Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Donald Trump vandt

Politik

Aros
Forum-indlæg: 861
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 9/11 2016 19:54

Donald Trump vandt. Hvad mener i? , jeg var chokeret. Har det stadig sådan lidt som om det er en joke. Jeg må være med i skjult kamera eller noget.

Hvad er det egentligt amerikanerne har stemt på?. Ud over muren, og ingen muslimer politikken, har han jo bare talt i tomme floskler og mottoer uden substans til hvad hans politik virkelig er. Og det er sikkert nok til at tiltrække nogle racistiske mississippi bonderøve, men den type udgør vel næppe halvdelen af usa´s befolkning. Det håber jeg da ikke.

Jeg er bekymret for hvordan den mand kommer til at påvirke verden. Som Sam harris også sagde i et interview, både clinton og trump er et dårligt valg, men i det mindste vil clinton ikke drive civilitiationen ud over en grøft
Serenity
Forum-indlæg: 1702
Område: Nordjylland
Dato: 9/11 2016 20:18 | Indlæg redigeret den: 9/11 2016 20:23

De har stemt på noget nyt. De er trætte af status quo og de ville ikke få noget nyt ved at stemme på endnu en Clinton. Jeg var også overrasket da jeg vågnede i morges men jeg tror slet ikke det er så slemt at han vandt. For mange af dem der har stemt har det formentlig også mere været en stemme imod den anden kandidat end en stemme på en bestemt. Hvis demokraterne havde valgt en bedre kandidat som ikke blev efterforsket af FBI(Fx Bernie Sanders) havde de måske haft en demokratisk præsident den 20. januar næste år.
Aros
Dato: 9/11 2016 21:46 | Indlæg redigeret den: 9/11 2016 21:48

Ja de har stemt på noget nyt, men ved de hvad?. Manden taler jo kun i floskler og mottoer. Ved de overhovedet hvad hans politik er?, ud over at hans udlændingepolitik lyder som noget mogens glistrup kunne tilslutte sig. Alle er så forblændede og imponerede over hans forretningstalent, som om det skulle være direkte muligt at overføre til at være en god politiker, og så er han jo heller ikke selvskabt fra grunden af alligevel. Han fik millioner af hans far. Hans evner som forretningsmand er også tvivlsom, bl.a fordi han som sagt fik millioner af sin far, men også fordi han har haft mange fejlslagne forretningsbeslutninger, der gør at mange økonomer faktisk mener at han ville have haft flere penge blot ved at have taget sin fars penge, og sat dem i banken, end ved at invistere dem. De havde ikke fået noget nyt med Clinton, men nyt er ikke i sig selv en positiv eller negativ egenskab. At noget er nyt siger intet om det er til gavn eller skade, og Hillary er trods alt politiker med erfaring. Ingen af dem var et godt valg, men af de to var hun det bedste af to onder. Bernie sanders havde været bedre, men sådan gik det ikke.

Men vi må se, det er bare bekymrende at en 70 årig mand med en modenhed som en 10 årig dreng kommer til at være præsidenten af usa. Men nu er det jo endt som det er, så vi må bare håbe at dem omkring ham, kan råde og lede ham godt nok til at det ikke ender helt galt. Det må tiden vise
Serenity
Dato: 9/11 2016 22:26 | Indlæg redigeret den: 9/11 2016 22:29

En del af dem ved helt sikkert hvad de har stemt på.
mindre immigration
flere gode jobs til amerikanerne
konservative højesteretsdommere
Ophævelse af obamacare
lavere skat
En præsident som vil knuse ISIS.
mindre regulering.
færre/ingen aborter.

EN PRÆSIDENT SOM IKKE ER HILLARY CLINTON.
vericon
Forum-indlæg: 730
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 9/11 2016 22:53

Jamen altså
Trombemand har vundet retten til at bestyre et fallitbo:
https://www.information.dk/udland/2013/10/usa-gaar-bankerot-inden-10-aar

Det bliver grimt - for os alle :(
Hans Jørn
Aros
Dato: 10/11 2016 07:42 | Indlæg redigeret den: 10/11 2016 07:59

At være skeptisk i forhold til muslimske immiganter, pga frygten for terror kan jeg delvis forstå, især med usa´s historie og 11 september, men at ønske mindre immigration generelt i et land hvor ALLE er immigranter giver ikke meget mening. De har jo heller ikke noget imod immigranter når bare de er fra de "rigtige" lande. som f.eks en tidligere guvornør i Californien med stærk østrigsk accent. Tvivler på at nogen med mexicansk eller mellemøstlig baggrund der ikke taler sproget ordenligt var blevet guvornør i Californien.

Jeg er ikke i tvivl om at Trump personligt kan skabe jobs som forretninsmand i sin virksomhed, men at det skulle gøre ham mere i stand til at skaffe flere gode jobs i landet som helhed end andre politikere kan jeg ikke se logikken i. Ud fra den logik skulle Lars larsen være statsminister i Danmark.

Det sjovt at Replublicanerne slår så hårdt på at kun de kan stoppe terroristerne, men det var da Obama, en demokrat der fik fat på Ben laden

Jeg synes det er svært at gøre abort til sådan en simpel enten eller ting. Selvom jeg sagten kan sætte mig ind i holdningen imod abort, synes jeg også der er situationer hvor hensyn til kvindens helbred kan retfærdiggøre det, og i tilfælde hvor kvinden er blevet voldtaget. Men det er klart at abort ikke skal bruges som præventionsmiddel .

Jeg synes ofte at Donald trump opførsel i bedste fald er latterlig og barnlig, og at være præsident er et ret modent og ansvarligt job at have. Jeg tror også at fordi folk fejlagtigt konkluderer at han er rig og succesfuld, så må han også være intelligent. Mange gjorde i sin tid grin med at George Bush ikke var specielt intelligent, det er selvfølgelig altid relativt i forhold hvem man sammenligner med. Men jeg mener at Trump er lang mindre intelligent end Bush var. Han har en modenhed, et ordforåd og en måde at tale på der minder om en umoden uvidende 10 årig dreng.

Jeg synes Sam Harris siger det meget godt her:

Serenity
Dato: 10/11 2016 15:32

George Carlin sagde det bedst :D

Aros
Dato: 10/11 2016 18:01

He he, ja han sagde det ihvertfald sjovest. George Carlin var en af de største stand up komikere.
Serenity
Dato: 11/11 2016 16:18

Ej den titel må da gå til Donald Trump :D
ibyx
Forum-indlæg: 22
Område: Fyn
Dato: 10/1 2017 21:09

Jeg sendte takkebønner ud i den spirituelle verden, over at det ikke blev Clinton, der skulle videreføre de allerrigeste krigspolitik med den WW3, der var lagt op til.

Selvfølgelig er Trump hyperintelligent, ellers kunne han ikke have gennemført sit projekt. Nu må vi håbe, han kan få skabt lidt fred i verdenen og afskaffe USA´s mafiarolle.
David
Forum-indlæg: 39
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 11/1 2017 20:09

ved ikke helt om du er seriøs, men jeg tror nu ikke at trump stopper med at "videreføre de allerrigestes krigspolitik", tværtimod :/