Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

 

Madlavning

Sider: << < 49 50 51 52 53 54 55 > >>
Remix
Forum-indlæg: 809
Opskrifter: 3
Område: Århus
Dato: 27/3 2013 16:39 | Indlæg redigeret den: 27/3 2013 19:02

Morgen: Sojayoghurt med frugt, mandler og mysli. En mini bananpandekage.
Mellem: Tre gulerødder, en frugtstang og en blomme.
Frokost: Quinoasalat og et stykke groft brød med peanut butter.
Mellem: En lille håndfuld mandler/rosiner.
Aftensmad: Linsesovs med sorte ris. Dertil rødkålssalat og et groft pitabrød.

Drikke: To kopper kaffe med mandelmælk.
Druid
Forum-indlæg: 132
Område: Andet
Dato: 27/3 2013 18:06

Morgen: 3xSkiver hjemmebagt grovbrød smurt med advocado og med squash skiver på og en kop grøn te
Mellem: et glas oatly chokolade(havre)mælk
Frokost: Indisk Kartoffelcurry (http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-indisk-kartoffelcurry=1123) med hjemmelavde Tortillia brød
Efter træning: Et stort glas rødbede/appelsin/selleri/gulerod saft
Aften: Prøver desperat at overtale mig selv til IKKE at lave følgende pizza: http://www.veggieful.com/2012/07/vegan-pesto-pizza-recipe.html den er god for ganen men ikke for taljen! Ellers bliver det nok nogle flere advocado madder XD
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 27/3 2013 18:58

Brunch: Brunch tallerken på Café N. Ganske lækkert.

Eftermiddag: Et stykke "energi-æblekage" fra Naturbageriet, der blev delt med en veninde :)
Aftensmad: 3 x falafel fra nutana, kogt broccoli, bagt rødbede og brød m hjemmelavet hummus.
Aftensnack: Friske stykker frugt.

Jeg har været på farten hele dagen og er nu hjemme ved min mormor og morfar, hvor de står for maden :P
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 614
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 27/3 2013 22:47


Morgenmad: Havregrød m. rosiner, gojibær og mandler
Frokost: Soya yoghurt smagt til med vanille og en smule mørk agavesirup med æble- og pærestykker
Aften: Havrepandekager med quinoasalat og bønnespirer
Wild Child
Forum-indlæg: 14
Område: Odense
Dato: 28/3 2013 07:36

Morgenmaden bestod af mysli med sojamælk samt en avokado og en lille kop med vindruer :)
SweetPandemonium
Forum-indlæg: 236
Opskrifter: 7
Område: KBH
Dato: 28/3 2013 13:07

Morgenmad: 2,5dl sojayoghurt neutral med havregryn, mandler og grønne druer som topping

Frokost: Stor salat af hjertesalat toppet med grønsagsblanding stegt med karry, quorn og blandede bønner, hertil 1 grovpita

Aften(ikke spist endnu): Dhal af røde splitlinser og hakkede tomater med 1 grovpita mere

Igennem dagen: Alt for meget kaffe og lakridsbolcher
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 614
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 28/3 2013 23:07 | Indlæg redigeret den: 28/3 2013 23:08

Morgenmad: Smoothie med appelsin, hindbær, ribs, blåbær, mango, banan og sojamælk.
Frokost: Endnu en smoothie.
Aftensmad: Grøn stroganoff af blandede grøntsager samt quinoa-ris (half and half).
Sen aften: Urtethe samt en lille smagsprøve af den påskekage, jeg har bagt til i morgen (fedtfattig, sukkerfri og fiberrig banankage, som ikke er hævet som almindelig kage gør det, men i stedet er blevet helt konfektagtig - mums, lækkert!)
Remix
Forum-indlæg: 809
Opskrifter: 3
Område: Århus
Dato: 28/3 2013 23:28

Morgen: Havregrød med æble, banan, tørret frugt og mandelmælk. En kop kaffe med mandelmælk.
Frokost: Rødkålssalat. Tre gulerødder.
Mellem: En gulerodsbolle med frugtpålæg. Cherrytomater. En kop kaffe med mandelmælk.
Aftensmad: Grøntsager, fuldkornsnudler med ingefærdressing, falafler og hummus.
Dessert: Blandet frugt og tørret frugt.
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 614
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 30/3 2013 13:09


I går:

Morgenmad: Smoothie

Frokost: Vegansk påskefrokost - se tråd om denne.

Eftermiddag: Urtethe og fedtfattig og sukkerfri banankage med cashewnød- og pærecreme.

Aften: "Fløde"-kartofler, mos af bagt aubergine og rød peber, ærter.

Sen aften: Urtethe og endnu et stykke banankage med creme.
frugtfis
Forum-indlæg: 12
Område: Sjælland
Dato: 30/3 2013 14:55

morgen mango og æblejuice

formiddag chips og lakrids

eftermiddag ris

aftensmad frugt

Easy/IAS
Forum-indlæg: 436
Område: KBH
Dato: 30/3 2013 20:18

Jeg kan godt lide frugtis -- især når det er den ægte vare :D
Frugtfis gider jeg ikke :(

>>>> LOOOOL <<<< :D

Dumme dänen :(
connie
Forum-indlæg: 128
Område: KBH
Dato: 30/3 2013 22:19

Jeg har indtaget dette idag:

Morgen: Havregryn med soyamælk (mangler noget sødt, og har ikke tålmodighed til skraldnignaf frugt osv, så måske bliver det havregryn m vanille korn fremover for at give lidt smag.)
Formiddag: Rugbrød med grønsager (rester fra gårdsdagens aftensmad) og en kop kaffe.
Middag: Toastbrød m hyben marmelade. En øl.
Efterm. :En småkage og en kop kaffe.
Aften: Panderet m.romanescikål, hvidløg, svampe, gulerod, græskarkærner. Rundet af med soyafløde dryp af citron og soya. Altsammen på en skive rugbrød og indtaget med et glas køligt hvidvin.
Nat: 1/2 toastbrød m. blåbærmarmelade og en øl.
Lidt ordinært måske men det er jo bare lørdag..
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 614
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 30/3 2013 22:59


Morgenmad: Smoothie

Frokost: rester fra gårsdagens påskefrokost

Eftermiddag: Ovnbagt klatkage lavet på en rest ris+quinoa, 2 bananer, hørfrøslim, majs- og rismel. Frugtsalat.

Aften: "Fløde"-kartofler, aubergine- og rød peber mos, ærter, bønnespirer, rå gulerødder og en smule avokadomos.

Sen aften: Fedtfattig, sukkerfri banankage med frugtsalat.
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 31/3 2013 01:21 | Indlæg redigeret den: 31/3 2013 01:26

@Connie.

Jeg plejer at blande ca. 1 tskf. kanel i, inden jeg hælder soyamælk på og komme en god håndfuld rosiner på ofte sammen med et godt drys tranebær også( køber når der f. eks. er tilbud i Netto i f. eks. fra Trope Snacks) på mine havregryn samt lidt mandler og evt. hassel nødder og indimellem en skivet banan på.....for jeg orker heller ikke alt muligt skrældning og udskæring af frugt til det, så vil jeg f. eks. hellere spise et æble ved siden af ;)
frugtfis
Forum-indlæg: 12
Område: Sjælland
Dato: 31/3 2013 04:58

@ e/i

jeg forstår dig ikke jeg er kun 8 år ;)
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 614
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 31/3 2013 09:42


@ Connie

Prøv at sætte havregrynene i blød natten over sammen med rosiner og evt. lidt hakkede mandler. Koges til den sødeste grød om morgenen. :) Tørrede bær, f.eks. gojibær kan også tilsættes. Gider du ikke at koge grød (det tager kun få minutter), kan du nøjes med at sætte rosiner og mandler i blød natten over.

For ikke at stå og bøvle med at ordne frugt om morgenen, kan frugten ordnes den foregående dag (undgå bananer, hvis du ikke bryder dig om, at de bliver en smule brune) og opbevares i en lufttæt boks i køleskabet - den skal bare tilsættes en marinade af citrussaft og-skal samt vanillepulver, så er den superlækker. Jeg har som oftest et glas i køleskabet med en blanding af saft og skal af appelsin og citron, det er meget anvendeligt i dressinger, marinader, smoothies, bagværk og desserter.
krebsen
Forum-indlæg: 20
Område: KBH
Dato: 31/3 2013 11:27

Dejligt med en masse inspiration har været vegetar i 4 år , men kan godt mærke at jeg har det bedst på frugt og grønt.
Morgemaden : smoothie af 4 dl. rismælk, 1 advocado, 1 håndfuld frosne haricotvertbønner, 1 håndfuld persille, 2 håndfulde frosne spinatblade, 2 bananer og lidt olie.
Frokost : grøntsags suppe af broccoli, hvidløg, løg og gulerødder, urte boullion koges og blendes. Ristes cashewnødder og sesamfrø drysses på.
Aftensmad : ristet rugbrød med hjemmelavet hummus, hjemmelavet pesto / tomat / advocado mad.
connie
Forum-indlæg: 128
Område: KBH
Dato: 31/3 2013 13:06

Mange tak for de gode råd til havregryn. Og den iøvrigt ellers gode inspiration fra alle.
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 614
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 31/3 2013 21:00


Morgenmad: Frugtsalat + ovnbagt ris-quinoa klatkage
Frokost: Smoothie
Aftensmad: Salat af ovnbagte sweet potatoes m. rød peber, tomater, bl. bønner og persille + rødkålssalat m. appelsin, pære og en smule pecannødder + den sidste smule auberginemos + 1 gnavegulerod.
Sen aften: Et lille stykke banankage.
Serverina
Forum-indlæg: 127
Område: KBH
Dato: 31/3 2013 21:17 | Indlæg redigeret den: 31/3 2013 22:09

Morgenmad: blendede blandede bær med yoghurt og et drys kanel og ren kakao

Frokost: Broccolimos med urtebouillon og sesamolie

Derudover er jeg jævnt dårlig til store måltider, så det blev plukning af:
Blandet tørret frugt og nødder og peanutbutter.
Og så min famøse 85% procent chokolade, som jeg spiser bizarre mængder af til tider.
Og æbler

Altsammen øko.
Sider: << < 49 50 51 52 53 54 55 > >>