Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Lovliggørelse af hash

Politik

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
Serenity
Forum-indlæg: 1671
Område: Nordjylland
Dato: 20/11 2013 21:51 | Indlæg redigeret den: 20/11 2013 21:54

Panda
Der er jo en grund til, at pothovederne siger, at det har medicinske effekter. Grunden er at det har det, og mange mennesker mener, at cannabis olie har helbredt dem. Hvad skal man ellers tro, hvis man er blevet opgivet af alle lægerne, og tager lidt cannabis olie, hvorefter man er 100 % kureret? Når folk påstår, at der er en positiv effekt på fx epilepsi, så er det fordi, det beviseligt har en effekt. Der er måske ikke lavet en dobbel blind test, men en pige på 5 år er gået fra op til 300 epileptiske anfald om ugen til ca. et anfald om ugen. Og hvis ikke jeg tager fejl, er der andre, som har oplevet en lignende effekt. Jeg afviser ikke, at en del af årsagen til at fremhæve de positive sider af cannabis for nogle mennesker kan være, at de bare gerne vil have cannabis legaliseret, men fakta er at cannabis redder liv!

Aros
Hvis du mener giftigt for kræftceller så har du ret. De kan ikke fordrage THC som der er meget af i cannabisplanter :D
Aros
Forum-indlæg: 845
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 20/11 2013 21:54

Angående linket til artiklen på information, så er det ikke noget bevis. For det første er der tale om et eksempel, plus hun modtog alm behandling også, og der står også i artiklen:

Information har haft adgang til Mette Møllers journaler, og ifølge dem er der ingen forklaring på, hvordan hendes kræftsygdom reduceredes så hurtigt. Det kan være cannabisolien – det kan være den almindelige behandling.

Men er hash lovlig, står det naturligvis en frit for at prøve at bruge det til at hjælpe på ens helbredsporblemer. Jeg tror bare at hvis det gør nogen forskel, så er det ren placebo effekt.
Panda
Forum-indlæg: 148
Område: Østjylland
Administrator
Dato: 20/11 2013 22:24

Der er jo en grund til, at pothovederne siger, at det har medicinske effekter. Grunden er at det har det, og mange mennesker mener, at cannabis olie har helbredt dem. Hvad skal man ellers tro, hvis man er blevet opgivet af alle lægerne, og tager lidt cannabis olie, hvorefter man er 100 % kureret? Når folk påstår, at der er en positiv effekt på fx epilepsi, så er det fordi, det beviseligt har en effekt. Der er måske ikke lavet en dobbel blind test, men en pige på 5 år er gået fra op til 300 epileptiske anfald om ugen til ca. et anfald om ugen. Og hvis ikke jeg tager fejl, er der andre, som har oplevet en lignende effekt.

Du får det næsten til at lyde som om at det aldrig er sket før at folk er blevet raske igen efter at lægerne har opgivet dem.

Jeg afviser ikke, at en del af årsagen til at fremhæve de positive sider af cannabis for nogle mennesker kan være, at de bare gerne vil have cannabis legaliseret, men fakta er at cannabis redder liv!

Så simpelt vil jeg ikke stille det op. Jeg tror ikke folk påstår at cannabis kan kurere kræft bare for at få det legaliseret. Jeg tror bare at folk der gerne vil have cannabis legaliseret har lettere ved at tro på at det kan kurere alt muligt. Der hvor jeg står helt af og mener at de tager syge mennesker som gidsler i deres kamp, er når folk uden nogen som helst lægevidenskabelig baggrund råder folk til at droppe konventionel behandling til fordel for en behandling som man ikke ved om virker. Det synes jeg er dybt uansvarligt, og selvom de gør de i god tro, så kan det potientelt koste de syge menneskers liv!
Serenity
Dato: 20/11 2013 22:38 | Indlæg redigeret den: 20/11 2013 22:52

Aros
Før du kommer med dumme påstande om, at noget ikke har positive effekter på helbredet, så brug lige et par minutter på at søge på google først :D

Marijuana stops child's severe seizures
http://edition.cnn.com/2013/08/07/health/charlotte-child-medical-marijuana/

Der er mange flere eksempler. Ikke kun for denne sygdom men også for mange andre.

Mht. følelsen af at være træt, så vil jeg igen gøre opmærksom på, at der er forskel på indica og sativa planten. Jeg har endnu ikke selv personlige erfaringer med cannabis, men ifølge hvad jeg har læst, så gør indica at man bliver træt, og sativa gør at man får mere energi. Jeg ved ikke om pusherne kan oplyse, hvilken slags hash det er de sælger, men hvis ikke, så kan man få en rimelig sikkerhed for, at man får det rigtige produkt, ved at bruge sider som sheep marketplace og black market reloaded, hvor man kan se, hvad andre købere synes om en bestemt forhandlers produkter.

Panda
Jeg er helt enig, men hvis man er opgivet af lægerne, ser jeg intet galt i at prøve cannabis. Der er jo mange, som er blevet kureret af det. Jeg ved godt, at nogle mennesker pludselig får det bedre uden nogen forklarlig grund, men hvis mange mennesker med samme sygdom, begynder at tage det samme stof, og de fleste oplever, at der er en positiv virkning, er det min ikke så videnskabelige vurdering, at det nok er det pågældende stof der virker.
Serenity
Dato: 20/11 2013 22:50

Er der mon nogen, som kan anbefale en god variant af cannabis?
Koger_Kongen
Forum-indlæg: 1
Område: KBH
Dato: 20/11 2013 23:51

Selvfølgelig skal det være lovligt. At der er nogle der ikke kan styre for(mis)bruget, er absolut ingen undskyldning for at kriminalisere tusindvis, ja, millionvis af mennesker. Nogle svært syge, sårbare eller blot nydere. Alle har ret til at ryge, spise eller vape cannabis. Ja, vi gør det jo faktisk allerede, det er svært (og ulovligt) at forhindre folk i (-:

Serinity>>Hvad kan du lide af påvirkning? Let, klar høj som ikke er tung i kroppen, eller afslappende, lettere søvndyssende, antiangst/depri/psykotisk.

Selv er jeg glad for sativadominante som Cinderella 99 som smager og dufter præcis som ananas. Og gør mig ganske høj, gladere og stadig aktiv og motiveret, og vigtigt at nævne, ingen tømmermænd, burnout eller hvad man vil kalde det.

Blueberry og andre fra DJ Short er også rigtig gode. Der er en del gode avlere at vælge imellem,men man skal vide hvem der er ægte.

Kan da nævne et par i flæng:

Karma Genetics
Chimera Seeds
Mr. Nice Seeds
Grindhouse Medical Seed Co.
Rare Dankness
E$kob@r Seeds
Sannie Seeds

Du får hvad du betaler for, de billigste er de to nederste. Alle har gener af høj kvalitet og klasse.

Serenity
Dato: 21/11 2013 00:47 | Indlæg redigeret den: 21/11 2013 00:48

Koger_Kongen
Jeg kunne godt tænke mig at prøve en af de sativadominante krydsninger. Gerne en der gør mig glad og motiveret. Da jeg har alvorlige problemer med døgnrytmen(den eksisterer ikke, og jeg vågner og går i seng på alle tidspunkter af døgnet), kunne det måske også være godt med lidt indica om aftenen. Jeg har ikke tænkt mig at ryge det, da jeg får det dårligt af røg, så jeg har tænkt mig at trække olien ud af planten og så måske putte det i nogle hjemmebagte veganske småkager.

Det ser ud til at man kan købe dem du nævnte på sheep marketplace :D
Har du mon erfaring med white widow eller amnesia haze? De ser ud til at være meget populære.
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 21/11 2013 06:03

Serenity:

Du skal bruge hashen lige inden dine eksaminer, du ved, den har jo medicinske effekter der booster din hjerne gevaldigt.

Selv bruger jeg det inden tunge teoretiske og matematiske eksaminer og generelt i løbet af mit hårde studie, jeg får altid 12.
JK
Forum-indlæg: 360
Dato: 21/11 2013 07:39 | Indlæg redigeret den: 21/11 2013 07:41

Jeg er ret enig med Aros. Hash er da totalt kedeligt.
For mig at se (undskyld rygere) så er det lidt et bumse-drug.
Selv om man ryger hash, så skal man vel også bidrage til samfundet? Det er jo lidt svært, hvis man bare ligger derhjemme og sumper. :)

Hvad med kokain, kan det også helbrede alle mulige slags sygdomme?
Der får man er rush af selvtillid og føler sig ovenpå.
Måske kunne man lave nogle caféer med økologisk cocca blade dyrket af indianere fra Andes Bjergene.... Det synes jeg lyder meget mere attraktivt!
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Dato: 21/11 2013 11:40 | Indlæg redigeret den: 21/11 2013 13:55

Serenity
Thread has moved on a bit, but here´s to your question.

Har hash været lovligt i Holland? Så vidt jeg har forstået, er det ulovligt, men politiet ignorerer det, så længe at det foregår i en "coffee shop".

Did you read the two links regarding same which I posted?

As it happens, I had the opportunity to talk to a man from the Netherlands last night at dinner to make sure I hadn´t misunderstood the Dutch system.

Hash IS legal is the Netherlands. The "coffee shops" come under the local authorities, and hash can be bought legally in them. I´ve seen these shops in Amsterdam. People can also grow hash legally for their own personal consumption.

It was thought that this would reduce and control usage. It hasn´t.

People are being caught growing large quantities of the drug for sale and hash is also being imported from Morocco, Afghanistan and Lebanon. It seems the profits are going to criminal gangs (and maybe terrorists) which is why the government in now talking about introducing new restrictions. People are also opposed to the Dutch system in both Belgium and Germany as users are travelling over the borders and bringing home the drugs illegally...

Anyway, now you have it! ;)

Serenity
Dato: 21/11 2013 14:28 | Indlæg redigeret den: 21/11 2013 14:41

JK
Selv om man ryger hash, så skal man vel også bidrage til samfundet? Det er jo lidt svært, hvis man bare ligger derhjemme og sumper.
Har du hørt om pothovedet Steve Jobs? Han har nok bidraget mere til samfundet end du nogen sinde kommer til.

Earthling
Jeg er altså stadig ikke helt overbevist. Ifølge wikipedia er det ulovligt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_coffee_shop#Coffeeshop_law
derkaese
Forum-indlæg: 13
Dato: 21/11 2013 14:39

@Serenity - Du kan evt. tjekke hjemmesiden http://www.Leafly.com ud. Det er database med riiigtig mange cannabis varianter, hvor plusser og minusser er noteret. Så er det lidt nemmere at overskue hvad der indica, sativa og krydsninger.

-

I øvrigt må folk gerne undlade at kalde cannabis for et bumse-drug. Det er da både flabet og unuanceret. Der findes masser af mennesker, der formår at arbejde fuldtid og stadig have et rekreativt forbrug af cannabis i deres fritid.

Og ved I hvad? Jeg tror faktisk der er flere end man lige går og tror, men i kraft af vores lands nuværende lovgivning på området, så føler de færreste af disse mennesker ingen trang til at være åbne omkring det.
Det kunne f.eks. skyldes at de ikke ønsker at blive stigmatiseret som, åh, jeg ved ikke, BUMS MÅSKE eller at deres arbejdsgiver pludselig siger noget ala "Hov-hov, du må ikke længere udføre det job du igennem lang tid har bestridt uden problemer, fordi jeg nu er bevidst om dit misbrug af ulovlig narkotika, så nu er du fyret!".

Men det er da bare en tanke. Jeg håber selv på en legalisering for voksne mennesker, fordi pis mig i øret om nogen skal fortælle andre hvad de må og ikke må putte i deres krop. I stedet kan vi bruge tiden på tale om hvad vi burde putte i kroppen. Oplysning og reel information, tak Detaljer mht. alder og distributionsmetode kan jo altid diskuteres når dét bliver mere aktuelt.
Serenity
Dato: 21/11 2013 14:52 | Indlæg redigeret den: 21/11 2013 14:53

derkaese
Den side er rigtig god :D

Jeg tror du har ret i at mange mennesker bare har et rekreativt forbrug samtidigt med at de lever et helt normalt liv. De er bare kloge nok til ikke at stå frem på grund af folk som JK og Aros der har en masse fordomme.
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Dato: 21/11 2013 15:03 | Indlæg redigeret den: 21/11 2013 15:04

Okay, Serenity, I´m not going to labour it as I don´t know enough. Still, I would think that "nationwide rules" implies a wide degree of legality and acceptance.

I remember seeing the palm leaves in coffee shop windows in Amsterdam.

Regarding health, I have an FB friend who has mental health problems. He claims that marjuana helps. I knew another guy in college who used the stuff and ended up with skizophrenia. Then again, I had other college mates who used it and went on to lead perfectly happy and healthy lives. I never touched the stuff. I prefer to live life without sedatives. ;)
Asfrid
Forum-indlæg: 60
Område: Sjælland
Dato: 21/11 2013 15:24

Bumse drug? Tak for placeringen i en meget træls kasse..
Serenity
Dato: 21/11 2013 15:30 | Indlæg redigeret den: 21/11 2013 15:36

Bare ignorer ham Astrid. Han ved tydeligvis ikke hvad han snakker om :D

Har du overvejet at spise olien i stedet? Det er nok noget bedre for lungerne.
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/11 2013 17:18

når man feks. forsker om alkohol er skidt eller godt laver man nogle forskellige forsøg bla. hvor godt man køre bil regner
balance osv. og ud fra det laver nogle konklusioner om hvor godt skidt det er. der er sikker også nogle læger der har obducere nogen og har en ide om hvor godt skidt det måtte havde været i sådan en krop.

http://www.komphash.dk/da_c/hashrygeren/facts_om_hash/

vh lu
JK
Dato: 21/11 2013 18:50

Nej, Serenity. Hvem er Steve Jobs?
Mener du ham kapitalisten, der udnyttede kinesiske arbejder og fik dem til at samle telefoner for 2 øre i timen?

Det er da muligt, at jeg og Aros er fordomsfulde overfor hash, men så kan I jo bare dokumentere, at vi tager fejl istedet for at blive fornærmet. :)

Det er da bare godt, hvis vi kan få punkteret nogle myter ;)
Serenity
Dato: 21/11 2013 19:10

JK
Eller i kunne bruge 5 minutter på google før i kommer med latterlige påstande som ikke er sande!
JK
Dato: 21/11 2013 20:47

Serenity: jeg har ikke Googlet noget. Jeg taler om mine erfaringer med hash. Sidste gang, hvor jeg spiste en hash-muffin, kunne jeg ikke lave andet end at ligge i min seng og flade ud.

Har dog ikke noget imod hash og støtter en legalisering. !ja

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>