Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

 

Madlavning

Sider: << < 52 53 54 55 56 57 58 > >>
-Nanna91-
Forum-indlæg: 409
Opskrifter: 23
Område: KBH
Dato: 17/4 2013 16:03

morgen: skyr med HUSK, mandler, honning, lidt ymerdrys og blåbær
formiddag: 1 stk æble (i solskin i kongens have jubbiiiiii)
frokost: 2 stk rugbrød med banan
eftermiddag: en ostehaps (:$), en riskiks og 1 stk mørk chokolade
aften: mornaykartofler med spinat i bunden, en rødbedebøf og en bunke salat med balsamico.. mums :D
SweetPandemonium
Forum-indlæg: 236
Opskrifter: 7
Område: KBH
Dato: 17/4 2013 16:57

Morgen: 3 blommer, 1 monster low carb, 1,5dl soyayoghurt neutral med lidt mysli
Frokost: 2 rugbrødsmadder med avocado og 1 banan + 1 vitaminvand
Eftermiddag: 1 pk polo mints
Aften: 2 nutana mexibøffer med ruskumsnusk af pandestegt blomkål, hakkede tomater, grønne linser og karry

granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Område: Sjælland
Dato: 17/4 2013 17:53 | Indlæg redigeret den: 17/4 2013 18:05

er på extra kulhydrat diæt nu op til konkurrence i wekenden.

morgen: havre grød med havre gryn, boghvede flager, rosiner banan, jordbær, vand og 25g maldextrin pulver.

frokost: 1,5kg fulkorns hvede mels pasta med hjemme lavet chili tomat sovs grønne linser, ærter, broccoli.

en 1l vand med 100g maldextrin pulver.

mellem måltid 2 bananer lige knap 2 timer inden træning. Efter træning 50g Soya protin pulver og 5- 8g creatin pulver og 1 æble. PS Soya protin pulver er med tilføjet L-carnetine.


aften: 1kg pasta 500g hvede fulkorns pasta, 500g fulkorns spelt pasta, tomat sovs, ca.100g Soya bønner, massere af krydderier, lidt ærter, og rå spinat.

lidt mere vand. og lidt hjemme presset juice 200ml af æble spinat appelsin og mango. 4 multi vitamin piller. 1 omega pille de er veganske.

aften ved tv lidt figner.
Øtka
Forum-indlæg: 16
Område: Midtjylland
Dato: 17/4 2013 18:20

Spinat-ananas smoothie til morgenmad
Squash og gulerods-pasta med tamarindsauce, salat af spidskål, spinat, appelsin, blegselleri og edamamebønner, rugbrød med banan og kokos + en kop kaffe til frokost
Honningmelon, æble og appelsin som eftermiddagsmad
Og til aftensmad, zucchini-ruller fyldt med blandet grønt, hvide bønner og koriander lavet til mos og pesto af soltørret tomater og spinat/grønkål.
... Lidt mere rugbrød og æble til 'dessert' + en kop grøn the. :)
minime
Forum-indlæg: 151
Område: Nordjylland
Dato: 17/4 2013 20:32

Morgenmad: Havregrød og et glas mælk
Mellemmåltid: 1 banan
Frokost: Fuldkornpasta, ærter og gulerødder med tomat/bønne sauce
Mellemmåltid: Popcorn og lakrids
Aftensmad: Peberfrugt fyldt med spelt, champignon, spinat og tomat og lidt dressing på
Snack: 1 æble og ½ banan

Lidt guf i dag, men ellers står mellemmåltiderne på frugt og grønt.
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 614
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 17/4 2013 21:12


Morgen: Gulerod, banan, pære, jordbær + en myslibar

Frokost: En fiberboller samt blandet grønt

Eftermiddag: En pære, vindruer, myslibar

Aften: Grøntsagslasagne, blomkålsmos + blandet salat med kidneybønner

Sen aften: lidt frugt
MissKitty
Forum-indlæg: 189
Opskrifter: 5
Område: Sjælland
Dato: 17/4 2013 23:57

* Ved godt at min liste er meget detaljeret, men det er mest for min egen skyld. Er i opstart af sundere kostomlægning, og bruger denne tråd til at holde endnu mere styr på mit indtag og vådt og tørt.
Håber I kan bære over med mig :$

Morgenmad:
3 pandekager m. frisk frugt (jordbær, banan og honningmelon blandet m. sirup) + en enkelt pandekage kun med sirup (fik lyst til lidt mere, dog med mere sødme) :$

Brunch:
1 Rugmild bolle m. hjemmelavet spread (kogte solsikkekerner, rød peberfrugt og dild), skinkepålæg m. krydderier og en halv skive ost.

Frokost:
1 Rugbrødsbolle m. hjemmelavet spread (kogte solsikkekerner, rød peberfrugt og dild), hjemmelavet pesto (kogte solsikkekerner, persille og parmasanost), rød peberfrugt slice, agurkeskiver, skinkepålæg m. krydderier og en skive ost.

Eftermiddag:
1 Rugbrødsbolle (rest fra frokost) m. hjemmelavet skinkesalat (soya creme fraiche, rød peberfrugt og skiveskåret skinke i tern), hjemmelavet spread (kogte solsikkekerner, frisk rød peberfrugt og dild), agurkeskiver og rød peberfrugt slice.

Og en omgang dessert: 2 pandekager m. resterne af den blandede frugt jeg lavede til morgen + lidt ekstra sirup :$

Aftensmad:
Kartoffelmos (pulver dog) m. opbagt brun sauce (veg. olie, soyamælk og boullionterning) og revet parmasanost over.

"Natmad":
1 Rugmild bolle m. hjemmelavet spread (kogte solsikkekerner, rød peberfrugt og dild), hjemmelavet pesto (kogte solsikkekerner, persille og parmasanost), skinkepålæg m. krydderier og en halv skive ost.

Snacks i løbet af dagen/aftenen/natten:
1 kold pandekage dyppet et par enkelte gange i tiloversbleven opvarmet choko :$ (havde lige stået og lavet chokoknas m. rosiner, wanna be rice crispies og salte peanuts).

3 kolde pandekager sammenrullet m. lidt sirup.

3 stykker hjemmelavet chokoguf (mørk choko, rosiner, salte peanuts og wanna be rice crispies) :$

Væske:
Næsten 5 glas vand m. agurkeskiver (ca ialt 1400ml)

* Gad vide, hvor mange kalorier jeg har fået indenbords idag? Damn, jeg har ædt! :O
Men igen, skal jo også tage på :p
sannne
Forum-indlæg: 11
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 18/4 2013 09:19 | Indlæg redigeret den: 18/4 2013 09:21

I går:

Morgen
havregryn, risdrik, banan

mellem
hjemmelavede banankiks med sesam og hørfrø

frokost
fuldkorns pastasalat med kogt kartoffel og hvidløgspesto

mellem
pære og en håndfuld mandler, banan og en rulle mentos

aften
karry-kokos suppe med løg, linser, peberfrugt og nudler.




I dag har jeg spist en omgang havregryn med banan og risdrik til morgen. En appelsin og en håndfuld nødder til mellem. Og frokosten består af en hjemmebagt bolle med peanutbutter og et par tomater. "Mellem" til resten af dagen er 1 banan og 1 pære, tørrede tranebær, og aftensmaden er rester fra i går. Måske en bolle mere senere.

:)
SweetPandemonium
Forum-indlæg: 236
Opskrifter: 7
Område: KBH
Dato: 18/4 2013 18:43

Morgen: 1 monster low carb, 2 brikker weetabix med 2dl soyamælk og 100g ananaskirsebær

Frokost: 1 stk rugbrød med tartex og et kæmpe æble

Aften: Grovpastasalat med asparges, minimajs, champignons og edamamekerner

toremoeller
Forum-indlæg: 27
Område: Odense
Dato: 18/4 2013 19:21

Morgen: vegetarbagel fra en lokal sandwichshop
Frokost: Rugbrød med tomat og agurk
Aften: Linsesuppe på grønne linser, rødløg, soltørrede tomater og alm. hakkede tomater, grøntsagsbullion og chili
minime
Forum-indlæg: 151
Område: Nordjylland
Dato: 18/4 2013 20:09 | Indlæg redigeret den: 18/4 2013 20:10

Morgenmad: Havregrød og et glas mælk
Mellemmåltid: 1 æble
Frokost: Købte salat ude og blandede salat, tomat, agurk, gulerod, hvidløg, pasta, soltørrede tomater, solsikkefrø, grissini og dressing
Mellemmåltid: 1 æble
Aftensmad: Burger der bestod af fuldkornbolle, vegetarbøf, babyspinat, tomat, champignon, løg, remoulade og ketchup. Som tilbehør et spejlæg, gulerod og agurk.
Snack: ½ gulerod


Hvis nogle af jer er i Herning, kan jeg stærkt anbefale jer at smutte i Kylling & Co og betale for en salatbuffet. Der er meget at vælge mellem (også for dem der vil ha kød) og så er det friskt og lækkert.
Øtka
Forum-indlæg: 16
Område: Midtjylland
Dato: 18/4 2013 21:20

Salat med bla spidskål, fennikel, spinat, edamame og appelsin, spinat-banan is med lidt chokoladetopping + kaffe til morgenmad
Noget mere af det dér is til frokost... sammen med mere salat, krydret gulerodssuppe og rugbrød med pesto + bønner. -
Til eftermiddagsmad blev det til nogle bønner i gulerods/tomatsauce og blandet frugt
Og så en let salat til aftensmad. Senere nogle grøntsagsstænger med bønnemos til sen-aftensmad. Derefter, the med lidt rismælk.

:)
MissKitty
Forum-indlæg: 189
Opskrifter: 5
Område: Sjælland
Dato: 19/4 2013 02:51

Igår:


Morgenmad:
1/2 Rugmild bolle m. hjemmelavet solsikkekerner/rød peberfrugt spread og et par skiver banan.

Brunch:
1/2 Rugmild bolle m. hjemmelavet solsikkekerner/rød peberfrugt spread og et par skiver banan.

Eftermiddag:
1 Rugmild bolle m. hjemmelavet solsikkekerner/rød peberfrugt spread, købe-pesto (grøn), skinkepålæg m. krydderier og en halv skive ost + dessert bestående af Yoggi vanilie yoghurt m. müsli.

1 Rugbrødsbolle m. købe-pesto (grøn), hamberyg, en halv skive ost og salte peanuts (indeni i bollen - I know, sær kombo) :$

Aftensmad:
Pasta-panderet fra Lidl bestående af pasta-gnocchi ting, gulerødder, broccoli, løg, champignoner, grønne bønner og kylling m. rester af opbagt sauce fra igår og revet parmasanost over (gav dog al kyllingen til kæresten og tog alle champignonerne til mig selv. Gad ikke videre kylling til aften).
Og en dessert bestående af Yoggi yoghurt m. müsli.

"Natmad"(efter kl. 22.00) :
1 Rugmild bolle m. købe-pesto (grøn), hamberyg og en halv skive ost.

Snacks i løbet af dagen/aftenen/natten:
1 hjemmelavet chokoknas.

1 Yoggi yoghurt m. vanilie og müsli.

Væske:
3 1/2 glas vand m. agurkeskiver.

MissKitty
Forum-indlæg: 189
Opskrifter: 5
Område: Sjælland
Dato: 19/4 2013 22:28

Og sådan ser en sukkerholdig dag så ud for en kvinde med PMS. Prøv at tæl pandekagerne, så forstår I (hader den tid og de dumme cravings!)


Morgenmad:
1 Rugmild bolle m. hamberryg og en skive ost + 1 Yoggi yoghurt m. appelsin og müsli.

Brunch:
4 hjemmelavede små pandekager lavet på soyamælk m. vindruer og rosiner i sirup+vandblanding *muuuuums!*

Eftermiddag:
1 Rugbrødsbolle m. hjemmelavet spread, kinakål, agurk, rød peberfrugt, hamberryg, en skive ost og grøn købe-pesto.
(en ordentlig mundfuld, men noget sundere end de tidligere boller jeg har lavet).

Aftensmad:
Pasta-panderet fra Lidl bestående af gnocchi-agtig pasta, broccoli, gulerødder, champignoner, grønne bønner og kylling m. grøn købe-pesto blander i og revet parmasanost over + dessert bestående af 2 hjemmelavede små pandekager m. lys sirup (den ene) og brun farin (den anden) :$
(Som igår fik kæresten al kyllingen, da jeg ikke rigtig gider kød så meget

Snacks i løbet af dagen/aftenen/natten:
5 håndfulde salte peanuts.

3 hjemmelavede små pandekager lavet på soyamælk m. lys sirup.

1 hjemmelavet chokoknas m. rosiner, wanna be rice crispies og salte peanuts.

Væske:
3 1/2 glas vand m. agurkeskiver (ca. ialt 1225 ml)

Remix
Forum-indlæg: 809
Opskrifter: 3
Område: Århus
Dato: 20/4 2013 15:20 | Indlæg redigeret den: 20/4 2013 16:41

Morgen: Havregrød med et halvt æble, en halv banan, tørret frugt og soyadrik. To kopper kaffe med soyadrik.
Mellem: En snackpeber. En halv riskiks med mørk chokolade.
Frokost: En lille grovbolle delt i to med frugtpålæg og peanut butter/mørk pålægschokolade. Et par gulerødder.
Mellem: En sun lolly is, en medjool dadel og nogle vindruer.
Aftensmad: Seitangryde med vilde ris og grøntsager.
Dessert: To stykker mørk chokolade.
SweetPandemonium
Forum-indlæg: 236
Opskrifter: 7
Område: KBH
Dato: 20/4 2013 15:43

Morgen: 1 stor ananas og 1 banan
Frokost: 2 rugbrød med tartex og agurkeskiver og en stor skål grønne druer og blåbær
Aften: Dagens udfordring, ud at spise. Har planlagt at spise en bagt kartoffel med salatbar på restauranten hvor vi skal hen. Håber at det er en god salatbar...

Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/4 2013 19:44

Startede dagen med bananer, rugbrød med peanutbutter og cherrytomater.
Tog til frokost hos min storebror og fik rugbrød, falafler, nødepostejer, kiks, masser af grønt og masser af frugt.
Hjemme igen, en bolle med peanutbutter og en banan.
Ved ikke lige, men tænker noget frugt, grønt, mandler i løbet af aften.
Drikkevarer: To øl, noget sodavand og kaffe både med og uden koffein.
SKAL ALTSÅ DRIKKE MERE VAND!!
MissKitty
Forum-indlæg: 189
Opskrifter: 5
Område: Sjælland
Dato: 21/4 2013 00:03

Lene:
Det samme gælder mig! Får ikke drukket nok, og det kan mærkes i maven og tarmene (forstoppelse)

---------------------------

Morgenmad:
3 hjemmelavede små pandekager lavet på soyamælk m. rosiner og sirup.

Frokost:
1 Rugbrødsbolle m. hjemmelavet spread, grøn købe-pesto, kyllingepålæg og rød peberfrugt.
Og en dessert bestående af kold hjemmelavet pandekage (soyamælk) m. sirup :$

Sen eftermiddag:
3 hjemmelavede pandekager (soyamælk) m. sirup og brun farin (efter en lur på sofaen på et par timer).

Aftensmad:
Tortelinni m. ost og m. broccolibuketter til, grøn købe-pesto og revet parmasanost.

"Natmad"(efter kl. 22.00) :
1 Rugmild bolle m. hjemmelavet spread og kyllingepålæg.

Snacks i løbet af dagen/aftenen/natten:
2 1/2 små skåle salte peanuts + 2 hjemmelavede chokoknas.

Væske:
2 1/2 glas vand m. agurkeskiver (ca. ialt 875 ml)
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 21/4 2013 17:05

En rugbrød med peanutbutter, en banan, et glas juice.

En stor skål øllebrød med revet æble og knuste hørfrø.

Fire stykker mørkt franskbrød med syltetøj (fødselsdagsfest) og en lille håndfuld druer.
Et halvt glas cola (bwadr, pepsi max).
Fire stykker mørk pålægschokolade.

Fuldkornspasta med tomatsauce (porrer, peberfrugt, ærter mm.) og gærflager.
Wokret med salat, gulerødder, porrer, peberfrugt, broccoli, sukkerærter, chili, ingefær, hvidløg, sojasauce, citronsaft, græskarkerner. (No oil!)
En rugbrød med tahin.

Noget med æbler (har æbler, der skal bruges nu), måske grød, måske pandekager, måske bare æblestykker :)

Masser af vand.
SweetPandemonium
Forum-indlæg: 236
Opskrifter: 7
Område: KBH
Dato: 21/4 2013 17:24

Morgen: Stor skål sveskegrød med soyamælk og 2 kanelknækbrød + 1 monster
Frokost: 2 rugbrød med Tartex, en stor håndfuld vindruer og 1 pære
Aftensmad: Tofuwok med wokgrøntsager, light kokosmælk og karry, hertil pastaskruer

Sider: << < 52 53 54 55 56 57 58 > >>