Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Offentlig amning - underskriftindsamling

Politik

Sider: << < 1 2 3 4
Serenity
Forum-indlæg: 1675
Område: Nordjylland
Dato: 29/6 2013 23:31 | Indlæg redigeret den: 29/6 2013 23:59

Mrs Darling
Hvorfor er det så fucking svært at fatte, at der er forskel på at forbyde noget medfødt og en bestemt opførsel. Det er ikke nemt at ændre sin hudharve, men det er meget nemt at lade være med at amme et bestemt sted, og at sidestille de to ting med hinanden er sgu idiotisk! Du skal ikke forvente, at folk bare automatisk vil give dig ret, fordi du trækker diskriminationskortet. Især ikke i tilfælde som intet har med diskrimination at gøre!

Taabis
Jeg mener ikke (og tror heller ikke at du mener) det ville være OK med at man lavede regler der forbød homoseksuelle handlinger (to mænd der kysser eksempelvis), fordi nogen fuckhoveder finder det stødende...
Nej men det ville være helt i orden at cafeejeren har et forbud mod at folk(uanset seksualitet) sidder og snaver til gene for de andre gæster ligesom det ville være i orden at have et forbud mod amning som gælder for både kvinder og mænd :D

Det er principielt samme sag mht. kvinder der ammer, og at se mellem fingre med det er en glidebane på vejen mod mere diskriminerende adfærd.
Der er ikke tale om diskrimination hvis forbuddet gælder for både kvinder og mænd. Og jo! mænd kan altså godt amme, men selv hvis det ikke var muligt, ville der stadig ikke være tale om diskrimination, da forbuddet stadig ville gælde for begge køn. Til slut vil jeg gentage hvad jeg skrev til Mrs Darling. Du skal ikke forvente, at folk bare automatisk vil give dig ret, fordi du trækker diskriminationskortet. Især ikke i tilfælde som intet har med diskrimination at gøre!

Mere er det vist ikke at sige om denne sag.
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 30/6 2013 05:50

Serenity:

Og jo! mænd kan altså godt amme

Vil du give noget dokumentation, på en mand der udelukkende har ammet sit barn de første 6 måneder, hvor barnet tog på vægtmæssigt som det skulle?
Inkognito
Dato: 30/6 2013 06:10

Jeg kan ikke i min vildeste fantasi, se hvorfor man skulle sidde og holde øje med hvor stort et synligt brystareal i cm^2 en kvinde har fremme i forbindelse med amning. Hvis man usikker på om kvinder der ammer viser for mange cm^2 bryst og derved overskrider ens personlige forargelseshedsgrænse, så kan man heldigvis nå at kigge væk i det øjeblik, hun tager barnet tæt indtil sit bryst, og hun begynder at løfte i trøjen. Bryster, hænder, arme, fingre, er alle redskaber der skal bruges i forbindelse med amning, hvorfor der er særlige krav til synligheden af en af disse kropsdele, er mig ubegribeligt.
Serenity
Dato: 30/6 2013 08:13 | Indlæg redigeret den: 30/6 2013 09:47

Inkognito
Nej det kan jeg ikke og selv hvis jeg kunne ville jeg ikke bruge tid på det. Pointen er at mænd er i stand til at amme og at det ikke er diskrimination hvis en restaurant har et forbud mod amning som gælder for både kvinder og mænd. Om en mand kan producere nok mælk til at et barn kan leve af det er irrelevant.

Som en anden har nævnt tidligere er det ikke kun bar hud der kan være et problem. De fleste vil nok gerne være fri for babygylp hvis de er taget på fin restaurant og har betalt mange penge for at have en hyggelig aften. Det må være op til den enkelte restaurantejer at bestemme om det skal være tilladt og hvis ikke det er må man amme et andet sted.
Inkognito
Dato: 30/6 2013 13:28

Serenity:

Pointen er at mænd er i stand til at amme

Hvad er din definition af amning præcist?

Min definition af amning er, at en kvinde kan sætte barnet til sit bryst i 10-20 minutter, hvorefter barnet selv slipper, når det er mæt. Kan du dokumentere, at noget tilsvarende er muligt for en mand?
Inkognito
Dato: 30/6 2013 13:34

Earthling:

I just see no reason for a woman to expose her entire breast

Er der noget forkert i følgende billede, selvom hun har hele sit bryst fremme?

Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Område: Århus
Dato: 30/6 2013 13:52

Jeg kan i hvert fald ikke se noget som helst problem med det billede, men jeg mener heller ikke det har noget som helst med debatten at gøre.

Kvinder HAR ret til at give bryst offentligt. Har de lyst til det i en park, i teatret, i biografen, i storcentre eller midt på strøget, så kan de gøre det - og ikke mindst kan de gøre det på stort set alle cafeer i landet.

Debatten handler om, om cafeejere har ret til at sige, at det ikke er ønskeligt på deres café. Og der mener jeg, at de er i deres fulde ret - lige såvel som alle folk har ret til at boycutte caféen, hvis de syntes, at det ikke stemmer overens med det billede af, hvad der er rigtigt og forkert i deres øjne.
Inkognito
Dato: 30/6 2013 14:27 | Indlæg redigeret den: 30/6 2013 14:27

Anderkisten:

Derfor skal caféejerne sørge for at skilte tydeligt, så der ikke forekommer pinlige/ubehagelige situationer, hvor ammende mødre bliver bortvist. Jeg foreslår:

Serenity
Dato: 30/6 2013 14:54

Inkognito
Hvis du gad at bruge nogle få sekunder på at lave en google søgning ville du selv være i stand til at finde info om det!!!
Anderkisten
Forum-indlæg: 520
Område: Århus
Dato: 30/6 2013 17:05

Præcis Inkognito - Og det var lige præcis det de gjorde.

Det er jo ikke sådan, at de er gået over og flået barnet væk fra patten og tyret det ud af cafeen, hvorefter at de startede en milits, der tog ud i samfundet og henrettede alle kvinder der ammede - ligegyldigt hvor end de gjorde det - Selvom man godt kunne have tanken, at der er rigtig mange der tror at det er tilfældet.
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Dato: 1/7 2013 20:40 | Indlæg redigeret den: 1/7 2013 20:41

Men breast-feeding, ie. producing milk over a sustained period after childbirth?

Inkognito
I wasn't talking about a woman's breast being exposed as in the photo you posted. That can be done discreetly and her breast is actually concealed by her child ;)

I was thinking of an incident where a woman spent five minutes flashing her breast before ever starting to feed her child.

I'm also not cribbing about breast-feeding. I live in a country where no one makes an issue out of it which is why I can't believe the fuss in Denmark. I strongly oppose any woman being subjected to feeding her child in a toilet.

Debatten handler om, om cafeejere har ret til at sige, at det ikke er ønskeligt på deres café. Og der mener jeg, at de er i deres fulde ret - lige såvel som alle folk har ret til at boycutte caféen, hvis de syntes, at det ikke stemmer overens med det billede af, hvad der er rigtigt og forkert i deres øjne.

I pretty much agree with Anderkisten. It's the same principle as that which regards vegan-vegetarian-meat restuarants.

Marcus
Forum-indlæg: 3074
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 6/7 2013 08:58 | Indlæg redigeret den: 6/7 2013 09:08

God, kort holdningstilkendegivelse om emnet (video):
http://www.huffingtonpost.ca/2013/07/05/hollie-mcnish-breastfeeding_n_3552062.html
Sider: << < 1 2 3 4