Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Er Damark ved at rådne op?

Politik

Sider: << < 1 2 3 > >>
Maj1974
Forum-indlæg: 65
Område: Århus
Dato: 1/11 2015 09:55

Er der en venlig sjæl der kunne fortælle mig hvordan DÆLEN man opretter en tråd herinde???? jeg akn på ingen måder få øje på en "opret ny tråd" knap :D
dann
Forum-indlæg: 204
Område: KBH
Dato: 1/11 2015 10:24 | Indlæg redigeret den: 1/11 2015 10:27

Hvis du går videre herfra http://vegetarkontakt.dk/forum til en af emnetrådene, åbnes der op for muligheden: "+ Start ny tråd" (øverst i højre side af billedet).
Maj1974
Forum-indlæg: 65
Dato: 1/11 2015 12:29

Accchhhcccaaaaaaaa!!!!! :D :D Tak skal du ha :D Den havde jeg da ikke set :D
Benjamin
Forum-indlæg: 659
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 1/11 2015 16:24 | Indlæg redigeret den: 1/11 2015 18:12

Godt at høre dine pindsvin har det godt! Den ser fin ud! :)
David har lige lavet en lille videomontage af vores pindsvin, lagt op i en anden tråd:
http://vegetarkontakt.dk/?-vis-dine-pindsvin-flash-your-hedgehogs=164886

De danske pindsvin kan vi i det mindeste være stolte af!

Desuden er ytringsfriheden her i landet vidst lidt en joke, kun godt beskyttet så længe den bliver brugt til at tegne Muhammed eller tale nedladende om Islam.

Synes ytringsfriheden burde gælde alle, også dem som ikke er enige med den danske model.
Ved knap nok hvad man må skrive længere. Men er lidt ligeglad... Det danske demokrati er efter min mening en joke. Folket er jo sjældent enige med de beslutninger politikkerne træffer. Der er vidst ikke i øjeblikket flertal i dk for at stramme flygtningepolitikken? Lige som der i sin tid ikke var flertal for at deltage i Irak krigen..

Internetdomokrati vil nok være det logiske step fremad efter min mening, hvor alle beslutninger bliver truffet af folket..

Derudover går jeg ind for afskaffelse af værnepligten, kongehuset og folkekirken en masse andet, som nok kræver en oprydning i grundloven..

Med 3/4 ikke dansk etnisk baggrund, må jeg så sige den slags?
Kan jeg mon risikere at få frataget mit statsborgerskab snart? Lige som Naser Khader nægte Bilal El-Khatib statsborgerskab pga ikke at hylde demokratiet. https://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-2015-10-31

Det er vel ikke at overdrive at sige at det er et overvågningssamfund vi lever i..
Serenity
Forum-indlæg: 1670
Område: Nordjylland
Dato: 1/11 2015 19:00

Pas nu på med hvad du skriver. Alt din internet aktivitet bliver gemt :)
dann
Dato: 1/11 2015 20:04

Benjamin:
Desuden er ytringsfriheden her i landet vidst lidt en joke, kun godt beskyttet så længe den bliver brugt til at tegne Muhammed eller tale nedladende om Islam.
Der var ikke folkelig opbakning til at genoptrykke Muhammed-tegningerne i sin tid, men nu er det selvfølgelig heller ikke op til danskerne at beslutte, hvad den privatejede (eller den offentlige) presse publicerer i ytringsfrihedens navn. Dumt og gement var det under alle omstændigheder: http://skeptica.dk/artikler/?p=1338
Benjamin
Administrator
Dato: 2/11 2015 01:46

Nej jeg har skam ikke noget specielt i mod at tegne muhammed. Er rimelig ikke religiøs..
Marcus
Forum-indlæg: 3071
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 2/11 2015 11:41

Med til de voldtægtstal ift. Sverige hører også at deres definition af voldtægt er langt bredere end andre lande:
http://www.information.dk/298239
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/svensk-t%C3%A6rskel-voldt%C3%A6gt-v%C3%A6kker-opsigt
...der gør at tallene alene af den grund vil være højere end i andre lande, og at de ikke så let kan sammenlignes.

En bredere definition som helt klart er en god idé, i øvrigt.

Derudover er det vel også ligegyldigt hvor de voldtægter foregår, og hvem der er offeret. Dvs. om offeret er en kvinde men iransk afstemning eller en kvinde med dansk afstamning er vel ligegyldigt, og også hvor hun befinder sig når det sker. Mao. er det vel kun et problem hvis antallet af voldtægter øges som resultat af at vedkommende er migreret. Hvis det ville være sket uanset hvad, kan migrering til Danmark måske tværtimod gøre, at de bliver stoppet, da vores love herimod er strengere?

I øvrigt viser en ny rapport at danske mænd de mest kvindehadske i EU:
https://politiken.dk/indland/ECE2225421/rapport-danske-maend-er-de-mest-kvindehadske-i-eu/

...så uanset afstamning har Danmark bestemt stadig store problemer med sexistiske mænd.
Ergo har vi stort behov for mere fokus på feminisme og respekt for kvinder.
Aros
Forum-indlæg: 845
Dato: 2/11 2015 13:03

Jeg er helt enig. Ytringsfriheden må gælde konsekvent i alle tilfælde, og folk skal stå mere fast på ytringsfriheden som en værdi der altid gælder

Synes ytringsfriheden burde gælde alle, også dem som ikke er enige med den danske model.

Ved knap nok hvad man må skrive længere. Men er lidt ligeglad... Det danske demokrati er efter min mening en joke. Folket er jo sjældent enige med de beslutninger politikkerne træffer. Der er vidst ikke i øjeblikket flertal i dk for at stramme flygtningepolitikken? Lige som der i sin tid ikke var flertal for at deltage i Irak krigen.

Ytringsfriheden skal selvfølgelig gælde for alle, selv hvis tosser fra DNSB taler om laverestående racer, eller Hamas taler om de onde vantro jøder. Så længe der ikke bliver direkte opfordret til vold, skal alle have lov til at sige hvad de vil, uanset hvor uenig jeg end er med dem. Derfor er svaret heller ikke mindre ytringsfrihed, men mere, og derfor synes jeg også vi skal afskaffe blasfemi paragraffen og racisme paragraffen. Undskyldningen til nu har været at de skal bevares for at undgå opfordring til vold, men den holder ikke, for vi har allerede love der forbyder den slags. Hvilket betyder at det selv uden disse love vil være fortsat strafbart f.eks at opfordre til vold mod bestemte folkegrupper.
Problemet er nok mere at folket ændrer sin mening i forhold til hvad der er opbakning til. Der er ingen tvivl om at befolkningen i sin tid var træt af venstrefløjens ikke-eksisterende udlændingepolitik, og hvordan de lukkede enhver debat om emnet ned ved at kalde alle der ikke var enige med dem racister. Siden har det ændret sig ved at også udlændinge og danskere af udenlandsk herkomst har påtalt visse problemer, og at der faktisk er blevet gjort noget ved de problemer. Samt mange muslimer er kommet frem imod islamisk fundamentalisme, hvilket har fået mange til at se at der også er muslimer der lider under islamisk religiøs fanatisme, og at det altså ikke er alle muslimer der er religiøse galninge og terrorister. I øjeblikket tror jeg heller ikke der er en generel stemning for store stramninger i flygtningepolitikken. Ofte vil det jo altid være noget blandet, det kan man jo også se på valgresultaterne i danmark, det er altid sådan at den ene fløj kun vinder med 3-5, højst 10%. Sådanne resultater vil man altid se i et demokrati. Det er jo kun i diktaturer hvor en bestemt person vinder med urealiske 80-90% af stemmerne, enten pga valgfusk eller at man desideret har truet vælgerne til at stemme på en bestemt. Direkte eller indirekte.

Derudover går jeg ind for afskaffelse af værnepligten, kongehuset og folkekirken en masse andet, som nok kræver en oprydning i grundloven..

Tror de færreste vil gå ind for en afskaffelse af kongehuset. Selv har jeg ikke noget problem i at afstaffe det, det ikke noget jeg har noget forhold til. Folkekirken er ikke noget større problem, da man jo bare kan melde sig ud, som jeg selv gjorde da jeg var 26. Men for mig ville det være fint nok at lave en folkeafstemning omkring det. Tror bare udfaldet vil være at bevare den. Værnepligten skal væk, det må være i alles interesse, så er dem der selv melder sig til hæren, nogen der rent faktisk har lyst til at være der

MakuOlena
Forum-indlæg: 230
Dato: 2/11 2015 15:18

Når jeg bliver spurgt hvor jeg kommer fra, så svarer jeg Danmark med stolthed. Vi er et af de lande, der hjælper flest flygtninge, hjælper flest andre lande, har det bedste velfærdssystem, ikke lader folk i stikken og har en virkelig god økonomi i forhold til mange andre lande. Vi klarer os faktisk rigtig godt. Alle lande har nogle rådne politikere, sådan er livet bare(jeg er i øvrigt glad for Inger Støjberg, så det er jo nok også et spørgsmål om perspektiv, smag og behag), og nej, vi er ikke perfekte, men se hvor langt vi er kommet på bare de sidste 100 år, og se hvor langt vi er kommet i forhold til mange andre lande. Det, der skader DK mest er, at vi ikke står sammen og er stolte over vores land, men at vi bare stikker halen mellem benene og skyder skylden på alle andre end os selv som borgere, hver gang tingene ikke lige går som fod i hose. Det er så let at give politikerne etc. skylden, men vi som borgere er os, der sammen skaber landet.
Benjamin
Administrator
Dato: 2/11 2015 17:04 | Indlæg redigeret den: 3/11 2015 13:39

HighCarbDK, er vidst uenig i stort set det hele du skriver. Men fint du også giver din mening til kende!
Hver gang jeg kommer til at se inger støgberg i medierne, krummer jeg tær!

Er der andre der har lagt mærke til hvor mange ude på højrefløjen som ligner grise?
Er der mon noget om det med at man bliver hvad man spiser? ;)
Her tænker jeg især på f.eks lars løkke samt martin henriksen og søren espersen + andre df medlemmer..

Aros, efter min mening kunne vi godt skrotte hele det danske militær, og bruge pengene på noget konstruktivt..
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 2/11 2015 17:19

Ja, det går pænt dårligt.
Serenity
Dato: 2/11 2015 19:10

Aros, efter min mening kunne vi godt skrotte hele det danske militær, og bruge pengene på noget konstruktivt.
Og gøre hvad hvis vi bliver invaderet? Håbe på at de er søde ved os?
Benjamin
Administrator
Dato: 2/11 2015 19:21

Måske hvis vi er søde ved dem? :D
Hvem tror du vil invadere os, og tror du lille danmark kan forsvare sig selv hvis det skulle ske?
Djivar
Forum-indlæg: 99
Dato: 2/11 2015 19:56

@ Aros: Hvad mener du med et røvkedeligt land?
Når jeg ser naturen i Finland, så bliver jeg helt kulret - og jeg kan umuligt forestille mig, at et land med så smuk natur kan være så kedeligt ;)
Fedt, at du lige havde en smule info om Finland

@ Serenity: Jeg kan ikke helt forestille mig, at vi skulle blive invaderet... vi har ikke rigtig noget at tilbyde, og vi er ikke et vigtigt land ift den store sammenhæng.
Hvis vi endelig skulle blive invaderet, så ville de andre lande træde til - og hvis de ikke gør, så skyldes det, at de selv er blevet invaderet ;)
Serenity
Dato: 3/11 2015 15:16 | Indlæg redigeret den: 3/11 2015 15:17

Jeg tror ikke, at vi bliver invaderet af nogen lige foreløbigt, men man kan ikke vide med sikkerhed, om det sker i fremtiden. Men selv hvis vi ikke bliver invaderet, så er det da også vigtigt at kunne bidrage til at stoppe det, hvis der fx sker et folkemord et sted. Det forpligtiger også at være medlem af NATO alliancen. Vi skal ikke forvente at kunne være medlem uden at være parate til at hjælpe, hvis en af vores allierede bliver invaderet. Vi lever altså ikke i en ideel drømmeverden, hvor der slet ikke er brug for militær, politi osv.
dann
Dato: 4/11 2015 17:01 | Indlæg redigeret den: 4/11 2015 17:18

Benjamin:
Er rimelig ikke religiøs..
Me too! Men netop derfor farer jeg heller ikke ud på et selvretfærdigt korstog mod det muslimske mindretal i stil med først Jyllands-Postens og senere næsten den samlede danske presses offentliggørelse af de fornærmende Muhammed-tegninger. Jeg tisser heller ikke i en døbefond eller tegner billeder af Jesus, der bliver voldtaget af et æsel. Det er sgu for barnligt og for billigt. Jyllands-Posten troede i sin tid, at de kunne gøre det nogenlunde risikofrit og i den hellige ytringsfriheds navn, da de formodede, at de kun var oppe mod et par hundrede tusinde her-bosiddende muslimer, men havde glemt den yderligere halvanden milliard i resten af verden. Der var med andre ord ikke tale om en modig redaktionel linie, men bare om en fej fejlberegning.
Hvis Jyllands-Posten i sin tid under krigen i Nordirland havde publiceret karikaturtegninger af fx to Jesus'er udstyret med maskingeværer og hjemmelavede bomber, kunne avisen have demonstreret, at den havde mod til at provokere sine mange kristne abonnenter og annoncører. Den helt unødvendige fornærmelse af 200.000 danske muslimer, hvoraf meget, meget få må formodes at have været abonnenter, var sgu alt andet end modig!
Muhammed med en håndgranat i turbanen var en temmelig elendig karikatur med det løgnagtige budskab: Muslimer er særligt voldelige!
Hvor bliver karikaturerne af kristne amerikanske dræberdroner af?! Mangler modet mon? Det er jo ikke, fordi amerikanske politikere ikke kommer med bibelreferencer nok til at berettige en karikatur eller to …
http://edition.cnn.com/2012/09/25/world/asia/pakistan-us-drone-strikes/
http://www.washingtontimes.com/news/2015/oct/15/90-of-people-killed-by-us-drone-strikes-in-afghani/
Jo, jeg ved godt, at det drejer sig om Danmarks allierede, men jeg har svært ved at se, at det skulle være en grund til at undlade at kritisere dem.
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1588
Dato: 4/11 2015 17:46

En mere sympatisk vinkel kunne være hvordan man, alene eller i fællesskab, kan biddrage konstruktivt til sine omgivelser. Danmark (eller Verden generelt) bliver ikke et bedre sted ved at folk rejser til regioner hvor andre mennesker har skabt et velfungerende samfund.
Selvfølgelig er der begrænsninger for individets formåen, og mange regioner kræver hjælp fra det internationale samfund, men her i landet er det vist bare med at tage sig sammen og komme igang. Danmark er et lille land og det er nemt at sprede et budskab og influere den offentlige debat. Der er ingen statslig modstand mod sådanne tiltag. Der er desuden rig mulighed for at gøre en forskel via sit erhverv, i kraft af den bredde vifte af uddannelsesmuligheder.

Jeg ser naturligvis også problemer i Danmark og er skeptisk overfor hvilken retning landet bevæger sig, men jeg tror ikke at løsningen er at give op. I øvrigt mener jeg at en stor del af problemerne, direkte eller indirekte, bunder i globale forhold som kræver en fælles målrettet indsats, uafhængigt af hvor man bosætter sig og hvor påvirket man selv er af problematikken.
De fleste problemer der eksisterer i Danmark er altså ikke unikke og eksisterer ligeledes i de fleste andre lande. Omvendt er de fleste danskere sikret en tryg opvækst, adgang til fri uddannelse samt lægebehandling. Det synes jeg er fantastisk og synes fokus burde være på at alle andre fortjener samme muligheder, ikke hvilke ekstra gevinster man kan tilrane sig udover dette.
Aros
Dato: 4/11 2015 21:15

Benjamin, i forhold til at forsvare egne grænser er jeg enig. For vi er simpelthen for lille et land til alene at kunne forsvare os mod nogen som helst, hvis ikke det var for støtte fra allierede, hvilken siden 2 verdenskrig jo inkluderer alle vestlige lande. Princippelt sender det nok bare det forkerte signal at forvente støtte fra allierede, selvom man ikke engang gider selv at have et forsvar.

Hehe, Djivar, tja jeg ved sku ikke så meget om Finland. Har bare en kammeret der har været der, og han synes det var dødens pølse. Men det da muligt jeg ville mene noget andet hvis jeg selv besøgte landet. Har dog også hørt at naturen er smuk.

Tjekkede lige op på det med Naser Khader og Bilal El-Khatib. Er 100% ubetinget enig med Naser Khader i den sag.
Aros
Dato: 4/11 2015 21:32

Naser Khader forklarer, hvorfor Belal El Khatib ikke skal have statsborgerskab:

Sider: << < 1 2 3 > >>