Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Silken-tofu

Madlavning

Malkavia
Forum-indlæg: 746
Opskrifter: 6
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/2 2007 20:54

Kan ikke lige huske, om det er et emne, der er blevet taget op før.... Men.... Hvad gør I med silken tofu? Jeg købte 200 g. silken tofu, fordi jeg havde tænkt mig at lave noget soja-is, men er for tiden temmeligt træt af min fryser, som er noget upålidelig = har ikke lyst til at spilde penge på at lave is, som ikke bliver godt pga. kæmpe isflager og krystalliseringer.... Og nu er datoen snart ved at være overskredet.... Såh.... hvad bruger I andre silken tofu til? Hvis der er en, der ligger inde med en super-opskrift indeholdende silken tofu, så giv endelig lyd!

(jeg har tjekket opskrifterne her i forummet, og jeg har kun fundet Mettes SukkerCHOKoladekage - hvilket virker lidt for sødt efter min smag...)
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 20/2 2007 07:31

Jeg bruger ikke ret tit tofu, men når jeg gør. Så er det i supper eller på panden med kartofler.
JensD
Forum-indlæg: 2350
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/2 2007 17:38

Jeg har aldrig prøvet at bruge Silken Tofu. Så jeg kan heller ikke hjælpe dig. Sorry.
Stine
Forum-indlæg: 188
Område: Vestjylland
Dato: 20/2 2007 17:44

jeg bruger for det meste fast tofu.. men har dog et par ting jeg bruger silkentofu til... Bruger det til vegansk stegt æg hvor jeg smulrer det på panden og steger med noget gurkemeje, hakket tomat og lidt forskellige krydderier... Bruger det også i misosuppe som fyld sammen med nogle svampe, hakket forårsløg og spirer.. Bare sig til hvis du har brug for en opskrift.. Gad bare ikke ligge dem ind hvis det ikke var noget du syntes om.. ss
Maria-diætist
Forum-indlæg: 329
Opskrifter: 10
Dato: 20/2 2007 17:53

Jeg ville nok bruge det til dip f.eks. med soltørret tomat fra olielage med masser af urter og hvidløg. Eller til at lave en slags smøreost, hvid du blender tofuen med olie og krydderurter. Ellers i pandekager eller andet bagværk. I Animas Starter Kit er det denne oskrift på chokolade mousse. Det kan bare godt være den også er lidt for sød til din smag...

260 g. silken tofu
1½ dl. rørsukker
3/4 dl. usødet kakaopulver
2 tsk vanille ekstrakt

Det hele skal bare blendes og afkøles i køleskabet.