Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

Madlavning

Sider: << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 26/10 2009 21:16

Velkommen Minna :) håber du finder noget inspiration herinde og ellers hygegr dig med debatterne osv :)
Morgenmad smothie bestående af 2 mellemstore gulerøddder først revet og i blender sammen med 1 æble-2 bananer-150-200g blåbær soya rismælk fra aldi samt en smule multifrugt juice (fylder 2liter færdig blandet)
Sen frokost: Lunds bønnegryde variation med fuldkorns ciabatta brød med oliventapanade og masser af frisk grønt til.
Aften stor smoothie ligesom den til morgen og paranødder
Mvh lund
lyra
Forum-indlæg: 1310
Dato: 26/10 2009 21:17 | Indlæg redigeret den: 26/10 2009 21:22

jamen Minna, ellers laver du da bare en huge ass salat om søndagen, så holder de sig tit til langt ind på ugen, og så kan du spice dem op fra dag til dag - gøre dem lidt lækrere med ristede kerner, stegte svampe, osv.!
ellers synes jeg virkelig du skal prøve med en smoothie til morgenmad. når jeg har tid om eftermiddagen, ligger jeg forskellige ingredienser i små poser, og så skal jeg bare lige hive en pose ud af køleren og smide den i blenderen, og vupti, smoothie! 8D
big up til dig for også at have levet i udlandet, så er vi to ;)

mine eats i dag:
breakfast: water + an apple + two slices of melon
snack: an apple
lunch: four lentildeller + water + huge ass salad + guacamole baby! + veggie salsa + white bread roll
dinner: salad + water + guac + cucumber + sundried tomatoes + veggie salsa + baked mashed potatoes
after-dinner snack: a pear.
:)
Minna
Forum-indlæg: 107
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 26/10 2009 22:31 | Indlæg redigeret den: 26/10 2009 23:27

Iih hvor er i søde ^^

Wow hvor sund xD

Altså det er ikke fordi jeg ikke kan lide sund mad, det tager bare så meget tid og penge!
Har ikke så meget råd til alt det lækker frugt grønt som jeg elsker.

Mine forældre er ikke ligefrem usunde og er begge tynde og dyrker sport, men de har næsten aldrig frisk og nyt frugt og grønt i køleren, som jeg kan lide. Der er altid, løg, iceberg (ad), ofte tomater, agurk. Eller af frugt er det bare æbler, bløde pærer og bløde bananer som ikke falder i min smag;) Og de køber ikke frugt og grønt ind sådan så at man kan få 4-7 dagligt heller. Jeg har sagt det på alle måder flere gange til dem, men de syntes ikke der mangler mad, så jeg skal sån set selv støtte mine mad lyster, og det er ved at blive godt dyrt :(
Tidsel
Forum-indlæg: 868
Opskrifter: 1
Område: Århus
Dato: 27/10 2009 10:22

god damn hvor er i allesammen super sunde....

Ja nu er det jo ikke alle på forummet, der skriver i denne tråd hehe..
Faktisk så mener jeg, at der en gang var en anden tråd, der var mere ingrediensagtig, og så denne tråd blev oprettet for at få inspiration af hinanden til nye retter??

Nå men i går fik jeg så.. ikke vildt ophidsende hehe.. det burde de fleste kunne nå at gøre efter ;)
-Smoothie m. mango, solbær, æble og mandler - OG kaffe
-Grød af hirse, havre og majs
-Diverse kogt grønt med basilikumpesto (jeg lavede ikke selv mad - kun pestoen for at peppe op :D)
-Kaffe og lillebrors lækre chokoladecookies namnam..
Minna
Dato: 27/10 2009 15:44 | Indlæg redigeret den: 27/10 2009 22:42

Iih jeg prøvede hårdt i dag på at være sund!!

Morgenmad: Acai drik i vand+vitaminer og omega kapsler, kunne ikke spise noget fast, selvom jeg ville er jeg bare ikke sulten om morgenen :(

Frokost: Toasted grovbolle med harvati(yes, super fed) og tomat og 2 tomater og 2 pærer.

Aftensmad: Stegte spinat flad frigadelle fra kvikly, tror ikke den ville have smagt nær så godt hvis jeg ikke dryssede en masse chilli, salt og pepper på. Jeg ville gerne købe den igen (2 store deller til 20) men ikke min livret når det kommer til falske kød efterligninger :p Til det stegte jeg også røde pepper, en lille løj og for første gang, aspares og jeg ELSKER det, 1000 gange bedre end når det er kogte!! ^^

Mellem: Mandler, rosinder og tørrede tranebær, advocado med mayonnaise ;), lidt mint chocolade, agurk og en lille jorbær soja yogurt med lidt blåbær; jeg er begyndt at elske soya yogurt!, vindruer, blåbær, 2x grøn the uhm!, ristet rugbrød dybbet i hummus! <3 Og en til pære xD

Yikes, jeg har næsten ikke drukket vand i dag o_O det må jeg hellere gøre nu ^^
mumitrold
Forum-indlæg: 1236
Opskrifter: 13
Dato: 27/10 2009 16:18

3 skiver melon..måtte smide resten ud..muggent!

pæresmoothie

bananis og paranødder ( ved ik hvordan jeg skal komme over min besættelse af det :) -er jo ikke lige optimalt. Smager bare så ¤=)(/#¤/#&% godt! )

kommer snart til en kande green juice og bananer ad libitum
Kilroy
Forum-indlæg: 2917
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Dato: 28/10 2009 05:02

Igår:
Morgen-juice, chaite med soyamælk, muesli med soyamælk.
Frokost og mellem-2 æbler, 3 gulerødder, 4 tomater, 1 appelsin, endnu en liter te, vand, en håndfuld hasselnødder, 3 salmiakbolscher:$.
Aften-suppe af løg, gulerødder, porrer, kartofler, røde linser, kinakål, soyafløde, ajvar, tomatpure, muskatnød, oregano og karry. Dertil speltbrød og vand. Et glas æblemost presset om eftermiddagen:D.
Nat-varm soyakakao med rom og en håndfuld peanuts.
Tidsel
Forum-indlæg: 868
Opskrifter: 1
Dato: 28/10 2009 10:32

Nat-varm soyakakao

Betyder det, at du sparer på strømmen og luner den under dynen?? :D

Jeg fik i øvrigt en RIGTIG god græskarsuppe i går - mums! OG der er rester jubiii :D
Kilroy
Dato: 28/10 2009 11:53

GGG Tidsel...nej mere ment som Nat: varm osv....
Græskarsuppe kan være SÅ nice, fyldig, blød og cremet...enjoy :D
Klidmonsteret
Forum-indlæg: 1150
Opskrifter: 11
Dato: 28/10 2009 18:40

Morgen: Havregryn med rosiner, hampolie og nødde/mandelmælk (shit, hvor er den god!)

Frokost: Tre jubilæumsboller (som jeg nu lige har fundet ud af, nok indeholder døde dyr!!! (e471) )
Kold pasta med hjemmelavet ruculapesto (rucula, olivenolie, sesamfrø, hvidløg, salt og peber - et billigt vegansk alternativ. Især hvis du bruger sesamfrø i stedet for pinjekerner. Men pas lidt på saltet, der skal ikke ret meget i)

Aften: Snaskede burgere !! med marinerede svampe og stegte squashskiver.
Det var virkelig, hvad jeg har haft brug for længe. En snasket burger med rå løg, ketchup og noget et-eller-andet bøfagtigt (jeg tror det er en craving efter et stykke proteinholdigt noget kombineret med umami smagen http://en.wikipedia.org/wiki/Umami Selve kødet savner jeg sgu ikke, så svampe fantastiske til formålet... og så er de overraskende gode at marinere...
Linse
Forum-indlæg: 605
Dato: 28/10 2009 19:47

Morgenmad (efter træning): salat af speltkerner, kidneybønner, grønne bønner, gulerødder, rødløg, citronsaft, hørfrø, sesamfrø, avocado

Middag: 1 stk. rugbrød m. hummus og agurk

Aften: brune ris, kogt broccoli, rosenkål stegt med honning, soyasauce og sesamfrø :D

Andet: kaffe, the, tørrede dadler
Dinna
Forum-indlæg: 359
Opskrifter: 3
Dato: 30/10 2009 09:11

Morgenmad: Havregryn med banan og sojamælk. En balje urtete.
Frokost: Står på rugbrød med vegedelle og rødbede samt gulerodssalat
Aftensmad: Broccoli og grønne bønner med couscous og kikærtecurry.
Linse
Dato: 30/10 2009 19:32 | Indlæg redigeret den: 30/10 2009 19:52

Morgenmad (efter træning): brune ris, gulerødder, hørfrø, avocado, brune bønner

Middag: det samme som morgenmad + et valnøddestykke

Aften: fuldkornspizza (færdig brødblanding) med champignon, tomatpure, oliven, kidneybønner, spinat, rødløg

Andet: kaffe, espresso, 1 marcipanbrød
Kilroy
Dato: 31/10 2009 00:17

Morgen: 2 glas æblemost presset 2 dage forinden, 2 krus chaiurtete med soyamælk, rugbrød med ost, 3 tomater.
Mellem og frokost: 2 fuldkornssandwiches med Tartex, ajvar og kinakål, 1 liter te, et par gulerødder, en håndfuld mandler/hasselnødder, en frugtbar, et æble, en lille soyayoghurt, lidt minikiwi og ananaskirsebær, et par tørrede abrikoser.
Aften: buffet på mit Buddha Center = groft brød, græskarsuppe, porretærter m. bladbedesovs, ovnkartofler med timian og hvidløg, linsesalat med bl.a. rød peber og frisk koriander, gulerodsstrimler i citrondressing, bagte rødbedestave, broccoli og cherrytomater. Et glas rødvin.
Plus ca. 1½ liter vand.
Indimellem har man jo lov til at ramme en sund dag ;)
Linse
Dato: 1/11 2009 18:57

Morgen: Yofu naturel med havregryn, rosiner og frosne jordbær

Middag: pastasalat af fuldkornspasta, blandet babysalat, rødløg, artiskokpesto, grønne og sorte oliven, agurk, champignon + et stk. rugbrød m. hummus, marinerede hvidløg, ca. 6 gulerødder

Aften: Grønne linser med hvidløg, broccoliblanding, pastasalat, solsikkekerner

Andet: Kaffe, the
Minna
Dato: 5/11 2009 00:14

Har næsten ikke spist noget idag :( Hvid brød med smør og så chocolade og ikke andet o.O Av min mave :( have sovet fra 4 til 10 efter arbejde og ved nu ikke hvad jeg skal stille op, vil gerne sove men er så sulten men gider ikke vække min forældre der sover..
Bimmer
Forum-indlæg: 707
Opskrifter: 4
Dato: 9/11 2009 21:56

:O argh hvor er I sunde allesammen. haha jeg skammer mig helt!
min frokost var mælkesnitte + banan
aftensmad: pulverpasta :$
dessert: chokolade
Bimmer
Dato: 9/11 2009 22:02

god damn hvor er i allesammen super sunde.... jeg har spist 3 halve rugbrødsmadder med ost, hummus og smøreost, og et stykke pizza fra igår, drukket kaffe, vand og røget en milliard cigaretter... Men nu skal jeg snart lave suppe med blomkål og broccoli (fundet her) så får jeg da lidt sundt tror osse jeg kan presse en frugt ned efter aftensmaden.

Ja man kan slet ikke hamle op med det der! Jeg er osse nødt til snart at tage mig sammen!!!
Minna
Dato: 10/11 2009 18:23

Jeg var nok værre end dig Bimxe ;) Dette sted hjælper virkelig at få gang i ens samvittighed og man spiser sundere når man hører hvad andre spiser :D

Hvad jeg har spist idag (Er lige begyndt så småt at konvertere til RÅ i gaår :D)

Morgen: 10dl Acaí bær saft oven i vand og Omege 3,6,9 piller og multivitamin. En slurk spinat+Romaine+gullerød saft jeg fik laved i går aftes. Ellers ikke andet :o Jeg er på vej men ikke så meget fast mad om morgenen endnu

Frokost: Rå asparas (kun en tilbage fra grøn drik i weekenden) Gulerød, 3 blomme tomater, en choco soya budding dessert ^^ og en pære

Aften: SMOOTHIE!! Friske Blåbær, Frosne hinbær og jordbær, En halv håndfuld tørrede Goji bær (UUH DE ER GODE), et te ske Carob pulver, en banan, en masse frisk spinat, en gulerød (kun en tilbage også) og så noget vand.
Også lille portion af min mors bagte kartoffel og en anden hvid rod (o.O) og løj. (Ikke rå men det skal gå stille og rolig ^^)

Mellem: En pære, Trail mix: Mandler, tranebær og rosiner og choco nibs (smager af LORT men pisse sunde! Kan lige få dem ned med nogle rosiner)
Nogle Delights købt i Klidmosteren! (Rå cacao og dadler og vanilje) Skla have lavet den her hjemme ^^
En avocado efter skole :)
En lille håndfuld skidedyre men super lækre Goji Bær
Bimmer
Dato: 10/11 2009 18:38

Minna, jeg troede slet ikke du var så sund? TIllykke!

det der RAW FOOD... hvad er det præcist for noget? kan ikke forstå det
Sider: << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>