Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hamp dyrkning

Miljø, Økologi & Havedyrkning

Kappa
Forum-indlæg: 323
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/7 2015 15:27

Hej alle kære mennesker :D

Efterfølgende jeg læste en tråd omkring hampfrø, fik jeg lyst til at forske i mulighederne - da hampfrø åbenbart ikke er lette at anskaffe og hampolie er ret dyrt. Jeg fik så at vide, at hvis man ønsker at dyrke hamp på et lille plan (jeg nævnte selv op til fem planter), så skal man benytte samme ansøgningsskema som til industriel dyrkning, men søge om dispensation :)

Jeg ved i midlertid ikke, hvor sandsynligt det er, at man får dispensation, men det er bestemt forsøget værd !
Victor
Forum-indlæg: 134
Område: KBH
Dato: 8/7 2015 19:06

Ser ud til at man skal have en mark på minimum 0.30 hektar: http://naturerhverv.dk/fileadmin/user_upload/NaturErhverv/Filer/Landbrug/Planteavl/Hamp/Vejledning_hamp_2013_2_.pdf
Zhcoop
Forum-indlæg: 721
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/7 2015 11:47

Hvorfor søge om noget som helst?

En PLANTE er ulovlig og det er helt ude i hampen.
Frøene er noget af det mest nærende du kan finde og bladene kan bruges i pesto, salat mm., selv stænglen kan bruges og blive til alverdens ting, tøj, reb... (endeløs liste over brug af cannabis-planten)

Plant dem og æd dem - men du kan seføli prøve at spørge først, jeg vil dog i denne situation gå efter strategien: plant først, spørg (ikke) senere.

Hampefrø kan fås som fuglefoder i mange alm dagligvarer butikker og spiselige (øko) hampefrø kan fås i helsekost (der er forskel på kvaliteten fra mærke til mærke) og ellers er der jo at dyrke selv ;] som jeg håber du vil gøre ^^ men de er ikke så svære at finde... eller også er det bare meget nemt i kbh?!

Held og lykke, no matter what :]
78Toddy
Forum-indlæg: 317
Område: Østjylland
Dato: 9/7 2015 18:25

Det er lettere at bede om tilgivelse end tilladelse :D
Kappa
Forum-indlæg: 323
Opskrifter: 12
Område: Odense
Dato: 9/7 2015 19:07

@Victor, det er netop derfor man skal søge dispensation.

Jo tak, Zhcoop :)
Amanda Stampe
Forum-indlæg: 155
Opskrifter: 3
Område: Sjælland
Moderator
Dato: 4/8 2015 17:40

Vent vent er der ikke forskel på om det er en han eller hun hampplante,ift hvad der er lovligt?
Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 4/8 2015 18:26

Det som jeg har læst er at frøene er lovlige men så snart de kommer i jorden er det ulovligt.