Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Offentlig amning - underskriftindsamling

Politik

Sider: << < 1 2 3 4 > >>
Menadian
Forum-indlæg: 769
Opskrifter: 7
Område: Østjylland
Moderator
Dato: 24/6 2013 18:18

Sååå..... vi må godt vise nærmest nøgne damer i reklamer over alt i byen... men en tøs der lige letter 10% af trøjen PGA nødvendighed... DET er forkert?
Bertha
Forum-indlæg: 159
Område: KBH
Dato: 24/6 2013 18:52

Krops forskrækkethed....? Så kan man også argumentere for at man kan forrette sin nødtørft i offentlighed?

Babyer har nogle behov, der skal opfyldes, ingen tvivl om det. Men cafe eller restaurant besøg er ikke et af dem! Det er moderens behov.

Jeg synes, det skal være op til den enkelte cafe/restaurantejer. Og derud fra, vil jeg vælge hvilken cafe jeg besøger.
kagemonster
Forum-indlæg: 29
Opskrifter: 5
Område: Sjælland
Dato: 24/6 2013 19:17

Sandt,det er moderens behov at gå ud på café. Det ser jeg intet galt i. Det er altså lange seks måneder (anbefales at man ammer fuldt så længe) hvis man skal sidde hjemme. Det er ikke noget barnet tager skade af. Jeg synes det er HELT skævt at sammenligne en ammende kvinde på en café,med en der pøller i sin club sandwich...ja undskyld mig!
Bertha
Dato: 24/6 2013 19:48

Jeg mener ikke, man skal sidde hjemme og amme i 6 måneder. Jeg mener, at hvis man går ud i det offentlige rum, så skal man tage hensyn til at andres blufærdigheds tærskel kan være en anden end ens egen.
Og vi ved alle godt, at det ikke stopper ved amningen. Efter amning følger der ofte gylp med, og det der er værre. Hvem har lyst til at overvære det midt i maden?
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 24/6 2013 20:57

Efter amning følger der ofte gylp med

Nej der gør ej.
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Dato: 24/6 2013 22:32 | Indlæg redigeret den: 24/6 2013 22:33

I really can´t understand the fuss, especially in Denmark. Okay, I think some discretion is in order - much like Aros and Serenity mention - but really, what a fuss about nursing mothers. It´s unbelievable...

And I thought the Danes were such a liberated people! ;) :D
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Dato: 25/6 2013 05:17

Earthling:

Hvorfor skal en kvinde, der ønsker at give sit barn mad være diskret?
Serenity
Forum-indlæg: 1675
Område: Nordjylland
Dato: 25/6 2013 05:33 | Indlæg redigeret den: 25/6 2013 05:35

Jeg kom lige til at tænke på, at hvor er det dog dejligt, at vi har det så godt i Danmark, at vi kan bruge vores tid på at debattere noget så ligegyldigt. At der for mange mennesker ikke er noget vigtigere at bruge sin tid på at snakke om, kan kun være et godt tegn :D
Quintessence
Forum-indlæg: 135
Dato: 25/6 2013 06:33

Underskrevet.

Det er interessant nok, at det tilsyneladende hovedsageligt er heteroseksuelle mænd, der ikke kan se noget problem i at ammende kvinder bliver diskrimineret.

And I thought the Danes were such a liberated people!

Ja, man skulle ikke tro det var et folkefærd der brystede sig af frisind!

I øvrigt synes jeg slet ikke at kvinder overhovedet skal være diskrete - det er hverken ulækkert eller noget at skamme sig over.
Quintessence
Forum-indlæg: 135
Dato: 25/6 2013 06:50

Når jeg står klemt inde mellem fede, svedige folk i minimale toppe og shorts i supermarkedets kø, føler jeg mig virkelig generet af halvnøgne kroppe.

Kan du slet ikke selv se problemet i udtalelser som disse, reli?
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Dato: 25/6 2013 09:35

Inkognito
No big deal. I just see no reason for a woman to expose her entire breast(s) to the general public (as I have seen happen)when a nipple and a little bit of breast flesh suffices to do the job. Likewise, I would see no reason for a man to push down his trousers and expose his entire backside simply to make a pee in a public place.
Nox999
Forum-indlæg: 72
Område: Århus
Dato: 25/6 2013 12:18

Har virkelig svært ved at forstå, hvordan man kan sammenligne det at amme med at tisse offentligt. Bryster er i bund og grund ikke andet end en madpakke til ens barn og ikke en kønsdel. Det er en meget stor forskel.
Bertha
Dato: 25/6 2013 12:27

Det handler om behov. Behov for at amme og at tisse, det er det vi sammenligner. Det er begge dele kropslige funktioner.
Nox999
Forum-indlæg: 72
Dato: 25/6 2013 12:47

At græde og kaste op er også kropslige funktioner, men det er langt fra det samme.
Bertha
Dato: 25/6 2013 16:40

Grædende og opkastende/gylpende babyer er en del af ammekulturen, som er med til at man får ødelagt sit cafe besøg.

Jeg er total uforstående overfor at ammende mødre ikke kan sætte sig ind i, at der er nogen som helst er fri for babyer, når man er på restaurant eller cafe. Måske er der oven i købet gæster på restauranten, som selv har børn og har købt sig til frihed fra deres eget barn.
Ammende mødre kan mødes i private hjem, eller på en cafe hvor ejeren skilter med at amning er accepteret. I det offentlige rum bør man tage hensyn til hinanden.
Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Dato: 25/6 2013 17:56

Suk. Det er simpelthen den mest latterlige hvide overklasse kapitalistisk debat nogensinde. Aldrig har der været brugt så mange kræfter på at sikre overklassen deres ret til at være et privilegeret folkefærd og sikre deres café latte over alt. Et privilegium de ellers har i så høj og udbredt grad, at det faktisk slet ikke er muligt ikke at have det.
Lad os glemme alle de andre problemer der i verden, for at sikre vores ret til Café Latte.

Fy for helvede hvor er det pinligt!
vericon
Forum-indlæg: 700
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 25/6 2013 18:28

HURRA

-- For mælk i naturlig emballage ;)

Venlig hilsen
Bertha
Dato: 25/6 2013 18:48

Eller også er det den højtråbende mig-mig-generation, som har brug for opmærksomhed.....
Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Dato: 25/6 2013 18:50

Ammende mødre kan mødes i private hjem, eller på en cafe hvor ejeren skilter med at amning er accepteret

eller de kan mødes på alle de 1000vis af cafeer der ikke direkte har sagt nej tak til dem.

Det eneste denne debat gør, er at støtte en flok selvcentrerede overklassekvinder fra Østerbro, der tror hele verden drejer sig om dem. Det er sgu lige så pinligt som da de gik på gaden og demonstrerede fordi Irma var blevet overtaget af pøblen Coop, og de dermed "mistede" deres sidste overklassepriviligerede supermarked til folket.
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 25/6 2013 19:05 | Indlæg redigeret den: 25/6 2013 19:06

Quintessence skrev:
Det er interessant nok, at det tilsyneladende hovedsageligt er heteroseksuelle mænd, der ikke kan se noget problem i at ammende kvinder bliver diskrimineret.
Meget enig! Det er så let at afvise et problem som ubetydeligt og sølle, når det ikke går ud over een selv, og når samfundet er indrettet på ens egne præmisser.
Sider: << < 1 2 3 4 > >>