Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

Madlavning

Sider: << < 82 83 84 85 86 87 88 > >>
rebobopoo
Forum-indlæg: 162
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 25/7 2014 16:59

Rebo- Gætter på majskolber? :)

Det lyder ellers ik' dårligt med et par grillede majskolber til kaffen! :-p
tat
Forum-indlæg: 222
Område: Sjælland
Dato: 25/7 2014 19:01

tak.-Bellacci.!-

må hellere begynde at dele mine mere seriøse opskrifter.-

lover bod og bedring.!-

rebobopoo
Dato: 26/7 2014 14:28 | Indlæg redigeret den: 26/7 2014 16:13

Morgen: Risgrød med abrikoser, lavet på sojamælk. Kokossukker og ristede solsikkekerner som drys, og dertil 1 donut fersken + kaffe.

Frokost: Fyldt aubergine fra i går, ovnbagte kartofler, grønne bønner og fennikel samt ærtehummus.

Eftermiddag: 2 bananer, 1 nektarin, svesker og kaffe.

Aftensmad: Couscoussalat med masser af persille og frisk mynte, forårsløg, selleri, sprødbagt blomkål og skiver af gulerødder, rosiner, oliven og lidt citron/æblecidereddike/olivenolie med røgsmag (don't ask) og masser af peber. Ærtehummus on the side !ja

xvx
Forum-indlæg: 24
Område: KBH
Dato: 26/7 2014 17:54

Det er lykkedes mig at brække en tå, så jeg kan ikke rigtig lave mad - hvilket betyder at jeg spiser meget kedeligt for tiden ;)

Morgen: Vandmelon og mango
Frokost: Lasagne/Moussaka
Aften: 1 ananas

Snacks: Chokolade, kirsebær og banan.
Reborn
Forum-indlæg: 182
Dato: 26/7 2014 20:35

Hej xvx

Velkommen til :)

Det er sørme uheldigt -håber ikke du stadigt belemres med smerter. Masser af gode tanker herfra <3

Lykke til :)
Remix
Forum-indlæg: 809
Opskrifter: 3
Område: Århus
Dato: 26/7 2014 20:38

Overnight oats m. jordbær, nektarin og akaciehonning.
Ymer m. ymerdrys.
Et glas hyldeblomstsaft. Et glas æblemost.
Grillmad - sojapølser, grillet aubergine/peberfrugt, fennikelsalat, fuldkorns hvidløgsbrød. Hummus og ketchup.
Hj. dadelkugler. Kakaomælk.
Bellacci
Forum-indlæg: 503
Område: Fyn
Dato: 26/7 2014 22:18

Hey Remix.

Er der nogle sojapølser du sådan seriøst vil anbefale?
Bellacci
Dato: 26/7 2014 22:20

Hej xvx

Velkommen til :)

Det er sørme uheldigt -håber ikke du stadigt belemres med smerter. Masser af gode tanker herfra <3

x 2 :)
xvx
Forum-indlæg: 24
Dato: 26/7 2014 22:33

Reborn og Bellacci, tusinde tak.
Jeg har stadig smerter, men det jeg kæmper mest med lige nu er overbelastning af det raske ben og min trang til at danse - hvilket stort set er umuligt med en brækket tå ;)
tat
Dato: 27/7 2014 01:56 | Indlæg redigeret den: 27/7 2014 03:01

hej. Bellacci.-

helsam butikker har tyske soja pølser, på køl/dybfrost/og glas de er rigtig gode.!- den i næstved har 6-7 forskellige.!-

har også en udmærket sauerkraut, som steges med lidt fedtstof på pande med æble og peprfrugt terninger, finthakket rødløg, lidt rørsukker og modsvarende citron saft, "kikkoman salt og peper efter behov".-

NB.husk pres al væden ud af surkålen før stegning.!

her er din nærmeste butik.-

http://www.helsam.dk/default.asp?ID=180

ps.surkål er også godt sammen med rå stegte rodfrugter, vegefars og madras karry i forårs ruller, deg kan købes færdig, , piza deg kan også bruges, kan steges på plade i ovn, pensles da med olie eller lignende.-

servering.:rille skæres i toppen af rullen og kikkoman hældes i efter behov.-
tat
Dato: 27/7 2014 03:40 | Indlæg redigeret den: 27/7 2014 03:50

"baked oatmeal" - en ovnbagt grød.-

har nogen her erfaringer med det.?

selv om det ikke er en dansk tradition, fandt jeg for længe siden på noget lignende.-

at lave grød fra bunden er virkeligt "slow food" hel hirse eller boghvede skal koges med konstant omrøring i ca 1/2 time.-

rustik boghvede grød på min måde.-

ca.150.g hel boghvede, et knips salt sukker vanilie 1.l mælk/vand/soja eller ris mælk, eller kokos mælk er også ok.-

koges i gryde svag varme med vedvarende omrøring, til konsistensen ligner grød, tilsætning af mere vædske kan være nødvendig.-

når grøden er tyk og siger plop plop, og sprøjter, så kommes den i en bageform, og sættes i forvarmet ovn ved 180-220 grader, låg eller alufolie lægges over.-

nu breder der snart sig en liflig duft af bagt grød i dit køkken, bag ca. 15-25.minuter.-

bemærk at grøden stadig skal have tyk grød konsistens, og ikke fast som i "baked oatmeal", eventuel skind dannelse fjernes.!

grøden serveres i en dyb tallerken, med smørhul i midten, smør klatten kan også være vegtabilsk magarine, kanel sukker strøes over, god syltetøj eller fks rabarber kompost, og andet du kan li kommes oven på, mælk eller ris mælk hældes rundt om grøden.-

hvidt øl, saft, eller most drikkes til.-

bon appetit, sådan spiste man grød før i tiden.-

"baked oatmeal" i link.-

https://www.google.dk/search?q=baked+oatmeal+pictures&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=nnPUU7OOLcrnygOGqoBQ&ved=0CB4QsAQ&biw=1280&bih=713

Reborn
Forum-indlæg: 182
Dato: 27/7 2014 11:59

Hej xvx

Øv -ikke spor sjovt :( Hvis du overhovedet har mulighed for at få nogen til at anskaffe det, vil jeg foreslå nogle ting der kan fremskynde helingen. Det er ikke en samlet pakke, selvom de tilsammen vil gøre det godt. Det er ting og metoder jeg selv ville bruge :)

Din krop og dit sind er stadig i en choktilstand over uheldet. For at harmonisere disse og dæmpe smerten, er et af de bedste midler Rescue Remedy fra Bach:

http://www.bachflower.com/rescue-remedy-information/

http://www.helseriet.dk/shop/bachs-noedhjaelpsdraaber-421p.html

I en sådan skade vil der altid opstå en eller anden grad af inflammation. For at modvirke denne er rå hvidløg fantastisk og rå løg også godt, men slet ikke i samme grad. Brug ikke hvidløg i kapsler/piller -for effekten er under 2% af den rene vare. Derudover er der et homøopatisk antibiotika middel der hedder Notakehl D6. Det har samtidigt ingen af de negative bivirkninger ved penicillin o.lign.:

http://www.naturoghelse.dk/shop/notakehl-d6-draaber-2306p.html

http://www.sund-forskning.dk/artikler/r%C3%A5-hvidl%C3%B8g

Det næste er Bio-Strath som indeholder massevis af vigtige mikronæringsstoffer, der er hjælpsomme i processen med knoglens genopbygning:

http://helsebasen.dk/product/bio-strath-eliksir-250-ml-310/

http://www.sund-forskning.dk/artikler/bio-strath-modvirker-knoglesk%C3%B8rhed

Du har brug for basedannende kost, så jeg ville finde en erstatning for chokolade -måske forskellige tørrede frugter. Rosiner er f.eks. de mest basedannende af dem alle. Det er jo kun for en tid :D Her er lige noget om det:

http://radiodoktoren.dk/radiodoktoren/2014/03/25/syre-base-balancen-naturli

Her er noget mere info samt en tabel der er meget gammel, så værdierne er i dag mere syredannende for alles vedkommende. Økologiske fødevarer er de, der holder skansen bedst:

http://helsenyt.com/frame.cfm/cms/id=1182/sprog=1/grp=8/menu=17/

Har du mulighed for det vil friskpresset juice gøre underværker. Problemet med juice/væske er, at det er meget yin -udvidende. Din krop har netop nu brug for noget yang -den sammentrækkende energi. Derfor har jeg valgt at foreslå dig at juice nogle af de grøntsager (endelig ikke frugter), der både er basedannende og sammentrækkende. Det vil være at lave juice af gulerødder, porrer og hvidkål -evt. løg. Tilsæt f.eks. én fed presset rå hvidløg til juicen bagefter -juice ikke hvidløget. Det kan ellers give sådan er herlig duft til saftpresseren :D

For at tage et kig på det psykologiske aspekt til grunden for, at du er blevet "stoppet" i din gøren, må du kigge indad. Kig på dit indre følelsesliv i dagen op til uheldet. Var du forhastet i krop og sind med målsætning og handling? Havde du noget der ærgrede dig, irriterede dig? Skulle du i en af de følgende dage gøre noget -deltage i noget, som du egentlig ikke ønskede? Dette blot for at give et fingerpeg om ting, du kan spejde efter i dit tanke og følelsesliv.

Stil spørgsmålet til dig selv indvendigt f.eks. -hvad gjorde jeg galt? -hvad havde jeg ikke lyst til? -hvor svigtede jeg? Hvis du pludseligt begynder at gabe, trække vejret anderledes, få en nåååå fornemmelse, så har du nok fat i essensen af årsagen til tåens skæbne -og fuld stop for dine aktiviteter.

Har du fået lokaliseret årsagen, så gå den igennem nogle gange i tankerne. Det vil dræne den ophobede og undertrykte energi, og fremme helbredelsen af tåen.

Det fører mig til dette -stop med at prøve på at danse :) Din krop ønsker ro -"noget" i dig ønsker ro. Lyt til dette.

xvx :) -disse er blot ment som forslag. Ting som jeg har prøvet flere gange og erfaret deres kraftfulde virkning. Det er ikke bare bogviden for mig.

Og så er det helt frit at danse vildt i tankerne :D

Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 27/7 2014 12:37

xvx god bedring med din tå,lyder bestemt ikke rart
tat
Dato: 27/7 2014 12:56 | Indlæg redigeret den: 27/7 2014 13:01

lad være med at vippe med tåen når du hører god musik.-

god bedring, du danser snart igen.-

tat
Dato: 27/7 2014 13:32

hvepse råd.-

køb en bøtte billig syltetøj, sæt den hvor hvepsene ikke er i vejen, de bliver ved syltetøjet.-

pebermyntepigen
Forum-indlæg: 149
Dato: 27/7 2014 15:19

Morgen: Havregrød (jeg hælder altid bare havregryn med god sugeevne op i en skål og overhælder dem med nykogt vand fra kedlen. Samme princip som kopnudler ... vent et par minutter og voila! Ingen opvask) med æble skåret i tern. Mandler, vand, te, kaffe.

Fik ikke rigtig frokost, men en masse små måltider indtil aftensmaden: Blandede nødder, to tørrede figner, en halv rugbolle, et stykke knækbrød, nogle friske ærter, et par spsk. yoghurt, lidt melon, juice og broccoli. Hold da op, jeg har småspist i dag ... ;)

Aftensmad: Har ikke fået endnu, men tror det bliver nye kartofler, grøntsager på panden med nogle krydderier og salat.
Remix
Forum-indlæg: 809
Opskrifter: 3
Område: Århus
Dato: 27/7 2014 17:35

Bellacci: Ja, sojapølser fra Taifun og Nagel er rigtig gode :)
Bellacci
Dato: 27/7 2014 17:48

Remix> Tak :)

Morgen: Alpro blåbær youghurt med musli + 1 amager mad + 1 stykke rustet grovbrød med et eller andet på (aaaaaner ikke hvad det brune som ligger på brødet er.....)

Middag: 1 stykke rugbrød med banan + hjemmebag og frugt med familien.

Aften: Omelet med danske kartofler, bønner og cherrytomater. Hertil rugbrød med becel.

Senere: Protein tilskud via hjemmelavet protein bar (selvfølgelig vegetabilsk) og gulerødder. Så står der 2 "choko snøfler" og skuler til mig, men TROR jeg springer dem over :).
Bellacci
Dato: 27/7 2014 17:49

Aftensmad: Har ikke fået endnu, men tror det bliver nye kartofler, grøntsager på panden med nogle krydderier og salat.

Lyder godt :D
rebobopoo
Dato: 27/7 2014 18:13

Morgen: Lige som i går ^^

Frokost: Quinoa/grønne linser med grønne bønner, tomater, forårsløg, persille og en miso-citron dressing samt ærtehummus ved siden af.

Eftermiddag: 1 blomme-abrikos (ny frugt?? Smagte i hvert fald dejligt), 2 bananer, 1/4 vandmelon og kaffe.

Aften: Pastaret med tomat/valnøddesauce, hj. linsedunser og salat.

Sider: << < 82 83 84 85 86 87 88 > >>