Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

Madlavning

Sider: << < 9 10 11 12 13 14 15 > >>
CharlotteMai
Forum-indlæg: 43
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 10/11 2009 18:41

I dag er faktisk en dag hvor jeg ikke har spist så meget.

Morgenmaden stod på 2 glas orange juice
Aftensmad bestød af en lækker vegetar Pizza med masser af os-løg-tomat skriver og spinat YUMMI
Dinna
Forum-indlæg: 359
Opskrifter: 3
Område: Århus
Dato: 10/11 2009 21:28

Morgenmad: Havregryn med sojamælk og banan
Frokost: Et par müsliboller uden noget samt en masse tørret frugt og nødder og clementiner
Aftensmad: Kikærtebøffer med tomatsalat og babykartofler i ovn
Dessert: Hjemmelavede havregrynskugler (den sunde slags vil jeg da lige indskyde!) en masse. Og her mener jeg virkelig en masse.. så meget, at jeg har mega ondt i maven nu faktisk. Hvornår lærer jeg dog at begrænse mig! :$
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 10/11 2009 22:02 | Indlæg redigeret den: 12/11 2009 11:26

Morgenmad smoothie bestående af en stor gulerod. 3 bananer. 1 æble og 120g fersken/mango/pære samt 150g frosne blandede bær og ca ½liter multifrugt juice. 2 skefulde hørfrø ialt 1,3liter færdig smoothie

Sen frokost: fuldkorns pasta med sovs lavet af 1 ds flåede øko tomater. rød peber. kidney bønner. løg. hvidløg. æble. gulerod..
og med 2 stykker grov god sandwich stykker fra kohberg med hjemmelavet oliventapanade og en stor omgang salat med tomat agurk rød peber og iceberg.

Aften. stadig mæt men snackede noget frugtstang og nogle tortilla chips med tomat salsa.
nu lidt sulten men drikker vand. hvilket jeg har gjort løbende hele dagen :)
mvh Lund
nanna night
Forum-indlæg: 2
Område: Midtjylland
Dato: 10/11 2009 22:24

Morgen: Soyadrik <3 fiberholdigt lyst brød og en banan.

Middag: Müsli med økologisk mælk.

Aften: Ingen ting, sådan rigtig.

En rigtig kedelig dag :(
KongGulerod
Forum-indlæg: 678
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 10/11 2009 22:55 | Indlæg redigeret den: 10/11 2009 22:57

morgen: power smoothie

hård yoga: efterfulgt af Grøn juice med druer

Middag: quinoa m. hokkaido græskar, grøn salat, tofu wiener.

mellem: grøn juice

aften: linsesuppe, hjemmebagt spiret bygbrød, hjemmebagt walnøddebrownie.

Mama Sus
Forum-indlæg: 337
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 10/11 2009 23:14

Morgenmad smoothie med blåbær, jordbær, banan og soysmælk

Frokost: rugbrødsmad med salat, vegansk hønsesalat, agurk,tomat kogt kartoffel

mellemmåltid, det samme som frokost

mellemmåltid håndfuld nødder og en clementin

aftensmad en allerhulens masse grøntsager og en smule tofu i en wok.

Hyldebærsaft med en tsk. sukker i.

tyrkisk (hvidt brød) smager himmelsk og 3 glas rødvin til aften
Minna
Forum-indlæg: 107
Opskrifter: 2
Dato: 11/11 2009 16:37 | Indlæg redigeret den: 11/11 2009 16:38

Bimxe: Jeg har nu ikke været sund i over en uge endnu xD Dette site er god for mig, sparker mig selv i røven når jeg ser hvad andre lever af xD Det går bedre hver dag nu :$ Jeg har endda mere energi en jeg har haft i måneder nu efter kun 3 rå dage :D (har besvaret din tråd om rå :D)

3. RÅ dag:

Morgen: En KLAM grøn smoothie, inholdsblandingen gør jeg never again!! Det var også impulsivt uden opskrift!!
Grønkål (DET VÆRSTE i denne smoothie)
En håndfuld frosne hinbær
spinat (mmmm)
Et æble (ew, ikke så godt i denne smoothie)
En halv presset citron
2 skefulde fast cocos olie (EEEEW ikke i en grøn smoothie igen!!)
Alt blendet sammen, føj, men den skulle ned

Frokost:
En SUPER SUPER DEJLIG SALAT!!!
Et stort blad grøkål i stykker
Spinat
En hård pære i stykker
En avocado som jeg undrede mig over OVERHOVED IKKE blev brun natten over o.O
Lidt citron saft
Frisk kvernet pebber
2 små blomme tomater
en rå aspares
en skefuld Peanut butter :D
Alt i salaten ^

Så også 2-3 rå aspares og en pære

Mellem:Trail Mix hjemmelavet, ØV ingen mandler :( så det blev: Rosiner, tranebær tørred, bi pollen, Tørred Goji bær, Bitte små cocos flager, Rå Cacao nibs (gross), få hasselnødder og et par delights :D (daddel, vanilje og rå cacao i kugler, nice)

Aftensmad: Intil videre prøver jeg at kramme resten af morgen smoothien ned Dx Lige mens jeg skriver.
Jeg må finde på noget natmad efter svømning om lidt :p

Bimmer
Forum-indlæg: 707
Opskrifter: 4
Dato: 11/11 2009 18:38

Godt gået, Minna!
nadia0604
Forum-indlæg: 9
Dato: 11/11 2009 19:34

Morgenmad: Havregryn med mælk og rosiner samt café latte

Mellem: hjemmebagt groft brød med brie, 1 merci chokolade, 1 kop kaffe

Frokost: rugbrød med tartex, groft hj.bagt brød med brie, clementin, pære, banan

Mellem: 20g. kanelkage, rugbød med tartex.

Aften: valnøddepostej, stegte brune ris med porrer og snackpeber, grønsagspure af gulerod,ærter.jordskok,porrer og groft hj.bagt brød med smør
mumitrold
Forum-indlæg: 1236
Opskrifter: 13
Dato: 11/11 2009 20:52 | Indlæg redigeret den: 11/11 2009 20:57

Morgen -en hel tigermelon

frokost -Stooor daddel/banan banansmoothie

aftensmad -pærer, friske dadler og greenjuice

Minna -se det er godt at se hvad du rent faktisk spiser, du får ikke nok FRUUUUUUUUUUUUUUUUUUGGTT!! No wonder du er sulten :D:D!! Og det skal være MOOOOODEENT :D!

Er lidt træt så ved ik om jeg rammer rigtigt , men har lige hurtigt slettet det som der ikke er nævneværdige kalorier i -det her er hvad du har tilbage:
En håndfuld frosne hinbær
Et æble
2 skefulde fast cocos olie
En hård pære i stykker
En avocado
en skefuld Peanut butter
en pære
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Dato: 12/11 2009 11:26

Igår
Morgenmad smoothie af 2 gulerødder 1 æble 3 bananer 3 skiver annanas inkl lidt annanas juice 1 tomat 2 skefulde hørfrø. 150g blandede frosne bær (netto) og multifrugt juice.

sen frokost øko fuldkorns pasta (fakta) med rød peber. 1ds øko flåede tomater. kidney bønner. løg. hvidløg. æble. gulerod..
og med 2 stykker grov god sandwich stykker fra kohberg med hjemmelavet oliventapanade og en stor omgang salat med tomat agurk rød peber og iceberg.

Aften. Samme smoothie som om morgenen efter løbetur
Dinna
Forum-indlæg: 359
Område: Århus
Dato: 12/11 2009 13:05

Morgenmad: Poppet byg med banan og sojamælk.
Frokost: Rugbrød og knækbrød, clementin og bønnepostej
Mellem: Banan, clementiner, tørrede abrikoser, svesker, valnødder og mandler.
Aftensmad: (Ikke spist endnu, men står klar :P) Blandet fuldkorns og spirulinapasta med pesto, champignon, broccoli og løg og en håndfuld gærflager.
Trutfant
Forum-indlæg: 502
Dato: 12/11 2009 16:47

2 sodavand, 2 boller med ost i toasteren, en cookie og om snart noget mousaka. :)
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Dato: 12/11 2009 19:07 | Indlæg redigeret den: 12/11 2009 19:08

morgen:
gryn af havre og spelt samt kefir smoothie med mango, banan og sprirulina..

ml. banan, æble, 4 cherry tomater.

frokost: nødder og tørret frugt, da det er det eneste man kan købe i kantinen som er værd at æde.. desværre..

ml. avokado, fåreost..

aften: peberfrugt, cherrytomater, agurk. Dip blendet af spirrede grønne linser, avokado, mango agurk.. samt lidt rugbrød..

ml. bukkehornsfrø i kogt vand, samt rød te og figner..

Alt i alt.. lidt mere rå end igår.. det går frem ad, men det kræver godt nok meget planlægning.. og svært når man har børn der også skal have mad.. hmm håber det bliver bedre i morgen!

Minna
Forum-indlæg: 107
Dato: 12/11 2009 19:31

Tak Mumi :D Vi har ikke nok frugt her hjemme :o Og jeg har det lettere ved at kramme grønt ned end frugt for jeg har altid været enormt sart og hadet alting syrlig.. Jeg bliver bedre men det er der uden jeg lægger mærke til det :p

Min mor har købt bananer WEEEEEEE!! Så spist 3 af dem i dag xD plus ikke så meget andet :p Har været en usundt dag, jeg lavede kokos kugler 20% ikke rå i går og spiste 10-18 styks af den i dag xD en masse daddel og kokos og cacao i dem :p ikke særlig sund men jeg var sulten og meget doven :D
Manja
Forum-indlæg: 30
Område: Lolland / Falster
Dato: 12/11 2009 19:34

Morgen: Havregrød på vand m. bananskiver

Mellem: Saften af ½ grape og 1 lille appelsin

Frokost: 2 skiver rugbrød m. avocado og nuttolene

Mellem: 1 glas smoothie (soyamælk u. sukker, skovbær, charonfrugt, vindruer, kiwi) og 2 små kokosruller fra Helsam

Aftensmad: Broccoli, snackpeber og porrer stegt på panden, lidt bulgur og salat

Drikke: 2 liter vand, 3 kopper kaffe og 1 kop yogi the
Manja
Forum-indlæg: 30
Område: Lolland / Falster
Dato: 13/11 2009 08:59

Morgenmad: Havregrød på vand m. bananskiver, 1 glas smoothie (soyamælk u. sukker, charonfrugt, kiwi, vindruer, skovær)

Mellem: 2 små gulerødder

Frokost: 3 små skiver rugbrød m. tartex og bønnepostej

Aftensmad: Ihvertfald noget blandet salat, snackpeber og hvad jeg nu har.. vil ikke overspise, for der SKAL være plads til noget fredags sund snack i aften!! :D - overspiser som regel cashewnødder og bruger blenderen til noget opfindsomt ædelse!

Drikke: kaffe, yogi the, vand, vand med lidt citronsaft, 1 presset appelsin
Kilroy
Forum-indlæg: 2924
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Dato: 16/11 2009 10:57

Ikke fordi jeg har brug for at blære mig *pudse pudse glorie* , men her er menuen for lørdagens fællesspisningsfrådning :
Ristet valnøddebrød med soyaflødestuvning af østershatte, ajvar, løg, hvidløg, oregano, chilli og muskatnød.
Suppe af porre, løg, rosenkål, blomkål, røde linser, soyafløde, ajvar, tomatpure, Provencekrydderi.
Tallerken med valnøddepostej, langtidsbagte tomater med hvidløg, basilikum, persille, superbalsamico og olivenolie, chilli/spidskommen/spinatfalafler, ovnbagt ret med kartofler, gulerødder, Puylinser, soyaost og andet, stegte brune ris med spidskommen, tandoori, koriander, gurkemeje, chilli, løg og ærter. Hertil groft brød og 2 hjemmestrikkede chutneys og 2 købeditto.
Desserttallerken med små tykke pandekager med kanel og kardemomme, vanille- og chokoladesoyais, hindbær/brombær/tranebærcoullis, nødde/chokoladebrud, æble/mangokompot krydret med kanel/vanille/stjerneanis. Dertil soyakakao med rom.
Plus det løse : tørrede abrikoser, peanuts, vindruer, salte cashewnødder, mandler, oliven a la Greque, paranødder, Hot Bombay Mix og vegansk chokolade.
Plus tsunamier af vand og en bette smule rødvin ;)
*BØVS*
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Dato: 16/11 2009 14:42

Efter dette er der ingen, der skal komme og sige, at det er svært at leve vegertarisk(vegansk?), når man bor i en udørk..!:D
Kilroy
Forum-indlæg: 2924
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Dato: 16/11 2009 16:46 | Indlæg redigeret den: 16/11 2009 16:47

Nemlig, Leif :D:D:D....og ALT var vegansk....måske bortset fra den der Guinness..damn..;)
McUdørk.
Sider: << < 9 10 11 12 13 14 15 > >>