Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

Madlavning

Sider: << < 34 35 36 37 38 39 40 > >>
shmuel
Forum-indlæg: 130
Område: Sjælland
Dato: 19/6 2012 20:39

nu blir det inspir-- ins, ere . . nej glem det

morgen: alm soya kaffelatte (ryster du soyaen nok, blir det til overdådigt skum) & rugfras i en alt for lille skål

middle-stuff: . . . pålægschokolade. den mørke kan kun indeholde spor af mælk

dinnerrrrr: soya koldskål ! m/ føtexe's kammerjunker <3

NU: blackcurrent the. eeew, gimme jordbær the ! :( & så gul snack pepper & danske æbler :)
shmuel
Dato: 20/6 2012 21:02

eheh, igenigen !

morgen: strawberry soya yoghurt m/ sådan noget mild sukker musli

frokost: 2 pandekager m/ strawberrrrry snask . . eller syltemøj

alt for sent: samme musli m/ alm. soya mælk & æble/banan/applesin

KAFFE
MarieV
Forum-indlæg: 55
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 20/6 2012 21:19

Morgen: Ruggryn med med rosiner, hasselnødder, solsikke- og græskarkerner og rismælk.
Formiddag: Vindruer og to blommer.
Eftermiddag: To stk grovknækbrød med avocado. En banan, et æble og tørrede abrikoser.
Aften: Brune ris og gulerødder, porrer, forårsløg og hvidløg m. kokosmælk og gul currypaste.
Og chokolade til dessert. Og et stykke banankage. :$ Vegansk, selvfølgelig.

:D
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 21/6 2012 17:12

Morgenmad: Pølsehorn (bagte, så de skulle lige smages)
Eftermiddag: Rugbrød med falaffel
Aftensmad: Superlækker lasagne og aubergineskiver.

Og et glas juice til hver :)
Vesterbro
Forum-indlæg: 133
Dato: 21/6 2012 22:24

Morgenmad: havregrød. smoothie med banan (skraldet) og jordbær. kaffe
formiddag: frugtsalat - æble, kiwi, vindruer (skraldet), jordbær
frokost: 1 rundtom rugbrød med hummus og tomat. lidt ris med grønne linser (opskrift: Vores indiske køkken) - lidt grøntsagscurry med ris.
aftensmad: ris med grønne linser og blandet grøntsags-curry (også fra 'Vores indiske køkken') en del skraldede grøntsager - synes dog ikke retten var et hit. blandet grøn salat.
efter aftensmad: kaffe, vandmelon, senere jordbær og senere igen tre af min mors tyrkiske vinbladsdolma. haps.
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/6 2012 07:05 | Indlæg redigeret den: 22/6 2012 07:08

Morgen: Råkost bestående af hvidkål, rødkål, gulerod, æble, rosiner, græskarkerner, citronsaft m/hvidløg + en pære og en banan
http://www.plantemad.dk/morgenmad.html

Formiddag: To kopper kaffe (halvt kornkaffe) og to stk. rugbrød m/cashew-dadel-carobspread + pære og banan
http://www.plantemad.dk/frokost.html

Frokost: Salat med romainesalat, sennepssalat, ruccola, sukkerærter, purløg (alt fra haven), tomat, agurk, champignon, majs, avocado, græskarkerner, sesamfrø, citronsaft m/hvidløg. Dertil et glas tomatsaft 3 dl + pære og banan
http://www.plantemad.dk/salater.html

Eftermiddag: ½ liter urtethe (lakridsrod, anisfrø, fennikelfrø, bukkehornsfrø = betændelseshæmmende) med 3 købekiks (Bisca Donna Country Oat - dagens udskejelse...) + pære og banan

Aften: Fuldkornspasta med broccoli og valnødder + pære og banan
http://www.plantemad.dk/aftensmad.html

Aftensnack: En håndfuld blandede nødder (cashew, para, mandler), et par svesker, en tørret abrikos + p... nej, nej, ikke denne gang!*
http://www.plantemad.dk/mellemmaaltider.html

*Rettelse: Kun banan!:D
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Dato: 22/6 2012 12:07

Leif; der er vist en der er lige lovlig glad for bananer og pærer :D De er desuden super sammen i en smoothie!

I morges spiste jeg en af disse lækkerbiskner; http://kblog.lunchboxbunch.com/2010/10/vegan-apple-dumpling-cinnamon-rolls.html - skåret midt over, smurt m. peanutbutter og et halvt revet æble - og overdelen på igen (;
Og en chai-banansmoothie (dejlig fyldig, med nøddemælk og havregryn)

Og nu har jeg lige nydt 10 stk makisushi rolls m. røget tofu, umeboshi, avocado, agurk og cashews. Desværre havde de åbenbart ikke brune ris alligevel, så det blev i en lidt mere syndfuld udgave, + soyasauce, wasabi, syltet ingefær og chilisauce + en kop Pukka Vanilla Chai(Ja, det varmede dejligt!)

T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 22/6 2012 12:48

Så kom der en kagedag! :D

Morgen/formiddag:
En skål havregryn med havremælk med stykker af banan drysset med rosiner, mandler og valnødder.
En fersken, en appelsin, en god håndfuld jordbær, lidt mørk chokolade, et glas kakaomælk.

Middag/eftermiddag:
En skive rugbrød med hjemmegjort smørepålæg, en lille gulerod, to kiwier, en fersken, en lille skål jordbær med havrefløde og et stort stykke chokoladekage.

Aften (får venner på besøg i aften):
Karryret med kartofler, gulerødder, blomkål, porrer, kikærter, karrypasta, kokosmælk, forårsløg mm. Dertil vilde ris og grove spinatmuffins.
Chokoladekage (stykket jeg spiste, da jeg have bagt det, var toppen, som skulle skæres af, så den er flad og kan pyntes) med fyld af kokos/kokosflødeskum-mousse-something, overtrukket med chokolade, toppet med havreflødeskum og pyntet med jordbær. (Håber, den bliver awesome!)
Cecilie Ruddie
Forum-indlæg: 19
Dato: 22/6 2012 13:09

Kedelig dag, rent madmæssigt.. Der er lavvande i køleskabet :D

En skål havregryn med soyamælk + lidt mørk argavesirup i.
En mango..

Og en masse chaite, plus en fy-fy-energidrik uden sukker. (Havde sovet 3 timer prioer til eksamen, suk!)
Veganer 8000
Forum-indlæg: 51
Opskrifter: 3
Område: Midtjylland
Dato: 22/6 2012 17:38

Morgenmad: Smoothie med banan, jordbær og hørfrø
Før frokost: Et æble og to riskager
Frokost: En salat med agurk, bagte peberfrugter, persille og majs
Efter frokost: En banan, nogle urtekram knackers og en lille portion meget tørre (og for gamle) majschips
Aftensmad: En rest chili med ærter og pasta lavet af fuldkornsris
Aftenssnack: Måske en appelsin og mit nyindkøbte mørke chokolade med kanel
Vesterbro
Dato: 22/6 2012 18:20

Moorgenmad: havregrød på vand - lidt valnødder. kaffe.
Formiddag: 2 x kaffe. 2 tynde kernerugbrødsskiver m. lille smule peanutbutter og 1 banan. lidt jordbær.
Frokost: min muttis vinbladsdolma og et par spidskålsdolma. 3/4 skralde-majskolbe. salat med grøn salat, skralde-tomater, gulerødder, få-rødkål (sådan noget man fik af sin veninde, fordi det ellers ville blive for gammelt hos hende), skralde-agurker, og hjemmespirede mungbønner. tofu stegt med citronsaft og lys tahin.
Eftermittag: de sidste par dolma - senere: smoothie med soyamælk og 3/4 skralde-banan og 2½ skralde-pære og lidt kardemomme.
Aftensmat: Indisk grøntsagscurry fra i går aftes m grønne bønner, skralde-ærter, gulerødder, skralde-blomkål, løg og tomat, i dag også tilsat lidt få-kokosmælk. Salat fra frokosten, tilsat citron og tahin. Spiste hvide ris til, fy-fy-skamme, men de skal udryddes før eller siden.
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/6 2012 23:14

Morgemad: Riskiks, frugtstænger.
Frokost: Vindruer og mandler.
Middag: krydderboller (havde ikke rugbrød) med smøre/annanas ost og peanutbuttter, og gulerødder.
Eftermiddag: Riskiks og cherrytomater.
Eftermiddag: Myslibar og frugtstænger.
Aften: Pomfritter, chillibønner, majs og ketchup.
Måske ikke så inspirerende, har også drukket en hel del kaffe og lidt vand:-)
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Dato: 23/6 2012 06:31

Jeg har total appetitløshed - så det bliver ikke til så meget og slet ikke noget med "morgenmad, snack, frokost... osv".

Cornflakes med ris-mælk
En jordbær-shake (friske jordbær, kværnet mandler og soja-vanille)
Vegansk "sushi" - 12 stks.
1 kaffe + 1 the

:$

Gad godt spise som Leif! Vil dog udskifte pære med jordbær ... hæhæ
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Dato: 23/6 2012 14:30

Jeg har spist boghvede-brunchpandekager, en banan, et halvt æble og et glas vand til morgenmad

Valsølille blåbærsmoothie - var ude at shoppe :D

og en skive rugbrød m. bønnepostej, tomat, majs og purløg + en kop kaffe

og en masse vand.. jeg er helt dehydreret for tiden ): .. det må være overgangsalderen.

Amy
Forum-indlæg: 567
Opskrifter: 2
Dato: 23/6 2012 18:45

Er begyndt at spise frugt til morgenmad...

Morgen - banan, pære, honningmelon, kiwi + hakkede mandler, hasselnød, valnød.

Frokost - rugbrød med streich (rødbede/peberrod), hj.lavet mungbønnespread, to gulerødder, en håndfuld cherrytomater, en hj.bagt grovbolle med FRI.

Aften - en til grovbolle. Og fordi jeg ikke gad lave mad; alpro jugurt med banan/jordbær (dagens udskejelse, hehe :) ) + havregryn, blendet hørfrø og græskarkerner.

Og indimellem en helv.. masse danske jordbær og ærter MUMS!! :D Årets første :D
Sarask
Forum-indlæg: 53
Dato: 23/6 2012 19:30

Nu tror jeg også, jeg vil til at deltage lidt i denne tråd!
Morgen: Et par nektariner og en rugbolle, den ene halve med rød hummus, den anden med pålægschokolade (det er jo trods alt lørdag :$)
Middag: En bolle med syltetøj på Penny Lane, en café i Aalborg, hvor de har varedeklarationer, plus et glas hyldeblomstsaft
Eftermiddag: Noget frugt, et krus varmt soya cacao-drik og et par nøddesmåkager (dem fra Det Helbredende Køkken)
Aftensmad: Bønne/spinat lasagne og en masse gulerødder
Sernere: En dampet artiskok og noget mere frugt
shmuel
Dato: 23/6 2012 19:31

morgen: pandekager

frokost: pandekager

Aften: en lun super(man) tyk slice of vanille/the/cake brød m/ "smør" & rosiner

snackin': popcorn, æble & hazel-almond-rice dream . . sammen
Vesterbro
Dato: 23/6 2012 21:21

Morgenmad: havre/hirsegrød på vand med lidt valnødder. Kaffe. Te. Smoothie med soyamælk,2 skralde-pærer og en -banan. Frokost: stegt risrest med spidskål,tofu,gulerødder,løg,porrer,hvidløg,ingefær.forårsløg og mungbønnespirer. Eftermiddag:en pære, mandler. Kaffe. Aftensmad på arbejde: samme som frokost bare med tomatsalat til. Efter aftensmad: en pære og jordbær. Te
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 24/6 2012 06:32

@Rugbread.

Hvis de indlæg, som du har postet er det du spiser generelt, så er det ikke videre sundt.
Nærmest ingen frugt og grønt og hvad med f. eks. nødder, kerner, bønner, linser, kikærter og tofu, men en ret underlødig, ensformig og sukkerholdig mad uden megen næringsværdi synes jeg.
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Dato: 24/6 2012 06:57 | Indlæg redigeret den: 24/6 2012 06:58

Jeg vil gerne "prale" med, hvad jeg spiste igår :D

Morgenmad: yoghurt med müesli
Frokost: Hvidkåls-dish-my-own-style: Olie/vand, løg, hvidløg, sennepsfrø, kokos, sesam og kål-en-masse tilsat en dåse (skyllede!!) blandede bønner
Eftermiddag: 5 "indiske kager" :$ (der er ingen indholdsfortegnelse på pakken - de er bare "krishna" - men der er mandler på!!!)
Aften: Marineret tofu med forårsløg, rød peber, champinons og squaaaaash + hvide ris (som jeg ikke spiste så meget af.. men grøntsagerne? Total fråde!)

1 kaffe, 1 stort glas pukka-the og minimum 2 liter postevand.

= Total fråde-dag for mig

PS. Boghvede pandekager? *savler* Opskrift pretty please?
Sider: << < 34 35 36 37 38 39 40 > >>