Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

Madlavning

Sider: << < 45 46 47 48 49 50 51 > >>
Mau-Lindow
Forum-indlæg: 63
Område: Århus
Dato: 12/11 2012 20:11

Morgen: Rugbrød, avocado, ½ citron, oliven, en kop te, en kop sojamælk med vanilje

Frokost: 2 æbler, 1 grovbolle, masser af te.

Aftensmad: Den her thai-inspirerede suppe: http://maulindow.wordpress.com/2012/11/12/thai-inspireret-suppe-med-glasnudler-og-bonnespirer/
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Område: KBH
Dato: 12/11 2012 20:13 | Indlæg redigeret den: 12/11 2012 20:15

Havregrød med abrikosgrød og kværnede hørfrø + det sædvanlige drys ingefær og kanel :)

En stor pære

En savoykåldolme med fyld af quinoafars fra dagen før, lidt tomatsauce-dip, en hjemmebagt grovbolle, en sharonfrugt

Smoothie med 2 bananer, en stor appelsin, en håndfuld frosne jordbær, frisk mynte

En 'burger' (fuldkornssandwichbolle <3) med hovedsalat, lucernespirer, oliven, tomat, hj.lavet dressing, agurk og linsedelle + en skål salat af det overstående fyld, minus dressing og delle.

Nu nyder jeg en kop varm mokka med kanel og plantemælkeskum!

... oooog omkring en liter vand. Det er meget for mig, da jeg er ikke så god til det med at bevare kroppens væskebalance :)
Remix
Forum-indlæg: 809
Opskrifter: 3
Dato: 14/11 2012 18:17 | Indlæg redigeret den: 14/11 2012 19:35

Morgen: Frugtgrød. Et halvt æble. En masse vand.

Frokost: Et minirugbrød med hummus.

Mellem: En kop kaffe med sojadrik og agavesirup. En sharonfrugt. Vand.

Aftensmad: En fuldkornsburger med en grøntsagsbøf, en masse grøntsager, soltørret tomat, sennep og ketchup.

Mellem: En kop kaffe med agavesirup, lidt kanel og en masse skum.
Remix
Dato: 26/11 2012 21:51

Morgen: Musli med et æble og sojadrik. En kop kaffe med sojadrik.

Frokost: En rugbrødsklapsammen med en halv avocado og tomat. To gulerødder. En kop te.

Mellem: En sharonfrugt.

Aftensmad: Dhal med quiñoa og grøntsager.

Mellem: En kop kaffe med sojadrik og en halv Jokerz bar (Vegansk Snickers! Smager så godt. I bliver nødt til at prøve den)
Lineenil
Forum-indlæg: 16
Dato: 29/1 2013 20:41

Morgen: Ristet rugbrød og et æble + kaffe

Middag: Rugbrød med bønnepostej, karamelisserede løg med balsamico eddike og ristet champignon, drak danskvand

Aftensmad: Hjemmelavet Gulerod/ingefær/kartoffel/lime suppe med hjemmelavet grov gulerodsbolle..

Og nu skal jeg have lækker lækker hjemmelavet æbletærte.
Veggieotakugirl
Forum-indlæg: 13
Område: Midtjylland
Dato: 29/1 2013 21:02

Morgen- et glas jordbær soya smoothie.

middag- æble og pomme frites ^^

aftensmad- ris og bønnetomat svampe majs og gulerods sammenkogt ret ^^

aftenskaffe (plejer jeg ikke få) -veganske pandekager :) med en kop chai te ^^
Remix
Dato: 30/1 2013 17:01

Morgen: Mysli med kiwiskiver og sojadrik.
Mellem: En snackpeber.
Frokost: En rødbedebolle delt i to - det ene stykke med figpålæg og det andet med rødbedehummus.
Mellem: Et stykke knækbrød med rødbedehummus, et stykke agurk, fem stykker tørret frugt og en kop kaffe med sojadrik.

Aftensmaden bliver dhal med sorte ris og grøntsager :)
Amy
Forum-indlæg: 567
Opskrifter: 2
Dato: 30/1 2013 17:33

Morgen: yofu med vaniljeessens, hakkede valdnøder+mandler, rosiner, havregryn. Og et æble.

Frokost: ultralækker grøntsagstærte fra i går (opskrift kommer snart :D ).
En rugbrødsmad med tyk chokoladepålæg, mums!

Mellem: Banan og masser vand.

Aften: Burger med nutana-bøf (som er halv pris i Irma :) da den udgår i sortimentet :( ), salat, agurk, peberfrugt, tomatmos, picalilly-remo og bønnemos med dild. Yuuuuuuuuuuummiiiii!!
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Dato: 30/1 2013 18:34

Det er godt nok lang tid, jeg har set noget til denne tråd! !ja

Morgenmad
En portion havregrød med et revet æble, rosiner, mandler, kanel og ingefær.

Frokost
En rest bonde-wok fra i går! Lækker gryderet med bl.a. kartofler, grønne bønner, skiver af tofupølser, gulerødder, rødløg, hvidkål, rød peberfrugt m.m i en tyk og krydret tomatsauce.

Aftensmad
Det sidste af gryderetten, dog tilsat lidt hakket spinat, og en halv romainesalat <3

Ind i mellem
Et æble, en klementin og en masse vand.
Lineenil
Forum-indlæg: 16
Dato: 30/1 2013 22:01

Morgen:
Ristet rugbrød med humus, drak appelsinjuice og kaffe til

Frokost:
Rugbrød med bønnepostej, gulerodsbolle med humus, drak vand

Aften:
Butternut squash "scones" lavet på panden, pasta med creme, chillipesto, champignon, porrer, løg og timian

Har drukket chai til aften
Cecilie Ruddie
Forum-indlæg: 19
Dato: 4/2 2013 19:21 | Indlæg redigeret den: 4/2 2013 19:22

Morgenmad: En vegansk kokospandekage med lidt sukkerfri marmelade og ingefær.
Dertil kaffe og et glas appelsinjuice.

Frokost: Brocoli, med lidt pasta samt ristede rødløg og svampe.

Mellemmåltid: resterne af brocoliretten og en appelsin.
Til de måltider: vand og masser af det.

Aftensmad: 3 gulerødder, et stykke rygbrød med tartex og rødbede og en gulerods-spinat-grovmuffin.
Dertil: Chaite og vand.

Der er lidt tomt på kistebunden, så jeg har ikke været i grønthandleren i sidste uge..
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 4/2 2013 21:03

Morgen: En banan og en hjemmebagt grovbolle med rosiner.
Frokost: Rugbrød med hjemmelavet smørepålæg af blendede majs, kidnyebønner og krydderier og et æble.
Middag: Rugbrød med samme slags pålæg og en banan.
Eftermidddag: Knækbrød med noget af en hasselnøderulle og figenstænger.
Aften: Lidt rester - sojapølser, falafler, kidnyebønner, pasta, ærter, salat og revede gulerødder.
Sidst: Hasselnødeblanding og så tager jeg nok en appelsin.
Alt for meget kaffe, skulle tidligt op, og alt for lidt vand.
Amy
Forum-indlæg: 567
Opskrifter: 2
Dato: 5/2 2013 13:07

Igår, morgen: havregrød med 7 forskellige kornsorter (wuhuu)

Frokost: Diverse grønt fra mors arbejde.
Det mest spændende var spirede kikærter... Resten var i salat/tomat/agurk genren + en grovbolle. Hurra!

Aften: Topnice linsetomatsuppe med gulerod.

Dessert: Ultimativ nice nøddetærtebund (blend nødder, dadler, kanel, vaniljekorn, kardemomme) med friske blåbær. Super yummi!

Idag: morgen samme som igår. + et æble og en kop urtete.

Frokost: Farmors marcipanhorn :$ og en rawbar... Må vidst hellere se at få kørt nogle grøntsager ind!
Veganissen
Forum-indlæg: 214
Område: Odense
Dato: 5/2 2013 16:06

Morgen: smoothie på kål og blåbær
formiddag: banan
Frokost: Oste mad med tomat, med min hjemmelavede veganske ost :D
Aften: Kikærtesuppe
mida
Forum-indlæg: 20
Dato: 5/2 2013 16:53 | Indlæg redigeret den: 5/2 2013 16:54

Jeg synes godt liiiige I må give mig et skulderklap :D

Jeg har været 4 uger på højskole (kom hjem søndag eftermiddag), hvor vi i den første uge havde et forløb om veganisme. Siden da har jeg ikke kunne spise kød eller købe animalske produkter med god samvittighed - og som min økonomi ser ud lige nu, så har jeg ikke råd til at spise økologisk. Men det ændrer sig måske, når jeg får min første lønseddel om et par uger :)

Nå, men siden søndag frokost har jeg slet ikke spist kød overhovedet og det har ikke engang været svært. I dag har jeg fået havregrød med kanel til morgenmad, rugbrød med tun, fiberpålæg og kartofler samt to æbler. Da jeg kom hjem fik jeg 3 stykker rugbrød med smør og 2 gulerødder. Til aften står den på bagte rodfrugter med kogt broccoli. Jeg er både overrasket og imponeret over mig selv, jeg havde slet ikke troet at jeg ville kunne holde det i bage én dag. Jeg ved godt at jeg har spist tun, men jeg elsker fisk, så det vil jeg ikke undvære. Så deeeet... :D
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 5/2 2013 17:02

Mida - Undskyld, men så har du jo også spist kød..... Jeg har i hvert fald aldrig set en have med en tun-plante.
Veganissen
Forum-indlæg: 214
Område: Odense
Dato: 5/2 2013 18:29

Hej Mida
Jamen så er du jo godt på vej. Tillykke!
:)
Når du nu vil have tun, håber jeg du køber den der er certificeret bæredygtig fangst(helsekost butikker og nogle store supermarkeder). Så er tunen fanget så der ikke dør "spild" dyr som delfiner og små hajer ved fangsten. (Stor producenter lader i øvrigt delfiner blive i lasten, så det tun man køber kan indeholde delfin kød.... Da delfiner er pattedyr lukker enhver diskussion og fisk kontra kød ved køb af ikke bæredygtigt fanget tun.

Men ellers flot. Bliv ved med den vej. Godt for dig, for dyrene og for miljøet :)
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 5/2 2013 20:36 | Indlæg redigeret den: 5/2 2013 20:38

Det var da en interessant madlavningshøjskole med et veganismeforløb. Hvad hedder den?

(Hov... *klap-klap-klap*) :D
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 5/2 2013 22:11

Super godt gået, og velkommen hertil:-)
Freedom
Forum-indlæg: 89
Opskrifter: 1
Dato: 6/2 2013 08:01

Vi havde gæster i går aftes, og der fik vi græskarrisotto lavet på perlebyg, salat og flutes. Det smagte dejligt og alle spiste med god appetit.
Sider: << < 45 46 47 48 49 50 51 > >>