion til en måned ad gangen som så opbevares i fryseren. Måske også forskellige slags pølser som jeg bare vil lave på en bradepande og skære ud i lange firkanter. Jeg er ret glad for nogle af de pølser man kan købe i forretninger, men vil gerne undgå hvede. Er der gode alternativer til hvede?
Serenity
Forum-indlæg: 1695
Område: Nordjylland
Dato: 8/6 2020 15:23

Det lykkedes at finde et svar på nettet. Ca. 1,7 kg tofu skulle det blive til. Det giver god mening da en del af det jo bare er vand.

Nu skal jeg bare finde et godt alternativ til hvede til de pølser jeg gerne vil lave. Jeg tænker det ville være nemmere at leve sundt hvis jeg altid har sådan en hurtig lækker snack med masser af protein som bare kan spises direkte fra køleskabet. Det er også en glimrende kilde til calcium og magnesium hvis man bruger dem som koagulant.