Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegatarisk håndsæbe

Produkter

Blåfisken
Forum-indlæg: 2
Område: Ikke oplyst
Dato: 24/2 2020 13:54

Er der nogen der kender til noget billigt vegtarisk håndsæbe i normale dagligvare butikker, helst i fast form for at være mere zero waste?

Kan ikke finde ud af om neutral er vegetarisk.
Zhcoop
Forum-indlæg: 721
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/2 2020 15:34

Jeg bruger Urtekram Sæbebar Rose Øko eller/og en Olivensæbe (urtekram eller midi) - de er dog som regel pakket ind i plastik, så det er ikke så fedt. Nogle gange kan man købe fast håndsæbe i løs vægt, men det er kun i helsekoster og LØS (og andre specialbutikker) altså, ikke i supermarkeder. De to førstenævnte kan købes i brugsen (og sikkert også andre supermarkeder).

Mærket Neutral (ikke at forveksle med tøjmærket) er eget af kooperationen Unilever, som laver rigtig meget "lort", så det er et spørgsmål om du vil støtte eller ej. Deres håndsæbe-bar er vegetariske, det eneste der kan være animalsk er Sodium Lactate, som sjældent stammer fra mælk, men man ved det først med sikkerhed, hvis man kontakter producenten. Neutrals sæbebar er primært bestående af palmeolie, så hvis man går op i den slags, så er den ikke særlig vegansk (mht orangutangers hjem).

Sæbebarer holder som regel ret længe (i hvert fald hos mig) så hvis man køber dem på tilbud, så er det ret billigt i længden :] nogle gange er de på tilbud i brugsen og helsekoster - kan måske også købes billigere hjem online.

Håber du finder noget der passer til dig :]
Giv Mig Grundfarverne
Forum-indlæg: 6
Område: Andet
Dato: 24/2 2020 19:24

Jeg har fået fat på en barsoap fra faith in nature.
den er ganske vist købt i en helsebix og ikke et alment supermaked.
Men har været ret glad for den so far. den er både cruelty free og er vegansk.
Blåfisken
Forum-indlæg: 2
Område: Ikke oplyst
Dato: 24/2 2020 20:42 | Indlæg redigeret den: 24/2 2020 20:43

Vent jeg kommer lige i tanke om der er en vask i mt hus der ikke kan tåle bar sæbe pga vireligt dårligt omløb der, er Neutral's flydende også vegetarisk?
Nicolai8000
Forum-indlæg: 1
Område: Århus
Dato: 9/3 2020 10:43 | Indlæg redigeret den: 9/3 2020 10:44

Nogen der har prøvet: https://rabatkodeavisen.dk/ ?
Kaourin
Forum-indlæg: 1
Område: Sønderjylland
Dato: 8/4 2020 09:41 | Indlæg redigeret den: 8/4 2020 09:42

Jeg plejer til at købe hård sæbe i Normal. De er både veganske og uden palmeolje. Mærket hedder Friendly.
Pakket i en lille papp-pakke, hver sæbe for sig. I forskellige dufter.
De er heller ikke særligt dyre.