Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Spids Nøgenhat

Miljø, Økologi & Havedyrkning

Benjamin
Forum-indlæg: 666
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 27/9 2015 05:29 | Indlæg redigeret den: 27/9 2015 13:42

(foto fundet på nettet)
Er der mon andre der er stødt på den danske psykedeliske psilocybin svamp: Spids Nøgenhat (Psilocybe semilanceata)?
Det er snart sæson ;)
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 27/9 2015 17:30

nej men skal da ud og kigge.
Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 27/9 2015 18:15

Nej desværre, men jeg gad godt at prøve magiske svampe :)
Victor
Forum-indlæg: 134
Område: KBH
Dato: 27/9 2015 21:53

Fællestur til Dyrehaven (Klampenborg)?
Turpin
Forum-indlæg: 14
Område: Fyn
Dato: 28/9 2015 08:41

Ja jeg vil tro de er ved at titte frem nu. Det plejer de at gøre når vi har kolde nætter.
Ja i Dyrehaven kan der være mange.
Benjamin
Administrator
Dato: 29/9 2015 13:18 | Indlæg redigeret den: 29/9 2015 16:02

Hvis man går ud på markerne og ikke bare nøjes med at se på dem, er det vigtigt at læse lidt om emnet inden.
Læs om andres oplevelser med dem, der er mange der har beskrevet deres oplevelser både på dansk og engelsk, spændende læsning uanset om man eller er interesseret i selv at prøve.
Hvis man ikke er erfaren, bør man nøjes med en lille dosis så man lærer det lidt at kende over nogle gange, inden man eventuelt øger dosen.
5-15 svampe for et mildt trip 30+ for intense oplevelser. Virkningen indtræffer ca ½ time efter indtagelse og varer omkring 4-6 timer.
Effekten de giver afhænger meget af dosis og spænder fra en mild eufori + følelse af klarhed i tankerne til en intens introspektiv rejse som nok er bedst at eksperimentere med hjemme i sofaen til noget afslappende musik man holder af.
Det er almindeligt at være en smule nervøs første gang. Man føler sig tit lidt ved siden af sig selv lige i starten. Hvis angste tanker skulle opstå, skal man ikke gå i panik det går nok hurtigt over. Følelser og indtryk kan virke stærkere end normalt.
Vil råde til at første gang er i en stabil periode i ens liv, hvor man ellers har det godt, og ikke f.eks går og er stresset pga arbejde eller studie.

God ide at tage det første gang med en der har prøvet det før, svampene kan også være svære at finde ;)
At finde svampe er også en god anledning til at komme ud i naturen sammen med andre og få lidt frisk luft, uanset hvilken type svampe det er, også herligt at finde spisesvampe :)
Husk at tage vand og måske lidt frugt med til turen!

Vil hverken opfordre til indtagelse eller fraråde det, det må være noget man selv undersøger og læser om inden, så man træffer et informeret valg.
Med det sagt vil jeg påstå at svampe er et af de mere sikre og ikke giftige rusmidler.
Mariavictoria
Forum-indlæg: 32
Område: Andet
Dato: 2/10 2015 14:07

Spids nøgenhat eller Fleinsopp, som det hedder i Norge, er helt fantastisk <3 Oppe i Norge har vi sæson nu, og der er mange at finde i bjergene :)
Benjamin
Administrator
Dato: 30/10 2015 10:18 | Indlæg redigeret den: 31/10 2015 23:19

Lyder himmelsk at samle Fleinsopp i de norske fjelde! Vi har selv været ude på to ture ind til videre hvor vi fandt lidt begge gange, de er der nok stadig lidt tid endnu. Der ligger et smukt sted der hedder Åtte Bjerge tæt på hvor vi bor ikke så langt fra kongeåen, med nogle bakker hvor der går får, som bugter sig ned til en sø og skov. Der plejer altid at være lidt at finde i sæsonen :)

Lyder hyggeligt med fællestur til Dyrehaven Victor! Bor dog lidt langt væk og har travlt for tiden. Hvis jeg boede i nærheden ville jeg takke ja! :)
Nidhug Skov
Forum-indlæg: 22
Dato: 25/9 2016 08:54

Har hørt at marker der går køer på er gode vækststeder...
AlwaysCarryABible
Forum-indlæg: 27
Dato: 25/9 2016 22:00

En svamp er en svamp, indtil den bliver et mordvåben :/
Benjamin
Administrator
Dato: 26/9 2016 14:15

Fordi den er spids? :D

Det er endnu ikke lykkedes nogen at dø af en overdosis psilocybinsvampe..
Har læst at det vidst ca. er ens egen kropsvægt, man skal spise af friske svampe, for at nå op på en dødelig dosis. Udregnet ud fra LD 50, fra forsøg med rotter.

Alkohol er et meget mere effektivt mordvåben ;)
Men ved ikke hvordan dit indlæg skal forstås?

Nidhug: Ja det er især marker hvor der har gået kør, heste eller får. Det er dog langt fra alle marker der går kør (eller andre dyr) de vokser på.
Nidhug Skov
Forum-indlæg: 22
Dato: 26/9 2016 17:28

Får også?
Kan være jeg skal holde øje ude ved lamsebamserne så ;)