Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

tørrede gojibær?

Madlavning

tino
Forum-indlæg: 140
Område: Sjælland
Dato: 22/12 2010 15:13

var lige ned i asian market og faldt over en pose gojibær.. nu har jeg lige smagt på et, men de er sindssygt hårde! De jeg har smagt før har haft samme konsistens som rosiner nærmest.. efter at have læst bag på pakken står der at de er gode i supper og sammenkogte retter???

Nogen der har erfaringer med disse? Og er der 2 slags gojibær??

Hilsen Dummie ;) hahah
GreenEnergy
Forum-indlæg: 944
Opskrifter: 2
Dato: 22/12 2010 15:36

du kan også lave the:)
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 22/12 2010 16:16

Dyrk dem selv og spis dem rå!

Du kan faktisk tage kerner ud af de tørrede og sætte dem til spiring. Med lidt held, så har du din egen frugtbare busk på en 3-4 år :)

Har også smagt dem tørret - bestemt ikke min "kop te" :O)
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1324
Opskrifter: 13
Dato: 22/12 2010 16:40

kender kun de alm røde hvordan er de andre
tino
Dato: 22/12 2010 20:09

årh goji-the! vil jeg helt klart prøve! :D

granhammer; det er dét der er så mærkeligt ved dem, de ligner de almindelige på en prik!
tino
Dato: 22/12 2010 20:10

Moonie - god ide, men er du gal 3-4 år er lang tid...
Klejne
Forum-indlæg: 383
Område: KBH
Dato: 23/12 2010 23:18

Jeg fik også fat i nogle tørrede en gang. Jeg syntes de smagte helt afsindigt dårligt.
Tror jeg bagte dem ind i et brød til sidst, fordi jeg ikke ville smide dem ud...
ragnar
Forum-indlæg: 219
Område: Andet
Dato: 24/12 2010 09:44

goji og goji er to forskellige sager som ser ganske ens ud, men det er en meget stor forskel.
goji, usprøjtede, er nesten umuligt at få tag på i de nordiske land, og om man så får tag på dem er de så syre, fordi de er som al anden vilde bær som må plukkes.
industriell goji er dog en af de planter eller bær, der optager sprøjtestoffer enkelst og som overføres til den der spiser dem, og hvor gevinsten forringes til under den gode balanse.

boxthorn, eller goji findes også i mange forskellige former, innad i familien, men det er sådan at om man aligevel ønsker at spise disse, så kan man putte dem i fryseboksen, og så kan man benytte dem som snax i små mengder.

lykke til og god jul, og husk at de fleste leverandører der ude i markedet benytter standardnæringsinhold som basic fakta for sine produkter, og derved søger profit istedtefor at de ønsker at nogen skal få god helse.
i norge har vi blåbær, som faktisk er sidestillet med goji trods at leverandørene benekter dette.

og, blåbær er godt, og en blå trut er da inspirerende.
Ingermoel
Forum-indlæg: 1
Område: Nordjylland
Dato: 8/10 2017 19:14 | Indlæg redigeret den: 8/10 2017 19:15

Jeg har masser af gojibær i min have!
Er der nogen der har erfaring med tørring, syltning, opbevaring, tilberedelse eller anvendelse?