Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Opstilling af parti til Folketingsvalg

Politik

Kappa
Forum-indlæg: 323
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/12 2018 02:10

Kære alle,

Jeg har oprettet et parti ved navn Nyt Demokratisk Danmark.

Målet er at omdanne Danmark til et ægte demokrati - et demokrati hvor hvor stemmeberettiget borger har ligelig indflydelse på hændelserne i Danmark. Alt fra lønning af offentligt ansatte som eksempelvis skolelærere, integrationsrammerne eller forskellige afgifter. Et land hvor vi ikke længere er under en gruppe menneskers beslutninger, men hvor vi selv tager beslutningerne!

Jeg håber, at mange andre har den samme drøm som jeg.

Hvis du følger linket, vil du få indstruktioner til, hvordan du kan give din tilkendegivelse for, at partiet kan stille op til Folketingsvalget.

Del gerne så vidt og bredt, som du har mulighed for!

Sammen kan vi ændre landet!

https://www.skrivunder.net/opstilling_nyt_demokratisk_danmark#form
Greenday
Forum-indlæg: 33
Område: Ikke oplyst
Dato: 11/12 2018 22:12

Danmark har det 5. bedste demokrati i verden.

https://da.wikipedia.org/wiki/Demokrati-indeks

Går dit parti ind for (delvist) direkte demokrati eller hvad er partiets politik? Direkte demokrati er hvor spørgsmål kommer til folkeafstemning, dvs. hvor alle bliver hørt.

Kappa
Forum-indlæg: 323
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/12 2018 22:54

Det er meget muligt - men jeg er ikke tilfreds med systemet. Derfor ønsker jeg at ændre det, så befolkningen står med den fulde magt - og ikke at den er overladt til en gruppe mennesker. Så ja, planen er, at gøre Danmark til et direkte demokrati, hvor alle borgere med stemmeret har ligelig indflydelse.
Mic
Forum-indlæg: 206
Område: KBH
Dato: 28/1 2019 00:22

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt nærmere om, hvad du har tænkt dig Kappa :)

Jeg tænker her på nogle af de "interessante" resultater fra Schweiz, der i visse situationer har direkte demokrati.

Skal vi til valg hver anden dag om farven på fortovsfliserne og lign, :D eller er det de "brede penselstrøg" du har tankerne...