Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Tilbage til (by)rødderne!

Miljø, Økologi & Havedyrkning

dompap
Forum-indlæg: 364
Område: Sydjylland
Dato: 20/5 2013 08:36

Flokken fra kolding hopper snart i en kolonihave. Planen er at være der så meget som muligt, og blive lidt mere uafhængig af det farlige samfund. :p

Hvad er godt at gøre?
Hvad er uundværligt?
Hvad skal man undgå?
... etc etc <3

Jeg tænker solceller, brændekomfur og cykelgenerator :p

Tænkte det kunne være fedt med en back-to-basics tråd. Generel erfaring og videns-udveksling. :p <3 <3
69
Forum-indlæg: 9
Område: KBH
Dato: 20/5 2013 08:49

MHT solceller på 12V har jeg været mere end godt tilfreds med at jeg valgte at bygge batterierne ned i et udtjent fryseskab,lagt på "ryggen"
hvis du/i vælger at købe nyt grej har jeg måske oz et par steder du/i kan benytte med fordel
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 22/5 2013 11:16 | Indlæg redigeret den: 22/5 2013 11:16

kom hjem til os, så snakker vi om det :p
dompap
Forum-indlæg: 364
Område: Sydjylland
Dato: 22/5 2013 13:24

hæhæ, det lyder dejligt røsle. Lige inden roskilde skal jeg faktisk være en god del på sjælland, og tænkte på at kigge forbi? :p
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 22/5 2013 14:48

JAAAA !
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Område: KBH
Dato: 23/5 2013 17:06

I kan jo starte med at så noget af det i spiser meget af og som er dyrt at købe eller svært at få fat på.

Her tænker jeg på spændende salatsorter, grønkål, ærter, bønner, tomatpanter og radiser. Et æbletræ, et pæretræ og måske blommer eller kirsebær - prøv at finde ud af hvilken slags i kan lide og køb det. Er der nogen bær i alle kan lide, ribs, hindbær, solbær, stikkelsbær, brombær i skellet, jordbær?

Hasselnøddetræer er godt til skæl og et valnøddetræ er også fantastisk.

Krydderurter i godt kan lide.....

Har i drivhus?