Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Maden juleaften, hvad spiser i?

 

Madlavning

Sider: << < 1 2 3
DenBlaaKat
Forum-indlæg: 765
Opskrifter: 8
Område: KBH
Dato: 23/12 2009 22:51

Nøddesteg ^^
- og traditionelt tilbehør..
chono
Forum-indlæg: 9
Område: KBH
Dato: 24/12 2009 13:24 | Indlæg redigeret den: 24/12 2009 13:26

Nøddesteg/farsbrød og hasselnøddestegte kartofler med svampe-rødvinssauce lyder ikke helt tosset :D ... nu spiser jeg ikke æg og tror farsbrøddet bliver lidt tørt uden, så kunne man ikke evt. skifte æg ud med enten lidt kogt/blended hørfrø eller grødris masse? Tips?
Ditte_Ka
Forum-indlæg: 320
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 30/12 2009 17:34

Det er sjovt hvor traditionelle vegetare alligevel er.. en masse nøddesteg, kan jeg se. Jeg bliver også nød til at prøve den ved lejlighed, men det var GENIALT med indisk. Jeg bestilte for en formue fra Indian Taj, og det er bare så ekstremt lækkert. Deres sorte linser var fantastiske, og hende den søde i telefonen sammensatte noget specielt til mig, med fyldte grøntsager. Det lignede ikke noget som helst lækkert, men det smagte så englene synger. Der var Raita og tre slags chutney, krydrede ris, og nok til dagen efter da alle andre spiste deres rester.
Guf, bliver helt trist over at det alt sammen er spist, og der er lang tid til jeg vil ofre den slags penge igen.
Næste år skal det være noget mere børnevenligt, når forster-Ole kommer med. Så kan det jo være nøddesteg eller måske gnocchi er en mulighed (Gnocchi i en rigtig fed sovs, heller ikke noget man ville spise hver dag). Men der er heldigvis et helt år til det skal afgøres.
Jeg håber i alle fik en rigtig skøn jul, i hvert fald :)
Elva
Forum-indlæg: 67
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 31/12 2009 17:45

Jeg fik:
Ovnbagte rodfrugter og løg: selleri, kartofler, rødbeder, gulerod (og løg + hvidløg) i både med krydderier og rapsolie + friske krydderurter (basilikum, persille og purløg.)
Sprøde linsekugler som endte med at blive til en postej i stedet.
Kartoffelpandekager (som ikke har noget med pandekager at gøre - det er mere en slags deller/klatkager.)
guacamole
ovnbagte fyldte peberfrugter (m. champignonfars).
Salat som betod af iceberg, noget andet salat som jeg ikke kan huske hvad hedder, tomat, agurk, rød peberfrugt, radiser, feta, oliven, gulerødder i skiver, samt ristede pinjekerner og græskarkerner. + en dressing min bror fandt på.
og så var der rødkål til min mor (jeg selv bryder mig ikke om dette.)
Trutfant
Forum-indlæg: 502
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 2/1 2010 12:05

Jeg ville give mig i kast med den opskrift Kalypso linkede til, men jeg kan bare ikke finde hverken soyamel eller gærekstrakt nogle steder! *suk* Men det kan vel undværes/erstattes...

Den blev ret god selvom jeg undlod gærekstrakten og brugte hvedemel. :)
Sider: << < 1 2 3