Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

Madlavning

Sider: << < 7 8 9 10 11 12 13 > >>
stjerne
Forum-indlæg: 209
Opskrifter: 8
Område: KBH
Dato: 5/10 2009 17:28

Morgenmad: Frisk groft bagerbrød på arbejdet

Frokost: 1 skive rugbrød m/hårdkogt æg. Hertil salat

Aften: Bulgur stegt med aubergine, løg, squash og peberfrugt. Hertil tomatsalat af tomater, rødløg, frisk mozarella og lækre oliven.
Mette-
Forum-indlæg: 485
Opskrifter: 5
Dato: 5/10 2009 17:45

Morgenmad: Hirsegrød med solsikkekerner, melon, blåbær og basilium + friskpresset gulerods/appelsins/ingefærjuice

Frokost: Dagens vegetarret fra kantinen - ovnbagt championer med belugalinser + salatbar

Aftensmad: Rugbrød med bønnepostej

Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 5/10 2009 18:14

Morgen: havregryn med kefirsmoothie af jordbær og banan
frokost: Rugbrød med vegan pesto og bønnepostej.
aften: Bagte rodfrugter af rødbede, pastinak og selerirod. Med gulerodsnoggets og fuldkornspasta
mellem: æble, pære, mørk chokolade 85%, rugbrød med rosiner.

vand og decaf instant kaffe..

Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Dato: 5/10 2009 18:31 | Indlæg redigeret den: 5/10 2009 18:42

Morgenmad: en banan
Mellem: couscous salat med kapers, soltørrede tomater, avocado, peberfrugt, tomater, løg og andet jeg ikke husker
En tomat
Et stykke chokoladekage
Ukendt antal kopper kaffe m. soyamælk
Vand
Appelsinjuice
En b12 vitaminpille
Aften: jeg har for en gangs skyld lavet mad, og spiser ikke havregrød denne aften
Vegedeller af selleri, blomkål, peberfrugt, mandler, løg + spidskommen, koriander, røget paprika, salt, peber + diverse jeg har glemt
Ovnbagte kartofler med tomater + diverse krydderrier jeg i forbifarten kylede med
Mere couscous salat
Råkost af selleri, æble, broccoli, brune champignoner, hakkede mandler + diverse jeg har glemt, med en sojayoghurtsdressing
Ikke mere havregrød med revet æble før om et par dage, optur ;)

Gad vide HVOR tydeligt det er at jeg oftest har bedre ting at give mig til end at spise.. men nu arbejder jeg også i børnehaven, hvilket nu er min undskyldning, jeg er for en gangs skyld beskæftiget!
pantera
Forum-indlæg: 12
Opskrifter: 3
Område: Midtjylland
Dato: 6/10 2009 13:50

4 friske figner
5 æbler
1 lille pære

Til aften eksperimenterer jeg med en rodfrugtesuppe, og er igang med den nu.
Der er rødbede, (kartoffel), gulerødder, pastinakker, persillerod og knoldselleri i.
Spændende at se om det kommer til at smage godt.
mumitrold
Forum-indlæg: 1236
Opskrifter: 13
Dato: 7/10 2009 18:49 | Indlæg redigeret den: 7/10 2009 18:56

Here goes Maria :)

morgenmad 1 hel honningmelon

frokost: banansmoothie

aften: et par mangoer, greenjuice (agurk, selleri, æble, squash) en maaaasssse -og det gjorde GODT!! Muskelspændinger slap!! De er vilde de grønne safter!!

Dessert: chat på Vegkon :p
pantera
Forum-indlæg: 12
Opskrifter: 3
Område: Midtjylland
Dato: 8/10 2009 11:16

Nå, nu tror jeg vist jeg bliver nød til at holde styr på hvad jeg putter i munden. Har ikke været for god ved mig selv den seneste tid. Jeg skal vist også have tabt nogle overflødige kilo, alle dem jeg har taget på siden i sommers :$. Men det er godt nok svært at styre sine følelser og madindtag, synes jeg. Men jeg flytter indenfor uge 42 (næste uge!), så det bliver en form for "at starte på en frisk".

Er der nogen herinde som er med på at holde en slanketråd? Eventuelt for alle dem som vil tabe sig, spise sundere generelt, hvor vi holder hinanden opdateret på hvordan det går og hvor vi kan støtte hinanden og holde motivationen oppe? Det kan være jeg lige opretter en tråd om det under Sundhed - men skriv lige hvis i er med på den, jeg kunne i hvert fald godt bruge et par "slankebuddys" fra vegetarverdenen ;)

Nå, men her kommer dagens mad:

morgenmad: 1 clementin/appelsin, 1 æble
frokost: tog noget fra kantinens salatbar
- noget ala brun ris
- stegte/ovnbagte abourginer
- agurk
- peberfrugt
- champignon
- gulerod
- grønne ærter
- icebergsalat

aftensmad: ingen idé, orker ikke spise den hæslige rodfrugtesuppe jeg lavede i forgårs :/
Rødbeden ødelagde den fuldstændigt - så husk at aldrig addere rødbede i en rodfrugtesuppe medmindre man virkelig elsker rødbeder (for det er det eneste det kommer til at smage af!)

mellem måltider: måske noget thé og noget frugt.

Jeg har utrolig ondt i maven, og igår røg der en masse skidte sager ned i mavsen. Is, is og atter is. Chokolade, honning og en masse brød. Det undrer mig ikke at min krop gør modstand, jeg burde passe bedre på mig og ikke lade følelserne tage overhånd. Hmm.
*Nanna*
Forum-indlæg: 68
Område: Odense
Dato: 14/10 2009 22:38

Jeg er lige nu paa ferie i Berlin, og det er helt fantastisk, hvad man kan faa a vegansk mad! I nogle omraader har de oekologiske supermarkeder, nasten lige meget hvor du gaar plus veganske burgerbarer, kagebutikker mm.

Jeg maa lige fortaelle, hvad jeg fik at spise i gaar, selvom det ikke ligefrem er sundt.. Der er bare saa meget, der skal proeves, mens jeg er her!

Til morgenmad spiste vi (jeg og den veninde, jeg besoeger) rester fra gaardagens aftensmad.. nemlig to forskellige slags pizza med vellykket vegansk smelteost.
Frokosten bestod af \"kyllinge\"burger og pommes fritter med ketchup og vegansk mayo. Dertil fik jeg en vegansk mangolassi og en chokolademuffin.
Lidt senere gik vi i ly for kulde og regn og fik hver isaer en kop te og en meget syndig kage med hasselnoedder. Mmm..
Til aften gik vi paa restaurant, og jeg bestilte kikaerte polenta med spinat blandet med rosiner og mandler.. Det hele laa i en laekker karrysauce. Noej, hvor var det godt!

Berlins veganske madunivers har endnu vaeret en stor oplevelse og kan kun anbefales! :D
Kilroy
Forum-indlæg: 2917
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/10 2009 06:20

Igår:
Morgen - et glas juice, et glas soyakakao, to krus chaiurtete med soyamælk, muesli med soyamælk.
Mellem - en liter af samme te, en rugbrød med ost, en håndfuld mandler/hasselnødder, en lille soyayoghurt, to æbler.
Sen eftermiddag - stegte brune ris med grøn peber, løg, porrer og marinerede majs (se i opskrifter under Avokado Med Marinerede Majs).
Aften - cherrytomater, oliven, rugbrød med bønnepostej/syltede agurker & løg & rød peber/karrysalat/rødkål/blommechutney.
Generelt - vand, vand og mere te.
Nat - krydrede peanuts og en stor Lagavulin whisky ;)
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Dato: 17/10 2009 07:17

Morgen: Egen müsli med grovkornflakes, grove havregryn, hirseflager, hvedekim, knuste hørfrø, hampefrø og kanel, rosiner, æblemos, soja/rismælk.

Frokost: 4 skiver hjemmebagt rugbrød med egen ajvar-humus og agurkeskiver plus stort glad tomatsaft.

Aften: Bagt butternut-squash med fyld af hvidløg, løg, rød chili, karry, selleri, blegselleri, gulerod og mandeldrys.

Diverse mellem: Pære og banan ad libitum, te af bukkehornsfrø, fennikelfrø, anisfrø og lakridsrod, plus lidt cashewnødder og et par skiver mondænt knækbrød.

Hvorfor er det så helvedes svært at få de supervigtige grønne bladgrøntsager??? Hvor er salatorgierne henne???
Klidmonsteret
Forum-indlæg: 1150
Opskrifter: 11
Område: Århus
Dato: 17/10 2009 12:15

Frokost: 4 skiver hjemmebagt rugbrød med egen ajvar-humus og agurkeskiver plus stort glad tomatsaft

Det lyder da dejligt med sådan et glas glad tomatsaft...
Leif Varmark
Dato: 17/10 2009 14:33

Menlig!
blomsterbarn
Forum-indlæg: 172
Opskrifter: 1
Dato: 17/10 2009 15:10

hmm

morgen blåbær yofu med havregryn, grovrundstykke med syltetøj
middag: 4 falafler 2 skiver rygbrød med strich
eftermiddag: chokolade muffin og safevand
aften: fællesspining så den står sikkert på overspisning i lækker vegansk mad;)
Tidsel
Forum-indlæg: 868
Opskrifter: 1
Dato: 17/10 2009 15:37

Hvorfor er det så helvedes svært at få de supervigtige grønne bladgrøntsager??? Hvor er salatorgierne henne???

Dem har min mor taget! Hun serverer et helt salathoved til nærmest samtlige måltider ;)
Leif Varmark
Dato: 17/10 2009 16:12

Hun er sgu da ikke så tosset... Tænk at man kan lære noget af sin mor! Det kan jeg i hvert fald ikke!
indigo
Forum-indlæg: 155
Opskrifter: 6
Område: Østjylland
Dato: 21/10 2009 16:34

Morgen: Den sædvanlige Smoothie med bær, banan og gryn.

Frokost: rugbrød med princips artiskok og hvidløgscreme, og gul peber -HVOR har den været hele mit liv!!! mmm!

Eftermiddag: Sandwich af groft brød, med nutana speltburger, salat, gul peber og ketchup

Aften : Mere rugbrød med artiskok/hvidløgscreme hehe.. og en firkant færdigstegt tofu fra kinadamen ;)

Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 26/10 2009 16:24

god damn hvor er i allesammen super sunde.... jeg har spist 3 halve rugbrødsmadder med ost, hummus og smøreost, og et stykke pizza fra igår, drukket kaffe, vand og røget en milliard cigaretter... Men nu skal jeg snart lave suppe med blomkål og broccoli (fundet her) så får jeg da lidt sundt ;) tror osse jeg kan presse en frugt ned efter aftensmaden.
Kat
Forum-indlæg: 449
Opskrifter: 13
Dato: 26/10 2009 18:24

Morgen:
smoothie (hindbær, banan, vand)
1 skive rugbrød med hummus, agurk, kold kartoffel og dild

Frokost:
kogte nudler
ærter, 1-2 kold kartoffel, 1 gulerod

Middag:
Tortilla wrap med hummus og friske grøntsager (bla. rødpeberfrugt, agurk og tomat)

+ alt for meget sort kaffe
Linse
Forum-indlæg: 605
Opskrifter: 2
Dato: 26/10 2009 18:26 | Indlæg redigeret den: 26/10 2009 18:27

Jeg har været lidt usund idag.

Morgen: havregrød m. frosne jordbær, hørfrø, kanel, 1 banan, risproteinpulver

Middag: salat af speltkerner, kidneybønner, grønne bønner, rødløg, citronsaft, gulerod - rigtigt lækkert! :)

Snack: 2 marcipanbrød, 4 kopper kaffe, 2 kopper lakridsthe

Aften: ingenting endnu
Minna
Forum-indlæg: 107
Opskrifter: 2
Dato: 26/10 2009 20:14 | Indlæg redigeret den: 26/10 2009 23:30

Har lige joined fordi jeg så denne tråd ^^
Jeg håber på at blive inspireret af alle jer som er rigtig sunde at jeg er jaloux xD
Hvordan har i tid til at lave alt det mad? o_O

Morgenmad: Jeg spiser ikke fast morgenmad :( -Multivitamin+10dl Acai (bær ligesom blåbær, bare meget sundere)-guarana juice i vand.
Frokost: Vegetar sandwhich i kantinen (Mozerella+tomat+salat+pesto+ikke grov bolle) og en flaske Ice Tea Peach, Ikke en særlig sund mad er det? :o
Aftensmad: 2xtørred instant nudler i kogende vand, fra tiger ;) Super usundt

Mellem: En MASSE Chocolade, appelsin juice, mælk, Grøn te, mandler, 2xvegetar omega 3-6-9 kosttilskud kapsler (har lige købt i dag, har været noget tid siden jeg sidst har taget dem)

Sider: << < 7 8 9 10 11 12 13 > >>