Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Underskrifsindsamling: Russisk homofobi

Politik

Sider: 1 2 3 4 > >>
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Område: Sjælland
Dato: 21/8 2013 18:47

Ikke helt vegetarrelateret, men hvis du endnu ikke har skrevet under på denne underskriftsindsamling, så overvej at gøre det!

http://www.amnesty.dk/side/russia-love

Fra Amnestys side: I juni skrev præsident Putin under på en lov, der forbyder al oplysning om homoseksualitet i Rusland. Hvis du bryder loven, risikerer du at havne i fængsel.
Loven har pustet ild i homofobien i Rusland. Nynazister og højreekstremister ser den som en blåstempling af, at de frit kan forfølge, overfalde og tæske homoseksuelle.
Homofobi og hate crimes er uacceptabelt. Det er diskriminerende, barbarisk og i strid med menneskerettighederne.
indica juul
Forum-indlæg: 73
Opskrifter: 4
Område: KBH
Dato: 21/8 2013 19:35

Signed!
Serenity
Forum-indlæg: 1675
Område: Nordjylland
Dato: 21/8 2013 19:40 | Indlæg redigeret den: 21/8 2013 19:41

Min underskrift vil helt sikkert få Putin til at skifte holdning :D
indica juul
Forum-indlæg: 73
Dato: 21/8 2013 19:46

Jeg har ikke meget tiltro til online underskriftindsamlinger, men det tager ikke lang tid at skrive under, og så skader det i hvert fald ikke sagen.
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 21/8 2013 21:57

Underskrevet!
-Martin-
Forum-indlæg: 291
Opskrifter: 1
Område: Århus
Dato: 22/8 2013 09:37

Jeg ved heller ikke, om sådan en underskriftindsamling har nogen betydning for magthaverne i Rusland, men jeg tror det betyder rigtig meget for de russiske LGBTs, at de har støtte fra udlandet.
Urteteen
Forum-indlæg: 37
Dato: 22/8 2013 18:26

Underskrevet :)
Cvetok27
Forum-indlæg: 36
Dato: 22/8 2013 19:17 | Indlæg redigeret den: 22/8 2013 19:29

Alle lande har ret til at lave de lov de synes er bedst til de samfund de har.

Hvis jeg her i emnet får lov til at udtrykke min private mening - så synes jeg at begge to homolove lyder meget fornuftigt, og de er endda godkendt af den russiske befolkning!

lovens ordlyd [BT] :

Loven forbyder 'distribution af information blandt mindreårige, som

1) tager sigte på at fremme ikke traditionel seksuel adfærd

2) gør ikke-traditionel seksuel adfærd attraktiv

3) sidestiller den samfundsmæssige værdi af traditionelle og ikke-traditionelle seksuelle relationer eller

4) skaber interesse for ikke traditionelle seksuelle relationer.'

Bøsser og andre homoer forfølges ikke i Rusland, og jeg har selv læst deres beretninger om de er godt tilfredse af at leve i Moskva - de har alle muligheder for at mødes og have det sjovt med deres ligesindede. Der er ingen der forhindrer dem i at vise deres seksuelle præferencer især på ikke-traditionelle diskoteker natklubber cafeer mm, så længe de ikke propagandere det offentligt er det i orden, bare man ikke råber og skriger om det.

da Rusland vil have at børn ikke bliver påtvunget og selv vælger deres seksualitet når de er voksne nok til at lytte til sig selv..
Alle lande burde have den fornuftige lov mener jeg.

Men hvis man i Danmark vil kæmpe for homo rettigheder i andre lande - så der findes virkelig nogle lande hvor homoseksuelle bliver henrettet, og det er forfærdeligt. Bliver der også samlet underskrifter mod de grusomme love og manifesteret ved de ambassader?

Marcus
Administrator
Dato: 22/8 2013 21:24 | Indlæg redigeret den: 22/8 2013 21:38

@Cvetok27:
og de er endda godkendt af den russiske befolkning!

Rusland er jo ikke et demokrati*, og uanset vurderer jeg personligt menneskerettighederne og individers frihed højere end en stats. Synes du også det er okay i et hypotetisk land bestående af 10 personer af de 6 bestemmer at henrette de 4, bare fordi de er et flertal?

da Rusland vil have at børn ikke bliver påtvunget og selv vælger deres seksualitet når de er voksne nok til at lytte til sig selv..

Jeg synes loven ville være bedre hvis den også forbød at tale med dem om "traditionelle seksuelle relationer" og heteroseksualitet med mindreårige, men det gør den jo ikke. Den udvælger specifikt homoseksualitet og er med til at få mennesker til at tro, at hvis de føler sådan, så er de afvigere, der skal holde det for sig selv. "Det her er de heteroseksuelles verden!" Det er forkasteligt, og klamt! De får det til at lyde som en fucking sygdom. Og jeg tror tilmed at deres tanker om homoseksuelle er langt værre end dét, det kan de bare ikke udtrykke i en lov uden at blive endnu mere kritiseret af omverden, og møde handelssanktioner osv.
Faktum er: Nogle mennesker er født heteroseksuelle, nogle mennesker er født homoseksuelle, nogle er født biseksuelle, nogle er født med et køn der ikke stemmer overens med deres krop osv. Alle mennesker er lige meget værd uanset, og bør accepteres og behandles på lige fod med andre.
Folk bliver ikke heteroseksuelle af at se på heteroseksuelle, og vice versa. Jeg synes det er positivt at børn åbentsindet får ligeligt præsenteret diversitet, så de selv kan vælge, og de ved, at de bliver lige accepterede uanset hvad de gør. Og de ikke behøver at besøge "ikke-traditionelle" diskoteker, som om man skal ind i et slags karantæne-område før det er okay for een at skille sig ud fra flertallet.

Bøsser og andre homoer forfølges ikke i Rusland, og jeg har selv læst deres beretninger om de er godt tilfredse af at leve i Moskva - de har alle muligheder for at mødes og have det sjovt med deres ligesindede.
Der er forskellige opfattelser af dét.
http://www.travelandescape.ca/2013/07/russia-says-it-will-arrest-openly-gay-tourists/

Not surprisingly, some gay and lesbian families are already beginning to plan their escapes from Russia.

http://www.nytimes.com/2013/07/22/opinion/russias-anti-gay-crackdown.html?_r=0

Disowned by his family and kicked out of his home after they learned he was gay, even his own brother threatened him with violence. He lost his job working for a gay rights organization when it was shut down by authorities and has faced harassment and violence both within and outside the gay community.

http://www.canada.com/life/Russians+seeking+refuge+Canada+wake+homophobic+laws/8770808/story.html

Men hvis man i Danmark vil kæmpe for homo rettigheder i andre lande - så der findes virkelig nogle lande hvor homoseksuelle bliver henrettet, og det er forfærdeligt. Bliver der også samlet underskrifter mod de grusomme love og manifesteret ved de ambassader?
Det burde der også. Men det gør det ikke mindre legitimt at protestere ved Ruslands. Homofobi er lige dårligt uanset hvor det er, og Danmark har også stadig meget at lære.

Og kampen for homoseksuelles vilkår er selvfølgelig ikke begrænset til Rusland, og Danmark, men hvad der sker ét sted påvirker et andet, og et menneske er lige meget værd, og dets problemer betyder det samme uanset om det er russer, dansker eller græker. Og her er noget om de nuværende forhold for homoseksuelle i grækenland, et resultat af den samme homofobiske tankegang, taget til en større ekstrem:
https://scriptonitedaily.wordpress.com/2013/07/10/coming-here-soon-greece-imprisoning-poor-immigrants-and-lgbt-in-internment-camps/
http://www.2ndcouncilhouse.co.uk/blog/2013/06/05/and-then-they-came-for-the-trans-people/

...og jeg behøver vel næppe nævne:
https://en.wikipedia.org/wiki/Persecution_of_homosexuals_in_Nazi_Germany_and_the_Holocaust

* https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_presidential_election,_2012#Claims_of_electoral_irregularities
Men ærligt talt ville jeg heller ikke klassificere Danmark som et demokrati, da politikerne flere gange handler imod flertallets ønske, hvor det intentionelt ikke bliver taget op til folkeafstemning, og information bliver tilbageholdt fra befolkningen, og hele det repræsentative element, spindoktorer (manipulation) osv.
dgj
Forum-indlæg: 352
Dato: 23/8 2013 06:12

Jeg har ikke skrevet under!
KatrineSH
Forum-indlæg: 75
Område: Fyn
Dato: 23/8 2013 06:45

Jeg har skrevet under. Ikke at jeg tror det hjælper - men jeg gør hvad jeg kan, og synes det er vigtigt for de homoseksuelle i rusland at vi udviser støtte..
Jeg er som homoseksuel udtrolig glad for danmark - der er stadig vej endnu, men Ruslands love er jo simpelthen så langt ude. Det gør mig gal!

Dgj - hvorfor vælger du at lade være med at skrive under?
-Martin-
Dato: 23/8 2013 09:29

For mig at se er den russiske homolov en helt klassisk syndebukstrategi/afledningsmanøvre. Magthavere udtænker typisk den slags love som en slags sikkerhedsventil, således at befolkningen kan få luft for deres frustrationer på en, for magthaverne, kontrolleret måde. Man sigter her både til befolkningen i almindelighed, men også til mere ekstreme kræfter.

Putin og hans slæng er gamle koldkrigere, og hvis der er noget de frygter, er det enhver form for politisk radikalisme, uanset om den er islamistisk, fascistisk, demokratisk eller noget andet. Man vil for enhver pris have ro, orden og stabilitet, og det er meget elegant at give ekstremisterne den godbid, som loven er, og vende ryggen til, når det bliver voldsomt.

Om det er ligeså elegant set i en international sammenhæng er nok mere end tvivlsomt, men ligesom i Kina og i fx mellemøstlige diktaturer har man det i Rusland med at forregne sig i forhold til den rent kommunikative side af sagen over for omverdenen. Den hårde magts sprogspil egner sig bare ikke til positiv selvfremstilling eller til at skabe gode internationale relationer.
Cvetok27
Forum-indlæg: 36
Dato: 23/8 2013 12:12 | Indlæg redigeret den: 23/8 2013 12:22

Synes du også det er okay i et hypotetisk land bestående af 10 personer af de 6 bestemmer at henrette de 4, bare fordi de er et flertal?

Marcus, Rusland går sin egen vej, lige meget hvad vejen hedder.. Jeg kan finde tusindvis links hvor russerne udtrykker taknemmelighed og tilfredshed med disse homolove.

Der er fx en kulturel forskel mellem Danmark og Rusland, mellem Vesten og Østen - i Rusland er man ikke vant til at tale offentligt om orgasme kønsorganer kondomer mm..
Jeg siger ikke om det er godt ellet dårligt - sådan er kulturen og traditionen, når det drejer sig om sex er russerne tilbageholdende. Hvis man vil læse om sex - finder man bare nogle specielle medier, men emnet er slet ikke forbudt.. Sex er privat og diskret, sådan er skik, børn får ikke seksuel undervisning som her i Danmark.

Jeg mener sådan en kulturel forskel burde respekteres - fordi det ligger dybt i den russiske tankegang at sex er privat.

Hvert land vælger hvad det passe bedst.
Derfor er de homolove falder naturligt for Rusland. Man har fundet en god kompromis - så de ikke-traditionelle både kan frit udøve sin livsstil samt de ikke støder de traditionelle. De love først og fremmest respekterer og sætter pris på og beskytter børn i den uskyldige alder - og det er kun godt, børn har jo den højeste prioritet.

ellers.....
det er vel kendt at det må ende farligt at manifestere ved fx de mellemøstlige diktaturers ambassader - vi husker jo historier om tegninger. Men det er Der de livstruende homoer virkelig har brug for akut hjælp og støtte. Jeg håber det bliver gjort noget ved det,, så Rusland får lov til at selv vælge hvilke love passer det bedst.
Marcus
Administrator
Dato: 23/8 2013 13:33 | Indlæg redigeret den: 24/8 2013 09:36

Jeg tænker ikke i at respektere nationer, men i at respektere individer. Hvis bare de pålagde samme censur på heteroseksualitet og "traditionelle" forholdsstrukturer så ville jeg have et mindre problem med det. Hvis man eks. ville få bøder af at holde i hånden eller kysse som heteroseksuelt par i offentligheden. Men lovende henvender sig specifikt til homoseksuelle, ved deres brug af væselordet "traditionelle". Og det er fordi de ikke tør diskriminere mere åbenlyst mod homoseksuelle, ikke fordi de ikke ønsker det.

3) equates the social value of traditional and nontraditional sexual relations,

Dette punkt er en specifik værdisætning af traditionelle over ikke-traditionelle seksuelle relationer, fordi de mener de traditionelle er bedre. Det er ikke neutral seksualitetsforskrækkelse. Alle de andre udpeger også "ikke-traditionelle" specifikt, men i denne står det klarest hvad deres holdning er.

Jeg mener sådan en kulturel forskel burde respekteres - fordi det ligger dybt i den russiske tankegang at sex er privat.

Det virker mere som om det ligger dybt i den russiske tankegang at minoriteter skal undertrykkes, og at mænd er irrationelt bange for homoseksuelle og tilsyneladende usikre i deres egen seksualitet. Og så har de en forkert opfattelse af homoseksuelle, som et valg eller en sygdom, og ikke som noget naturligt, som en hvis procentdel af befolkningen har.

Her er en fin, kort gennemgang af loven, synes jeg:
http://www.policymic.com/articles/58649/russia-s-anti-gay-law-spelled-out-in-plain-english

@Citat fra link:
If you’re Russian. Individuals engaging in such propaganda can be fined 4,000 to 5,000 rubles (120-150 USD), public officials are subject to fines of 40,000 to 50,000 rubles (1,200-1,500 USD), and registered organizations can be either fined (800,000-1,000,000 rubles or 24,000-30,000 USD) or sanctioned to stop operations for 90 days. If you engage in the said propaganda in the media or on the internet, the sliding scale of fines shifts: for individuals, 50,000 to 100,000 rubles; for public officials, 100,000 to 200,000 rubles, and for organizations, from one million rubles or a 90-day suspension.

If you’re an alien. Foreign citizens or stateless persons engaging in propaganda are subject to a fine of 4,000 to 5,000 rubles, or they can be deported from the Russian Federation and/or serve 15 days in jail. If a foreigner uses the media or the internet to engage in propaganda, the fines increase to 50,000-100,000 rubles or a 15-day detention with subsequent deportation from Russia.

Bestemmelserne inkluderer som man kan se også internettet, og hvornår er materialet henvendt til børn? Er en facebook page skrevet på russisk om LGBT-rettigheder, som alle facebook-brugere kan læse om, henvendt til børn?

Desuden er seksualundervisning for homoseksuelle præcist lige så vigtigt og relevant som det er for heteroseksuelle, og det er netop til børn.

Hvad det derudover gør er at det indirekte er med til at legitimere den hetz der bl.a. netop nazister er imod homoseksuelle i Rusland: http://www.dr.dk/P1/orientering/indslag/2013/08/06/160117_1_1.htm

@Citat fra link:
Lige nu går en videooptagelse verden rundt, der viser en homoseksuel mand, som bliver tortureret og overhældt med pis af russiske nynazister. Overgreb mod bøsser og lesbiske er et stigende problem i Rusland. Et problem, som flere kritiserer regeringen for at være med til at piske op med diskriminerende lovgivning. Flere homoseksuelle er også blevet myrdet. Bagmændene bag de grelleste overgreb smykker sig ofte med nazistiske holdninger og attributter.

Du skrev skrev:
Men det er Der de livstruende homoer virkelig har brug for akut hjælp og støtte. Jeg håber det bliver gjort noget ved det,, så Rusland får lov til at selv vælge hvilke love passer det bedst.

Jeg synes ikke det lyder som om du reelt ønsker at hjælpe disse livstruede homoseksuelle, men mere at du ønsker at aflede opmærksomheden. Lige pt. er fokus på Rusland. Jeg vil foreslå du selv går ind i LGBT-rettigheder og sætter fokus på homoseksuelles rettigheder i disse andre lande i så fald, og det vil glædeligt bakke dig op om det eks. økonomisk!

Katrine:
Dgj - hvorfor vælger du at lade være med at skrive under?

Måske vil han lige demonstrere, at han mener det er okay at være homofob på Vegetarkontakt, og det mao. ikke er okay at være homoseksuel herinde? Det er i hvert fald sådan jeg læser det.
-Martin-
Dato: 23/8 2013 15:17

@ Marcus,

Men ærligt talt ville jeg heller ikke klassificere Danmark som et demokrati, da politikerne flere gange handler imod flertallets ønske, hvor det intentionelt ikke bliver taget op til folkeafstemning, og information bliver tilbageholdt fra befolkningen, og hele det repræsentative element, spindoktorer (manipulation) osv.

Det må jeg nok erklære mig lodret uenig i. Danmark er et demokrati, både på papiret og de facto. På trods af visse tendenser mener jeg, at vi har et ret velfungerende demokrati sammenlignet med resten af verden. Vi har høj stemmeprocent, en god debatkultur, forsamlings- og ytringsfrihed, mulighed for at møde vores politikere, meget lidt politisk vold og meget lidt korruption. Jo, vi oplever også i Danmark en stigende professionalisering af den politiske kommunikation, hvilket er en udfordring både for medierne, men også for os som borgere, hvis vi skal kunne følge med i magtens spil og diskurs.

I forhold til problematikken i denne tråd, mener jeg ikke, at det er givet, at et mere direkte demokrati er et bedre sted for minoriteter. Jeg mener også, at det kan være helt nødvendigt, at politikere handler imod flertallets ønske - fx når det gælder strafferet, udlændingepolitik og prioritering af velfærds- og forskningsmidler. Det er et demokratisk paradoks, og vi må forsøge at balancere mellem machiavellisk 'might is right' på den ene side og uhæmmet populisme på den anden side. Det kræver engagement og dannelse, og det er i sidste ende op til os selv, hvorvidt det lykkes.
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Andet
Dato: 23/8 2013 18:29 | Indlæg redigeret den: 23/8 2013 18:32

Marcus,
Måske vil han lige demonstrere, at han mener det er okay at være homofob på Vegetarkontakt, og det mao. ikke er okay at være homoseksuel herinde? Det er i hvert fald sådan jeg læser det.

I find your remark totally out order, if not dowright prejudiced and slanderous. In fact, I consider it a breach of VK´s "Retningslinjer": Personangreb. Can you point to one single comment where Dgj speaks badly about any homosexuals here on VK, advocates homosexual exclusion on VK or advocates violence or bullying of homosexuals?

What? I can´t hear you...

I am not signing the petition either because I simply have no trust in Amnesty International, and I´m saying this as someone who was very active in the organization for almost twenty years.

Added to that, I haven´t read the law. Have you?

In addition to that, I find the A.I. campaign to be manipulative and dishonest. It omits to say that homosexuality was decriminalized in Russia in 1993. It also omits to say that this law concerns distributing information to people under 18, ie. minors. They are guardians of the state and of their families.

The latter might be questionable given the right to freedom of information (article 19, Universal Declaration of Human Rights). However, it might also be argued that if states have the right to flood their countries with sexual propaganda, they also have the right to refrain from doing so, in the name of protecting their young people. (Children´s Rights Document)

I totally agree that a climate which allows the persecution, humiliation, torture and killing of homosexuals to go unaddressed in criminal. This is covered by articles 3 and 5 of the Universal Declaration of Human Rights which state that EVERYONE has the right to life, liberty and security of person, and that NO ONE shall be subjected to torture or to cruel, inhuman or degrading treatment or punishment. Anyone can use these laws as leverage against Russia, including Amnesty International, to demand that action be taken to stop these attacks and punish those responsible.

These rights can also be taught and made freely known regardless of any law prohibiting information. I would happily sign a petition on the basis of these rights. If you know of such a petition, let me have the link.

Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 23/8 2013 21:56 | Indlæg redigeret den: 23/8 2013 22:19

There have been petitions to sign for gay rights on www.avaaz.org, www.change.org and on www.care2.com more than once.
And there was f. expl. a petiton for gay rights in Uganda on awaaz.org and Care2 last year.

If you care about human rights( gay rigths, vomens rights, childrens rights) aswell as rights for other species, welfare, saving from harm, suffering, neglect and abuse, you might ought to visit these sites more often and the petitions and share them aswell ;)
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 23/8 2013 23:46

Har skrevet under, tror ikke det gør den store forskel, men det skader heller ikke
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/8 2013 05:47 | Indlæg redigeret den: 24/8 2013 05:56

Earthling,

... it might also be argued that if states have the right to flood their countries with sexual propaganda, they also have the right to refrain from doing so, in the name of protecting their young people. (Children´s Rights Document)

Could you please qualify this statement in connection with the law in question? As I read it, it is not a law about all sex but only certain kinds of sex, so I think a little more is due on your side to explain just what it is you think children are being protected from, since your current argument is broader than the law itself.

Thanks.

Cvetok27,

Good point. Man protesterer heller ikke mod henrettelser af mennesker andre steder for blasfemi eller for at være en troldmænd.

Men argumentet er selvfølgeligt et straw man m.h.t. denne diskussion. Protestens legitimitet eller vigtighed afgøres ikke af andre sagers vigtighed.
Aros
Forum-indlæg: 848
Dato: 24/8 2013 07:58 | Indlæg redigeret den: 24/8 2013 08:27

Der er flere ting i denne tråd. 1. jeg er helt enig med trådstarter, og har tænkt mig at skrive under, selvom det næppe gør nogen forskel. På den anden side, kan det heller ikke skade.

Cvetok27 :
Alle lande har ret til at lave de lov de synes er bedst til de samfund de har.

Så et hvilket som helst flertal i regeringen har altså ret til forme hvilke som helst love de vil, inkluderet love der fratager det enkelte individ sine rettigheder?. De gamle kommunister ville være stolt af sådan en holdning.

Cvetok27 :Hvis jeg her i emnet får lov til at udtrykke min private mening - så synes jeg at begge to homolove lyder meget fornuftigt, og de er endda godkendt af den russiske befolkning!

lovens ordlyd [BT] :

Loven forbyder \\\'distribution af information blandt mindreårige, som

1) tager sigte på at fremme ikke traditionel seksuel adfærd

2) gør ikke-traditionel seksuel adfærd attraktiv

3) sidestiller den samfundsmæssige værdi af traditionelle og ikke-traditionelle seksuelle relationer eller

4) skaber interesse for ikke traditionelle seksuelle relationer.\\\'

Bare det at kalde dem homolove lyder helt vanvittigt i mine ører. Tænk dig reaktionerne hvis man sagde jødelovene, negerlovene, kvindelove osv.

Hvis vi taler om distribution af materiale der opfordrer til sexual aktivitet blandt mindreårige, så er det vel ikke specielt relevant om der er tale om homosexualitet eller hetrosexuelle. Per definition opfordrer man jo slet ikke mindreårige til sex uanset hvilken slags der er tale om. Men som Marcus påpeger, kører loven specifik på homosexualitet. Der ligger problemet.

1. Hvad er traditionel seksuel adfærd, vil putin personlig gå rundt og tjekke at folk bruger de samme stillinger som ham?

2. Siden hvornår kan man overtale folk til at have en sexualitet de ikke har?. Homosexualitet er ikke et valg ligesom hetroseksualitet heller ikke er det. Man kan hverken smittes til at være det ene eller det andet, ej heller er det noget man kan overtales eller manipuleres til.

3. I forhold til hvad. Det her punkt giver ikke engang mening, fordi det ikke klargør hvad der menes. Hentydes der til at en kvinde og en mand kan få børn, men to af samme køn ikke kan? at et par af hvert køn er bedre forældre? Det sidste er tydeligvis ikke rigtigt, og de fleste stiller ingen krav når det er et hetrosex par. De kan være alkoholikere, narkomaner, tæve, slå og neværdige deres børn hver dag og det rager folk en høstblomst.

4. Igen, et udtryk for uvidenhed, man kan ikke ændre folks sexualitet. Om der så hang bøsseporno overalt, dagligt var
reklamer for hvorfor det er skønt at være homosexuel, kom rekruteringsbrevve med posten og hvad ved jeg, kan det umuligt ændre at jeg blev født som hetrosexuel. Selv hvis jeg ønskede at være homosexuel, er det umuligt for mig at finde mænd tiltrækkende, fordi sådan er jeg ganske enkelt ikke født. Hvis hetrosexualitet ikke er et valg er homosexualitet det heller ikke.

Cvetok27 :Bøsser og andre homoer forfølges ikke i Rusland, og jeg har selv læst deres beretninger om de er godt tilfredse af at leve i Moskva - de har alle muligheder for at mødes og have det sjovt med deres ligesindede. Der er ingen der forhindrer dem i at vise deres seksuelle præferencer især på ikke-traditionelle diskoteker natklubber cafeer mm, så længe de ikke propagandere det offentligt er det i orden, bare man ikke råber og skriger om det.

Andre homoer, mener du lesbiske? . Så sagt på en anden måde er det okay at være homosexuel i rusland, når bare de holder sig for sig selv, ikke taler om deres sexualitet, og kun omgåes hinanden på de steder der er henvendt til dem? hmm, kan du selv høre det? Hvad mener du med at råbe og skrige om det. Personligt stiller jeg mig ikke dagligt ind på torvet og råber \\\"jeg er hetroseksuel\\\", Men hvis jeg havde lyst til det, kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke skulle have ret til det. På samme måde synes jeg også at homosexuelle skal have ret til det samme, i så fald de skulle have et underligt behov for at gøre det.

Cvetok27 :da Rusland vil have at børn ikke bliver påtvunget og selv vælger deres seksualitet når de er voksne nok til at lytte til sig selv..

Man vælger ikke sin sexualitet, det er simpelthen videnskabeligt forkert. Sexualitet er medfødt, uanset om man er hetro eller homo. Jeg har aldrig bevidst valgt at være hetrosexuel, det er bare det jeg er og altid har været. Der er ingen der bevidst har sat og valgt deres sexualitet

Cvetok27 :Men hvis man i Danmark vil kæmpe for homo rettigheder i andre lande - så der findes virkelig nogle lande hvor homoseksuelle bliver henrettet, og det er forfærdeligt. Bliver der også samlet underskrifter mod de grusomme love og manifesteret ved de ambassader?

Lige her synes jeg faktisk du har en meget god pointe. Jeg synes det er interessant at man kaster sig over rusland, som dog er et land hvor der endnu ikke er dødstraf for at være bøsse, og der faktisk findes distoteker osv for homosexuelle, når man i mange lande i mellemøsten henretter folk for at være homosexuelle. Det burde der også fokuseres på, og problemerne her er uden tvivl værre og mere akut.

Cvetok27 :Der er fx en kulturel forskel mellem Danmark og Rusland, mellem Vesten og Østen - i Rusland er man ikke vant til at tale offentligt om orgasme kønsorganer kondomer mm..

Jeg siger ikke om det er godt ellet dårligt - sådan er kulturen og traditionen, når det drejer sig om sex er russerne tilbageholdende. Hvis man vil læse om sex - finder man bare nogle specielle medier, men emnet er slet ikke forbudt.. Sex er privat og diskret, sådan er skik, børn får ikke seksuel undervisning som her i Danmark.

BS, i forhold til sexualitet er der ingen forskel. Hvad folk finder tiltrækkende er det samme i hele verden. Jeg har hørt alle de der teorier om at de og de er anderledes, og det holder ikke. Min egen personlige erfaring i forhold til øst europæere siger mig ikke ligefrem at de er sexuelt tilbageholdende, eller er sarte i forhold til at tale om kondomer, sex osv. Har heller ikke hørt om andre der har sådanne erfaringer, og jeg har bl.a en kammerat der var i Rusland i et par måneder i forbindelse med arbejde. Tror bare du har mødt de forkerte kvinder ;-) Mit råd er, lad være med at prøve at score udenfor jomfru maria foreningen for sexuel afholdenhed. At de ikke modtager sexuel undervisning i Rusland, betyder bare at de er dårligere oplyst end andre, og resulterer bl.a i at de har en større tendens til ikke at bruge kondom og en større udbredelse af sexuelle sygdomme.

Cvetok27 :Jeg mener sådan en kulturel forskel burde respekteres - fordi det ligger dybt i den russiske tankegang at sex er privat.

Det er det jo for alle. Det er jo ikke sådan at danskere bare generelt ligger og har sex midt på gaden, fordi de ikke kunne vente til de kom hjem. Men at russere generelt er mere private omkring sex, er der intet der understøtter. Hvad baserer du det på? er det noget du bare antager, gætter på? statestik, egen erfaring?

Jeg er enig med Marcus i at loven er et udtryk for usikre mænd der er irrationelt bange for homoseksuelle og tilsyneladende usikre i deres egen seksualitet. Hetrosexuelle mænd der er sikre i deres sexualitet vil ikke have behov for at lave love der skal beskytte imod \\\"utraditionel sexsuel adfærd\\\"

Personligt tror jeg også at Putin er sexuelt frustreret, idet han er totalt blottet for charme og udstråling, og næppe virker specielt tiltrækkende på kvinder. Men det et andet emne, og ikke destro mindre kan det spille ind på han holdninger og dannelsen af sådan en lov.

Usikker mand:

Putin, manden der ikke kunne smile
Sider: 1 2 3 4 > >>