Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Gammeldags vegansk barbering?

Produkter

SimonEmil
Forum-indlæg: 74
Område: KBH
Dato: 26/3 2017 11:03 | Indlæg redigeret den: 26/3 2017 11:03

Dav herinde!
Jeg har i et stykke tid gået rundt med et kort fuldskæg, som jeg trimmede en gang om ugen. Det tænkte jeg var rimelig zero vaste og alt det der. Men jeg så bare væsentlig ældre ud end jeg er, hvilket jeg synes blev rimelig nederen til sidst.
Derfor besluttede jeg mig for her i weekenden, at fjerne det hele med en skraber, og blev glad for at se mit unge ansigt igen :P

Jeg synes dog ikke at min barbermaskine gør det godt/tæt nok, og traditionelle skrabere er ret dyre i blade, der optimalt skal skiftes en gang om ugen, hvis man barberer sig hver dag.

Derfor kigger jeg lidt på de gammeldags metoder. Enten skal jeg ud i en såkaldt safety razor, men det kunne være helt vildt fedt, hvis det kunne lade sig gøre på vegansk vis, at bruge en helt gammeldags barberkniv.

Problemet med den sidste løsning, er bare at, alle de steder hvor jeg har kigget, der står der at man skal bruge et slibebælte... som er lavet i læder!!! :(

Er der nogle herinde der ved om man kan finde et slibebælte som ikke er lavet af læder? Hvis ikke, så må jeg nok nøjes med en safety razor.

Tusind tak for svar! :D
Frøkenlemon
Forum-indlæg: 4
Opskrifter: 1
Område: Ikke oplyst
Dato: 26/3 2017 13:50

Jeg ved ikke så meget om mandlig barbering generelt herunder barberknive og den slags. Så jeg foreslår lige et andet alternativ.

Hvis du har tålmodighed til at lære teknikken og derefter har tålmodighed til selve proceduren, så kunne threading være en løsning? Det kræver kun sytråd og en forholdsvis høj smertetærskel.

jeg bruger det selv til mine øjenbryn og mindre feminine ansigtsbehåring :p og det fungerer fint. Jeg ved ikke om det er en egentlig realistisk løsning for dig, men det er da et muligt alternativ :)

SimonEmil
Dato: 26/3 2017 14:05

Hehe jeg tror ikke at treading er sagen, når man har et område så stort som man skal fjerne hår fra :P
Jeg tror at det kan sammenlignes lidt med at skulle treade sig skaldet ovenpå hovedet :o
Og så kunne det også bare være rigtig stilet, at have noget fedt klassisk barbergrej :P
Skovnød
Forum-indlæg: 54
Område: Fyn
Dato: 26/3 2017 18:19

http://llk.dk/uai8el

Føj for helvede
SimonEmil
Dato: 26/3 2017 20:30

Skovnød kan du ikke oprette dit eget indlæg om skægsvamp, i stedet for at forsøge at afspore dette? ;)
SimonEmil
Dato: 26/3 2017 21:52

Og hey! Nu fandt jeg lige selv løsningen, ved at søge lidt ud over landets grænser efter råd :P
Der er en veganer i USA som laver strops i imiteret læder, men det koster $80 :o

Man kan dog også bruge en masse almindelige ting til at slibe sin barberkniv.
Så hvis andre end mig er blevet interesseret i old fashion barbering med kniv, så er her en liste af hvad i kan bruge.

Jeg har lagt et link i bunden til kilden, men der er også et uvegansk forslag, så klik på linket er på eget ansvar.

1) Avispapir. Fold en hel avis, så den er lidt robust, og altså ikke kun en enkelt blafrende side.

2) Jeans. Hvis man har styr på nerverne, så kan man slibe kniven mens man har bukserne på (man skal jo ikke snitte), men ellers kan man også lave en strop af jeans-stof.

3) Din håndflade. Vores håndflader er jo praktisk talt læder. Det er nok ikke lige det jeg kaster mig ud i som begynder dog.

4) Bagsiden af en notesblok. Ja det er jo nok lidt i samme stil med avisen.

5) Sikkerhedssele. Hvis du har en gammel sikkerhedssele fra en bil, skulle disse også sagtens kunne bruges.

Kilde: http://www.asharperrazor.com/five-inexpensive-alternatives-to-a-strop