Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad savner du i butikkerne?

Produkter

Produktudvikleren
Forum-indlæg: 2
Område: Ikke oplyst
Dato: 25/10 2018 10:38

Hej alle

Det går rigtig med væksten af vegetariske/veganske produkter - og det er skønt! Jeg er produktudvikler for mange virksomheder i fødevareindustrien og jeg vil meget gerne sørge for, at I kan finde alt hvad I har lyst/behov for ude i de danske butikker.

Derfor vil jeg gerne høre, om der er noget som i savner at kunne finde i butikkerne, og hvad det i så fald er. Jeg tænker her på varer som er nemme for jer dvs. semi eller fuld convenience.

Jeg sætter stor pris på jeres eventuelle indspark og meninger! :)

På forhånd mange tak!
Mic
Forum-indlæg: 206
Område: KBH
Dato: 25/10 2018 18:39

Færdiglavede veganske grøntsagssupper er lige noget jeg kommer i tanke om ;)
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 620
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 26/10 2018 18:33

Snittet grønt og færdige veganske grønne salater - vel at mærke i økologiske udgaver.

Serenity
Forum-indlæg: 1701
Område: Nordjylland
Dato: 26/10 2018 22:45 | Indlæg redigeret den: 26/10 2018 22:49

Noget i denne stil. Gerne med tilsatte vitaminer og mineraler hvor der er alt hvad man har behov så så man bare kan drikke det de dage man ikke gider at tænke på ernæring. Men kun de biologisk aktive former for vitaminer. Ikke cyanocobalamin og lignende som skal konverteres i kroppen for at være brugbart.

Curator
Forum-indlæg: 658
Dato: 27/10 2018 14:28 | Indlæg redigeret den: 27/10 2018 15:34

Større udvalg af linse/bønne baserede retter til opvarmning uden tilsætningsstoffer. Hvad fx. med en Chana Masala? Det BØR være muligt at få prisen langt ned da råvarerne er billige!

Ren ingefærpure til brug i specielt bønne og linsebaserede karryretter. Jeg ved at flere herboende indere er irriteret over ikke at kunne opdrive det som de kan i fx. London.

Den nøddemælk der findes på markedet er generelt af meget ringe kvalitet, forstået som for meget sukker og for stort vandindhold, den eneste undtagelse er Aldi Økolivet's mandelmælk som er har mere end det dobbelte indhold af nøddefedt end konkurrenterne. Den har fuldfed smag og er god at røre en havregrød på. Jeg ville ikke kunne have undværet komælk uden dette produkt.

Hvad med valnøddemælk?

Baked beans med meget lavt sukker-indhold - lavere end Urtekram's men gerne mere krydderi som smagsgiver.

Refried Pinto beans. Aktuelt kan jeg kun købe en dåse i MENY som specialvare til + 30 kroner. Relativt lavt saltindhold ønskes.

God vind med produktudvikling!
Produktudvikleren
Forum-indlæg: 2
Dato: 29/10 2018 06:57

Hej alle

Mange tak for jeres svar. Det er vældig brugbart!
SørenJespersen84
Forum-indlæg: 1
Område: Vestjylland
Dato: 1/11 2018 08:09 | Indlæg redigeret den: 1/11 2018 22:52

Jeg syntes generelt at udvalget af indisk-inspirerede retter, som selvfølgelig er vegetar, er sløjt. Generelt er markedet for indisk inspirerede retter blevet markant bedre inden for de senere år, men jeg syntes at de alle indeholder kylling.
Jeg ved at der findes utallige vegetar retter inden for det indiske køkken, så det ville da være rart med nogle af dem som "færdigretter".

-------------------------------------------
Mvh Søren
GrønneFingre
Forum-indlæg: 6
Dato: 9/3 2019 19:45

Hej Produktudvikler. Må være vildt spændende at arbejde med produktudvikling i et marked det vækster så vildt.
Finder stor inspiration på siden https://veganskeprodukter.dk der kommer løbende indlæg omkring forskellige veganske produkter og andre veganske artikler.
Veganz i Berlin har jo det vildeste sortiment, som opfylder så godt som alle behov, så der er vel værd at kigge nærmere på.
God fornøjelse med ven veganske produktudvikling.

Vh.

Omega
Forum-indlæg: 22
Dato: 9/10 2020 16:48

I min familie er vi så kede af, at man ikke længere kon få jordnøddeproduktet Nuttolene. Det var på dåse, og vi brugte det til alt muligt. Det var i handlen i MANGE år, og det var Nutana (Urtekram, der havde det). Men det er vidst kommet på amerikanske hænder, og de gider ikke lave det mere.
Er der nogen, der kender det og ved, om man kan få noget lignende, eller kender en opskrift, så man selv kan lave det. Det kunne f. eks. skæres i skiver og steges på panden og smagte rigtig godt. Tak for hjælp, og venlig hilsen. Omega
kunstnerisk
Forum-indlæg: 1
Dato: 14/3 2023 20:14

Ved at denne disku, er gammel. Vil kun sige, at et udvalg af veggie burgers uden soja, ville være velkommen! smil
JensCH
Forum-indlæg: 46
Område: Odense
Dato: 20/3 2023 12:48

Det måtte meget gerne være nemmere at finde, og billigere at købe, hampesmør.

(det har ikke noget med sjove stoffer at gøre, det er bare afskallede hampefrø, kværnet til en lind konsistens).
Zhcoop
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/3 2023 19:43

JensCH:

True! det er et lækkert produkt. Jeg bestiller det online... det er lidt træls, for vil gerne støtte (lokale) butikker, men det er svært, når de ikke har de varer, man ønsker at konsumere xD suk..