Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

Madlavning

Sider: << < 83 84 85 86 87 88 89 > >>
Remix
Forum-indlæg: 809
Opskrifter: 3
Område: Århus
Dato: 27/7 2014 18:40 | Indlæg redigeret den: 27/7 2014 18:40

En smoothie.
En skive rugbrød m. avocado. To æg.
Hj. dadelkugler. Et glas hj. iskaffe på soyadrik.
Et stykke mørk chokolade.
En parfait m. skyr, müsli, jordbær og akaciehonning. Nem aftensmad.
Jeg vil bage disse scones senere som en søndags treat - http://www.valdemarsro.dk/chokoladescones/
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 28/7 2014 03:49 | Indlæg redigeret den: 28/7 2014 03:58

Jeg må lige påpege Bellacci at katte ligesom hunde ikke kan tåle chokolade, da det er meget giftigt for dem ift., da du drillede Rebopopo med, om hun så havde chokolade med i lommen til kattene ;)
Jeg har så også en dejlig kat, som jeg deler hjem med, hun er 1/2 Russian Blue, hun er på sin vis "min" kat, men ift. det at være veganer udfra de etiske og empatiske principper indenfor veganisme, så kalder jeg det, at hun er en katte ven, som bor hos mig, men ikke at jeg ejer hende, men jeg tager vare på hende og ansvar for hende ;) :)

Og Rebobopoo når du engang får mulighed for at kunne have en kat i din varetægt, så vil jeg anbefale, at du adoptere en af de mange katte fra et af katte internaterne, som mangler et nyt godt hjem :)
Marianne48
Dato: 28/7 2014 04:35

Jeg kan ikke sige, at jeg får lavet så meget spændene mad i sommer varmen for orker ikke at stå og kokkerere noget videre i mit lille køkken uden emhætte i 25-30 graders varme, for det bliver ret varmt, da der er sol på lige fra morgen stunden og ud til en svale gang, som også holder på varmen.
Det bliver bare til noget nemt forholdsvis sent om aftenen, hvor det er køligst, hvor jeg lige hurtigt får hældt kogende vand over diverse frosne grøntsager i en si og så med f. eks. kogt perle spelt til eller fuldkorns pasta og blandet nogle dåse kikærter eller andre bønner/bælgfrugter på dåse i og så rørt sammen med soya yoghurt naturel og krydderier eller Urtekrams pesto.

Men nu hvor jeg er blevet inspireret af alle jeres billeder af jeres lækker mad, så ser jeg frem til at lave noget af det, når vejret forhåbentlig igen bliver noget køligere igen inden alt for længe :) ;)

Til morgen mad spiser jeg som regel en banan, havre gryn med lidt tørret frugt i, hørfrø i, lidt kanel i( antioxidanter og har en gavnlig virkning til regulering af blodsukker balancen....så mindsket sukker trang efter slik og andre søde sager), det har i hvert fald hjulpet på mig :) evt. lidt græskar kerner i eller lidt mandler, eller tager en portion af en af de mange gode øko myslier, som er i handlen og med soya mælk på, et glas juice og et par krus kaffe og vand.
Jeg drikker en øko fair trade øko kaffe, som forhandles i Lidl, som jeg synes har en god smag, og den er ikke dyrere end Nestlé's Nescafé instant kaffer. Firmaet Nestlé er i øvrigt også no go hos mig af flere årsager.

Frokost veksler mellem groft brød med vege pålæg og grønt til eller noget med salat evt. med perle spelt eller bulgur.
Bellacci
Forum-indlæg: 503
Område: Fyn
Dato: 28/7 2014 10:01

Jeg må lige påpege Bellacci at katte ligesom hunde ikke kan tåle chokolade, da det er meget giftigt for dem ift., da du drillede Rebopopo med, om hun så havde chokolade med i lommen til kattene ;)

Den er jeg helt med på. Det var nu også mere en interne joke. Driller hende lidt med hendes forhold til chokolade :).

så kalder jeg det, at hun er en katte ven, som bor hos mig, men ikke at jeg ejer hende, men jeg tager vare på hende og ansvar for hende

Hehe. ja der er mange måder at sige det på ;).

Personligt er jeg meget afklaret vedrørende dette emne. Jeg ser intet galt i at veganere/vegetarer har dyrevenner, eller kald det ejer dyr.
Så længe de lever under frie forhold. Jeg er med på at carnivores kræver kød, og dermed liv. En grundlæggende forskel er at de ikke har noget vlag.

Derimod kan man gøre meget for at sikre sig en god etik, i forhold til det mad de får. At sikre sig at kødet kommer fra ordentlige forhold, er "Doplhin safe" osv. :)

at du adoptere en af de mange katte fra et af katte internaterne, som mangler et nyt godt hjem

Ved godt den var til Rebo, men vil lige nævne at mine katte (3 af 4) er redet fra dårlige forhold :)
tat
Forum-indlæg: 222
Område: Sjælland
Dato: 28/7 2014 10:56 | Indlæg redigeret den: 28/7 2014 12:04

natmad toblerone/kaffe/smøjer.-
morgenmad toblerone/kaffe/smøjer.-

så er de 400.g chokolade også væk.-

ikke fordi jeg har brug for det, men hør her piger, chokolade giver faste ungpige patter.!

det fedtstof der er i chokolade har højere smeltepunkt end menneske fedt, og mister ikke egenskaben når den optages i brysterne, kuren bruges på klinikker i usa.-

chokolade før sengetid giver bedre søvn og drømme.-

chokolade giver samme tilfredsheds følelse, som den man har efter sex, det er vel dokumenteret.-

husk vi taler om mørk chokolade, uden tilsat mælke fedt.-

husk.2. at det er børn der arbejder som slavearbejdere, der høster din kakao i afrika.-

re.Bellacci.!

det er rovdyrene der har ret til kødet, bland det med vege ting.-

mine gamle hunde der hovedsaglig levede af det samme som mig, blev 18 og 19 år gamle, min gammelkat blev 23 år.!

har arvet 2 hunde og 1 kat, og en tilløben kat har desuden valgt mig som kæledyr.-

billedet er mine arve hunde 9 og 10 år gamle, billed taget 2 dage efter deres fars død, man ser tydeligt at de er rigtigt triste .-

Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/7 2014 16:10

Har også haft flere katte boende og får snart to små killinger i mit hjem:)
Siger også mine katte, ligesom jeg siger mine børn, mine venner, mine familie.
Det betyder ikke ejerskab, men et forhold der indebære et ansvar, og som betyder en masse for mig:)
Veganere spiser vel mange bønner, og chokolade er lavet af en kakaobønne, så det er vel helt naturligt:), elsker også chokolade.
Og ja, det er for varmt til at lave noget andet end brød med pålæg, frugt eller hurtig blandet sammenmad:)
Dejligt med en masse spændende billeder:)
rebobopoo
Forum-indlæg: 162
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 28/7 2014 16:30

Morgen: banan, donut fersken, blomme abrikos, vandmelon og svesker. Efterfulgt af kaffe.

Frokost: Squash (fra haven) spaghetti med tomat & urte "Alfredo" sauce på base af butterbeans, ærter, tomater og linsedeller.

Eftermiddag: 2 chokoladeovertrukket riskager, kaffe og senere 1 banan.

Aften: Quinoaret med bønner, tomater og misodressing, ovnristet broccoli og ærtehummus.

tat
Dato: 28/7 2014 17:21

hej Bellacci.!-

her kan man købe mængder af forskellige soja pølser.

begge butikker har et kæmpe udvalg af vege kød erstatninger, og sender til danmark.!-

http://www.vegan-wonderland.de/Lebensmittel/Fleischalternativen/

http://alles-vegetarisch.de/

Veganwurst Bauern Knacker

disse pølser er min favorit, fås også i helsam.-
Remix
Dato: 28/7 2014 19:15

Skyr m. æble, jordbær, chiafrø og akaciehonning. Et glas hj. iskaffe på soyadrik.
Hj. dadelkugler.
Gulerødder m. cashewsmør.
En bagt Quest bar m. skyr til.
Om lidt skal jeg have frossen mango.

Jeg er overhovedet ikke tilfreds med mit indtag af grøntsager!
Bellacci
Dato: 28/7 2014 21:36

tat -> Skønne hunde! Hvilken race er det?

Morgen: Musli med banan og soyamælk.

Formiddag: Gulerødder.

Middag: 2 stykker brød med æg. 1 wrap fra igår med soy4you og salat. Tomater og gulerødder.

Eftermiddag: 1 stykke rugbrød og 1 banan, 3 gulerødder.

Aften: Quorn stegt med forårsløg og krydderier. Salat af kidneybønner, majs, gul peberfrugt og sukkerærter. Hertil cherrytomater og tacoskaller. (2 portioner)

Aften 1 stykke frugt og 1 hjemmelavet proteinbar.

4 liter vand.
tat
Dato: 28/7 2014 21:52 | Indlæg redigeret den: 28/7 2014 22:08

re.-Bellacci.!- tak

Chihuahua hunde verdens mindste hunde race.-

http://da.wikipedia.org/wiki/Chihuahua_(hund)

dem her er for tykke, men har ellers stamtavlerne i orden.-

aftens mad i dag.-

2 stykker blåbær tærte med masserin bund.-

kaffe/smøjer

3 tuborg fine festival
Bellacci
Dato: 28/7 2014 22:03

tat> Ahh ja. Det kan jeg da godt se, nu du siger det :). Det var nok de ekstra gram der forvirrede mig lidt :).

Apropos hunde og følelser/emotioner, prøv at se det indlæg Serenity har lavet her til aften, samt den tråd jeg har tilføjet :).
tat
Dato: 28/7 2014 22:14

tak for oplysningen-leder efter tråden.-
Marianne48
Dato: 29/7 2014 01:43

Men man kan dog i det mindste købe øko fair trade mørk chokolade, hvor der er en del mindre sandsynlighed for, at kakoen er plukket af arbejdere under skabe lignende forhold og børne slave arbejdere på Elfenbenskysten i Afrika.
Disse firmaer af producenter af meget af det populære chokolade, som får kakao leveret til deres chokolade produkter fra Elfenbenskysten er: Nestlé, Unilever og Kraft Foods især. Toms chokolade og Lindt chokolade er tvivlsomt. Men øko fair trade chokolade kan man heldigvis også købe flere steder ;) :)
ChemFreak
Forum-indlæg: 13
Dato: 29/7 2014 12:21

Gårsdagens menu til aften

Bønnebøffer - blandet af hvide, kidney og kikærter
Rodfrugter i ovn (løg, kartofler, porrer, tomat) med solsikkeolie samt lidt krydderier.
Spidskålssalat bestående af spidskål, gulerødder, champingon og melon.

I dag:
Morgenmad:
Smoothie af advocado, banan, kakako og mælk - samt havregryn og friske blåbær på toppen
En halv melon i tern før morgen meditation (dvs. før 06.00)

Blev lidt sen morgenmad så springer frokosten over
Aftensmad bliver sandwich af hjemmelavet bønnespread (første forsøg - men godkendt!) i toget.

Sandynligvis snack bestående af et stykke brød med pesto og ost i ovnen (min yndlingssnack).

... elsker mit grønne køkken.
Remix
Dato: 29/7 2014 19:21

En skive rugbrød m. æg og mayo. En avocado m. hytteost.
En glas hj. iskaffe på soyadrik.
Koldskål m. fuldkorns kammerjunkere.
Nachos m. guacamole og salsa. Et glas coca cola.
Et bæger danonino yoghurt. Jeg kom lige i barndoms stemning :)
Bellacci
Dato: 29/7 2014 19:29

Remix > Er det egentlig dig på billedet der? :)
Remix
Dato: 29/7 2014 20:12

Bellacci - Haha nej, hvad mener du?
Bellacci
Dato: 29/7 2014 21:42

Remix > Var bare nysgerrig. Tænkte, med den pels der, må det være varmt i øjeblikket :)
rebobopoo
Forum-indlæg: 162
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 30/7 2014 16:30 | Indlæg redigeret den: 30/7 2014 16:30

Morgen: Havregryn med sojamælk, banan, rosiner, ristede solsikkekerner og chiafrø. Efterfuldt af 2 kopper kaffe og 1 donut fersken senere hen ad formiddagen.

Frokost: 2 linsedunser, ovnbagte kartofler og sprødbagt grønne bønner + 2 gulerødder.

Eftermiddag: 2 bananer med kokossukker, lakridsbar fra Naturlig rullet som kugler + kaffe.

Aftensmad: Bulgursalaten fra i går, hummus, falafler, oliven. :-)
Sider: << < 83 84 85 86 87 88 89 > >>