Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetarer og veganere i folketinget

Politik

Sider: << < 1 2 3
tingle
Forum-indlæg: 91
Område: KBH
Dato: 12/4 2012 08:09

Jeg hørte lige vore Sundhedsminister Astrid Krag fortælle at hun har været vegetar i 10 år.
Det giver da et spinkelt håb om at noget måske kan ændres i fremtiden.
feks sådan noget som mulighed for ordentlig vegetarmad på hospitaler,og til børn i daginstitutioner og skoler.
Eller de tilfælde man har hørt om feks indenfor psykiatrien,hvor det nogen gange betragtes som en del af en psykisk sygdom at være vegetar.
Der kunne måske komme mere fokus på holdningen til vegetarer i samfundet
Paddylicious
Forum-indlæg: 44
Område: Sønderjylland
Dato: 12/4 2012 09:05

Det hørte jeg også, tingle. (det der husprogram?) Men blev det ikke nævnt, at hun HAVDE været vegetar, altså ikke var det længere? Sådan forstod jeg det.
Eline
Forum-indlæg: 512
Opskrifter: 6
Dato: 12/4 2012 09:53

Det er rigtig forstået at Astrid Krag HAR været vegetar. Hun er hoppet tilbage til kødspisning. Og hun undskyldte også sine manglende kokkeevner med at hun var vegetar... Synes måske liiiige hun satte vegetarer og vegetarmad i et dårligt lys der! :) Der var ingen forklaring på tilbagefaldet, det blev blot nævnt at det skete i forbindelse med at der kom børn. Og at hendes mands top 3 over deres tid sammen var bryllup, børn og da hun begyndte at spise kød igen... What a man! (Man kan selv få syn for sagen i "kender du typen" fra 11.04.12)
http://www.dr.dk/nu/player/#/kender-du-typen/37849/00:01
Men man kan da håbe at hendes kendskab til vegetarisme kan betyde noget positiv et eller andet sted....
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Dato: 12/4 2012 10:01

Astrid Kragh har altid lidt været en vindbøjtel... Som de fleste politikere er det:(
tingle
Forum-indlæg: 91
Dato: 12/4 2012 11:36 | Indlæg redigeret den: 12/4 2012 11:37

Øv, nu synes jeg lige der var noget positivt. Jeg så kun lige slutningen af programmet.
Der skal da meget til at være vegetar i 10 år, og så begynde at spise kød som den naturligste ting i verden,hvis jeg har hørt rigtigt med de 10 år.
Håber ikke det er udtryk for holdningen til tingene i almindelighed i sundhedsvæsenet men ja Julia Lea,politikere er lige præcis nogen vindbøjtler.
Hvis det er sket , at man er begyndt at spise kød fordi man er gravid, er det jo nærmest værre endnu,og en
totalmisforståelse af sundhed, og pga hun har fået børn??:(

Trine T
Forum-indlæg: 368
Opskrifter: 1
Dato: 17/4 2012 11:54

Så godt programmet og undrede mig også en del over Astrid Kraghs forklaring på, at hendes manglende kulinariske evner kunne forklares med hendes fortid som vegetar, samt hele den lidt negative tone omkring vegetarisme i programmet. Sådan lidt "Ja, først var hovedpersonen jo lidt skør og spiste kun vegetarmad, men nu er hun heldigvis kommet på bedre tanker til alles store lettelse".

Og hun er Sundhedsminister? :(
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Dato: 17/4 2012 11:58

Det dækker meget godt den holdning, der er til vegetarisme generelt, ja:(
AidaAidaAida
Forum-indlæg: 101
Opskrifter: 1
Dato: 20/8 2012 20:49