Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Gærekstrakt

Produkter

JensCH
Forum-indlæg: 46
Område: Odense
Dato: 8/11 2022 20:06

Nu, hvor England ikke længere er en del af EU, er det blevet meget svært at finde gærekstrakt, såsom Marmite og Vegemite.
Så opdager jeg, at der findes et andet mærke; Meridian, men det er dælme også fremstillet i England :(
- og det er hammerdyrt at bestille fra England, da der kommer 25% moms og 160 kr toldgebyr på, ud over fragten.

Hvad gør I andre grønthakkere med hang til gærekstrakt?
Zhcoop
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 10/11 2022 18:52

Hm. Godt spørgsmål xD jeg ved det ikke. Men jeg tænker der må da være nogen et sted i nærheden/EU som importere og sælger det i deres (online)butik..? :]
Kilroy
Forum-indlæg: 2997
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/11 2022 04:18

For 3 uger siden købte jeg et stort glas Marmite i Citti i Flensborg :) , men det kræver slf, at man har en dyt, en togbillet eller en særdeles velpumpet cykel :p
Anderkisten
Forum-indlæg: 522
Område: Århus
Dato: 1/1 2023 14:52

Har de fleste helsekostbutikker ikke Marmite? Nu ved jeg godt jeg er priviligeret og bor på Frederiksberg, så der er rigelige muligheder, men syntes altid jeg har set det i de fleste helsekostbutikker jeg har været i, både her på djævleøen, i Aarhus og i Aalborg.