Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad har du spist i dag? Inspirationstråd.

 

Madlavning

Sider: << < 33 34 35 36 37 38 39 > >>
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Område: KBH
Dato: 6/6 2012 21:39 | Indlæg redigeret den: 6/6 2012 21:41

Mmmmh!
Morgenmad; 'Spelt super mysli' m. en lille banan i skiver, grofthakkede paranødder og mandler, drys af hybenpulver og kanel + risdrik

Mellemmåltid: Kop kaffe m. risdrik + et pink lady æble

Frokost; Glutenfri madpandekage af boghvede- og kikærtemel, med fyld af; aubergine, ærter, tomat, spinat, karry, peberfrugt, cremet sauce af tomatpaste, chilipaste og kokosmælk og en masse krydderier! :O) + en stor håndfuld friske, hjemmedyrkede linsespirer.

Senere: Kaffe m. risdrik og agavesirup

Aftensmad; Rester-på-pande; kogte kartofler, tomat, aubergine, broccoli, vegansk mozarella, kokosmælk, peanutbutter, persille, spidskål, peberfrugt, soya, ingefær, chili, garam masala og lidt spidskålspesto (: .. og linsespirer!

Mellem: Et glas juice og en masse vand :)
himmelsmil
Forum-indlæg: 68
Område: Odense
Dato: 6/6 2012 21:40

Morgenmad: Müsli fra A.Vogel med rismælk.
Frokost: (spiste hos veninde) I forvejen kogte grøntsager og derefter på panden - og brød.
Snack: lavede en lækker juice på juice'rn med fennikel, salatblade, frisk mynte, tomater, agurk og æble.
Aftensmad: "Speltkys" (brød) med tomat/rucola smørepålæg, hj.lavet kikærtedeller fra igår og vegansk mayo. Og så kom jeg til at spise lidt af min søns aften-grød :$ ..
Snack: Solbærdrik og en lille postion müsli...

Ikke den mest kreative mad-dag i dag .... :)
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Område: KBH
Dato: 10/6 2012 19:40

Morgenmad: Havregryn med rosiner og vaniliesoyamælk
Frokost: Fuldkornsspaghetti med svampesovs, asparges og facon (rester fra aftensmaden i går). Samt et banansmoothie
Aftensmad: Burger med de fantastiske bøffer, man kan finde opskriften på inde på Sara(:s blog. De er virkelig blevet et hit. Og et glas juice.
Trutfant
Forum-indlæg: 502
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 10/6 2012 20:17 | Indlæg redigeret den: 10/6 2012 20:54

Morgenmad/frokost: Koldskål med den sidste rest kammerjunkere og noget chokolademüsli.
(Jeg sov ret længe)

Aftensmad: Lavede nogle linsedeller af røde linser med squash, champignon og forårsløg, som min roomie og jeg spiste med pesto-kartoffelsalat. Namnam. :D


Andet indtaget i dag: Et glas cola, to glas vand, en Lionbar (Fyyy!) og noget slik (endnu mere fyyy).
Amy
Forum-indlæg: 567
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 10/6 2012 20:28

Morgenmad: havregrød med quinoaflager, hirseflager, græskarkerner, rosiner og knust hørfrø + rismælk

Frokost: en skive rugbrød med hjemmelavet kikærte/bønnespread (med persille og krydderier), to gulerødder, en håndfuld cherry tomater og en stooor håndfuld frisk basilikum, nam nam! :D

Aftensmad: suppe af knoldselleri, gulerødder, porre, broccoli og linser

Herudover; næsten en halv ananas (lige lovlig moden, så den skulle jo spises :D) + en banan + en kiwi.
...og muligvis noget urtete senere
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Område: KBH
Dato: 10/6 2012 20:34 | Indlæg redigeret den: 10/6 2012 20:35

Morgenmad: Alpros blåbæryoghurt med müsli - igen, super spelt fra Urtekram, såå god, et æble i tern og mandler

I løbet af dagen: Denne smoothie; http://blogs.babble.com/family-kitchen/2012/04/03/apple-peanut-butter-banana-shake/ + frisk mynte! Srsly. TRY IT.
Sandwich m. stegte grøntsager, hovedsalat, tomat og spinathummus

Kaffeeee

Aftensmad: Crash hot potatoes m. sauce af gulerødder, tomater, spinat, karry, chilipaste, kokosmælk og porre + kogt rosenkål

Nu: endnu mere kaffe... med risdrik..

PS. Taaak til Luvox <3
Fugleskraemslet
Forum-indlæg: 160
Opskrifter: 3
Område: Århus
Dato: 12/6 2012 19:07

Morgenmad: Havregryn+müsli samt grøn te
Frokost: Pastasalat rest fra i går (meget hastigt, var ved at komme en smule sent til min eksamen...)
Aften: Asparges-ærte suppe med spinat og grovbrød til. ^^

Højst sandsynligt et krus te inden for de næste timer..
Remix
Forum-indlæg: 809
Opskrifter: 3
Område: Århus
Dato: 13/6 2012 11:56

~Luna~: Nyt øko bageri i Århus? Hvor ligger det? :)
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 15/6 2012 12:37 | Indlæg redigeret den: 15/6 2012 12:37

Den her tråd er meget "se, hvor sundt/lækkert/dygtigt og alsidigt/grønt/bedre end dig jeg spiser!" xD Jeg kan godt lide det.

Morgen/formiddag:
En skål havregryn med rismælk drysset med rosiner, mandler, valnødder, hasselnøddeflager og kanel.
En banan, en blomme, en appelsin.

Middag/eftermiddag:
To rugbrødsmadder med hhv. smørepålæg af solsikkekerner og tomatpuré og vegansk smøreost med urter og hvidløg.
En lille håndfuld græskarkerner, tre tomater, en gulerod og en blomme.

Aften:
To stykker tærte med spinat, løg, broccoli og tofu-topping, en grøn salat vendt i balsamico og drysset med lidt facon og en pande perlebyg stegt med karry, chili, løg, radiser, tomater, tomatpuré og en masse persille.

To skåle hjemmegjort havrekoldskål med stykker af banan og mango.
En halv bakke vindruer.

..så har jeg også deltaget i den her tråd, næste gang bliver det på en af de dage, hvor der er masser af kage! ;)
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 15/6 2012 13:11

Chokoladekiks... Og en fersken.
Remix
Forum-indlæg: 809
Opskrifter: 3
Område: Århus
Dato: 15/6 2012 13:38 | Indlæg redigeret den: 16/6 2012 14:01

Morgenmad: Havregrød med rosiner og bananskiver. To skiver mango, en skive grape, et skive æble og to vinduer. En kop te.

Frokost: Nudelret med grøntsager og sur-sød sovs og blandet salat.

Mellem: Et stykke chokolade. Et pinklady æble, nogle jordbær og kirsebær <3

Aftensmad: Halvdelen af en pastaret på en italiensk restaurant (det mættede sygt meget) og et glas sodavand.

Mellem: Et små tørrede figner.
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Område: KBH
Dato: 15/6 2012 13:43 | Indlæg redigeret den: 15/6 2012 14:54

Tiiidligt i morges p.g.a. eksamen: müsli m. banan, æble, kanel, mandler og risdrik.

Senere, for at fejre mit 12-tal i religion(!): Smoothie m. avocado, pære, banan, æblejuice og vaniljepulver.

Mellem: En lille fuldkornsbolle, halveret og ristet - den ene side m. Fri, den anden med tomat, purløg og vegan mayo (:
Nu? Kaffe <3

Ellers: En gulerod, en masse vand og så nok nogle deller og kartofler til aften.. hmm (:
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 15/6 2012 14:17

Aj Tillykke med den flotte karakter, Sara!!!!

Hmm hvad har jeg spist.... bumbum...

Morgenmad: Soja-yoghurt med müesli (den kedelige, glutenfri)
Rugbrød med humos, rå løg og persille
1 banan

Skal nok ha kartoffel-salat-rester med den sidste "burger" til aften - og indimellem vil jeg dele nogle grøntsager med Svend ;)
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Område: KBH
Dato: 15/6 2012 14:52

Tak Susanne ;)

- Hvilken 'kedelige' glutenfri müsli snakker vi om? og hvorfor ikke pfite den lidt op med rosiner, nødder eller (quinoa)flager hvis den er lidt træls? :D
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 15/6 2012 18:34

Det er den fra urtekram. Den indeholder "Majsfuldkornsflakes*, majsflakes*, mørke rosiner* 16% (overfladebehandlet med solsikkeolie*), daddeltern* (vendt i rismel*), solsikkekerner* , ristede kokosflager*(5%)."

Den smager nu ok med yoghurt - men før spiste jeg den med mælk - og der var den RIGTIG kedelig.

Men fra imorgen skal jeg spise "alm. cornfalkes " (eller andet MED gluten) da jeg jo skal testes :)
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Område: KBH
Dato: 15/6 2012 19:15

Ok :) - men hæld og lykke med i morgen så! jeg synes, at tørrede tranebær, lidt mandler og små stykker frisk frugt hjælper rigtig meget på selv den kedeligste müsli :D
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 15/6 2012 19:36 | Indlæg redigeret den: 15/6 2012 19:40

Ummh ja, tranebær og hvad med også at tilføje bananskiver og evt. tørrede abrikosstykker(altså klippe de tørrede abrikoser i mindre stykker og drysse over), hvis det er. Og nødder i müslien er som feks. Saras forslag af mandler altid godt.
Jeg bruger selv både mandler og hasselnødder.

Bananskiver er også gode i cornflakes. Jeg blander også sommetider havregryn og cornflakes med blanding af rosiner og bananskiver i.
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 15/6 2012 19:37

Og stort tillykke med dit 12 tal Sara :)
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Område: KBH
Dato: 15/6 2012 19:57 | Indlæg redigeret den: 15/6 2012 20:01

Tak Marianne - jeg vil ønske at vi havde en 'like'-knap herinde :D

Cornflakes med bananskiver, rosiner og mælk er et barndomsminde fra sommertid for mig.. hvor alle andre har koldskål, har jeg dét (; Og med havregryn mætter det naturligvis lidt mere :)
ennasuS
Forum-indlæg: 1172
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 15/6 2012 22:04

Overvejer om jeg skal leve af franskbrød med syltetøj de næste 4 dage! Der er ihvertfald meget gluten i, er der ikke?

Men det lyder enormt lækkert med alle de frugter og nødder - jeg ELSKER mandler (og cashews) - men tror jeg venter med dem, til jeg skifter til min glutenfri havregryn :D
Sider: << < 33 34 35 36 37 38 39 > >>