Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Nazi-marcher og zionisme imellem

 

Politik

Sider: << < 1 2 3 4 > >>
DennisL
Forum-indlæg: 778
Område: KBH
Dato: 14/2 2011 14:14 | Indlæg redigeret den: 14/2 2011 19:22

Pawa:
Maoisternes besættelse af Tibet er endnu værre end Hitlers lebensraum. Maoisterne dræbte 1,2 millioner tibetanere. Tibets hær var på 8000 soldater. Hvis vi antager at hver og en tibetansk soldat blev dræbt af PLA, så har de stadig dræbt over 99 % civile. Tibetanerne var udrustet med bue og pile, og i bedre fald med ældgamle geværer og morterer, som man bl.a. kan se i filmen \\\"Syv år i Tibet\\\". De kæmpede i åbne slag, og altså ikke guerilla-krigsførsel. Maoisterne havde moderne granater, geværer, fly osv. Du kan godt se, hvilken nedslagtning og massakrer maoisterne har lavet i Tibet? Der er ikke tale om \\\"collateral damage\\\", fejl eller lignende, som påstået sket i Vietnam - det er ren NEDSLAGTNING af civile!!! Hverken Hitler eller Stalin har kunne præstere et lignende, kynisk og sygt blodbad, som maoisterne - med Vestens velsignelse(!) - har præsteret. De har bare marcheret ind i landsbyer, plyndret, smadret og slagtede hele landsbyers indbyggere. Jeg er ærlig talt rystet!
Og det er KUN Tibet vi snakker om her. Så er der besættelsen af Østtyrkistan, det store spring fremad, kulturrevolutionen, nedslagtningen på fredspladsen i Beijing i 1989, åbningen for Vestens udbytning af landets proletariat - alt i alt løber det op i 85 millioner mennesker! Hitler og Stalin præsterede tilsammen 50-60 millioner...
Men det er også kun et spørgsmål om tid, før proletariatet i Kina allierer sig med de undertrykte Tibetanere, Uigurere, andre undertrykte folk, frittænkende intellektuelle osv., og gennemfører et kæmpe oprør, der vælter det fascistiske og kapitalistiske regime. Dagligt demonstrerer millioner af arbejdere i Kina - vi hører bare aldrig om dem, dels pga. Xinhua kun sender pro-kinesiske nyheder ud, dels at vestens medier ligeledes ikke bringer Kina-kritiske indslag. Men Kinas regime er en kolos på lerfødder. Det er som sagt kun et spørgsmål om tid, før den kollapser.
Her er et sjælden artikel i Arbejderen, om strejker i Kina:
http://arbejderen.dk/artikel/2010-06-29/arbejdere-i-kina-strejker-mere-i-l-n
Artiklen er desværre gennemsyret af Arbejderens redaktions pro-maoisme og besættelse af reaktionære kræfter. F.eks. har de en, der jævnligt skriver propaganda til fordel for Nordkorea.

Kina før 1950:


Kina efter 1950:
Sidney
Forum-indlæg: 225
Opskrifter: 2
Område: Nordjylland
Dato: 14/2 2011 14:53 | Indlæg redigeret den: 14/2 2011 14:58

Grunden til at denne konflikt er så svær at finde rundt i er jo at både palæstinenserne og israelerne er skyld i det den her situation de er havnet i.

Den jødiske aliyah til landet Palæstina, understøttet af den zionistiske organisation WZO var fredeligt vil jeg mene fra starten af 1900-tallet LIIIGE indtil FN\\\'s delingsplan i 1947, hvor de omkringsliggende arabiske lande samt arabiske palæstinensere valgte at angribe Israel og derefter blev besejret i løbet af seksdageskrigen.

Israel havde forinden gået med til FN\\\'s delingsplan som vist nedenunder(billede nummer to), men efter de havde vundet krigen ville de have det hele. Efter krigen ville palæstinenserne selvfølgelig gerne skrive under på aftalen, men der havde Israel sagt stop. \\\"and then the horror movie begins...\\\"



I skal ikke tro at jeg går ind for hvad Israel gør nu mod palæstinenserne, jeg mener bare at den her situation er mere kompliceret end at \\\"JØDERNE ER NAZISTER OG PALÆSTINENSERNE ER NOGLE ENGLE\\\" for det er fandme en stor løgn. De er lige gode om det.

Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Område: KBH
Dato: 14/2 2011 16:41

Props til Dennis og Pawa!
DennisL
Forum-indlæg: 778
Område: KBH
Dato: 14/2 2011 19:29

@Sidney:
Jeg er sådan set enig med dig i det meste. Men at sige, at de er lige gode om det, er en overdrivelse. Det er ikke Palæstina der har besat Israel, med det internationale samfunds accept. Det er ikke palæstinenserne der har bygget en mur i Israel. Det er ikke palæstinenserne der flyver en apache-helikopter ind i Israel, og skyder tilfædige landsbyer i "jagten på terrorister". Det er ikke Palæstina der modtager milliarder af dollars og et hav af våben hvert år af USA. Det er ikke palæstinenserne der har en "kill ratio" på 10:1 (hvis det kan gøre det)...
lyra
Forum-indlæg: 1310
Område: KBH
Dato: 14/2 2011 19:37

kill ratio! i love it
Sidney
Forum-indlæg: 225
Opskrifter: 2
Område: Nordjylland
Dato: 14/2 2011 19:56 | Indlæg redigeret den: 14/2 2011 20:10

Ja dennis det er jeg godt klar over, men er sikker på at palæstinenserne havde gjort det samme mod israelerne hvis de havde været militært overlegen.

en lille historisk detalje er at selv lige da jøderne begyndte at foretage aliyha til palæstina i starten af det 1900 århundrede begyndte araberne at gøre oprør mod det. Det virker bare betænkeligt at araberne i den region altid har været antisemitiske, jeg havde ellers hørt at man som muslim skal have respekt for jøder og kristne, dog skal hedninge og ateister bare dø :P

Og det er altså ikke fordi jeg benægter de ting som Israelerne gør mod palæstinenserne, jeg synes det er sygt og forfærdeligt at det zionistiske styre griber situationen an på den måde..
DennisL
Forum-indlæg: 778
Område: KBH
Dato: 14/2 2011 20:29

@lyra:
Hehe, jeg har nok bare spillet for meget CS og BF...


@Sidney:
Nu har vi i Europa ikke været en pind bedre over for jøderne. Jøder måtte f.eks. ikke eje jord, hvilket gjorte at de måtte satse på handels- og bankerhverv. Det var først efter 2. verdenskrig, at jøderne for alvor fik en anstændig behandling her i Europa.
Nej, araberne var bestemt ikke bedre over for jøderne i 20'erne og 30'erne, end jøderne er over for araberne og palæstinenserne i dag. Jødiske kibbutzer og landsbyer blev jævnligt hærget og plyndret, jøder slået ihjel osv. Og her skal det lige nævnes, at det ikke er ALLE arabere/palæstinensere/muslimer der var sådan, men der var endda mange tilfælde, hvor muslimere og palæstinensere forsvarede jøder med deres liv mod vandalerne.
Og det at højreorienterede magthaver, ayatollaer, stormuftier etc. i Mellemøsten opildner og propaganderer folk til oprør i deres eget farvør, er ikke kun i Iran, og ikke kun et nyt fænomen. Det var mindst lige så aktuel dengang, og mange af de overfald jøder blev udsat for dengang, var udført af bønder og andre fra de laveste sociale lag, opildnet af magtfulde muslimer, der ønskede at beholde den.
Sidney
Forum-indlæg: 225
Opskrifter: 2
Område: Nordjylland
Dato: 14/2 2011 20:47

Ja, det må du undskylde man kommer hurtigt til at generalisere i den her debat. Ved udemærket godt at det ikke er alle palæstinensere som er/har været imod jøder, og omvendt.

Nu skulle jeg lige til at sige at hvis det nu havde været baskerne fra Spanien der havde flyttet til Palæstina og ville have bygget deres egen stat dernede, så tror jeg næppe at palæstinenserne og de omkringliggende arabiske lande havde været lige så voldelige mod dem, og ikke havde skabt den her konfligt.. men ja nu æder jeg den der, det lyder sgu også meget rigtig ;)

men vil gerne vide hvor du har læst det så jeg kan læse det (at det var magtfulde muslimer kun der ville jage jøder væk)

DennisL
Forum-indlæg: 778
Område: KBH
Dato: 14/2 2011 20:53

@Sidney:
Jeg ved ikke om araberne vil være mindre negativt stemt over for baskerne, frem for jøderne...
Vedr. magtfulde muslimer, så hørte jeg om det i en dokumentar på TV'et for noget tid siden. Men det kan selvfølgelig heller ikke afvises, at der var nogle der handlede på eget initiativ.
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 14/2 2011 21:15 | Indlæg redigeret den: 14/2 2011 21:16

Pawa:


Tak for henvisningen!
Den kan også ses her, uden at være registreret:
http://www.vimeo.com/19909606
Windamor9
Forum-indlæg: 494
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 15/2 2011 19:17

Jeg holder ikke med nogen af de to sider - andet end alle de uskyldige, der er fanget i det på begge sider - og der er en tendens til at idealisere palæstinenserne, selv om der i den palæstinensiske lejr er folk som Hamas, der tilsyneladende går ind for kristen udrensning:



Her er endnu et link, der forklarer den anden side af sagen:



Jeg har selv lidt svært ved at se, hvordan man kan ende det, der foregår dernede, på en nogenlunde fredelig måde, men håber bare, at man kan finde en måde at hjælpe alle de uskyldige på.



DennisL
Forum-indlæg: 778
Område: KBH
Dato: 15/2 2011 19:32 | Indlæg redigeret den: 15/2 2011 19:34

@Windamor9:
Nu er Hamas ikke andet end en flok fascister, som kun har opbakning af desperate palæstinensere, der har behov for at komme af med deres fuldt forstået frustrationer, og har behov for nogle at holde sammen med.
Man må også huske på, at Hamas har befolkningens gunst i form af drivning af skoler, uddeling af vand til civile, drivning af hospitaler osv., hvilket er et kanon smart trick til at holde magten på.
Og det er, "sjovt nok", efter at PFLP begyndte at miste sin folkelighed fra slut-70'erne, og Fatah og Hamas tog over, at brugen af selvmordsterrorisme og religiøs agitering begyndte at tage til.

Den eneste måde hvorpå krisen kan løses, er et opgør med de illusionerende religioner, og at zionisterne stopper deres imperialisme (hvilket lægger sig til det første). Og det betyder, at PFLP skal have sin folkelighed tilbage i Palæstina, og at zionisterne skal smides ud af Knesset i Israel.
__
Forum-indlæg: 798
Område: Ikke oplyst
Dato: 15/2 2011 23:22 | Indlæg redigeret den: 19/5 2020 10:58

Pawa
Forum-indlæg: 578
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 15/2 2011 23:53

@Sidney: Du forsimpler debatten til den klassiske (zionist) retorik!

Hvem har sagt jøder er nazister og at palæstinensene er nogle engle? INGEN!!!!!!!

Hvorfor skriver du det? Hvorfor gentager du tom propaganda og slutter dit indlæg af med det, som om det var en fyldestgørende konklussion?

Der findes forbrydere på begge sider! Ingen tvivl.

Men de er IKKE lige gode om det!

Den jødiske emigration til Palæstina var fuldstændigt forrykt fra starten af!
En detalje du fuldstændigt vælger at se igennem fingre med.

Zionisterne begyndte deres emigration til Palæstina fra starten af 1900-tallet som du skriver, men med hvilken berettigelse??
At England i Balfour-deklarationen i 1917 melder ud at de ikke har nogen indvendinger er lige så forrykt. Hvilken ret havde England til det? Var det Englands ret at give andre lands bort? At sige; bare flyt ind!?

At Israel accepterer FNs erklæring fra 1947 er jo en fuldstændigt forrykt information, fordi du fuldstændigt ignorerer at Palæstina ikke accepterede den. Det er et udtryk for ultimativ ignorance overfor Palæstinenserne!
At Palæstina vælger at forsøge at gøre modstand herfra er hvad man kan forvente, det er normalvis sådan at hvis et land bliver invaderet gør de modstand og det er hvad FNs resolution i praksis godkendte. En invasion. Endog i modstrid med balfour deklarationens påbud fra 1917, der understreger at en emmigration på ingen måde må gå ud over de ikke-jødiske interesser.
Det kan man vist godt kalde en overtagelse af halvdelen af et land, en overtrædelse af pågældende lands interesse.
Hvad med de tusindvis af Palæstinensere der pludselig befandt sig inden for 1948 grænsen?
Hvor mange hundrede-tusinde flygtninge var det som at der var? Og hvad med dem som ikke flygtede, lever de og deres efterkommere nu i et land hvor de konsekvent bliver behandlet som andenrangs-undermennesker, imens de bliver fuldstændigt overset at resten af verden??? Lever de oprindelige palæstinensere som pludselig blev israelere mod deres vilje pakket sammen i ghettoer i et land, klods op af israelske bebyggelser, med en levestandard nærmest som i et uland, imens israelere bor klods op af i top moderne "vestlige-levestandard" bebyggelser? Findes der apartheid inde i Israel og er det forbudt i mange sammenhænge for palæstinensiske israelere at udleve deres kultur og tale deres sprog?

Må Holland godt sige til Svenskerne at de bare kan flytte ind i Danmark uden nogen som helst form for begrænsning og kan FN med fuld ret "ud af det blå" 40 år efter sige at nu tilhører Sjælland, Lolland-Falster og Fyn Svenskerne?

Tror du ikke at der ville udbryde krig? Tror du ikke at Danmarks forsvar, der eksisterer for netop lige præcis det samme, ville træde i karakter og gøre sit ypperste for at tilbagekæmpe svenskerne?

Uanset om det skete uden voldelig modstand fra palæstinesisk side fra starten af "immigrationen" var den illegitim. At en zionist-organisation støttede emigrationen er fuldstændigt irrelevant ifht. om hvorvidt det var legitimt. Det har været den zionistiske plan at overtage fuldstændigt fra start af og deri ligger kimet til forbrydelsernes start, uanset at der efterfølgende er sket forbrydelser fra begge sider. Forbrydelser hvis proportioner vi heldigvis ikke er uenige om er fuldstændigt uden for sammenligning.

Debatten om den her konflikt har været druknet i zionistisk propaganda fra start af, men det vil ikke lykkes at udråbe det væld af løgne som er blevet produceret til fakta, der er ganske simpelt for meget dokumentation og for mange mennesker der er i stand til at tænke til at det kan lykkes. Selvom mange(millioner) mennesker med de bedste intentioner trods alt er blevet fuldstændigt vildledt i forhold til hvordan det hele hænger sammen, men man må give zionisterne at det er godt forsøgt, de er virkeligt professionelle når det kommer til at fordreje virkeligheden!

Jeg tror du er en af "ofrene" for den propaganda, hvorfor dit billede af konfliktens oprindelse er FULDSTÆNDT FORDREJET!
Jeg tror ikke du er et ondt menneske, har dårlige intentioner, holder mere med den ene eller anden part eller noget i den dur!

Du/i må forstå hvad det er for en bevægelse som har sat sig for at overtage palæstina og hvilke midler de er villige til at tage i brug.
Det er IKKE jøder som har startet alt det her! Det er ultra-højrefløjs-zionister og der er en verden til forskel!

(Alle de nedenstående videoer er IKKE udtryk for mine holdninger, men en masse videoer der viser forskellige ting. Nogle af videoerne udtrykker muligvis mine holdninger, men det er ikke nødvendigvis tilfældet!
Jeg har skrevet titlen på videoen ud for således at hvis man ikke kan se den, kan man søge efter den på nettet selv.)

Det her er 3 af "en type" (ortodokse) jøder med en mening >>
Israeli Jewish man says Zionism is the cause of the problems :


Rabbi Against Israel (Zionism) :


Jewish Rabbi: Zionists are Godless Criminal Thugs:


Jews Against the State of Israel :


En i høj grad overset detalje!

Dem kan zionisterne ikke lide, hvorfor zionisterne bruger vold mod de ortodokse jøder >>
Zionist\\\'s attack anti-zionist Jews:


Zionist Thugs Beating Up Jewish Rabbis :



Og mod israelere generelt hvis de er modstandere af besættelsen og udryddelsen af Palæstina>>
Anarchists Against The Wall. Direct Action in Beit Umar :



Hvilket er helt i overensstemmelse med den grundlæggende fundamentalistiske pro-israelske opfattelse (anden form for ortodoks jøde) >>
How To Kill Goyim And Influence People -- Torat Ha\\\'melech :



Det er selvfølgeligt altid bedre at høre det fra dem selv, så lad os høre hvad de har at sige (en journalist rejser rundt og snakker med en masse forskellige zionistiske bosættere):
Louis Theroux: The Ultra Zionists :



Flere optagelser hvor man kan danne sig et indtryk af højrefløjs-zionismen, dens opfattelser og dens opførsel i det besatte land palestina:
Bosættere smadrer oliventræer:
hebron settlers and the olive harvest:


Palestine olive tree:



Bosættere stener palæstinensere:
Settlers throw stones at woman and baby:


Zionist Jew Settlers Stoning Palestine Children walking to school:



How the jews treat christians in israel?:


Israeli Settlers Speak:


Cool Facts About Israel - Lets Torture & Stone Palestinians:


Israeli Settlers Beating Old Palestinian Woman :


Jewish settlers want all of Jerusalem - 24 Jun 09:


Crazy israeli settler attack pacifists at Jerusalem:


Settler Violence at Asahel:


Israeli settlers attack a Palestinian school during the festival of purim :


Jewish settlers act like terrorists in Hebron:


Racist settler aggresion in land stealing operation :


Settler attacks a Palestinian family in Hebron:


Settlers attack Palestinian school children in Hebron:


Teaching Israeli Children Hate:


Video Israel Doesn\'t Want You to See:




Israelere vs journalister:
kill the reporter by israel soldiers in qaza :


Israeli soldiers fire on Al Jazeera correspondent - 04 Sep 09:


Radical Jewish settler attacks film crew :


2004 Israeli soldiers shoot at Reuters journalists in Gaza:


Reuters cameraman talks to Al Jazeera - 17 April 08 :


Israeli soldiers attack a TV correspondent:


Israeli Military kills Reuters journalist :



Der er ugentlige demonstrationer i en by ved navn Bilin, hvor at palæstinensere og internationale aktivister vandrer op til hegnet/muren og protesterer, den første videoer viser hvordan en demonstrant blev slået ihjel for ca. 1,5 måned siden:
Palestinian Man Killed Live By Israeli Solider\'s:


Bilin Reenacts Avatar Film:


Brutality in West Bank by Israeli Soldiers


IDF israeli soldiers beat local and international protesters :



Her er nogle videoer der viser hvordan det foregår når Israelsk hær river palæstinensike huse ned, den første handler om den amerikanske fredsaktivist Rachel Corrie der blev slået ihjel da hun blev kørt ned at en israelsk soldat i en bulldozer:
REMEMBER RACHEL:


Rachel Corrie - Interview :


Somthing your Zionist media wont tell you... :



Support Israeli Human Rights Activist Ezra Nawi:


IDF House Demolition - Jiftlik, Palestine :


Al Jazeera English Middle East Israel levels Palestinian homes:


Palestine: Activists climb on Israeli Bulldozers:



Flere videoer med IDF (den israelske hær) i aktion:
Israeli Military Shoot Gaza Farmer:


Israeli Soldier Kill Palestinian Citizen :


Israeli Soldiers drunk on power:


Israeli Soldiers kill Palestinian mother :


An Israeli Tank kills an Innocent Kid in Palestine :


Palestinian teen killed by Israeli army :




Et lille indblik i det israelske parlament knesset i forbindelse med at et medlem vil hold en tale efter IDF\'s angreb på flotillaen:
knesset members attacks haneen zoabi after free gaza fortilla:



Billeder af festen i gaderne efter IDF har angrebet og dræbt 9 mennesker ombord på flotillaen:
Israelis celebrating attack on Turkish Aid Ship - infront of Turkish Embassy:


Israelis celebrating attack on Turkish AID ship -their slogans: \" Well done IDF \" \"kill them all\" :



Der skal ikke herske nogen tvivl om at alle de videoer jeg har postet skaber et billede der ikke videre er sympatisk med Israel, men mere eller mindre alle videoerne er uredigerede og viser det der er blevet optaget. For god ordens skyld vil også gerne lige vise et par videoer der viser den anden side af sagen :
Hamas fighter fires an RPG 7 on incoming IDF soldiers:


Two suicide bombers carry out attack against Israeli civilia :


Israeli TV - 14 year old Suicide Bomber :


Terror attack on Israeli civilians in Jerusalem :



Jeg kan personligt IKKE lide Hamas, men det er pudsigt at notere sig at Israel skabte dem:
Ron Paul- Israel Created Hamas!:



Israel modtager mere økonomisk støtte fra USA end hele Afrika tilsammen. Jeg tror det ville være et godt sted at starte, hvis de vestlige regeringer stoppede med at støtte dem, alt imens de putter de palestinensiske partier på terrorlister:
Generelt modtager Israel helt ekstremt meget støtte, modsat Windamors påstand, der i praksis kun er korrekt hvis hun refererer til græsrods organisationer og venstrefløjs aktivister, når det kommer til den alt ud dominerende centrum og højrefløj i verden, så er det Israel de støtter. Det er derfor Israel har adgang til at købe samtlige våben i verden, imens Palestina konstant mangler vand, mad, medicin osv. osv. Her en lille video der viser en demonstration til støtte af Israel i USA (det er i øvrigt en jøde der har lavet den) :
The difference between good jews and bad jews :



Også den amerikanske president Obama er fuldstændigt i lommen på zionistiske lobby organisationer, i samme forbindelse lovede han forud for hans valgkamp at zionisterne skal have HELE (undivided) Jerusalem, så er spørgsmålet om hvorfor fredsprocessen går i stå og bosættelserne konstant bliver udvidet ihvertfald besvaret:
Obama at AIPAC, his hawkish Zionist declarations for Zionist Israel:



Forklaringen er blandt andet at familien Rothschild, Israels grundlægger om man så må sige, kontrollerer den vestlige bankøkonomi fuldstændigt og har gjort det i århundreder, bl.a. er det dem som ejer aktiemajoriteten i Federal Reserve (den amerikanske PRIVATEJEDE nationalbank) som jo er det oprindelige ophav til finanskrisen og forklaringen til hvorfor England lavede Balfour deklarationen kan sandsynligvs også findes i at Rothschild "reddede" den engelske økonomi fra kollaps ved at sprøjte penge ind.
Alene en af Rothschilds grene omsatte i 2007 for mere end 12,7% af verdens samlede BNP, så er der ihvertfald ingen tvivl om hvem der er verdens rigeste...

Her er en video som jeg synes er enormt vigtig at exponere, det er med Israelske statsborgere der er militærnægtere, på Israelsk kaldet Shmnism:
Israeli Conscientious Objectors, Shministim:



Og vil også gerne vise en anden video der virkeligt er imponerende der står op imod uretfærdighed:
Brave Palestinian-American Woman:



@Windamor: Den første video du poster viser hvordan hamas forfølger kristne, det er sygt og endnu en god grund til ikke at kunne lide Hamas! Men jeg vil gerne lige notere at den starter med at sige at Hamas kom ind ved et kup, det er ikke sandt, de blev valgt ind med et flertal. Jeg er dog ret overbevist om de ikke ville vinde endnu et valg, omend jeg ikke kan vide det, men stemningen er ikke just med dem er mit indtryk, i og med at de generelt undertrykkere folk der bor i Gaza. Desværre er Gazas folk så undertrykt af Israel at det er usandsynligt at de kan stille sig op imod Hamas hvis Hamas nægter at deltage i det valg som PA netop har annonceret kommer til september.
Iøvrigt synes jeg den video er ret fuld af rimeligt vilde påstande og jeg vil gerne have noget mere dokumentation på det, det vil jeg prøve at finde, jeg synes det er tvivlsomt en del af det.
Den anden video du poster Windamor synes jeg er lidt plat i og med det er en IDF illustration der virker fuldstændig hæmningsløs, digtende og overdrevet. Jeg ville foretrække du viste en rigtig video som der kunne tale for sig selv, i stedet for at poste manipulerende illustrerede IDF materialer. Her er en video fra i torsdags hvor Israel bevidst bombede et af de få lagre med medicin osv. i Gaza og i den sammenhænge køber jeg ikke at Hamas skulle havet gemt våben osv. der, så havde de nok ikke stået og kørt en maskine ind i det brændende, men i stedet gået langt langt væk. Realiteten er at israel forsøger at fjerne Gazas adgang til medicin, ligesom de gør med vand, mad, byggematerialer til at genopbygge huse, ambulancer osv, præcis som de gjorde sidste Torsdag:
Israel Deliberately Bombs Medical Supply Building in Gaza Feb 9, 2011:



Jeg har en sidste video her som også handler om Gaza invasionen, den er ligesom Gaza In Plain language god for mig at se fordi den er faktuel og sætter tingene lidt i perspektiv, bl.a med en masse tal:
Did you know? Gaza:



Og en dokumentar filmet inde fra Gaza under invasionen: http://toshootanelephant.com/

Ok, jeg tror jeg holder fra nu, men der er i hvertfald lidt at kigge igennem til at danne sig en ide om hvad der foregår.
Det er ikke en ligesidet konflikt, det er, som som en Israelsk soldat har udtrykt det:
"You feel like a child playing around with a magnifying glass, burning up ants"

Og målet for de højre ekstreme zionister er som den tidligere israelske premierminister Ariel Sharon har udtrykt det:
"It is the duty of Israeli leaders to explain to public opinion, clearly and courageously, a certain number of facts forgotten through time. The first of these is there is no Zionism, colonisation or jewish state without the eviction of the arabs and the expropiations of their lands." Og fra samme mund: "Everybody has to move, run and grab as many (palestinian) hilltops as they can to enlarge the jewish settlements, because everything we take now will stay ours... everything we don't grab will go to them". Og "israel may have the right to put others on trial, but certainly noone had the right to put the jewish people and the state of Israel on trial".

(Ovenstående en god forklaring på hvorfor Israel konsekvent ignorer FN i samtlige sager vinden ikke går deres vej, jævnfør angrebet på flotillaen, angrebet på Gaza, belejringen af Gaza og bosættelserne og overskridelserne af grænserne fra 1948)

Og her nuværende Israelske premierminister Benjamin Netanyahu:
"Israel should had exploited the repression of the demonstrations in China, when world attention focused on that country, to carry out mass expulsions among the arabs of the territories".

Og alligevel, hvis man skal tro en anden tidligere israelsk premierminister Golda Meir:
"There is no such thing as a palestinian people... It is not as if we came and threw them out and took their country. they didn't exist".

JEG TROR DET ER TID TIL AT VÅGNE OP OG SIGE STOP TIL ISRAEL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og det stopper ikke før (primært) vesten stopper med at danse til den Israelske regerings og den zionistiske fløjte..
lyra
Forum-indlæg: 1310
Område: KBH
Dato: 16/2 2011 10:15

+13689742257djnlgz356,|,>$ mr pawa.

specielt videoen om kvinden der holdte tale i Knesset om floatillaen er fuldstændig grotesk og illustrerer zionisterne og det jødisk-israelske samfund godt. alt er gennemsyret af hjernevask, blindhed, paranoia - staten Israel has declared itself to be in a state of emergency since its founding day, hvilket faktisk også giver staten nogle additional rettigheder ifht the UN etc - og villig, bevidst ignorance.
at det er israel og til en mindre grad det korrupte Fateh der har skubbet palæstinenserne i hænderne på hamas er heller ikke nogen hemmelighed.
mht Danmarks støtte til Palæstina indrømmede 'ambassadøren' i Ramallah (han havde en anden titel jeg ikke husker, siden Palæstina ikke er en selvstændig stat og derfor ikke har ambassader) at vores regerings penge dertil ikke gør nogen reel forskel pga Israels sindssygt stramme retningslinier om hvad man må støtte med - Danmark må f.eks. ikke sende brød til Gaza, men slik må vi gerne, så der er overflod af vingummi i Gazas supermarkeder mens de desperat mangler brød. hans analogi gik på at vi holder en døende patient i koma, men ikke vil reelt kurere ham/hende. senere fandt han ud af at en pige havde optaget denne udtalelse, benægtede alt, og forlangte at hun slettede den. det er åbenbart automatisk off the record når officielle fra Danmark skal udtale sig ærligt om Palæstina.
dis. fucking. gusting
DennisL
Forum-indlæg: 778
Område: KBH
Dato: 16/2 2011 13:07

@Robert Sodergren:
Naturligvis ikke - jeg er jo socialist...
__
Forum-indlæg: 798
Område: Ikke oplyst
Dato: 17/2 2011 11:18 | Indlæg redigeret den: 19/5 2020 10:58

Pawa
Forum-indlæg: 578
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 17/2 2011 13:41

@Robert Sodergren: Jeg undrer mig stærkt over din insisterende gentagelse af dit ledende spørgsmål!

Enddog til trods for at du har fået svar mere end en gang.
Og til trods at du kunne stille dig selv spørgsmålet og prøve at komme med et fornuftigt og konstruktivt svar.

Jeg har IKKE det perfekte svar på hvordan man lige løser konflikten!

Men et godt sted at starte, som at jeg også skrev tidligere, er at stoppe med at støtte den ene part betingelsesløst.

Et godt sted at starte er at lade være med at støtte Israel med våben.
Et godt sted at starte er at lade være med at støtte Israel med penge.
Et godt sted at starte er at lade være med at støtte Israel ved at blåstemple dem som et modent demokrati, når realiteten er en anden.

Et godt sted at starte er at anerkende Palestina som et land.
Et godt sted at starte er at anerkende Palestinenserne som et folk.
Et godt sted at starte er at anerkende Palestinensernes rettigheder på lige fod med alle andre folk i verden.

Der findes mange ideer om hvad den rigtige løsning ville være og jeg føler mig ikke i stand til at sige hvilken af dem der er den rigtige.
Uanset hvad vil der være ofre på begge sider. Det er en konflikt der kræver ofre.

En mulig løsning ville være en to-stats løsning, baseret på grænsen af 1948.
Og at FN's fredsbevarende tropper overtog kontrollen med samtlige grænser i mellem de to stater.

En anden mulig løsning ville være en en-stats løsning, hvor Israelere og Palæstinensere havde lige rettigheder.

Det er dog et faktum at Israel ikke udviser interesse i nogen af delene.

Israel er ikke interesseret i en en-stats løsning fordi at i så fald vil araberne/palæstinenserne være i flertal og dermed sansynligvis sidde på flertallet af regerings og parlaments-posterne.

Og Israel er ikke interesseret i en to-stats løsning fordi at i så fald må de trække sig tilbage fra de besatte områder til 1948 grænsen og opgive alt det land de indtil nu ulovligt har indtaget. Og respektere Palæstina som en suveræn stat.

Derfor blokerer Israel for en fredsproces. De er interesserede i at fastholde situationen som den er nu.

Som situationen er nu besætter Israel gradvist mere og mere af palæstinas land, imens de nedbryder palæstinas infrastruktur og forviser flere og flere familier til flygtningelejre.

Som situationen er nu kan Israel føre fuldbyrdet krig mod en civil-befolkning.
Som situationen er nu kan Israel isolere palæstinensere mere og mere, ved at lave militære-tjekpoints, hegn og mure på kryds og tværs igennem Palæstina, således at mange ikke kan komme fra deres bebyggelse, til deres skoler, deres landbrugs-områder, besøge deres familier, komme på hospitalet, få forsyninger af fødevarer, medicin, brændstof, vand, byggematerialer osv.
Som situationen er nu kan Israel opføre bosættelse efter bosættelse ved at smide palestinensere ud fra deres huse eller rive dem ned.

Som situationen er nu kan palæstinensere kun vente og håbe på en forandring, imens de dagligt ser til hvordan der bliver bygget nye hegn, flere mure, flere bosættelser og nye militære strategier bliver introduceret imod dem.
Som situationen er nu kan palæstinenserne kun håbe på der også er vand imorgen, at der er elektricitet imorgen, at der er mad imorgen, at deres hus er der imorgen, at der er medicin imorgen, osv.

Danmark skal anerkende Palæstina som en uafhængig stat! NU!

Danmark skal lave embargo mod at handle med militært materiel med Israel.

Danmark skal arbejde for at FN´s freds-tropper går ind i konflikten og sikrer at grænserne fra 1948 bliver overholdt.

Danmark skal arbejde for at sikre at Palæstina, på lige fod med alle andre katastroferamte lande i verden, modtager bistand til genopbygning af huse, skoler, hospitaler, vandværker, elektricitets-værker, landbrug osv.

Danmark skal arbejde for at sikre at rets-systemmet bliver genoprettet i begge lande, således at alle, i begge lande, bliver stillet til ansvar for deres handlinger, såfremt personer og grupperinger der arbejder i mod en løsning, bliver retsforfulgt og straffet for deres aktiviteter.

Det er nogle forslag til hvad man kunne gøre, som er tilstræbt at være både rimelige og konstruktive.

Men sidst og ikke mindst skal man, vi og i, stoppe med at se i gennem fingre over for hvad der foregår.

Man kan ikke vaske sine fingre ved at udråbe sig til at være neutral!!!

Ser man velvidende stiltiende til er man medskyldig!
Legitimiserer man Israels handlinger og blå-stempler deres krigs-forbrydelser er man medskyldig!

Hvad man skal gøre er at stoppe med at gøre det værre i første omgang, at stoppe med at støtte det.

Hvis Israel ikke modtog ubetinget økonomisk og moralsk støtte og i stedet at folk turde tale ud i mod de handlinger som at de begår som er i tydelig strid med et hav af internationale love og menneskerettighederne ville konflikten måske se anderledes ud.

Hvis Israel så at de mistede deres støtte som konsekvens af når de begår krigsforbrydelser ville de måske i højere grad ty til selvransagelse.

Og hvis palestinenserne så at de havde håb og mulighed for at leve som et folk i deres eget land, med adgang til at få dækket alle deres basale behov, uden at civilbefolkningen blive angrebet og undertrykt af et fuldvoksent militær konstant, ville konflikten måske se anderledes ud.
DennisL
Forum-indlæg: 778
Område: KBH
Dato: 17/2 2011 15:40 | Indlæg redigeret den: 17/2 2011 15:50

@Robert Sodergren:
Folks religiøsitet er et problem i sig selv, som skal løses, før det egentlige problem skal løses. Men jeg mener naturligvis ikke, at folk skal slagtes for deres religiøsitet. Jeg anerkender og accepterer religion, så længe den ikke er en hæmsko for folkets frigørelse of fremskridt. Og det er religionen i dén grad i denne situation, i form af stærkt troende og illusionerede muslimer på den ene side, der lider under Hamas' religiøse trældom, og på den anden side, stærkt troende zionister, der med Toranen i hånden, og med referance til Holocaust, legitimerer alle deres overgreb på Palæstinas folk.
Og så længe folk er så stærkt troende som de er, så går udviklingen i bedste fald i stampe, i værste fald tilbage. Og det har vi set mange eksempler på, specielt siden 70'erne, hvor religiøsiteten som sagt tog til fra palæstinensernes side.
Men så længe at Israel holder Palæstina i et jerngreb, og Hamas udnytter dette til at opildne folk, går det kun den forkerte vej. Derfor er første skridt at tvinge Israel til at stoppe overgrebene. Dette kunne f.eks. ske ved handelsembargoer, diplomatisk isolation osv. Men dette vil igen ikke ske før at alle de pro-amerikanske halehængsregeringer rundt omkring i verden bliver væltet (hvor Danmark i dén grad er et grelt tilfælde). Men dette er jo sket i Egypten, og zionisterne frygter jo nu, at efter at Mubaraks fascistiske, pro-zionistiske og pro-amerikanske regime er væltet, at Egypten nu vil åbne grænsen til Gaza, så folket kan få varer ind igen. Og med varer mener jeg f.eks. medicin, hospitalsudstyr, skoleudstyr osv. - ting som zionisterne i dag forhindrer at komme ind.

Hvad angår religion, så troede inkaerne også, da conquistadorerne kom, at hvis de bare ofrede nok blod til guderne, så vil guderne stoppe spaniernes invasion. I stedet på at fokusere på modstand og guerilla-kamp, fokuserede de på en eller anden irrationel tro, og det endte som bekendt med at de blev totalt nedslagtet i løbet af få år. Aztekerne kæmpet bravt, men ofrede hundredevis af mennesker, der kunne være krigere i stedet, og blev ligeledes elimineret. Og aztekernes barbariske adfærd gjorte også, at det lykkedes spanierne at få mindre stammer til at alliere sig med dem - og derefter falde dem i ryggen.
Anderledes gik det til med mayaerne. De var også stærkt troende, men lagde ikke alt deres lid i den. Dog kan de også takke deres ekstrem decentralicerede styre og autonome bystater for, at de stadig eksisterer som folk i dag. Mayas styre svarer meget godt til Tysklands før Bismarks forening - en masse selvstændige bystater, stater osv., som til gengæld har kultur og sprog tilfælles. Hver gang spanierne fik nedkæmpet én by, skulle de videre til næste, og i mellemtiden havde den nedkæmpet vokset op igen.
Min pointe er, at hvis alle de indianske samfund lod være med at ligge alt deres lid til deres religioner, så vil historien se meget anderledes ud, og trods spaniernes militære overlegenhed, vil de have langt større problemer med at holde folket nede. Husk på, at 300 år efter ledte Simon Bolivar[1] en hær af bønder, slaver og indianer, der var militært underlegne - både udstyrs- og uddannelsesmæssigt - og på trods af dette, lykkedes det dem at smide Spanien ud af hele Latinamerika på under 30 år. Og Bolivars revolutionære folkehær lagde netop ikke alt deres lid til religionen; de kæmpede bravt og indædt for deres forfædres land, mod den hvide besættelseshær og de forræderiske mestizoer.
Så militær overlegenhed er ikke ene forklaring på indianernes nederlag. Religionen er i dén grad også.
Men er Simon Bolivars og Evo Morales'[2] fremkomst så et bevis på guds (forsinket) nåde?

[1] http://da.wikipedia.org/wiki/Sim%C3%B3n_Bol%C3%ADvar
[2] http://da.wikipedia.org/wiki/Evo_Morales


@Pawa:
Fantastisk indlæg - helt enig!
Specielt vil jeg gerne fremhæve denne sætning:
Man kan ikke vaske sine fingre ved at udråbe sig til at være neutral!!!
Windamor9
Forum-indlæg: 494
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 24/2 2011 14:54 | Indlæg redigeret den: 5/5 2011 11:26

Men et godt sted at starte, som at jeg også skrev tidligere, er at stoppe med at støtte den ene part betingelsesløst.

Et godt sted at starte er at lade være med at støtte Israel med våben.
Et godt sted at starte er at lade være med at støtte Israel med penge.
Et godt sted at starte er at lade være med at støtte Israel ved at blåstemple dem som et modent demokrati, når realiteten er en anden.

Et godt sted at starte er at anerkende Palestina som et land.
Et godt sted at starte er at anerkende Palestinenserne som et folk.
Et godt sted at starte er at anerkende Palestinensernes rettigheder på lige fod med alle andre folk i verden.


Enig.


Jeg ved ikke, hvordan man kan stoppe konflikten, men tænker, at det fra FN's side måske kunne gøres ved på nuværende tidspunkt at installere fredsbevarende og neutrale styrker overalt i Israel og Palæstina, som skal tage sig af alle militære opgaver og dermed afløse enhver militær aktivitet. Eneste brug af militær magt imod nogen skal kun ske for at neutralisere angreb imod BÅDE palæstinensere og israelere.

Herefter kan befolkningen tælles, så man kan se, hvor mange der er af hver, så landet kan blive opdelt retfærdigt.

Efterfølgende bør verdenssamfundet hjælpe med genopbygning, så begge lande står ligeligt ved afslutningen.

Til sidst bør begge lande hjælpes i gang igen med demokratier, der anerkender både Israel og Palæstina.

Måske bør de fredsbevarende styrker blive der i mange år, fordi drab osv. på mennesker sidder dybt i erindringen og kan få det hele til at blusse op igen.

Sådan som jeg ser det, er FN det vigtigste politiske organ, der skal påvirkes til at reagere. Måske skulle man starte en bevægelse, der kræver ovenstående udført? Med underskriftindsamlinger og pres på FN osv.? Den kunne hedde "Free Palestine And Israel" - forkortet til FPAI....Er der andre, der har taget den forkortelse? Et af reglerne burde vel være, at ingen af bevægelsens medlemmer på noget tidspunkt bør støtte Palæstina eller Israel økonomisk eller militært på andre måder end ovenstående.

Sider: << < 1 2 3 4 > >>