Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetarer og veganere i folketinget

Politik

Sider: << < 1 2 3 > >>
helene1
Forum-indlæg: 33
Område: Århus
Dato: 29/10 2011 15:43

trist læsning, og hvor er det småligt at der er så mange der ikke har gidet bruge 2 sekunder på at svare...
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 31/10 2011 14:23

Peter Christensen: "Jeg er ikke vegetar, for jeg er sund og rask" WTF!!?
Vegan-Forever
Forum-indlæg: 40
Område: Sydjylland
Dato: 31/10 2011 16:52

Ikke så underligt, at der er en totalt mangel på indsigt i og forståelse for noget som helst. Det er sgu trist...........
Christel Janine
Forum-indlæg: 61
Opskrifter: 7
Område: Fyn
Dato: 3/11 2011 01:16

Men hvis siger vi behøver at stifte et veganerparti? Vi kunne også bare infiltrere alle de andre partier ! Eller bare overtage magten selv!!!
(Menadian)

JA - Lad os da komme i gang med det straks!!
Jankanda
Forum-indlæg: 281
Område: Østjylland
Dato: 20/3 2012 07:25

hov hov hov...Danmark ville gå i stå hvis vi alle sammen holdt op med at spise kød....det kan vi jo ikke have, velfærdsstaten skal holdes igang..

PS der kan forekomme ironi i mine indlæg
indi0021
Forum-indlæg: 131
Opskrifter: 3
Område: Midtjylland
Dato: 20/3 2012 07:32

Hvor er det bare klamt at alle i FT er mordere!
Hvis en af jer stiller op så skal jeg sgu nok stemme TRO mig! :D
Jeg er faktisk skuffet over Johanne Schmidt-Nielsen, jeg troede at hun kunne lide dyr og ikke var som alle de andre aber derinde :(
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 20/3 2012 08:10

Jeg skal til og i gang med at skrive et læser brev til enhedslistens medlemsblad De Rød-Grønne om netop det ang. Enhedslisten i Folketinget og til dels også i lokal afdelingerne, som vil være så grønne og betragter sig som miljøforkæmpere samtidig med, at de ikke vil nedsætte deres kødforbrug og endnu bedre blive vegetarer/veganere.

Det skal lige siges, at vi her i Ø' s lokalafdeling her i Odense er flere, som er vegetarer/veganere.:) ;)
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 20/3 2012 08:14

Jeg vender tilbage, hvis og når mit læserbrev forhåbentligt kommer i bladet, og der vel også kommer noget respons på det.
Remix
Forum-indlæg: 809
Opskrifter: 3
Dato: 20/3 2012 08:48

Sørgeligt.
tingle
Forum-indlæg: 91
Dato: 20/3 2012 10:29 | Indlæg redigeret den: 20/3 2012 12:00

Faktisk ret chokerende. Gad vide om alle har haft mulighed for at svare.Måske skulle vi lave en runde mere.
Typisk at Socialdemokratiet ikke engang vil nedværdige sig til at svare.
Det betyder jo ret meget hvad en minister mener.Selvom Pia Dyhr er vikar,kan hun jo have en mening.
Da vi havde et par sundhedsministre der var homoseksuelle,kom er virkelig meget fokus på hiv smittedes vilkår,og store summer til hiv behandling.
Vi er jo også en mindretalsgrp, men man er jo ikke i større risiko for at blive syg som veganer/vegetar,tværtimod.Men man kan være i større risiko som f.eks hospitalsindlagt.(se indlæg hospitalsindl som veganer),hvor en veganer jeg kender måtte forlade Hillerød hospital midt om natten for at få noget at spise,efter mange timers faste.)
Måske skulle man lave en undersøgelse af hvordan hospitaler håndterer at alle kan få den type mad, de er i stand til at spise,afhængig af bla.a religion,overbevisning osv.
Jeg tror politikerne er bange for at fokusere for meget på grøn vækst og vegetarer, da svineproduktionen i DK indbringer en hel del milliarder årligt,så vidt jeg ved.
20marts2012
Forum-indlæg: 28
Dato: 20/3 2012 20:13

Det lyder en smule skuffende.. Vi må danne et veganerparti og tage magten! xD

http://www.vegetariansareevil.com/killers.html Bare gør som disse mennesker, de tog magten LOOOOOOOOOOL
eller hvad med http://www.vegetariansareevil.com/militancy.html de tog også magten i egen hånd.
eller en af de gode som ham her http://da.wikipedia.org/wiki/Steve_Jobs
Soy El Jefe
Forum-indlæg: 18
Dato: 24/3 2012 14:35

Er der nok veganere til at danne et parti? Vi skal jo også sørge for at partiet for nok stemmer så det kan komme ind i Folketinget;)
Jeff
Forum-indlæg: 1943
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 25/3 2012 08:22

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_animal_advocacy_parties
Venus
Forum-indlæg: 71
Dato: 30/3 2012 08:25

Ja, det er trist.

Jeg mener dog at vide at Ditte Staun, Radikal og nr. 2 på listen i Folkebevægelsen mod Eu, er vegetar, det stod der i hvert fald i et interview hun gav til Århus Onsdag for ikke så længe siden. Og Eu sidder jo som bekendt også på en stor del af magten, så hvorfor ikke give hende et kryds (i stedet for Søren Søndergaard) ved næste Eu-valg?

Men selv hun er cand.scient.pol., og din liste er ret sigende ift. politikeres væsen: der er bare ikke særlig meget farve eller dybde i dem, hvorimod man blandt kunstnere finder mange vegetarer/veganere etc.

Poul Krebs for president, yeah! (ja, han er vegetar. og musiker. og maler)
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Dato: 30/3 2012 10:17

Poul Krebs spiser stadig fisk, desværre. (i følge et interview i Helsekostens blad, som jeg ikke har et link til...
gipsyrose
Forum-indlæg: 47
Område: Vestjylland
Dato: 30/3 2012 13:47

Er det kun mig, der ikke er overrasket? Politikerne er vel som resten af DKs befolkning i de fleste henseender. Jeg kunne dog have forestillet mig, at eks. nogle stykker af de mere "klimavenlige" og/ eller dyrevelfærdsfortalende politikere havde valgt planteføde. Tænker iøvrigt lige: ville i overveje, at stemme på en politiker, hvis i fik at vide at vedkommende spiste planteføde? Jeg ville eksempelvis aldrig nogensinde stemme på nogen i DF, uanset hvor lidt animalsk de spiste.
Marcus
Forum-indlæg: 3074
Administrator
Dato: 30/3 2012 14:31 | Indlæg redigeret den: 30/3 2012 14:34

Tænker iøvrigt lige: ville i overveje, at stemme på en politiker, hvis i fik at vide at vedkommende spiste planteføde?
Som jeg var radikalt mere uenig med end andre politikere (enhedslisten)? Nej, det er ét element, men jeg synes egentlig ikke det gør stor forskel om vedkommende spiser planteføde eller ej alene. Hvis jeg kunne vælge ml. to helt identiske kandidater bortset fra at den ene var veganer ville jeg stemme på veganeren, men det ville ikke gøre den store forskel for mig. Hvis jeg derimod kunne vælge ml. to helt identiske kandidater og den ene var veganer og samtidig talte åbent om dyreret eks., så det ikke bare er en personlig ideologi, ville det klart give pluspoint! Generelt tror jeg dog ikke der kommer mange ændringer fra toppen, men derimod fra bunden.
OhSoRomi
Forum-indlæg: 34
Opskrifter: 1
Dato: 5/4 2012 15:59

Really?? That's sad..

Let's all move to Holland, where 11 politicians are vegetarian/vegan!!
Mikkel Pis
Forum-indlæg: 9
Dato: 6/4 2012 23:46

Jeg er heller ikke synderligt overrasket; det er trods alt BaconDanmark vi taler om.

Dog ved jeg, at Per Clausen og Johanne Schmith-Nielsen har flere kødfrie dage om ugen, og Rosa Lund er tidligere vegetar, og spiser nu kun kød et par gange om ugen. Det er jo altid noget.. ;)

Mht. spørgsmålet "Ville I overveje, at stemme på en politiker, hvis I fik at vide at vedkommende spiste planteføde?", så nej, ikke alene af den årsag. Vedkommende skulle samtidig være mindst lige så venstreorienteret som jeg. ;)

Men ja, når vi får afskaffet kapitalismen, er grobunden for en så systematisk udnyttelse af dyr ikke længere til stede, og så kan det være, vi vil begynde at behandle vores medvæsner og Moder Jord med respekt, hvis det hele ikke længere handler om kortsigtet profitjagt!
tingle
Forum-indlæg: 91
Dato: 7/4 2012 09:10

Det har for mig større vægt at se hvad folk gør ,i forhold til hvad de siger de vil gøre.Tænk på alle de "løftebrud".
Og man er jo et godt stykke på vej,hvis man er gennemført vegetar,veganer,så må man alt andet lige have en nogenlunde fornuftig livsholdning. Jeg synes i hvertfald det er vigtigt at man kan regne med hvad folk står for, så kan man vælge derefter.
Sider: << < 1 2 3 > >>