Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

Madlavning
Dato: 26/7 2009 14:45 | Indlæg redigeret den: 26/7 2009 15:06
Morgen: 2 æbler, 1 banan
Formiddag/frokost: 1 rugbrød med pesto og 1 avokado. Dertil en stor grøn salat med majs og rød peberfrugt.
Mellemmåltider fordelt gennem dagen: ca 6 stk's hjemmebagt glutenfrit brød med tahin u. salt og tomat samt med rødbede/peberrods pate. En stor salat med majs. 2 store gulerødder.
Nu: Hybensuppe med cashewnødder (selvplukkede hyben fra sidste sommer som vi har frosset ned). Vil nu nyde nr. to portion, igen med en håndfuld cashew nødder i. UHMMMMMM.
Morgen: 2 æbler, 1 banan
Formiddag/frokost: 1 rugbrød med pesto og 1 avokado. Dertil en stor grøn salat med majs og rød peberfrugt.
Mellemmåltider fordelt gennem dagen: ca 6 stk's hjemmebagt glutenfrit brød med tahin u. salt og tomat samt med rødbede/peberrods pate. En stor salat med majs. 2 store gulerødder.
Nu: Hybensuppe med cashewnødder (selvplukkede hyben fra sidste sommer som vi har frosset ned). Vil nu nyde nr. to portion, igen med en håndfuld cashew nødder i. UHMMMMMM.
Dato: 26/7 2009 17:08
Morgen: Ristet toastbrød med nutella.
Vindruer og en banan.
Frokost: Vegetarsamosa fra Bazar Vest.
Aftensmad: Speltkerner med kødsovs - med hakkede tomater, veg fars, gulerødder, forårsløg, rød peber, squash, dild, persille og purløg.
Morgen: Ristet toastbrød med nutella.
Vindruer og en banan.
Frokost: Vegetarsamosa fra Bazar Vest.
Aftensmad: Speltkerner med kødsovs - med hakkede tomater, veg fars, gulerødder, forårsløg, rød peber, squash, dild, persille og purløg.
Dato: 26/7 2009 19:22 | Indlæg redigeret den: 26/7 2009 19:24
Iaftes: Hjemmelavet Forårsruller (Tak LundNWife) og tahindressing med ingefær
Morgen: Knækbrød med Tartex og agurk
Middag: Knækbrød med Tartex og rå rødbeder
Mellemmåltid: Multivitaminpille, B12vitaminpille, vegedelle, kikærter, 81% sjokolade, Satyas urtethe:(, omegaolie, OG noget "totalt haram, respektløs dyrket under slavelignende forhold og med støtte til Israel" Kaffe Nestlie Neskaffe til overpris hos den nærmeste kiosk
, uhmmm det var dejligt!
Nu overvejer jeg at bage noget selleri og rødbeder til chips
Iaftes: Hjemmelavet Forårsruller (Tak LundNWife) og tahindressing med ingefær
Morgen: Knækbrød med Tartex og agurk
Middag: Knækbrød med Tartex og rå rødbeder
Mellemmåltid: Multivitaminpille, B12vitaminpille, vegedelle, kikærter, 81% sjokolade, Satyas urtethe:(, omegaolie, OG noget "totalt haram, respektløs dyrket under slavelignende forhold og med støtte til Israel" Kaffe Nestlie Neskaffe til overpris hos den nærmeste kiosk
, uhmmm det var dejligt!
Nu overvejer jeg at bage noget selleri og rødbeder til chips

Dato: 26/7 2009 19:42
Morgen: havegryn, soya + rosiner
Middag: Ambrosias have (rødbede suppe, spinat+kikerærter, salat, ris)
Dessert: økologisk is i zoologisk have (nej, jeg kan ikke lide at dyrene lider sådan!!)
Aften: Indian palace: paneer pakora og kulfi (indisk is)
Morgen: havegryn, soya + rosiner
Middag: Ambrosias have (rødbede suppe, spinat+kikerærter, salat, ris)
Dessert: økologisk is i zoologisk have (nej, jeg kan ikke lide at dyrene lider sådan!!)
Aften: Indian palace: paneer pakora og kulfi (indisk is)
Dato: 27/7 2009 07:59 | Indlæg redigeret den: 27/7 2009 08:14
Fortsættelse fra igår:
Aftensmad: bønne ret med røde kidney bønner og brune ris. Ned i det mix kom der frossen grønkål, majs, wakame tang der kun blev varmet af de færdige ris og bønner udenfor kogepladen (wakame tang ligger jeg i lidt vand indtil det er blødet op=undgår derved at varme det op). Derudover kom der grønne og sorte oliven i gryden og lidt rå tomat.
Sovsen: Let kogte gulerødder i skiver i lidt vand. Da færdige kom der flådede tomater i, der fik varme fra gulerødderne.
Serveret med grøn salat.
Sen aften: 1Xrugbrød med rødbede/peberrod smørepålæg samt en lille håndfuld friske blåbær.
I løbet af dagen ca 6 -7 store glas vand (glemte at nævne at jeg til morgen også fik: 1 multi vit, 1Xfolin vit, 1Xjern vit, 1 lille måleglas aloe. Er nu i 15 uge af min graviditet og alt går godt:), altså lige bortset fra kvalmen, og af og til en dunkende hovedpine,-som jeg normalt ikke døjer med.)
Fortsættelse fra igår:
Aftensmad: bønne ret med røde kidney bønner og brune ris. Ned i det mix kom der frossen grønkål, majs, wakame tang der kun blev varmet af de færdige ris og bønner udenfor kogepladen (wakame tang ligger jeg i lidt vand indtil det er blødet op=undgår derved at varme det op). Derudover kom der grønne og sorte oliven i gryden og lidt rå tomat.
Sovsen: Let kogte gulerødder i skiver i lidt vand. Da færdige kom der flådede tomater i, der fik varme fra gulerødderne.
Serveret med grøn salat.
Sen aften: 1Xrugbrød med rødbede/peberrod smørepålæg samt en lille håndfuld friske blåbær.
I løbet af dagen ca 6 -7 store glas vand (glemte at nævne at jeg til morgen også fik: 1 multi vit, 1Xfolin vit, 1Xjern vit, 1 lille måleglas aloe. Er nu i 15 uge af min graviditet og alt går godt:), altså lige bortset fra kvalmen, og af og til en dunkende hovedpine,-som jeg normalt ikke døjer med.)
Dato: 9/8 2009 16:57
Morgenmad: En ciabattabolle uden noget på
Frokost: 2 skiver brød med olivenolie, salt og peber på
Aftensmad: Kogt broccoli, ovenbagte kartofler, tomat og agurk
Morgenmad: En ciabattabolle uden noget på
Frokost: 2 skiver brød med olivenolie, salt og peber på
Aftensmad: Kogt broccoli, ovenbagte kartofler, tomat og agurk
Dato: 9/8 2009 17:11
Damn...
Hvorfor kom den tråd op i dag...
Morgenmad klokken 15: veggie bean baguette på Burger King.
Nu: pizza...
(Jeg har haft tømmermænd i dag, ja)
Damn...
Hvorfor kom den tråd op i dag...
Morgenmad klokken 15: veggie bean baguette på Burger King.
Nu: pizza...
(Jeg har haft tømmermænd i dag, ja)
Dato: 10/8 2009 07:02
Fra igår:
Morgen: Rugbrød med advokado og ketchup
Frokost: Rest af aftensmad: sovs af fersken, tomat, chilipesto, squash og frisk basilikum med grovpasta
Aftensmad: Falafelburger fra Grønjordsgrillen
Snack: 1 banan
Fra igår:
Morgen: Rugbrød med advokado og ketchup
Frokost: Rest af aftensmad: sovs af fersken, tomat, chilipesto, squash og frisk basilikum med grovpasta
Aftensmad: Falafelburger fra Grønjordsgrillen

Snack: 1 banan
Dato: 18/8 2009 17:19 | Indlæg redigeret den: 18/8 2009 20:38
Morgenmad: Cornflakes.
Frokost: Gårsdagens spidskålslasagne (med spidskål istedet for lasagneplader, ost og sesamfrø) og gulerodssalat til.
Aftensmad: Veganske pandekager ( http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-madpandekager=10 ) med bønnegrydefyld (baked beans, spidskål, champignon, aubergine, squash, hvdløg og karry, spidskommen, pastakrydderi, herbes de provence og chili).
Snack: pinligt lyst franskbrød og bananer.
UPDATE: Og hey... klokken kvart over ni besluttede jeg mig for at bage næsten vegansk chokoladekage...
Morgenmad: Cornflakes.
Frokost: Gårsdagens spidskålslasagne (med spidskål istedet for lasagneplader, ost og sesamfrø) og gulerodssalat til.
Aftensmad: Veganske pandekager ( http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-madpandekager=10 ) med bønnegrydefyld (baked beans, spidskål, champignon, aubergine, squash, hvdløg og karry, spidskommen, pastakrydderi, herbes de provence og chili).
Snack: pinligt lyst franskbrød og bananer.
UPDATE: Og hey... klokken kvart over ni besluttede jeg mig for at bage næsten vegansk chokoladekage...
Dato: 18/8 2009 18:09
Morgenmad; appelsinjuice - måske mere, jeg kan ikke lige huske det haha...
Frokost; en grovbolle m. tartex den anden halvdel noget smøre'ost' (som vi tilfældigt havde hjemme) + tomatskiver ovenpå..
Aftensmad; taziki, hummus, en rest salat og stegt polenta..
Mellemmåltider; nektarin, blommer og sikkert noget mere frugt jeg ikke kan huske..
Senere; noget af den squashkage jeg bagte i dag.. med en squash fra haven… måske med ’fløde’skum ovenpå
Jeg har drukket vand og kaffe…
Det hele er self vegansk!
Morgenmad; appelsinjuice - måske mere, jeg kan ikke lige huske det haha...
Frokost; en grovbolle m. tartex den anden halvdel noget smøre'ost' (som vi tilfældigt havde hjemme) + tomatskiver ovenpå..
Aftensmad; taziki, hummus, en rest salat og stegt polenta..
Mellemmåltider; nektarin, blommer og sikkert noget mere frugt jeg ikke kan huske..
Senere; noget af den squashkage jeg bagte i dag.. med en squash fra haven… måske med ’fløde’skum ovenpå
Jeg har drukket vand og kaffe…
Det hele er self vegansk!

Dato: 20/8 2009 19:20
I dag har jeg spist:
appelsiner
blåbærsmoothie
salat med soltørrede tomater, tomat, oliven og artiskokker
dadel-mandel kugler med grøn the
granatæblesaft
majschips
blandet frugtsaft
Senere i aften har jeg tænkt mig at spise ris med squash og agurk
Det er ikke hver dag, at jeg spiser sådan her. Normalt spiser jeg ikke så varieret. Men nu svarer jeg ud fra dagen i dag
I dag har jeg spist:
appelsiner
blåbærsmoothie
salat med soltørrede tomater, tomat, oliven og artiskokker
dadel-mandel kugler med grøn the
granatæblesaft
majschips
blandet frugtsaft
Senere i aften har jeg tænkt mig at spise ris med squash og agurk
Det er ikke hver dag, at jeg spiser sådan her. Normalt spiser jeg ikke så varieret. Men nu svarer jeg ud fra dagen i dag

Dato: 20/8 2009 19:29
I går spiste jeg:
bananer
æblesaft
gulerodssaft
kokos-dadel stang
vindruer
frisk figen
tørrede dadler
grøntsagssuppe med blomkål
mangosmoothie
æblesaft
æbler
appelsiner
ris med blomkål og agurk
Det var min fødselsdag, så jeg spiste ekstra meget frugt
Tirsdag fik jeg:
appelsinsaft
æblesaft
majschips
quinoa med blomkål og agurk
bananer
majskolber
ris med agurk
Mandag fik jeg:
ris med pinjekærner
æbler
gulerodssaft
rødbedesaft
tørrede dadler
kiwifrugt
bananer
tofupølser med tomatketchup/sovs
gulerødder
Søndag fik jeg:
ris med tomat, hvidløg, løg og pinjekærner
ris med stegte grøntsager (broccoli, blomkål ..)
tomatsuppe
kantaloup melon
ris
æbler
Det har været nogle lidt utraditionelle dage, hvor jeg har fået ekstra god mad :). Jeg noterer min kost hver dag, og det har jeg gjort i snart 4 år, så derfor har jeg styr på det.
I går spiste jeg:
bananer
æblesaft
gulerodssaft
kokos-dadel stang
vindruer
frisk figen
tørrede dadler
grøntsagssuppe med blomkål
mangosmoothie
æblesaft
æbler
appelsiner
ris med blomkål og agurk
Det var min fødselsdag, så jeg spiste ekstra meget frugt
Tirsdag fik jeg:
appelsinsaft
æblesaft
majschips
quinoa med blomkål og agurk
bananer
majskolber
ris med agurk
Mandag fik jeg:
ris med pinjekærner
æbler
gulerodssaft
rødbedesaft
tørrede dadler
kiwifrugt
bananer
tofupølser med tomatketchup/sovs
gulerødder
Søndag fik jeg:
ris med tomat, hvidløg, løg og pinjekærner
ris med stegte grøntsager (broccoli, blomkål ..)
tomatsuppe
kantaloup melon
ris
æbler
Det har været nogle lidt utraditionelle dage, hvor jeg har fået ekstra god mad :). Jeg noterer min kost hver dag, og det har jeg gjort i snart 4 år, så derfor har jeg styr på det.
Dato: 21/8 2009 10:11 | Indlæg redigeret den: 21/8 2009 10:12
Onsdag;
Morgenmad; appelsinjuice, squashkage
Frokost; stegt polenta, salat, taziki
Aftensmad; risengrød m. æblekompot
Mellemmåltider; salat, stegt polenta m. taziki, squashkage, æblekompot..
Torsdag;
Morgenmad; squashkage *rolling eyes*
Frokost; risengrød m. æblekompot
Aftensmad; grillet røgettofu, taziki, hummus, salat.
Mellemmåltider; klatkager af det sidste risengrød, salat, frugt og grønt, squashkage…
Det er ikke fordi at jeg tror at mine madvaner er særligt inspirerende, men for det meste spiser jeg med hovedet under armen og kan aldrig huske HVAD jeg har spist, så jeg synes at det er meget cool selv at se det selv..
Onsdag;
Morgenmad; appelsinjuice, squashkage
Frokost; stegt polenta, salat, taziki
Aftensmad; risengrød m. æblekompot
Mellemmåltider; salat, stegt polenta m. taziki, squashkage, æblekompot..
Torsdag;
Morgenmad; squashkage *rolling eyes*
Frokost; risengrød m. æblekompot
Aftensmad; grillet røgettofu, taziki, hummus, salat.
Mellemmåltider; klatkager af det sidste risengrød, salat, frugt og grønt, squashkage…
Det er ikke fordi at jeg tror at mine madvaner er særligt inspirerende, men for det meste spiser jeg med hovedet under armen og kan aldrig huske HVAD jeg har spist, så jeg synes at det er meget cool selv at se det selv..
Dato: 22/8 2009 15:12
Morgenmad
Nupo Jordbær "pulversmoothie"
Økologisk müsli med minimælk og en skåret pære til
Ml. måltid "den usunde snack"
En halv pose kohberg kanelsnegle og en kop Thai The :@
- Øv bøv, det var sgu ikke lige så godt.
Frokost: Cultura yoghurt med Tropeknas og lidt ekstra rosiner og cashew nødder.
Ml. måltid
En blomme og et styk knækbrød med nutana grov bønnepostej.
Aftensmad
Er ikke sikker endnu. De andre bestiller pizza, men det har jeg sådan set ikke særlig meget lyst til,
både pga. min lettere usunde dag, og fordi pizzamanden i byen stinker! Pizzaerne er pissedårlige, og
det gør det ikke nemmere at acceptere når man selv kommer fra italien og at ens far laver fantastiske hjemmelavede selv.
Jamen, jeg havde tænkt på noget økologisk fuldkorns pastella pasta (tagliatelle) med tomatsovs til.
Har også økologiske falafler i fryseren, men dem tror jeg at jeg gemmer til en anden gang hvor jeg har lyst til
forkælelse.
Morgenmad
Nupo Jordbær "pulversmoothie"
Økologisk müsli med minimælk og en skåret pære til
Ml. måltid "den usunde snack"
En halv pose kohberg kanelsnegle og en kop Thai The :@
- Øv bøv, det var sgu ikke lige så godt.
Frokost: Cultura yoghurt med Tropeknas og lidt ekstra rosiner og cashew nødder.
Ml. måltid
En blomme og et styk knækbrød med nutana grov bønnepostej.
Aftensmad
Er ikke sikker endnu. De andre bestiller pizza, men det har jeg sådan set ikke særlig meget lyst til,
både pga. min lettere usunde dag, og fordi pizzamanden i byen stinker! Pizzaerne er pissedårlige, og
det gør det ikke nemmere at acceptere når man selv kommer fra italien og at ens far laver fantastiske hjemmelavede selv.
Jamen, jeg havde tænkt på noget økologisk fuldkorns pastella pasta (tagliatelle) med tomatsovs til.
Har også økologiske falafler i fryseren, men dem tror jeg at jeg gemmer til en anden gang hvor jeg har lyst til
forkælelse.
Dato: 22/8 2009 17:17 | Indlæg redigeret den: 22/8 2009 17:18
morgen: Smoothie (spinat, avokado, nektarin, banan og havredrik) + knækbrød med syltetøj
frokost: suppe fra igår. Rugbrød med hjemmelavet pålæg
aften: Rå valnødde/hamp burger med yams-fritter og råkost (bønnespirer, gulerod, rødbede)
Mellemmåltider: masser af dadler :D, frugt, nødder, mørk chokolade.
morgen: Smoothie (spinat, avokado, nektarin, banan og havredrik) + knækbrød med syltetøj
frokost: suppe fra igår. Rugbrød med hjemmelavet pålæg
aften: Rå valnødde/hamp burger med yams-fritter og råkost (bønnespirer, gulerod, rødbede)
Mellemmåltider: masser af dadler :D, frugt, nødder, mørk chokolade.
Dato: 22/8 2009 20:46 | Indlæg redigeret den: 22/8 2009 21:11
Hej alle sammen.:D
Nu har jeg haft en profil i over et år og læser dagligt jeres indlæg, så nu er det vist på tide, at jeg selv begynder at skrive lidt.:)
I dag spiste jeg til morgenmad to rugbrødsmadder (Jeg plejer nu aldrig at spise rugbrød om morgenen, men det var kroppen lige til i dag:).. En med soya smøreost og en med tartex og agurk.
Frokost var en sandwich af hjemmebagt grovbolle med linsedelle og salat.
Til aften fik jeg to burritos med varmede kidneybønner, salat og krydret soyayoghurt.
Imellem spiste jeg et par nektariner.:D
Hej alle sammen.:D
Nu har jeg haft en profil i over et år og læser dagligt jeres indlæg, så nu er det vist på tide, at jeg selv begynder at skrive lidt.:)
I dag spiste jeg til morgenmad to rugbrødsmadder (Jeg plejer nu aldrig at spise rugbrød om morgenen, men det var kroppen lige til i dag:).. En med soya smøreost og en med tartex og agurk.
Frokost var en sandwich af hjemmebagt grovbolle med linsedelle og salat.
Til aften fik jeg to burritos med varmede kidneybønner, salat og krydret soyayoghurt.
Imellem spiste jeg et par nektariner.:D
Dato: 22/8 2009 21:53
Hey *Nanna*
Velkommen til den aktive del af vegkon
Det er et rigtig dejligt forum med dejlige mennesker
Hey *Nanna*
Velkommen til den aktive del af vegkon

Det er et rigtig dejligt forum med dejlige mennesker

Dato: 23/8 2009 19:01
Tak tak.:)
Ja, jeg føler jo næsten, at jeg allerede kender jer, men det bliver da rart at være lidt med også.:D
Tak tak.:)
Ja, jeg føler jo næsten, at jeg allerede kender jer, men det bliver da rart at være lidt med også.:D
Dato: 23/8 2009 19:26
I dag har ikke været prangende...
Morgenmad: Havregrød med rosiner og hørfrøolie og kaffe.
Frokost: Hmm... Ikke rigtig noget.
Eftermiddagsmad: Franskbrød med Nutella (JA, jeg ved det godt... Men det smager simpelthen fantastisk)
Aftensmad: Ovnbagt squash og champignon med olivenolie, herbes de provence og salt, fuldkornspasta og stuvet spidskål (på sojamælk).
Og så urtethe.
Jeg var på arbejde i dag med havde intet til madpakken. Det er skidt.
I dag har ikke været prangende...
Morgenmad: Havregrød med rosiner og hørfrøolie og kaffe.
Frokost: Hmm... Ikke rigtig noget.
Eftermiddagsmad: Franskbrød med Nutella (JA, jeg ved det godt... Men det smager simpelthen fantastisk)
Aftensmad: Ovnbagt squash og champignon med olivenolie, herbes de provence og salt, fuldkornspasta og stuvet spidskål (på sojamælk).
Og så urtethe.
Jeg var på arbejde i dag med havde intet til madpakken. Det er skidt.
Dato: 23/8 2009 19:36 | Indlæg redigeret den: 23/8 2009 21:09
Morgenmad: Broccolisuppe m. bl.a. kartofler, grønne linser, tomater osv..
Frokost: ristet brød, den ene del med hummus den anden med tartex, begge med skiver af tomat
Aftensmad (som jeg er ved at spise i skrivende stund); samme som morgenmad
Det løse; Mirabeller, vandmelon, lakrids, et par speltkiks, en kop te, vand
Det skal måske siges at jeg sov til kl. 14, derfor har måltiderne været rykkede…
ØV.. nu har jeg mest af alt lyst til hvidt brød med nutella haha..
Update kl. 23; ristet brød med vegansk nutella.. syndigt men lækkert!!
Morgenmad: Broccolisuppe m. bl.a. kartofler, grønne linser, tomater osv..
Frokost: ristet brød, den ene del med hummus den anden med tartex, begge med skiver af tomat
Aftensmad (som jeg er ved at spise i skrivende stund); samme som morgenmad
Det løse; Mirabeller, vandmelon, lakrids, et par speltkiks, en kop te, vand
Det skal måske siges at jeg sov til kl. 14, derfor har måltiderne været rykkede…
ØV.. nu har jeg mest af alt lyst til hvidt brød med nutella haha..

Update kl. 23; ristet brød med vegansk nutella.. syndigt men lækkert!!