Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Dyner

Produkter

Linette-
Forum-indlæg: 8
Område: Midtjylland
Dato: 26/5 2016 20:17

Jeg fik for 4-5 år siden to dyner med fiberfyld fra Jysk, som desværre ikke levede op til mine forventninger. Jeg husker ikke navnet, men de var fra Gold serien og kostede 1000+. De var lækre i starten, men blev i løbet af ret kort tid tynde og kedelige, og den dag i dag føles de nærmest bare som hylstre uden fyld.

Findes der nogle gode veganske dyner, som er varme og luftige, eller er det egenskaber forbeholdt dundyner?
Hvad sover i med?
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 26/5 2016 20:29 | Indlæg redigeret den: 26/5 2016 20:30

Dyner har jeg ikke forstand på, men mht. det sidste spørgsmål så bruger jeg bare et dynebetræk, og som hovedpude bruger jeg et lagen der er foldet sammen.
Linette-
Dato: 26/5 2016 20:44

Er det fordi, du foretrækker det sådan, eller har du bare ikke fundet et godt alternativ?

Jeg kommer nemt til at fryse og sover gerne med to dyner oven på hinanden.
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1594
Område: KBH
Dato: 26/5 2016 20:54

Jeg har været ganske tilfreds med denne; http://jysk.dk/sovevaerelse/dyner/fiberfyld/plus/dyne-2x600g-kronborg-fulufjellet-135x200
(betalte endnu mindre for den end den nuværende "tilbudspris")

Men jeg er ikke just en dyne-connoisseur, tag anbefalingen med et gran salt.
Mic
Forum-indlæg: 198
Dato: 26/5 2016 21:32

Ecoego ligger godt nok i København, men har flere forskellige dyner. Tjek her hvad de har:

http://ecoego.dk/til-sovevaerelset-99/

Du kan jo også ringe til dem og høre om de kender en mere lokal forhandler. De er ret flinke derinde og vil sikkert gerne hjælpe :)
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 26/5 2016 21:36 | Indlæg redigeret den: 26/5 2016 21:36

Det er fordi jeg foretrækker det sådan. Jeg købte en pude sidste år men selvom den er meget flad er den stadig for tyk og træls for nakken. Grunden til at jeg sover med dynebetræk er til dels at jeg så slipper for at tage det af og putte det på dynen hver gang det bliver vasket. Hvis du har brug for to dyner er jeg overbevist om at dit værelse er for koldt. Min radiator plejer at stå på omkring 3.5 om natten. Det er måske lidt dyrt men jeg sover godt :)
Linette-
Dato: 26/5 2016 21:40

Tak for forslagene - jeg vil se nærmere på dem :)

Mic: Har du selv prøvet en dyne fra Ecoego?

Serenity: jeg har godt nok ikke haft varme på den sidste måneds tid, men jeg har nu altid været en frossenpind uanset årstid.

Mic
Forum-indlæg: 198
Dato: 27/5 2016 07:09

Nej, jeg har bare set dem positivt omtalt :)

Jeg ville ellers have nævnt den dyne som jeg længe selv har brugt. Men den, samt den foregående, har været super tilbud fra Netto. De såkaldte spotvarer.

De hedder WellnessZone, er med fiber og har Dansk Supermarkeds approval: Oeko-tex Standard 100 (confidence in textiles). De kostede vist nok 200,- til 250,- pr. stk.

De mister efterhånden lidt af deres fylde, men ikke mere end ca. 10% til 15%. De er dejligt varme. Så ser du engang tilbuddet, vil jeg straks sige: Snup én NU :D
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 28/5 2016 10:35

Min superbløde vinterdyne er en dobbelt syet - nærmest to dyner syet sammen, derudover er den syet i zik zak, så fyldet ikke klumper. Den er Norsk og er lige p.t. pakket meget langt væk på loftet. Har haft den i 25 år, så jeg ville se efter ovenstående.

Min sommerdyne er bare den billigste fra Jysk - eller et tæppe.
Linette-
Dato: 28/5 2016 13:19

Mic: Ok. Hvis jeg falder over dyner i Netto, må jeg lige se nærmere på dem.

Bodil: Det lyder lige som en dyne efter mit hoved !ja Ved du, hvor den kan købes?
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 29/5 2016 10:26

Det er en Høie dyne som jeg har købt i Norge. Magasin har vist nogle - så smut forbi og se på dem inden du googler efter specielle tilbud. Men husk at den skal være 2 dyner syet sammen til om vinteren!
Linette-
Dato: 29/5 2016 17:27

Det kunne jo godt lyde som Celsius 90 fiberdynen, som findes på Magasins hjemmeside. Tror lige at jeg må finde et sted, hvor jeg kan se den i virkeligheden. Ud fra beskrivelsen er den i hvert fald et rigtigt godt bud.
Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Dato: 29/5 2016 18:20

Jeg er ret sikker på, at alle dyner som udgangspunkt er veganske, med mindre de har fyld af gåsedun eller fjer. Og det står på, hvis det er tilfældet.
Linette-
Dato: 29/5 2016 19:06

Ja, det tror jeg også. Jeg mente såmænd også bare dyner uden dun og fjer :)
murau
Forum-indlæg: 3
Område: Sjælland
Dato: 14/9 2017 11:16

Hej Linette og co

lidt sent, men jeg kender en onlineshop hvor du kan købe puder med fyldt af hirse eller spelt

De tilbyder også dyner af bomuld/linen eller tørv uld dyner

shoppen hedder kornhus.dk

kh oliver
mhp
Forum-indlæg: 1
Område: Odense
Dato: 25/7 2018 11:59 | Indlæg redigeret den: 25/7 2018 11:59

Nu ved jeg godt, at det er super lang tid siden, der er blevet skrevet noget herinde, men jeg vil alligevel lige dele den her side med jer - det kan være, at der er nogle andre der får gavn af den. https://nsleep.dk/shop/frontpage.html
Jeg købte min dyne derinde for nogle måneder siden, og jeg er simpelthen så glad for den. Umiddelbart tænker jeg, at det er et godt alternativ til en "dun" dyne og meget bedre end dem med polyester.