Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Israel: The World's Most Moral Army

Politik

Sider: << < 2 3 4 5
linda m
Forum-indlæg: 12
Område: Odense
Dato: 15/7 2017 09:14

Med Israel's "isenkram" taget i betragtning, kunne de sikkert have udraderet Gaza for længe siden, hvis det var deres ønske. Så noget moral må de da have...

Theodor
Forum-indlæg: 63
Område: Vestjylland
Dato: 15/7 2017 13:30 | Indlæg redigeret den: 15/7 2017 20:34

Med Israel's "isenkram" taget i betragtning, kunne de sikkert have udraderet Gaza for længe siden, hvis det var deres ønske. Så noget moral må de da have...

Den er virkelig tynd

Med den smule land Israel har levnet palæstinenserne
så kan de ikke have noget moral
Aros
Forum-indlæg: 749
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 15/7 2017 13:40

God pointe linda m. Sam Harris siger også lidt det samme her:

Theodor
Dato: 15/7 2017 16:48 | Indlæg redigeret den: 16/7 2017 00:41

http://www.palaestina-info.dk/

http://www.leksikon.org/art.php?n=3657&t=0

http://www.danpal.dk/

http://boykotisrael.dk/wordpress/

http://hvidovregymnasium.dk/wp-content/uploads/2013/04/Johanna-Klett-Mortensens-SRP-om-Israel-Pal%C3%A6stina-konflikten.pdf

Jo - der er nok af stof at tage fat på som klart viser at Israelere ikke
er de bedste søde mennesker
De barske billeder med Israel´s blodsudgydelser og bombninger af palæstinensernes boliger er
virkelig skræmmende at se på

Udtalelsen fra Aros omkring demokrati i Israel
Mener han virkelig at den kan sammenlignes med med
"rigtige" demokrati vi har her i vesten ?? Jeg kan kun spørge undrende
Har Tyrkiet også demokrati i vores forstand eller ligner den som vi har??
Nok en årsag til at de ikke kan blive optaget i EU -- det ville
være en malplacering -- ganske enkel

Omkring Aros´s melding om mine manglende argumenter
Jeg vil ikke bruge en masse fyld på irellevante lange personlige holdninger som
er trættende at læse
I mine valide links ( ikke lobby ) vises der helt klart vad jeg udtaler mig fra -- det burde være nok --
eller skal jeg fortsætte med lange Copy/Paste ??

Og alligevel forsvarer du Terrorisme Theodor, Chokerende.

Jeg skrev
Hvorfor mon ??? Ikke fordi jeg skal forsvare det .. men årsagen er der

Er det virkelig det samme som at forsvare terrorismen ???
Jeg gider virkelig ikke at at bruge ultra detaljer for at Aros også kan forstå indholdet
Serenity
Forum-indlæg: 1610
Område: Nordjylland
Dato: 15/7 2017 23:16

Det er værd at overveje hvad konsekvenserne ville være for Israel hvis de havde udraderet Gaza. Ville de fx have noget som helst opbakning fra vesten hvis de gjorde det, eller ville de stå alene i mellemøsten omringet af islamiske stater?
KerstinN
Område: KBH
Dato: 16/7 2017 00:55

Har en ven der er jøde. Han siger, at Israel stadig består fordi araberne hader hinanden mere end de hader jøderne. Om dette er rigtigt eller ej ved jeg ikke. men en ting ved jeg.

Sålænge de voksne jøder og muslimer forsætter med at nære deres had for hinanden i tanker og følelser, og sålænge de lærer deres børn at retfærdiggøre og videreføre dette had, kommer der aldrig forsoning og fred.

Hvor længe nærede danskerne et had til svenskerne efter freden i Roskilde i 1658? 100 år? 200 år?
Serenity
Dato: 16/7 2017 06:20

Fucking svenskere! :(
linda m
Område: Odense
Dato: 16/7 2017 14:50

Det er værd at overveje hvad konsekvenserne ville være for Israel hvis de havde udraderet Gaza. Ville de fx have noget som helst opbakning fra vesten hvis de gjorde det, eller ville de stå alene i mellemøsten omringet af islamiske stater?

Ja, der er vel ingen tvivl om at israel tager højde for egen eksistens og derfor holder sig mere tilbage end de kunne have gjort. Der er jo også et ansvar for den israelske befolkning. Og så længe Hamas eksisterer er krig mod f.eks Iran nok ikke aktuel???

Hvis rollerne blev byttet om mellem Israelere og Palæstinensere , hvor længe ville Israelerne så eksistere?
Serenity
Dato: 16/7 2017 15:27 | Indlæg redigeret den: 17/7 2017 14:21

Ingen anelse. Men jeg kan se at der måske aldrig har været en palæstinensisk stat og at de tidligere har haft mulighed for at oprette to stater. En jødisk og en arabisk. Lidt sent at brokke sig over resultatet nu. Nogle af araberne i Israel er dårlige tabere.

http://www.sfmew.org/the-history-of-the-term-palestine/ (ikke den bedste kildekritik her)
Theodor
Dato: 16/7 2017 23:47 | Indlæg redigeret den: 17/7 2017 01:53

Helt ærligt så fornemmer jeg at i ikke fordyber jer i de links som jeg har postet tidligere --
der er ellers nok at tage fat på i stedet jeres ammestue snak
Og det gør mig virkelig ondt at se Israel´s blodige og modbydelige handlinger mod palæstinenserne
og at folk ikke kan se virkeligheden og ret og uret i konflikten
Det kan da ikke handle om styreform og andre interne forhold hos parterne som er et andet emne
Historikken begyndte for mere end 2000 år siden og Israel fik deres stat i 1948 og hvorfor ikke Palæstinenserne?
Det skete på grund af skurken USA som den eneste -- ganske enkel -- resten af verden fordømmer Israel naturligvis

Jeg finder kraftig afsky til Aros udtalelser og som lytter til det dumme svin
Søren Espersen .. det giver mig ondt i maven :(
Theodor
Dato: 20/7 2017 23:16 | Indlæg redigeret den: 20/7 2017 23:29

Verdens lande lærer nok desværre aldrig at leve sammen side om side uden de mulige
krigeriske handlinger
Afstanden til hinanden er jo meget kort i virkeligheden .. som gør at vi alle kan blive berørt af
andres konflikter som skaber en masse forestyrelser og uro på den ene og anden måde
Er det nødvendig at blande sig i andres konflikter skal det ske på en retfærdige facon og
ikke den økonomiske eller andre interesser for de involverede
Her i vesten er vi forskånet for de værste militære forbrydelser efter 2 verdens krig -- derfor tænker mange nok ikke så meget over det
Det burde alle som ikke er dengser eller mors pattebarn kunne forstå
Sider: << < 2 3 4 5