Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Nye alders grænser for eu lande

Politik

Sider: << < 1 2 3
Bellacci
Forum-indlæg: 503
Område: Fyn
Dato: 12/8 2014 20:06

Mht. til mit valg "tøs" gider jeg ikke bruge mere tid på at forsvare/forklare det. Svaret ligger i det jeg har skrevet tidligere, samt min integritet i emne, i kraft af min profession.
At det ene ord kan fylde så meget, i sådan en tråd her, synes jeg helt ærligt er for stramt. Nej jeg føler ikke at jeg skal bestemme hvordan folk tager ord til sig (ved godt du skrev den del til tat, men svarer i henhold til det jeg lige har skrevet), men jeg kan sagtens have en holdning til om det er for meget flueknepperi. Det synes jeg ubetinget at det er, eftersom ordet lige så vel kan tolkes kærligt

1.
pige eller ung kvinde SPROGBRUG, ofte kærligt (den danske ordbog)
samt det faktum at jeg arbejder med brugergruppen dagligt!

En af grundene til at der er rigtig mange voldtægter der ikke anmeldes er blandt andet, at de alt for ofte ikke bliver taget seriøst nok.
Korrekt.

Og en af grundende til at der er rigtig mange falske der ikke bliver anmeldt, er at vi er mange der får det stoppet i tide, og finder frem til hvad det virkelige problem med tøsen er :)

Sorry, kunne ikke lade være :)

God aften :)
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Område: Sjælland
Dato: 12/8 2014 20:46

Og en af grundende til at der er rigtig mange falske der ikke bliver anmeldt, er at vi er mange der får det stoppet i tide, og finder frem til hvad det virkelige problem med tøsen er :)

Og det er jeg også rigtig glad for, at du gør. :)
Bellacci
Dato: 12/8 2014 21:12 | Indlæg redigeret den: 12/8 2014 21:12

Og det er jeg også rigtig glad for, at du gør. :)

Tak for komplimenten :)

God nat til jer alle derude <3
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 12/8 2014 21:33 | Indlæg redigeret den: 12/8 2014 22:15

Enig med Shana, og synes der kommer nogle temmelig despektfulde kommentarer, såsom kommentaren og dit Bugs Bunny-billede, tat.

Hvis nogen i øvrigt føler at nogen diskriminerer eller laver personangreb, kan de skrive til én af moderatorerne:
http://vegetarkontakt.dk/?vegetar=retningslinjer
Jeg kan også selv moderere, men jeg foretrækker at holde mig til at udvikle sitet.

Apropos de falske anmeldelser - og de mange anmeldelser der ikke rapporteres pga. eks. frygt for hævn og fordi der er en kultur omkring at give offeret skylden - kan jeg anbefale dette billede:
http://theenlivenproject.com/the-truth-about-false-accusation/

Men personligt overrasker kvindehad og machokultur mig ikke i DK, apropos eks. denne nylige utroligt deprimerende rapport:
http://politiken.dk/indland/ECE2225421/rapport-danske-maend-er-de-mest-kvindehadske-i-eu/

Ret: Den Korte Avis er ikke et seriøst, neutralt medie. Den er nærmest på niveau med Ekstra Bladet, og så i øvrigt relativt højreorienteret. Men selv eks. Information - der rent faktisk tager kønsdiskrimination relativt alvorligt bare nogle gange - er mandsdomineret, hvilket påvirker hvilke nyheder der bringes og vinklen derpå, så jeg gad godt at se hvordan de samme tal ser ud for eks. Den Korte Avis:
http://www.information.dk/databloggen/489949

Til gengæld kan jeg anbefale eks. disse blog, især til mænd:
http://www.mandfjols.dk/
http://f-frekvensen.dk/
Bellacci
Dato: 12/8 2014 22:20 | Indlæg redigeret den: 12/8 2014 22:24

Hey Marcus.

Personligt synes jeg at den tråd her tager en helt vild drejning, i og med vi havner i kvindehad m.m.!
Jeg ser intet kønsdiskriminerende i trådens emne og min dertil hørende kommentar. Der ligger i sagens natur, at det er hunkønnet der står for skud, da det vidst nok en en kendsgerning at det er sjældent at fyre anmelder voldtægt.

Omvendt havde det været, såfremt emnet havde været at sænke den kriminelle lavalder, i helhold til f.eks. vold og tyveri.

Du nævner ikke mit navn, men jeg vil gerne vide om denne er henledt til mig?

og synes der kommer nogle temmelig despektfulde kommentarer
Marcus
Administrator
Dato: 12/8 2014 23:19

Det er vel mænd der står for skud i og med de udfører langt de fleste voldtægter, både af kvinder men også af mænd?
Og jeg tror også det er mænd der står bag langt størstedelen af vold og tyveri generelt, men det er noget tid siden jeg har set på det. Vil dog gerne tjekke op på det, inde på http://www.dkr.dk/materialer

Tildels tænkte jeg på dig, ja, men det var også en synergi-effekt af dine og tats indlæg til sammen, og eks. hans hoveren pba. dit indlæg.
Personligt blev jeg ret skræmt af din første kommentar der valgte at fokusere på problematikken omkring falske anmeldelser, som jeg mener der allerede er rigtig meget fokus på - fremfor problematikken omkring eks. ikke-anmeldte voldtægter. Jeg synes det er rigtig godt de kan anmeldes, og jeg mener der bør gøres meget mere for at bekæmpe voldtægter og gøre det lettere for ofre at indrapportere det, og indrapportere det for nogen der faktisk tager det alvorligt. Og her tænker jeg naturligvis både på ofre blandt mindreårige mænd OG kvinders!
Jeg har hørt flere situationer ift. kvinder hvor selv politiet har fokuseret på at placere skylden hos offeret selv ved eks. at fokusere på, om vedkommende var fuld eller hvilket tøj personen har på. Jeg mener dette fokus er udbredt i samfundet, og er et resultat af et sexistisk kvindesyn, som i øvrigt bliver opretholdt bl.a. fordi kritik af dette kvindesyn hurtigt bliver skudt i sænk typisk af mænd, eks. ved at der altid råbes højt om problematikken omkring falske anmeldelser. Ligesom der - altid når der tales om problemer med sexisme i samfundet der går ud over kvinder - altid er nogen der som afsporingsteknik lige skal råbe højt om ét af de områder hvor mænd eks. kunne siges at diskrimineres, såsom ift. værnepligt. (Som konkret i øvrigt med stor sandsynlighed er blevet besluttet overvejende af mænd, og pba. af et negativt kvindesyn, der forkert siger kvinder per definition er for svage).

Og så synes jeg heller ikke "tøs" er et særlig respektfuldt ord generelt - især når man taler om et så alvorligt emne, og uanset om så nogle kvinder bruger det selv. Jeg synes både tøs og også piger ofte bruges som et personangreb på kvinder for at umyndiggøre dem og deres holdninger. Lidt ligesom koncepterne "hysteri" og "hystade" eks. bruges.
Bellacci
Dato: 13/8 2014 03:03 | Indlæg redigeret den: 13/8 2014 03:06

Mænd der står for skud???
Øh undskyld mig, skriver vi i samme tråd?
Det er vel ret indlysende at det jeg henleder til er at jeg synes tråden totalt tager en drejning, specielt når der nævnes kvindehad og sexisme, kombineret med at det handler om piger der muligvis vil misbruge mulig heden? Altså det er i den kontekst kvinder der står for skud!

Mænd der står bag størstedelen af vold og tyverier?
Ja! Det er præcis det jeg skriver!
Du behøver ikke tjekke op på det nej. Det her er mit arbejdsfelt 40 timer om ugen. Sidder med de statistikker i ssp regi hver dag.

Jeg vil gerne frabede med at stå til ansvar for synergieffekt er, som i værste tilfælde, for nogle læsere, lugter af at man har to profiler. Skulle der være nogen der sidder med den tanke, så speak up, så vi kan få henholdvis Tat og min ip adresse på bordet.
Jeg står til ansvar for hvad jeg skriver i denne tråd, og for frem tiden. Intet andet.

Resten du skriver, vil jeg undgå at kommentere, da jeg helt ærligt synes denne tråd er kørt totalt af sporet.
Sexisme og kvindehad?! Wtf!

Ja jeg bliver lidt harm. Jeg har på meget kort tid lavet 300 indlæg på denne side og tilbragt flere hundrede timer på chatten. Der kan ikke henvises til et eneste tilfælde, hvor jeg er ubehøvlet, troller eller opfører mig nedværdigende. Rent faktisk sætter jeg en ære i det modsatte.

At det så kan få nogle få helt vildt op af stolen, at jeg bruger 1 ord, som LIGESÅVEL kan tolkes kærligt, har givet mig et lidt andet indtryk af siden her.
Især når jeg efterfølgende argumenterer såvel fagligt, som person ligt, for hvorfor jeg siger som jeg gør.
Der er ikke et af de indlæg jeg har skrevet, som jeg ikke står ved. Hvis det betyder jeg skal modereres, så kom med det. Så taget vi den derfra.
Marcus
Administrator
Dato: 13/8 2014 09:19 | Indlæg redigeret den: 13/8 2014 10:47

1) Kvinder står for skud hvis de angiver en større procentdel falske anmeldelser end mindreårige mænd. Gør de det?
Selv hvis de gør, tror jeg for det første der også er en frygt blandt mænd i samfundet for at anmelde voldtægter, der gør mange ville brænde inde med dem, og for det andet mener jeg ikke retssystemet beskytter kvinder tilstrækkeligt, så personligt tror jeg der er flere reelle voldtægter i blandt disse falske, som blot ikke anderkendes. Eks. hvis hun ikke gør modstand andet end at sige "nej", eks. pga. frygt. Eks. hvis han ikke "indfører penis i skeden". (se følgende link)
Dette nævnes ikke i linkeåt, men eks. også hvis personen er eens kæreste eller ægtefælle, kan der stadig sagtens foregå voldtægt, selvom jeg ikke nødvendigvis tror, loven vil anerkende disse på lige fod.

Derudover står der dette:
Selvom det er blevet bevist, at der både er tale om tvang og om samleje, er det ikke sikkert, at gerningsmanden kan straffes. Anklageren skal nemlig også kunne bevise, at gerningsmanden har haft “forsæt” – ond vilje – til voldtægten. Det er altså gerningsmandens onde vilje, der bliver straffet.

http://voldtaegt.wordpress.com/undervisningsmateriale-2/politiet-og-retssystemet/lovgivning/

Ud fra ovenstående mener jeg hovedproblemet er, at der ikke er NOK beskyttelse af ofrene af voldtægt, og for meget hensyn til forbryderen. Jeg mener jeres indlæg får problematikken til at lyde som om, det er det omvendte, og at kvinder jo alligevel bare lyver og misbruger det. Personligt mener jeg ikke de fleste vil få nogen vinding ud af at påstå en voldtægt, da det ikke er rart at indrømme hverken for sig selv eller for andre. Og samtidig er der også den store problematik omkring alle de mange ikke-anmeldte voldtægter.

2) Jeg tror ikke du har to profiler.

3) Jeg har ikke tænkt mig at moderere på det der er skrevet indtil videre. Min pointe var egentlig at henvise til retningslinierne og moderatorerne og også vise at mænd ikke per definition går ind og fokuserer på mænd som ofre i en debat om voldtægt, som desværre så ofte er tilfældet. Og fordi jeg synes Shana lidt blev forsøgt trynet.

4) Jeg siger ikke noget om dine indlæg herinde eller på chatten generelt, kun ift. denne tråd. Hvis jeg havde lagt mærke til lign. i de af dine andre indlæg, jeg har læst, havde jeg også pointeret det der. Men det har jeg ikke, så er glad for du generelt ikke er ubehøvlet eller troller eller opfører dig nedværdigende. Jeg synes du har været med til at skabe liv på sitet igen, hvilket er positivt, men samtidig giver et højt aktivitetsniveau ikke hypotetisk een lov til at bryde retningslinerne, fordi man for det meste er respektfuld.
Bellacci
Dato: 13/8 2014 11:05

1) Kvinder står for skud hvis de angiver en større procentdel falske anmeldelser end mindreårige mænd. Gør de det?

I helhold til falske anmeldelser i forhold til voldtægt? Ja! Ubetinget.

Ud fra ovenstående mener jeg hovedproblemet er, at der ikke er NOK beskyttelse af ofrene af voldtægt, og for meget hensyn til forbryderen

Helt enig, i så fald at vi taler om en rent faktisk voldtægt. Dette emne har jeg egentlig ikke forholdt mig til på noget tidspunkt i denne tråd. Blot falske voldtægter.

Personligt mener jeg ikke de fleste vil få nogen vinding ud af at påstå en voldtægt, da det ikke er rart at indrømme hverken for sig selv eller for andre

Præcis sådan tænker et rationelt og relativt velfungerende mennesker. Hvilket langt fra er tilfældet, mht. den brugergruppe jeg flere gange henviser til.
Samtidig er det præcis det vi får mange af de piger til at indse (din ovenstående påstand), således at de rent faktisk ikke laver den anmeldelse.

2) Jeg tror ikke du har to profiler.

Det er jeg glad for :).

Jeg synes du har været med til at skabe liv på sitet igen, hvilket er positivt, men samtidig giver et højt aktivitetsniveau ikke hypotetisk een lov til at bryde retningslinerne, fordi man for det meste er respektfuld.

Det første er jeg glad for at høre :).

Det sidste giver sig selv (i min verden), dog fastholder jeg, efter nu at have læst alle mine indlæg igennem igen, at jeg hverken bryder retningslinjer eller er ubehøvlet, noget sted.

Jeg lader den tråd her hvile nu.

God dag til jer alle :).
Reborn
Forum-indlæg: 182
Område: Sjælland
Dato: 13/8 2014 19:49

Hej Bellacci

Jeg har læst en hel del af af alle de mange indlæg som du har skrevet de sidste par måneder, og du har virkelig bidraget med meget godt !ja

Men det vigtigste ved alle dine skrevne ord har været den "bærebølge" af energi, hvormed du har kommunikeret. Dvs. den indre hensigt, der ligger bagved ordene. Det er netop vigtigt, for mig i hvert fald, at mærke personen der skriver. Denne fornemmelse fortæller mig en hel del.

Selvfølgelig kan jeg tage fejl -også hvis jeg træt eller reagerer for hurtigt. Men med dig Bellacci, har jeg aldrig følt nogen negativ snert. Du har kommunikeret med respekt, accept, medfølelse og en ægte søgen efter at være til gavn og hjælpe så godt du kunne. <3

Lykke til dig :D

Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/8 2014 17:47

Jaa nogle gange kan alt man siger vendes til noget negativt.
Man skulle næsten tro at Bellacci blev trollet for hårdt :D

Skulderklap herfra Bellacci.

Her skulle der have stået en klassisk Lund bemærkning, men jeg nænner det næsten ikke :D
Sider: << < 1 2 3