Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

grill

 

Madlavning

blomsterbarn
Forum-indlæg: 172
Opskrifter: 1
Område: Århus
Dato: 3/5 2008 16:00

Hej
nu bliver det jo snart sommer og derned grill sæson hvad plejer i at grille?
Maria-diætist
Forum-indlæg: 329
Opskrifter: 10
Område: KBH
Dato: 3/5 2008 16:15

Majskolber, bagekartofler i folie, rodfrugtstern i folie, tomater, champignon, løg og andet grønt. Nutanabøffer, tofu, veg-pølser + bøffer fra helsen. Og så med god blandet salat og hvidløgsflûte til.
Kilroy
Forum-indlæg: 2999
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 4/5 2008 06:35 | Indlæg redigeret den: 5/5 2008 05:30

Mine favoritter er forkogte kartofler, kvarte grønne pebre og østershatte, alt marineret i f.eks. olivenolie, karrypaste, oregano, chilli, ajvar (pure af rød peber), hvidløg, peber og tandoori krydderi. Eller hvad man nu er vildest med :). En god, blandet salat med friske krydderurter og et groft kvalitetsbrød. Så er det bare at nyde et glas vin, medens de små darlinger snurrer færdig på grillen. Mums ;)
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 4/5 2008 08:31

Jeg vil gerne tilslutte mig Maria og sige majskolber! Umm… Broccoli i buketter er også virkeligt godt. Især hvis du kan få dem til at blive sprøde! Jeg har endnu ikke prøvet at grille aubergine, men det er helt sikkert også en grøntsag jeg vil kaste mig ud i at grille i år.
Stine
Forum-indlæg: 188
Område: Vestjylland
Dato: 4/5 2008 19:28

Aubergine er vildt go på grillen... det er en af mine favoritter
ellers står den tit på grøntsagsspyd... Der kan man putte det meste på, igår stod den på champignon, rød peber og forårsløg med lidt olie krydret med thimian og salt og peber... til det fik jeg brød og marrinerede linser
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 5/5 2008 09:03

Jah har jeg været doven, har jeg nogle gange købt nutana, qourn o.lign. produkter i helsekosten...
Men ellers har jeg lavet nogle vegedeller der kunne grilles og så forskellige grønsager, som svampe/peberfrugt i folie med lidt olie/hvidløg...
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Område: KBH
Dato: 5/5 2008 14:40

Stine, hvad marinerer du linserne i? :)
Stine
Forum-indlæg: 188
Område: Vestjylland
Dato: 5/5 2008 19:43

jeg kogte bare nogle puylinser med lidt salt.. dressingen var lavet af lidt olivenolie, hvidvinseddike, salt, peber, frisk chili og rødløg som jeg bare heldte over da linserne var klare... det var bare rigtig godt
TheOldMe
Forum-indlæg: 420
Område: KBH
Dato: 12/5 2008 14:08

Hm kan man godt grille linser? Jeg har tænkt lidt over hvordan det ville blive.. Er der nogen der har prøvet det?
Stine
Forum-indlæg: 188
Område: Vestjylland
Dato: 12/5 2008 17:20

hvis det var skulle du gøre det i en staniol pakke med nogle grøntsager og krydderier, så skulle de være forkogte, men ku nok være godt