Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Dokumentar om planter, dyr, jorden

Medier

Zhcoop
Forum-indlæg: 635
Opskrifter: 10
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/1 2018 19:16

Hej bag skærmen :]
Jeg har set en del dokumentarer om at spise planter, hvordan man behandler "produktionsdyrene" og hvordan miljøet bliver belastet af kødindustrien.
I går så jeg Food Choices og synes faktisk den var ganske god af en amerikansk dokumentar at være - den er næsten "dansk", forstået på den måde, at den ikke er ligeså sort-hvid som mange andre dokumentarer som fx What the Health er blevet kritiseret for at være. Plus at ham der har lavet dokumentaren er meget nede på jorden og tager tingene i et roligt tempo, noget som jeg forbinder med danskhed, at være lidt langsom og ikke tage drastiske beslutninger uden overvejelser - aah, sgu vi nu ik liii... Anyway, den er i hvert fald nemmere at sluge end så mange andre dokumentarer hvor der er for meget grafisk materiale eller for mange vilde påstande. Der er lige det med overbefolkning som jeg ikke tror på (det er måden vi lever på, ikke hvor mange) men ellers synes jeg den er meget omfangsrig og kommer godt rundt om det hele.

Her er et link til Food Choices dokumentaren:

Udover ovenstående dokumentar, synes jeg også denne "Vegan: Everday Stories" dokumentar er rigtig hyggelig og rørende, giver et godt bredt billede af hvor forskellige veganere er:

Er der flere gode dokumentarer der kan sætte gang i folks tanker omkring mad, dyr og planeten?
Kom med Jeres bud :]