Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Israel: The World's Most Moral Army

Politik

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
Serenity
Forum-indlæg: 1671
Område: Nordjylland
Dato: 13/2 2017 08:09

Mht. ovenstående drabsvideo vil jeg lige minde om at der måske er børn på denne side.
Aros
Forum-indlæg: 845
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 13/2 2017 12:49

En lille opdigtet historie

Hr.Hansen og Fru Pedersen bor i et lille hyggelig hus fra 1648
i Jylland som har haft mange ejere igennem årerne
Huset blev taget i 1656 fra bygherren og i dag mener
slægten til bygherren at det tilhører dem og invaderer det med vold mord og
ødelæggelse
Er det retfærdig ????

Ja jeg skal åbenbart også prøve igen, for jeg havde egentligt svaret på din lille opdigtede historie. Men her kommer det så igen. Skovnød, det er lidt svært at svare på, for jeg er ikke advokat, eller ekspert i ejendomsret, love omkring at være hus ejer osv. Bor selv til leje i en lejlighed og har altid gjort det. Og det er ikke noget jeg orker at læse op så jeg bliver kvalificeret nok til at udtale mig om emnet. Derfor bliver mit svar, baseret på den manglende viden jeg nu har, et mere eller mindre gæt fra min side. Og jeg gætter på at den der har skødet til huset er ejeren, og er det ikke frivilligt overdraget eller solgt til nogle andre, så burde det vel stadig være den persons ejendom. Hvis du stjæler noget fra mig, bliver det jo ikke bare dit, fordi der er gået lang tid. Det bliver kun dit, hvis jeg villigt har givet dig min ejendom. Ellers tilhører det lovmæssig stadig mig. Hvis slægten til bygherren kan bevise at det tilhører dem, vil retten dømme til deres fordel, og ejendommen vil blive overdraget til de oprindelige ejere. Det vil hverken kræve vold eller ødelæggelse

Og nej krig er aldrig retfærdig. Især fordi det også går ud over uskyldige der ikke har været med til at starte konflikten. Jeg argumenterer ikke for at krig, eller konflikten Israel/Palæstina er noget godt.
Skovnød
Forum-indlæg: 54
Område: Fyn
Dato: 13/2 2017 17:39 | Indlæg redigeret den: 13/2 2017 17:50

Skovnød
Dato: 13/2 2017 17:57

Aros
Dato: 14/2 2017 16:21

hehe, ja hvis man ikke har nogle argumenter, så kan man da altid bare indsætte nogle sjove billeder ;-)
Skovnød
Dato: 16/2 2017 17:28

Jeg så engang en video på youtube der skulle være et eksempel på hvor "onde" den israelske hær er imod pælestinenserne, og det var dybest set bare israelske soldater der stille og roligt, høfligt bedte folk om at flytte sig fra et område der ville være usikkert for dem selv. Der er videoer, hvor palestinensere fortæller om at israelske soldater behandler dem dårligt, men ingen faktiske optagelser. Det eneste "voldelige" klip jeg kunne finde var israelske soldater der skyd ikke dødelig tåregas efter Terrorister, for at holde dem væk imens de anholder lederen. Og han bliver blot holdt så han ikke slipper væk, de slår ham ikke eller noget. De ender med at bære ham derfra da han ikke vil gå med frivilligt. Alligevel er videoens titel - Israeli Violence against Palestinians in Bil'in. Ren probeganda. Se:

Helt klart fordi de ved at de bliver filmet .. ganske enkel
Nok ikke så svært at forstå
Aros
Dato: 16/2 2017 18:03

Skovnød, jeg synes ikke der er grund til at fortsætte debatten, når du bevidst undlader at svare på det du ikke har argumenter imod. Det kan da være meget sjovt med et par fjollede billeder, men det jo ikke noget argument, og jeg synes det hele kommer sådan lidt ned på en 10 årig drengs modenhed stadie. Hvilket jeg har lidt mistanken om at du er, selvom der står at du er over 50 på din profil ;-)

Men tak for snakken
Skovnød
Dato: 16/2 2017 18:14 | Indlæg redigeret den: 16/2 2017 19:35

Oki .. håbede at billederne kunne besinde dig lidt - men hvorfor spilde tid på argumenter når det kan læses her som jeg før har sendt :

http://hvidovregymnasium.dk/wp-content/uploads/2013/04/Johanna-Klett-Mortensens-SRP-om-Israel-Pal%C3%A6stina-konflikten.pdf

Der kan sku da ikke være nogen tvivl om hvem der er den største skurk i konflikten

Prøv igen at forstå mine indlæg . som du åbenbart har svært ved
Du er faktisk skide irriterende :-(

Moden 10 årig ? .. dig ?? hehe

Elsker også dig søde ;-) ;-)

Aros
Dato: 16/2 2017 22:34

Oki .. håbede at billederne kunne besinde dig lidt - men hvorfor spilde tid på argumenter når det kan læses her som jeg før har sendt

Besinde mig, hehe, tror da vist også du helt misforstår mig, jeg er skam helt rolig og glad, så der er ingen behov for at besinde mig. Så at du fejlagtig tillægger mig at være vred eller lignende, må stå for din regning. Hvis artiklen du linker til besvarer det hele fint, så er det spild af tid at du argumenterer for det samme, helt enig. Men det gjorde du ikke opmærksom på. Skal læse artiklen, når jeg får tid engang i morgen.

Prøv igen at forstå mine indlæg . som du åbenbart har svært ved
Du er faktisk skide irriterende :-(

Okay, jeg synes nu jeg forstår dine indlæg fint, jeg er nok bare stadig ikke enig med dig. Det er der ikke noget personligt i. Det er da beklageligt for dig at du bliver irriteret. Men vi kan nok ikke rigtig komme til at leve i en verden hvor alle er enige med os i alt. Så det er da ikke værd at blive oprørt over.

Moden 10 årig ? .. dig ?? hehe

Ikke helt, jeg er 38 og har et modenhed stadie på ca 25 vil jeg tro

Elsker også dig søde ;-) ;-)

Tak, det er altid rart at høre at andre finder en tiltrækkende og elskværdig, også selvom det er en mand over 50 og jeg er til kvinder i 20´erne og 30´erne. Men tak for komplimenten alligevel
Benjamin
Forum-indlæg: 661
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 16/2 2017 22:55 | Indlæg redigeret den: 17/2 2017 02:04

Kan vi ikke nok bare diskutere emnet og så undlade alt det her personlige ligegyldige pjat?
Har slettet et par af de billeder du havde sat ind skovnød. De var lidt rigeligt nedladende. Det er også nogle gevaldige smileys..

I forhold til emnet:
Aros hvad med rusland og krim, for at tage et aktuelt eksempel, er det også ok?

Aros
Dato: 17/2 2017 09:46

Hej Benjamin, angående de smileys, fik det mig bare til at trække på smilebåndet. Det er reaktionen man forventer fra en 10 årig dreng der ikke ved hvad han skal sige. Men jeg synes Skovnød skal have ret til at være barnlig, og at poste de smileys han vil. Er ikke meget for censur.

Rusland kan ikke sammenlignes efter min mening. Israel har lige fra starten været et demokrati. Sovjet er godt nok officielt faldet, og officielt er Rusland ikke et kommunistisk land mere. Men det er jo heller ikke rigtig et demokratisk land. Det kan de fleste af os nok blive enige om. Vi skal også huske på at sovjet var en samling af lande der under kommunismen blev tvunget sammen, de var alle selvstændige lande inden. Rusland er et land, vi alle har interesse i ikke kommer tilbage til tidligere tiders magt status, som de havde under sovjet, og fordi Rusland ikke har et stærkt funderet demokrati, så kan de nemt falde tilbage til hvad der ligner et kommunistisk diktatur. Der er derimod ingen trussel for Europa eller USA i at Israel bliver et stærkere land. Før Rusland bliver et rigtig demokrati, hvilket de lige nu er MEGET MEGET langt fra at være, så er det i vores interesse at de ikke vokser sig stærkere. Derudover så tilhører Krim Faktisk ikke oprindelig Rusland. Det var først i 1783 at hele Krim blev annekteret af det Russiske Kejserrige. Efter Sovjetunionens opløsning blev krim en del af republikken Ukraine. Så som du kan se blev krim indtaget, og det er faktisk en meget kort periode at krim faktisk historisk set har været en del ad Rusland. Og som sagt blev den det kun ved at indtage området. Sammenlagt har Krim altså kun været en del af Rusland/sovjet i 171 år. Det er altså ikke lang tid. Højst 2-3 generationer. Kunne Rusland påkalde sig at Krim Naturligt(dvs ikke vundet ved krig) og historisk at krim har været en del af Rusland i Tusindvis af år, havde det været noget andet. Men sådan forholder det sig ikke.

Benjamin
Forum-indlæg: 661
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 17/2 2017 11:53 | Indlæg redigeret den: 17/2 2017 14:53

I de første par linjer af dit indlæg fortsætter du med at provokere skovnød :(

Det er vel stadig Rusland der kom først og Krim har vel tilhørt Rusland noget længere end det har tilhørt Ukraine.
Er usa så et rigtigt demokrati, hvis Rusland ikke er?
Og hvad har styreform egentligt at gøre med noget?

I det hele taget synes jeg det er noget fjollet noget med landegrænser..
Hvor langt tilbage skal vi, der vil jo altid være nogen der var der før, så langt tilbage at vi ikke ved hvem der faktisk kom først, hvilket efter min mening også er ligegyldigt, det handler om hvem der lever der nu.

Er det genetik eller kultur der er afgørende for hvem et område tilhører?
Skovnød
Dato: 17/2 2017 20:03

Har slettet et par af de billeder du havde sat ind skovnød. De var lidt rigeligt nedladende. Det er også nogle gevaldige smileys..

Hej Benjamin .. oki det skal ikke skille os ad og det er taget til efterretning
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 25/2 2017 20:14 | Indlæg redigeret den: 25/2 2017 20:19

Jeg har set nogle videoer på denne facebook side, hvor det fremgår, at de israelske soldater opfører sig temmeligt urimeligt grove og stride overfor forsvarsløse palæstinensere for at sige det lidt pænere.
https://m.facebook.com/TheEyeOfPalestineDK/
:(
Aros
Dato: 25/2 2017 23:15

I de første par linjer af dit indlæg fortsætter du med at provokere skovnød :(

Skovnød kan ikke komme med at argument og indsætter derfor istedet for billeder af underlige Smileys og en tegning der skal hentyde at jeg er hul i hovedet. Det synes jeg var barnligt. Det er min ærlige mening, og er ikke sagt for at provokere.

Er usa så et rigtigt demokrati, hvis Rusland ikke er?

Det er da ihvertfald et mere demokratisk land end Rusland, men der skal heller ikke meget til at overgå Rusland

Og hvad har styreform egentligt at gøre med noget?

Det har da med alt at gøre.

I det hele taget synes jeg det er noget fjollet noget med landegrænser..
Hvor langt tilbage skal vi, der vil jo altid være nogen der var der før, så langt tilbage at vi ikke ved hvem der faktisk kom først, hvilket efter min mening også er ligegyldigt, det handler om hvem der lever der nu.

Er det genetik eller kultur der er afgørende for hvem et område tilhører?

Hvad er problemet i landegrænser?. Det stopper eller forhindrer os vel ikke i noget. Lande der har fælles interesse i at samarbejde kan gøre det, Vi kan rejse til andre lande osv. De fleste sammenslutninger af lande har været påtvungne og er alle endt med at falde, sovjet, Jugoslavien og EU kommer da heller ikke til at fortsætte. At england meldte sig ud blev starten på enden. Det jo heller ikke nødvendigt, at hvad vi vil opnå sammen kan vi jo bare gøre uden en bindende sammenslutning.

Du har ret i at der kan være områder hvor det er uvist hvem der levede på det gældende sted først, eller det har skiftet side et utal af gange. Det er også derfor jeg siger det er bedst de deler området. Hvis det er hvem der lever der lige nu der tæller, jamen så er det jo både araberne og jøderne der lever der. Men det jo svært hvis de vil have jøderne helt væk, eller have et islamisk diktatur, imens jøderne prøver at skabe demokrati.

Jeg vil sige at det er hverken genetik eller kultur der er gældende. Selv er jeg genetisk set hovedsagelig dansk, men har en del forfædre fra Norge og en enkelt fra Holland. Men jeg har f.eks også et par venner der er adopteret og har oprindelige forældre fra Fjernøsten, Indien osv, og synes ikke de bliver mindre danske af det.

Og kultur, ja først er det et problem overhovedet at definere hvad der menes med det. Mange folk vil give mange forskellige definitioner af hvad det er. De sidste par år har jeg ikke spist flæskesteg og jul siger mig mindre og mindre. Men derfor synes jeg ikke at jeg er blevet mere eller mindre dansk. Hvem et område tilhører er bestemt af historisk fakta, og folket de er bundet af fælles værdier, ikke gener eller kultur. Det er jo særligt gældende når vi taler om Israel, for de er alle jøder, men de stammer jo fra alle mulige forskellige lande, primært i europa. Jeg er heller ikke dansk på grund af hvordan jeg ser ud, eller fordi jeg har danset om et juletræ, men pga mine værdier. Og de værdier er ihvertfald ikke de samme som dem et kommunistisk diktatur som sovjet var baseret på, nazi tyskland, Islamiske diktatur stater, facistiske millitær regimer osv. Hvilket besvarer hvad styreform har med noget at gøre.
Skovnød
Dato: 10/3 2017 18:10 | Indlæg redigeret den: 10/3 2017 18:53

Jøsses -- Irrelevant med fyld --- off topic
>>> HEROMAN <<<
Aros
Dato: 10/3 2017 22:38

Hej Skovnød, indlægget er et svar til Benjamin. Det er svar på hans spørgsmål. Benjamins spørgsmål relaterer til emnet, så nej det er ikke off topic. Tak fordi du deler din mening om at der er for meget fyld, men har aldrig påstået at jeg bestræbte mig på at være kortfattet. Du er jo heldigvis ikke forpligtet til at læse det, hvis det forekommer dig irrelevant .

Ved ikke hvad >>> HEROMAN <<< betyder

Fortsat god dag, og god weekend

Mvh Aros
Theodor
Forum-indlæg: 81
Område: Vestjylland
Dato: 5/5 2017 17:31

http://hvidovregymnasium.dk/wp-content/uploads/2013/04/Johanna-Klett-Mortensens-SRP-om-Israel-Pal%C3%A6stina-konflikten.pdf
Theodor
Forum-indlæg: 81
Område: Vestjylland
Dato: 5/5 2017 17:35 | Indlæg redigeret den: 5/5 2017 17:37

Hul i hovedet .. hmm....
Aros
Dato: 5/5 2017 19:29

Nå kalder du dig Theodor nu. Du er da ihvertfald opfindsom med alle de navne
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>