Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Regrow

Miljø, Økologi & Havedyrkning

Armella
Forum-indlæg: 9
Område: Sjælland
Dato: 19/7 2017 10:36

Hejsa.
Ny her inde ;)
Men hopper lige ud i det og laver et opslag, for vil høre om andre er hoppet med på bølgen om Regrow af grønsager ???
Jeg har gang i flere ting og pt er bladselleri plantet i potte og kinakål, gulerødder og forårsløg spirer lystigt :)
Zhcoop
Forum-indlæg: 721
Opskrifter: 10
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/7 2017 21:39

Hej og velkommen til :]
Jeg har prøvet lidt med bladselleri, men har ikke haft held med gulerødder og rødbeder.
Jeg er stor fan af krydderurter som man også godt kan sige har en form for regrowth, dog mest fordi man ikke plukker hele planten så den får en chance, heh.
Hvor har du planterne - i vindueskarm?
Armella
Forum-indlæg: 9
Dato: 20/7 2017 02:31

Taakk :D
Ja de står i vindueskarmen og nogen i et lille mini drivhus.
Jeg synes det er spændende og planen er at til næste forår, skal min urtehave gerne stå klar, så jeg kan gro de fleste grønsager mm selv. Vil gerne ende med at være så selvforsynende som muligt.
Studere (på hobby basis) også vilde planter, for at finde så mange spiselige som muligt.
Har også en krukke stående med div krydderurter, det er altså bedre at få dem friske :)
Zhcoop
Forum-indlæg: 721
Opskrifter: 10
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/7 2017 14:24

Mini drivhus lyder hyggeligt [:
Ja, friske urter er super dejligt.
Jeg prøver forresten også med ingefær - havde nogle knolde med spirer på, så har plantet dem ud, og de er vokset en hel del, så glæder mig til at se hvordan det ser ud nede i jorden, når de er færdige.
Vilde (spiselige) planter er godt ^^
KerstinN
Forum-indlæg: 37
Område: KBH
Dato: 20/7 2017 14:47

Det er super spændende det I har gang i :) Jeg syslede selv med noget af det for få år siden, bla. cherrytomater og basilikum.

Jeg synes det er enormt vigtigt med det bedste jord til de små væsener, så jeg skaffede jord fra genbyg.dk:

https://www.genbyg.dk/have_husholdning/oeko_jord_og_goedning/

Blev helt bidt af det og købte biodynamiske og økologiske frø og gødning fra sosikken.dk

https://www.solsikken.dk/app/default.aspx

Jeg vidste, at det jeg fik at spise her var mega sundt. Det smagte tilmed bedre end noget andet grønt jeg har prøvet :)

Det nemlig rigtigt Zhcoop, vilde, spiselige planter er godt. De har ofte de bitterstoffer der er så vigtige for leverens arbejde og den generelle sundhed. Desuden giver de et skønt ekstra smagspift til retterne.