Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegansk shampoo, tandpasta etc. HJÆLP!

Produkter

Allie-Majken
Forum-indlæg: 3
Opskrifter: 1
Område: Midtjylland
Dato: 21/3 2017 18:34

Hej med jer,

Jeg er for nylig blevet veganer, og jeg er glad for mit valg. MEN. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvilken shampoo, balsam, showergel, deo, tandpasta etc jeg skal købe! Kender I en side hvor der står listet veganske produkter henne? Eller findes der allerede sådan en side her? Jeg håber meget I kan hjælpe mig. I må også gerne foreslå produkter, som jeg kan købe, som er veganske. Det hele skal helst være parabenfri, parfumefri og kemikaliefri.

Tak! :)
Zhcoop
Forum-indlæg: 631
Opskrifter: 10
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/3 2017 22:40

Du kan få det meste i en helsekost. Jeg har tandpasta, showergel og deo derfra (showergel var gave, så dunno, men den er uden alt mulig møg, så det virker sikkert, heh) - der er sikkert også shampoo og balsam, men ikke noget jeg bruger, da jeg vasker håret med vand, nogle gange saltvand.
Jeg bruger Eco Cosmetic tandpasta, den synes jeg er god, ellers bruger jeg kokosolie med natron, ren olie til skylning eller hvis der ikke lige er andet eller saltvand til skylning.
Af deo bruger jeg Faith krystal deo, når jeg skal svede meget eller har lange udsigter til bad, men synes det er rarest ikke at bruge deo - man må gerne kunne lugte sig selv, til en hvis grænse seføli ;] heh. Men den er i hvert fald uden alt mulig møg.
Min showergel er fra green people og er uden parfume, meget neutral men virker rar nok, bruger den sammen med en svampedims jeg også har fået i gave, tror dog den er lavet af plastik, fra thebodyshop...
Jeg håber du finder noget der falder i din smag [: der er en del mærker på marked, så du kan prøve dig frem eller prøve at lave dine egne produkter, så er du også helt sikker hvad der kommer i dem [:
fx http://www.veganhousewives.com/healthy-living-diy-homemade-toothpaste/
Tillykke med dit valg <3 ^^

Allie-Majken
Dato: 22/3 2017 19:04

Tusind tak for svar :D
Jeg vil helt sikkert tjekke alt det ud du har været så sød at skrive :)
Ved du om Juhldal er vegansk? For der er hele min hudpleje serie fra.
Tak!
Zhcoop
Forum-indlæg: 631
Opskrifter: 10
Område: KBH
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/3 2017 23:55

Jeg læste et sted på nettet at deres produkter ikke er testet på dyr, så det er jo meget godt [:
Umiddelbart ser det rimelig fint ud, "kun naturlige produkter", "naturens urter" osv, så det virker ved første øjekast vegansk.
hvis du vil være sikker kan du skrive en mail til dem og høre dem ad [:
http://juhldal.dk/kundeudsagn/ - klik kontakt eller send mail, ville sende direkte link, men det er en pop-up xD
Allie-Majken
Dato: 24/3 2017 15:10

Tusind tak, nu har jeg sendt dem en mail :)