Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

Madlavning

Sider: << < 35 36 37 38 39 40 41 > >>
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 24/6 2012 07:36

Mmm.. pandekager.
T-rex vil gerne lege fejlernæret med Rugbread ;)

Der kommer i øvrigt kage på bloggen i dag - og nøøj, den blev god (den jeg skrev om i den her tråd).
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Område: KBH
Dato: 24/6 2012 08:33

Susanne: Jeg laver boghvedepandekager på slump - ca. ½ dl boghvedemel blandet med passende mængde vand/soyadrik(vanilje) og lidt blåbærsaft. Lidt bagepulver, kanel og kardemomme blandes i - evt. salt. Kværnede hørfrø gør det også lidt mere lækkert - men er bestemt ingen nødvendighed. Jeg lader det stå i køleskabet et kvarter, varmer en lille pande op med lidt olie og steger de små pandelkager.

Små frosne blåbær kan blandes i og de ser yummi ud, når de er stegt lysebrune på begge sider :D
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Dato: 24/6 2012 09:26

Jeg skal da helt klart snart ha pandekager!!!!!! Tak, Sara :D
The_veggie_teen
Forum-indlæg: 156
Område: Østjylland
Dato: 24/6 2012 17:26 | Indlæg redigeret den: 24/6 2012 17:29

Morgen: 6 mini kakaopandekager med ca. 1/4 skivet banan, soyayoghurt rørt med lidt vaniljepulver, "chokoladesauce" og ½ æble on-the-side. Et stort glas vand (0,5 liter)

Middag: Ehm.. Hehe.. En ordentlig spandfuld salat af den grovere slags (kål m.m.), gulerødder, 1 banan, 2 hjemmelavede små knækbrød med hhv. et stykke mørk pålægschokolade og hjemmelavet sukkerfri hybenmarmelade.
Et stykke hjemmelavet mandelost. Med vand til.

Eftermiddag: Meget tyk smoothie/is af banan og jordbær - oveni et skvæt rismælk.
Et krus urtete.

Aften (virkelig yum): En bagt sød kartoffel/batat, som blev toppet med en skefuld kold soyayoghurt og dild (masser af det!) :D
Hertil kokosolie, spinattoppe, salat bestående af spinat, lidt tørret fintstrimlet figen, jordbær og ananas.
Og vand igen.

Senere: En lille gulerodskage (kinda) med "ostetopping" og frisk frugt (masser af det!) :D
Sikkert et krus te og et glas vand.
Remix
Forum-indlæg: 809
Dato: 24/6 2012 18:01 | Indlæg redigeret den: 24/6 2012 19:04

Morgenmad: Grød lavet på vand af ruggryn med lidt kanel, bær og tørret papaya på. Lille smoothie af appelsinjuice og blandede bær med 1 tsk knust hørfrø i.

Mellem: Et stykke groft knækbrød og en frugtstang med gulerod og æble.

Frokost: Et stykke rugbrød med en halv avocado med balsamico og peber på. Et lille stykke agurk, et lille stykke rød/grøn peber, to radiser og to cocktailtomater.

Aftensmad: Salat vendt i balsamico med lidt pinjekerner, brune ris med lidt karrysovs og tre små linsedeller.

Mellem: En chai latte af to tsk David Rios veganske chai pulver.

Vesterbro
Forum-indlæg: 133
Dato: 24/6 2012 21:34

Usund dag. For lidt søvn, for meget arbejde.
Tidlig morgenmad: lidt havregrød på vand. 1 pære, 1 æble. Lidt hasselnødder. Kaffe.
Lidt senere morgenmad: 2 stykker hvidt brød (!) fra bageren, med peanutbutter og pæreskiver. Kaffe
Formiddag: 1 pære, ca 15 mandler
Sen frokost: en lille rest stegte hvide (!) ris m. spidskål, bønnespirer, porrer, løg, hvidløg, ingefær,sambal oelek,soya,gulerødder, forårsløg.
Eftermiddag, inden træning: lidt pistacienødde-helva (består hovedsageligt af sesam og sukker). smoothie af 2 pærer og 3/4 banan, soyamælk, loppefrøskaller
Eftermiddag, efter træning: smoothie på 1 pære, ½ banan, loppefrøskaller, lidt risproteinpulver, soyamælk
Aftensmad: The noodle box på Istedgade - brune, meget fedtede ris m. tofu, broccoli, peberfrugt, champignon, majs, ærter, hvidløg, ingefær, chili, koriander, bønnespirer, grønne bønner. Jeg bad om at få dem uden æg, og alligevel kom de med æg - det har jeg oplevet én gang før samme sted... blev selvfølgelig lavet om, men bare godt at være obs på.
Efter aftensmad: en kaffe latte på soyamælk, 1 supermarkedsbolle (frisk fra nettos container, skulle aldrig have taget den med hjem!), med pistacie-helva.
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 24/6 2012 22:23 | Indlæg redigeret den: 24/6 2012 22:26

Morgenmad:
En skål havregryn(øko) blandet med fibermüsli fra Urtekram drysset med lidt kanel og lidt rosiner samt lidt valnødder brækket i mindre stykker og lidt hasselnødder i med soyamælk, en banan, et stort glas multifrugt juice og et par krus Yogi lakridste blandet med grøn té samt et par glas vand.

Frokost:
En Levebrøds grovbolle m. hørfrø m. Urtekram tomatsandwich spread m. en blommetomat krydret m. en smule salt, peber, oregano samt lidt basilikum, et kvart stykke agurk skåret i stave til og mere vand.

Mellemmåltid: Et æble.

Aftensmad:
Blandede wokgrøntsager fra frost(en rest fra 2 forskellige poser den ene øko) bestående af: orange og gule gulerødder, rød og gul peber, grønne bønner, slikærter, majs, broccoli, som jeg også tilføjede ærter og spinat stegt i en smule olie men mest vand sammen med drænede kikærter fra dåse(øko fra Kavli) samt en rest øko hk. tomater på dåse i tilføjet masser af krydderier såsom: flerkorns peber blanding, koriander, garam masala, tandoori masala, koriander, røget paprika og lidt grøn jalapenos chilli pulver, lige tilpas krydret uden at være for stærk ;)
Ja, jeg er bare ret vild med krydderier. Og igen mere vand at drikke.

Senere på aftenen:
Skulle lige fråde lidt. En portion sorbet is; jordbær, banan og skovbær.
Remix
Dato: 25/6 2012 14:16 | Indlæg redigeret den: 25/6 2012 16:14

Morgenmad: En smoothie af en lille klump spinat, et par skiver appelsin, en halv avocado, 1 dl blandede bær og 1½ dl appelsinjuice med en tsk ruggryn over som knas. Den blev godt nok lidt grim i farven, men hvad fanden? Den smagte godt og var super sund.

Mellem: Et par danske jordbær og stor kop kakao af mørk chokolade med sojamælk hos Baresso :D

Frokost: Et halvt stykke rugbrød med frugtpålæg, en lille smule cous cous med to cocktailtomater, et lille stykke agurk, et lille stykke grøn peber og to radiser med balsamico, peber og koriander på. En sharonfrugt.

Mellem: En kop kaffe og to stykker mørk chokolade (74%)

Aftensmad: Müsli med sojamælk. Havde ikke lyst til andet.
KimVega
Forum-indlæg: 44
Dato: 25/6 2012 14:36

Alpro vanille soyayoghurt med müsli og snittede gulerødder og æbler...
senere
vil jeg koge nogle øko brune ris og så enten lave en "kød"sovs, eller stege dem med ris og ærter mmm
Vesterbro
Dato: 25/6 2012 15:52 | Indlæg redigeret den: 25/6 2012 18:11

Morgenmad: to stykker rugbrød med peanutbutter/1 banan. "Smoothie" (dvs stavblenderen gik i stykker undervejs, så den blev spist med ske: 1½ pære, ½ banan, lidt mango, loppefrøskaller, lidt vand, lidt soyamælk. kaffe
formiddag: kaffe - lille portion brune risnudler med champignon, porrer, løg, gulerødder, spidskål, mungbønnespirer, forårsløg, hvidløg, ingefær. lidt tofu.
frokost: det samme.
eftermiddag: 2 små glas faxe kondi, en liiille smule chips, popcorn uden fedt. kaffe. lidt lyst brød. 1 fersken.
aftensmad: samme nudelret som før (uden tofu), med en lys gulerodsbolle til.
Nr 2 aftensmad: fuldkornspasta med rødløg, hvidløg, porrer, gulerod, cherrytomater og lidt dåsetomat, frisk basilikum. Stor portion salat med iceberg, rødkål, agurk, cherrytomat, tahin, citron, eddike.
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Dato: 25/6 2012 18:11 | Indlæg redigeret den: 25/6 2012 18:12

Müsli med soyadrik, skiver af banan og æbler - hybenpulver og kanel

Pukka Vanilla Chai Te - 1 kop
Et halvt æble og en hjemmebagt lille muffin (den er godkendt af muffinhadende moaar, og er nu på bloggen (; - http://bananmad.blogspot.dk/2012/06/saftige-muffins-med-ble-og-gulerod.html )

Kikærtepandekage med pande-ruskum-snusk a la rosenkål, tomat, linsesuppe-rest og krydderier

Kaffeee

Fuldkornsnudler med haricot verts, kikærter, broccoli, ærter og gulerødder i krydret chili/havreflødesauce

Nu vil jeg tillade mig en ekstra kop kaffe (:

MarieV
Forum-indlæg: 55
Opskrifter: 1
Dato: 25/6 2012 19:21

Morgen: Havregrød med banan, hasselnødder, rosiner og rismælk.
Formiddag: En 'Eat Natural' müslibar med chokolade og nødder. :$ Og kirsebær.
Eftermiddag: To stk knækbrød med pesto og agurk. Æble og pære skåret i både og agurke- og gulerodsstave.
To blåbærtærter fra Urtekram, to stk. mørk chokolade 70% og tørrede abrikoser.
Aften: Suppe af gulerødder, kålrabi, pastinak og porre med groft brød til.
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Dato: 26/6 2012 06:05

Pfffff

Yoghurt m/müesli
Indisk morgenmad (chipati med kartoffel-chili-snask)
1 æble
1 banan
Rester fra mit sidste kål-orgie

Uhuuu - det er jo "juleaften" i dag =grøntsager! Yay
Kilroy
Forum-indlæg: 2917
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 26/6 2012 19:19

Morgen : stort krus kaffe med soyamælk, ½ liter vand, vitaminpille og havregryn med vanillesoyamælk.
Frokost : 2 grove boller med 2 slags Tartex, spinatblade og rød peber.
Aften : nye kartofler kogt med oregano, dækket med 3 Green Sauce (min nye opskrift herinde) og friskhakket persille.
Ind imellem : 1 liter grøn the med soyamælk, 2 æbler, 1 liter vand/saft, en håndfuld nødder og en bakke friske ærter.
Slut : et glas vin og en røget single malt whisky.....og en stor håndfuld peanuts ;)
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 26/6 2012 19:26

Morgenmad: Banan og æble (gik meget stærkt, så måtte købe noget på skolen - ikke det store veganske udvalg)
Frokost: Ristet rugbrød med brune champignon stegt i soyasauce
Aftensmad: Fuldkornspasta med \"kød\"sovs (Aubergine, brune champignon, løg, TVP, en dåse tomat + yummy krydderier)
Overvejer at lave en smoothie på nogle frosne bær, men det er kun, hvis min dovenskab ikke vinder ~~

Der er blevet drukket danskvand til måltiderne i dag.
Vesterbro
Dato: 26/6 2012 21:32

Morgenmad: indisk spinatret (skraldet spinat) m. 2 alt for lyse boller (skraldet). kaffe
Formiddag: 600 gram jordbær (skraldet) med lidt soyamælk
Frokost: 4 stk rugbrød (skraldet) med bananer (skraldet) og mandelsmør/peanutbutter
Eftermiddag: ½ banan og lidt jordbær (på/fra arbejdet). kaffe
Aftensmad: Lille portion grovpasta med rødløg og porrer (skraldet), tomat (skraldet), gulerod, hvidløg, chili, lidt dåsetomat.
Efter aftensmad: te - lidt hasselnødder (fra arbejdet)
Nu: lille portion spinatret med 1 skralde-bolle!

Der bliver krise når mit skraldested snart lukker!
Karat
Forum-indlæg: 670
Opskrifter: 9
Område: Sydjylland
Dato: 27/6 2012 13:05 | Indlæg redigeret den: 27/6 2012 18:39

Morgen: smoothie af jordbær, banan, kæmpenatlysolie, vegansk bananproteinpulver, soya/rismælk. 1 krus chaichino med soya/rismælk

Formiddag: 1 banan, 1 kop kaffe, vand

Frokost: 1 agurk udhulet og med fyld af blendet champignon/løg/paranød/soyasovs og chutney af hindbær/ingefær/ahornsirup. 1 flaske "Little miracle"-drik. Vand.

Eftermiddag: 1 krus chaichino med soya/rismælk

Aften: 1 grovbolle med hjemmelavet cashewsmør, stegte champignoner og spinat stegt med soyafløde/salt/peber/gærflager

Senere aften: 1 supersund bananpandekage (ny opskrift lagt ind, består af chiafrø, vand, banan og kanel) drysset med cacaonibs, hertil en chailatte (jeps, jeg er pt ny-afhængig af dem, fordi vi just har fundet et vegansk pulver, så det smager præcis som dem fra Baresso)
The_veggie_teen
Forum-indlæg: 156
Område: Østjylland
Dato: 27/6 2012 13:35

.. Søm. Ifølge vores "vikar", da han "opdagede" jeg var veganer. Nuvel, ikke just:
:)

Morgen: Mini veganske havregrynspandekager med jordbær, "chokolade"sauce, 1 æble og hjemmelavet creme.

Frokost: 1 skive rugbrød med hjemmelavet vegansk smelte(nde) ost og 1 portion suppe med quinoa og kokos.
Dertil en stor salat, stegt spidskål, stegte champignoner og et stykke agurk.

Eftermiddag: Nok yoghurt med lidt hjemmelavet knækbrød eller en meget tyk smoothie/sorbet-lignende noget af banan og jordbær.

Aften: Muligvis hummus med grøntsager.

Senere aften: Et lille stykke semisund islagkage. Og frugt. :)
Karat
Forum-indlæg: 670
Opskrifter: 9
Område: Sydjylland
Dato: 28/6 2012 07:59 | Indlæg redigeret den: 28/6 2012 18:30

Morgen: Rå grød (udblødte chiafrø blendet med 2 æbler, 1 banan og lidt kanel, drysset med hakkede paranødder) hertil et stort krus friskpresset gulerodsjuice med ingefær.

Formiddag: 1 banan med cacaonibs og hjemmelavet cashewsmør. 1 chaichino.

Frokost: Rå agurk/avokadosuppe med krydderurter og spiselige blomster fra haven. Hjemmelavet fersken-iste sødet med en steviastilk fra haven :)

Eftermiddag: 2 bolcher og en chaichino

Aften: Vegansk forloren hare med kartofler, broccoli og vegansk bearnaisesauce

Senere: Chaicino *mums*
Remix
Dato: 28/6 2012 11:00 | Indlæg redigeret den: 28/6 2012 17:12

Morgenmad: Sojayoghurt med müsli og en fersken. En kop varm sojakakaomælk.

Mellem: En lille hjemmelavet muffin af fuldkornsmel med bl.a. tranebær og nødder. En kop kaffe.

Frokost: Et stykke rugbrød med hjemmelavet hummus. Lidt mango :)

Mellem: En ingefær karamel og en kop kaffe.

Aftensmad: En fuldkornstortilla med guacamole, salsa, salat, rødløg, falafler, stegt squash og en smule pinjekerner.

Aftenssnack: Blåbær og lidt tørret papaya. En kop te.
Sider: << < 35 36 37 38 39 40 41 > >>