Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

Madlavning

Sider: << < 37 38 39 40 41 42 43 > >>
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 6/7 2012 07:46

Kogte ris, Havre-kiks, Müesli-boller med Becel (første gang jeg har fået brød med smørelse i laaaang tid), tørrede ingefær, 1 sharon og pukka-the en masse + vand :$
shmuel
Forum-indlæg: 130
Område: Sjælland
Dato: 6/7 2012 20:45

morgen: pandekager m/ lakrids sirup

frokost: katoffel samoas fra Kbh besøg

aften: instant miso suppe (aka rådne bønner) m/ forårs løg & fast tofu

tea time: moomin bisquits, jordbær & grøn the & kaffe
shmuel
Forum-indlæg: 130
Dato: 6/7 2012 21:13

oh ! ! & igår tog moi & mon mamman til chili-gartneriet ~

frokost: øko rug-franskbrød på frost m/ tofuløgsalatstuffnogetSTÆRKT&gulebananananachilifrugter . . & pepper

aften: spidddsssskål :D

tea time: chocolakrids m/ hindbærstøv & frisk habanero chili, ren mild habanero lakrids & sygt stærk label-less lakrids fra chili gartneriet <3 grøn the & kaffe

(måtte tag tilbage til chili-land for at købe en habanero-ish plante m/ hjem :b - for holddaop, de er guddie !
ennasuS
Dato: 7/7 2012 04:11

Kogte ris m/urtesalt, havrekiks, 2 boller m/becel, 1 kaki/sharon, glutenfri pasta med grøntsager en-masse og 4 taco-chips :)
The_veggie_teen
Forum-indlæg: 156
Område: Østjylland
Dato: 7/7 2012 11:45

Morgen: 1 æble bagt i ovnen, toppet med hakkede mandler, soyayoghurt, hj. lavet sukkerfri syltetøj og en lille smule peanutbutter.

Frokost: 1 banan, et stykke pumpernickel med hhv. avocado-tomat og hummus. Gulerødder, agurk og tomater blev spist til det resterende hummus, og sidst, men ikke mindst, et lille brik chokolade (70%).

Eftermiddag: Bliver nok noget frossen vandmelon, blendet til slush-ice.

Aftensmad: Spidskålsruller med valnødder (da jeg ikke fik lavet dem den anden dag)

Sen aften: Frugt
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 7/7 2012 12:58

Morgen/formiddag:
En banan, en fersken.
Morgenmadssmoothie på Mo&Fro i Borggade: Boghvede, avocado, banan, bær, hørfrøolie, mysli med mandler, sirup, tern af æble og appelsin.

Middag/eftermiddag:
To (grove) pølsehorn fra Ganefryd. En pære.
En stor skål salat med bladgrønt, majs, ærter, peberfrugt, agurk, grov pasta og græskarkerner. En linsedeller eller to.

Aften:
Måske suppe af rødbeder, fennikel og løg. Dertil rødbedeboller fra Ganefryd.
Masser af frugt.
ennasuS
Dato: 8/7 2012 17:22 | Indlæg redigeret den: 8/7 2012 17:50

en ufo-fersken, 4 kiks, pasta med wok-grøntsager en-masse (min kæreste gav den "8" på skalane :D )
og ehm... det var vist det :$

næ hov - har også spist agurk og overvejer en banan.

Sov længe i dag - så det har vist været noget luninner (lunch/dinner) ;D

Edit: Da jeg stod der med bananen - så tænkte... fuck det - jeg laver sgu en smoothie (med blåbær, hørfrø og mandler) - så kan jeg muligvis indhente en halv-Leif-smiley i dag :D
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/7 2012 18:51

:D:D - hvis du smider becel i skraldespanden:@
T-rex
Dato: 8/7 2012 20:09

T-rex har spist sig tyk i frugt i dag, fordi det var så varmt. Har konsumeret: 1/2 bakke vindruer, 2 pærer, 2 nektariner, 2 bananer, 10 (cirka) jordbær, lidt blåbær, lidt hindbær, 1 kiwi, 1 æble og sikkert noget jeg har glemt.

Der er også blevet plads til rugbrød med hummus, rugbrød med tahin, to store skåle salat med alt det bedste og kerner på, fire fuldvoksne kartofler af den nye, danske slags, 7 (cirka) linsedeller med porrer og gulerod efter opskriften fra Banan-mad, en håndfuld nødder (mandler, valnødder, paranødder og hasselnødder), en håndfuld rosiner, en helvedes masse vand og et glas æblejuice.

Jeg vil også gerne have nogle Leif-smileyer for alle mine junk-frie dage, som (tro det eller lad være) er i flertal. Gimme, gimme! :D
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Dato: 8/7 2012 20:12 | Indlæg redigeret den: 8/7 2012 20:47

Susanne; er ufo-ferskner mon paraguayos? :D

De er meget velsmagende, jeg er lige vendt tilbage fra Roskilde Festival hvor jeg levede af Tartex, frugt, mariekiks og alt for mange instant nudler, så kunne godt bruge sådan en nu <3
ennasuS
Dato: 8/7 2012 20:44

du æder jo som en hest, T-Rex!!!
Ja det kan godt være, de hedder det, Sara
Leif, jeg skal nok spare på Becel men altså, føtex' hjemmebagte boller med smørelse gav mig nærmest en gastronomisk orgasme, så det var det værd - den dag :-P
Remix
Forum-indlæg: 809
Dato: 9/7 2012 12:23 | Indlæg redigeret den: 9/7 2012 18:50

Morgenmad: En ristet fuldkornsbolle med mørk pålægschokolade, et lille glas appelsinjuice og en kop te.

Frokost: To stykker rugbrød, det ene med en halv banan og det andet med en halv avocado med balsamico og peber over.

Mellem: En lille chaicino classic med sojamælk hos Baresso. Mums

Aftensmad: Wok-grøntsager varmet i citronsaft og sojasauce med brune ris, falafler og dampet broccoli.

Mellem: To kopper te og en riskiks med mørk chokolade.
Leif Varmark
Dato: 9/7 2012 14:34

Susanne -
føtex' hjemmebagte boller med smørelse gav mig nærmest en gastronomisk orgasme
Her anbefales i stedet to almindelige orgasmer...:D

Thomas -
Jeg vil også gerne have nogle Leif-smileyer for alle mine junk-frie dage, som (tro det eller lad være) er i flertal. Gimme, gimme!
Jeg er ikke helt sikker på, at du mener det alvorligt, men du vil også kunne få to, hvis du holder op med at spise sojapølser;)
T-rex
Dato: 9/7 2012 14:48

Jo! Jeg mener det ganske alvorligt :) Jeg er klart inspireret af din lærdom til at spise sundere, og jeg linker hele tiden til din hjemmeside - også på min blog. Så jeg går efter masser af Leif-smileyer, men jeg har også plads til lidt junk.

Jeg vil i øvrigt gerne se flere indlæg fra dig i den her tråd, Leif. Du får jo kværnet en del frugt og grønt. Jeg bliver inspireret af det til at spise mere af det gode og mere varieret, så bliv endelig ved.
Leif Varmark
Dato: 9/7 2012 15:20

Okay - :D:D

Jeg blev bare lidt provokeret af, at du efter at jeg havde brugt flere timer på at skrive en grundig artikel om det gode og det onde ved henholdsvis traditionelle og industrifremstillede sojaprodukter kom med den ballon-punkterende bemærkning: »Jeg er bare ligeglad«. Så er det, man tænker: »Nytter det hele noget?«:(

Men jeg tjekkede så naturligvis denne tråd for at se, hvor elendigt du spiste, og der må jeg jo indrømme, at det ser ikke så værst ud...
T-rex
Dato: 9/7 2012 16:29

Nåå, det var nu fordi jeg blev provokeret af, at du refererede til min tråd som eksempel på det dårlige. Jeg har ikke brug for at være supermand-sund hele tiden, men det meste af tiden vil jeg gerne prøve :) Jeg vælger nogle gange at være ligeglad, men jeg er glad for oplysningen! Bestemt.

Og tak, det er godt med ros fra Danmarks Grønne Sundhedsguru (hvilket i øvrigt altid bør siges efter dit navn: "Leif Varmark, Danmarks Grønne Sundhedsguru, har i øvrigt skrevet en artikel om...") :D
ennasuS
Dato: 9/7 2012 17:24 | Indlæg redigeret den: 9/7 2012 17:28

Leif - det nytter ALTID noget så længe jeg er i huset :D

nåmenøhm...
jeg fik yoghurt til morgen - med müesli tilsat en håndfuld grove havregryn
1 durmrulle med falafel og chili-smovs
og kiks :(

Jeg er nede i kul-kælderen i dag - så det med mad til aften bliver der ikke noget af. Det er helt ok hvis jeg ikke fortjener nogen smiley på mad-fronten - men hvis jeg kan få en opmuntrings-smiley - så bliver jeg glad :$
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/7 2012 18:14

i det hele 2 l smoothies en stor vandmelon et hjertesalat med blendede majs-tomat og agurk tomat, lidt nødder og bær,
6 bananer foruden de 16 der var i smoothies et par l vand.
Leif Varmark
Dato: 9/7 2012 18:49

Op på dubberne, Susanne!
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/7 2012 21:27

Morgen og frokost: Jordbær koldskal frugt smouthie:-)
Middag: Rugbrød med peanut butter og smøreost med krydderrier og en stor tomat.
Eftermiddag: En bolle med humos og to lidt store blommer.
Aften: En meget grøn lækker lasagne, fyldt med ærter.
Senere: En gulerod og to frugtkiks.
Lidt vand og en del kaffe, burde være omvendt:-)
Sider: << < 37 38 39 40 41 42 43 > >>