Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hane og høns foræres til godt hjem...

Miljø, Økologi & Havedyrkning

Nidhug Skov
Forum-indlæg: 22
Område: Andet
Dato: 25/9 2016 08:51 | Indlæg redigeret den: 25/9 2016 08:52

Har en hane som undslap huggeblokken for et par måneder siden, og han søger derfor nu et nyt hjem.
Som barn hørte jeg altid historien om at de dyr der slap fri fra slagteriet på den ene eller anden måde, fik lov at gå og hygge sig resten af deres liv på en lille grøn ø et sted...
Helt sikkert en skrøne, ligesom sommerfuglenes flyvestøv, at der vokser appelsiner ud af ørene på dig hvis du spiser kernerne m.fl., men et princip jeg godt kan li' alligevel.

Han er en toppet hane, og i sort og guld. Meget smuk, ikke kæmpestor og med et godt sind.
Galer ikke for meget eller for lidt, passer godt på damerne, har et fint testosteron niveau (hvis du forstår sådan en lille én) og er generelt som en behagelig hane skal være.

Tænker du/I kan få en 3 styks høns med også, så du/I har en lille flok til at levere æg, æde dræbersnegle og bringe liv i haven.
Høns er vidunderlige dyr, og kan blive ekstremt sociale/kontaktsøgende hvis man nyder den slags.
Udover det, passer de egentligt bare sig selv.

Kræver selvfølgeligt et sted at sove, foder, indhegning af have, og eller god plads at boltre sig på.

Er det noget for dig/jer, så send mig en PB.
De skal afhentes på Møn, efter mørkets frembrud. Medbring flyttekasse til formålet :)
(min gamle 4x4 skal til mekanikeren, så jeg har desværre ikke mulighed for at levere...)

Tænker det ikke skal være veganere der skal have dem, da I ellers ender med for-mange-haner-problematikken.
Men vegetarer som gerne spiser æg, og så ellers elsker dyr, ville være det perfekte match!
- eller veganere som har venner/familie der gerne spiser æg ;)

Billeder kan sendes, og jeg tænker vi lige tager en snak omkring hvilke forhold der kræves for et godt hønsehold inden du/I kommer og afhenter...
Nidhug Skov
Forum-indlæg: 22
Område: Andet
Dato: 6/10 2016 06:07

Har netop købt en lille Berlingo, til min gamle 4x4 bliver fikset henover vinteren...

Så kan levere på Sjælland og sydlige øer (Lolland, Falster, Møn m.fl.).

Skal han reddes fra fryseren, og vil du/I have bæredygtig "skadedyrs"-bekæmpelse i haven, så er det bare med at få fingeren ud og sende mig en besked!