Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Nye alders grænser for eu lande

Politik

Sider: 1 2 3 > >>
granhammer vegan xvx
Forum-indlæg: 1340
Opskrifter: 13
Område: Sjælland
Dato: 15/7 2014 05:41

Ny lov fra 1 september i følge en lov i eu som dk skal følge. Den sexuelle lav alder sættes op til 18år og forbudt at sælge nogen former for alkohol og smøger og stærk medicin til pers under 18år og mild medicin og kost tilskud alders grænse 16 år
Serenity
Forum-indlæg: 1694
Område: Nordjylland
Dato: 15/7 2014 09:06 | Indlæg redigeret den: 15/7 2014 11:34

Uanset hvad den seksuelle lavalder er, så har folk sex i den alder, hvor de selv er klar til det. Om det så er som 14 årig eller 30 årig. Mange vil bryde den lov. Jeg håber virkelig ikke, det bliver sådan, at en 18 årig som har sex med sin 17 årige kæreste risikerer at ryge i fængsel.
Bellacci
Forum-indlæg: 503
Område: Fyn
Dato: 15/7 2014 19:12

Uanset hvad den seksuelle lavalder er, så har folk sex i den alder, hvor de selv er klar til det. Om det så er som 14 årig eller 30 årig. Mange vil bryde den lov. Jeg håber virkelig ikke, det bliver sådan, at en 18 årig som har sex med sin 17 årige kæreste risikerer at ryge i fængsel.

Enig!
Mange af de unge tøser jeg har arbejdet med er I DEN GRAD fremme i skoene. De starter deres sexeventyr når de er 12-14 år gamle og når de er 15 -16 er de "godt igang". Ofte har de sexpartnere som en væsentligt ældre end dem selv. Men kan selvfølgelig altid diskutere hvad bevæggrunden er for at gøre det, men de tilfælde jeg kender til, er der ihvertfald ikke tale om overgreb. Når det er sagt, så kan det bekymre mig meget, hvis de tøser her for mulighed for at anmelde det. Et "våben" mange af dem helt sikkert vil bruge på den ene eller den anden måde :/
Zhcoop
Forum-indlæg: 656
Opskrifter: 10
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/7 2014 20:50

hmmm... det lyder som noget plidderpladder i mine øre.
Da jeg var under seksuel-lavalder havde jeg selv en kæreste lige over grænsen, så selvom jeg var lige under og han lige over, så var der jo seføli ikke noget problem.
Love bare for at lave love, burde være ulovligt ;] hehe...
Reborn
Forum-indlæg: 182
Dato: 15/7 2014 21:06

Det er and -en forsinket 1. april :D

Her er nyheden fra den "troværdige" online avis:

http://tidensnyheder.dk/danmark/2012/07/23/den-seksuelle-lavalder-haeves-til-18-ar/

Der er ellers intet om det på Google -og tjek lige datoen på avisen. Her er Wikipedias oversigt over de forskellige landes lovgivning på området:

https://www.google.dk/#q=eu+law+18+years+sexual+consent+1.+september

:D :D :D :D :D :D :D :D
Bellacci
Dato: 15/7 2014 21:36 | Indlæg redigeret den: 15/7 2014 21:47

Reborn -> Argh!! :)
Tilgengæld lidt sjov;
"Som en konsekvens af den nye lov, vil Sunny Beach og en række andre europæiske rejsemål miste mange gæster. Til gengæld forventer Norge, som er uden for EU, at få mange nye turister." Hehe...

Og så lige efternavnet på norske turistchef : Kjempejern :D
Bellacci
Dato: 15/7 2014 21:37

Zhcoop -> Det gjorde du da vel ikke

Hehehe...
Bellacci
Dato: 15/7 2014 21:42

Og så var jeg i øvrigt ved at omkomme af grin over den her "DF: Sæt fregatten Jylland ind mod Rusland". Den ligger under "politik" :)
granhammer vegan xvx
Dato: 16/7 2014 06:31

kun vis den under 18år anmelder det der sker noget. Anmeldes det ikke at en over 18år har sex med en under er det lovligt men anmeldes det så ryger den over 18år i fængsel.
granhammer vegan xvx
Dato: 16/7 2014 07:00

kilde om sexuelle lav alder hæves http://tidensnyheder.dk/danmark/2012/07/23/den-seksuelle-lavalder-haeves-til-18-ar/

hørte det hele i tv
Serenity
Dato: 16/7 2014 09:53

Granhammer
http://tidensnyheder.dk/om-tidens-nyheder/
granhammer vegan xvx
Dato: 17/7 2014 18:36

nå ser man bare. jeg gik i
Serenity
Dato: 18/7 2014 12:36

Det tror jeg at der er mange der gør med den slags sider :D
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Andet
Dato: 19/7 2014 22:18 | Indlæg redigeret den: 19/7 2014 22:22

I hadn´t heard about the new law. The prohibition of selling alcohol, cigarettes and certain medicines is standard in many countries. I see it as no bad thing. All of these items are expensive and can be both addictive and lethal.

I have often wondered why we have laws in most European countries which limit the access of minors to alcohol, cigarettes, driving licenses, voting rights and becoming soldiers, and yet few laws pertaining to sexual conduct, despite the fact that sex is also a risky business.

I am also struck by the contradiction in a Western society which throws up its arms in horror at young girls gettting married at 14-18 years in some cultures on the grounds that they are not mature enough, yet has no problem encouraging sexual actiivty amongst teens in their own backyard, so to speak. Something is rotten somewhere, if you ask me, and it needs to be addressed...

As things stand, STD´s are rocketting all over Europe, despite the easy and ready availability of condoms. It is a statistical fact that teens have a higher failure rate with regard to contraceptive use than adults for a variety of reasons: sex while drunk; forgetfulness; incorrect usage, etc... It is an established fact that early sexual activity plays a role in the development of cervical cancer, and that several STD´s are responsible for infertility. AIDS is always another possibility.

Several forms of chemical contraceptives are also suspect with regard to health problems. Girls who have abortions as a result of unplanned pregancies and failed contraceptive use are in ten times greater danger of commiting suicide, according to the available research. Added to that, early sexual engagement often carries a high emotional and psychological cost.

I can see several good reasons there for discouraging sexual activity amongst minors. Sure, some will break the law anyway, but that is not a reason for having no law. I mean, the fact that some people don´t wear seat-belts is no reason for de-regulating the use of seatbelts! :)

tat
Forum-indlæg: 222
Dato: 20/7 2014 00:52

den lov kan have samme virkning som synet af fru merkel, nemlig at de unge drenges kæppe visner.!-
Serenity
Dato: 20/7 2014 02:28

Til de to sidste. Læs lige mit link. Det er en side med opdigtede nyheder :D
Earthling 2
Dato: 21/7 2014 19:27

Same difference, Serenity! My opinion still stands. :)
Serenity
Dato: 21/7 2014 20:01

Hvorfor forsøge at lovgive mod noget, som man alligevel ingen indflydelse har på? Man dyrker sex, når man er klar til det, hvad enten det er som 13 årig eller 30 årig. Loven har ingen indflydelse, og er derfor meningsløs.
Earthling 2
Dato: 22/7 2014 19:18 | Indlæg redigeret den: 24/7 2014 13:29

Serentiy,
You´re being very naive if you think people always have sex because they´re "ready for it"... Ever heard of peer pressure? Promotion? Fear? Force?

If we follow your argument, we need never have laws for anything... Laws do protect. They discourage because they have consequences.

Inkognito
Forum-indlæg: 287
Dato: 5/8 2014 10:21

Sex = sport.

Sider: 1 2 3 > >>