Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

God vegansk makeup i Danmark?

Produkter

Sider: 1 2 > >>
LadyNiaNaia
Forum-indlæg: 71
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 23/11 2009 22:11

Hvor hvor hvor? anbefal?? :o) og hvordan filan finder man vegansk vandfast mascara??
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 23/11 2009 22:25

Jeg mener den jeg har fra lavera er...?
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 23/11 2009 22:29

jeg bruger hovedsageligt jane iredale www.greenskin.dk
LadyNiaNaia
Dato: 23/11 2009 22:55

Ok tak tak tjekker lige :D
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 23/11 2009 23:27

men jeg køber meget når jeg er i udlandet f.eks. Berlin, for det er bare så meget billigere og de har så meget mere forskelligt.
Måske kan det betale sig i sverige i øjeblikket? Der er i vertfald flere vegetarer i sverige og deres penge er ik en skid værd :)
enLouise
Forum-indlæg: 179
Område: Århus
Dato: 24/11 2009 12:29

Jeg er meget glad for Dr. Hauschka's produkter.
Desværre er de ret dyre. :(
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Opskrifter: 2
Område: Sønderjylland
Dato: 30/11 2009 11:37

Nogen der ved om body shops produkter er veganske?

Jeg ved at de ikke tester på dyr, men derfor kan de godt være lavet af dyr??

JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 30/11 2009 11:51

Aner ikke om produkterne fra Body shop er veganske, men jeg ved at mange af dem er fyldt med parabener og det er i hvert fald ikke sundt. Jeg håber at vi snart får et forbud mod den slags i Danmark.

Og jeg skal straks tilføje, at jeg alligevel bruger nogle af deres produkter, da jeg har svært ved at finde et godt alternativ - og jeg skal jo ikke have børn. ;)
LadyNiaNaia
Dato: 30/11 2009 12:36

Så vidt jeg ved er bodyshops make up ikke vegansk?
De blev opkøbt af L oreal ikk? så noget med at de siger de ikke tester på dyr men at tingene i produkterne godt ku være testet på dyr eller hvordan var det? jeg er stoppet med at bruge det pga alle de parabener...ærger mig da jeg elsker deres dufte
enLouise
Forum-indlæg: 179
Dato: 30/11 2009 12:49

Ja, Body Shop er blevet opkøbt af L'oreal, og L'oreal tester på dyr - måske ikke aktivt, men deres makeup er i hvert fald engang blevet testet på dyr.

Jeg opfordrer kraftigt til at boykotte Body Shop!
Elva
Forum-indlæg: 67
Opskrifter: 3
Dato: 3/12 2009 10:10 | Indlæg redigeret den: 3/12 2009 10:11

Der er ikke parabener i alle body shops produkter, I skal bare tjekke ingredienslisterne eller spørge en i butikkerne... men ja der er i mange af dem...Dog skulle der være mindre parabener i deres produkter end mange andre, jeg har hørt at de produkter de har med parabener, har samme mængde hormonforstyrrende som hvis man tager én p-pille. Men jeg har f.eks. en bodybutter uden parabener derfra...og har hørt at deres aloe vera serie skulle være uden (har en veninde der arbejder der.)

Angående mascara skulle Nilens jord (kan købes i Matas) være uden parabener - men jeg ved ikke om den er vegansk...

Jeg er selv gået i gang i at finde de perfekte produkter uden parabener og også gerne økologiske (husk at der sagtens kan være parabener i de økologiske, så de skal også lige tjekkes.) Så nu er alle mine usunde produkter skiftet ud med sunde :) Dog har jeg ikke tænkt vegansk. Jeg går jo også med lædersko og har en lædertaske osv.
PhillipHobbs
Forum-indlæg: 96
Dato: 26/6 2010 22:24

mig og min forlovet bruger kun økologisk certificeret produkter uden syntetisk kemikalier.
Jeg kan simplehen ikke forstå at der er så mange produkter på marked det er bare så farligt!
Ildflue
Forum-indlæg: 252
Dato: 30/6 2010 10:23

Bodyshop har netop vedtaget at alle produkter skal være uden parabener. Der er self stadig nogle i butikkerne, da de vil sælge lageret først, men derefter burde det være parabenefrit.

Ikke alle deres produkter er veganske. De bruger eksempelvis tit honning, men det kan man jo læse sig frem til, eller spørge. Men deres glycerin mv er vegetabilsk.

Deres økologiske serie og aloe vera serien er vegansk og de har også været parabenefri hele tiden.

Mht dyretestning så kan det ikke udelukkes, at der inderekte er foregået noget, da de efter L'oreal købte dem, har brugt nogle af deres ingredienser/sammensætninger, som i sin tid blev testet af L'oreal. Men Bodyshop tester ikke sine produkter på dyr. Så direkte støtter man ikke dyretestning. Det er dog enormt fustrerende med det indirekte, og det er jo et problem med stort set ALLE kosmetiskprodukter. De fleste køber jo "lov" til at bruge en sammensætning, som først skal godkendes, og for at kunne godkendes skal den gennemtestes. Dyretest er billig og enkel, og derfor er mange produkters sammensætning mv testet på dyr, så man vil ofte støtte indirekte dyretestning.

Meget udbytterigt besøg i en bodyshop, godt min veninde hev mig med derind :) Og dejligt at ekspedienten vidste lidt om det hun solgte...
Må indrømme at jeg er blødt lidt op over for dem...
PhillipHobbs
Dato: 1/7 2010 20:30

Water, Aloe Barbadensis Gel, Glycerin, Tapioca Starch, Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Olea Europaea (Olive) Fruit Oil, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed Oil, PEG-8 Beeswax, Candelilla/Jojoba/Rice Bran Polyglyceryl-3 Esters, Beeswax, Caprylyl Glycol, Glyceryl Stearate, Cetearyl Alcohol, Sodium Stearoyl Lactylate, Xanthan Gum, Mauritia Flexuosa Fruit Oil, Fragrance, Disodium EDTA.

Disodium EDTA--One or more animal studies show brain and nervous system effects at low doses
One or more animal studies show broad systemic effects at low doses
Known to cause cancer.
http://www.cosmeticsdatabase.com/ingredient/702146/DISODIUM_EDTA/

Det ingredienser er fra thebodyshop.dk.
Er det den shop du mener er parabenerfrit?

Du skal pas på med disse mærker det bruger syntetisk ingredienser i deres produkter, da alle syntetisk ingredienser det har varet testet (hvis det har varet testet overhovedet!) er testet på dyr.

Meeen... det er nogen få mærke det ikke tester på dyr men mennesker istedet.

Hvis du vil vide mere om hudpleje produkter og ingredienserne i dem følg mig på http://philliphobbsblog.blogspot.com/
PhillipHobbs
Dato: 1/7 2010 20:32

unskyld, problemer med net, næste treduble posteret
Justine
Forum-indlæg: 665
Dato: 2/7 2010 07:57

Det er så frustrerende at det skal være så svært!
PhillipHobbs
Dato: 2/7 2010 08:06

Det er ikke så svært :-) Men skal bare spørg i det ret steder/folk.
Har en god dag
ILikeBirds
Forum-indlæg: 68
Opskrifter: 3
Område: Sønderjylland
Dato: 2/7 2010 09:55

Skrevet af Carrot i forumet Rimmel !

Forbud mod test af kosmetik på dyr i Danmark.
Folketinget har nu sikret, at EU’s kosmetikdirektiv fra 2003 bliver implementeret i dansk lov. Direktivet forbyder import, produktion og markedsføring af kosmetiske produkter der er testet på dyr. Derfor skal testmetoder, der bruger levende dyr i kosmetikforsøg udfases og dette skal for de flestes vedkommende ske senest i 2009 og for alle metoders vedkommende senest i 2013. Herefter vil det således være både forbudt at teste kosmetiske produkter på dyr og markedsføre produkter, der har været testet på dyr i hele EU.
Lovændringen trådte i kraft den 1. juli 2004. (vedtaget den 20. april 2004)

Dette er fra: http://www.forsoegsdyrenes-vaern.dk/

Så det behøver vi snart ikke bekymre os om!
putte6
Forum-indlæg: 4
Område: Midtjylland
Dato: 2/7 2010 11:43

Lige en tilføjelse til tråden:-)

De bedste skønhedsprodukter kan man selv lave med enkelte midler:-)
Kaffegrums kan bruges som bodyscrub, agurk skiver mod "puffy" øjne, cremefraiche med advocado som fugtighedsmaske osv.
Jeg ved også at der findes bøger og opskrifter på nettet der oven i købet viser hvordan man kan lave egne cremer og lotioner, så det er bare om at komme igang:-)

ps. mange af opskrifterne smager til og med rigtig godt:-P
Milton
Forum-indlæg: 22
Dato: 3/7 2010 09:52

Nu Skins produkter bygger på værdier All of the good - None of the bad, og er i særdeleshed The difference demenstraded!

Du læse mere om produkterne i vores Online katalog her: http://www.nuskin.com/global/library/pdf/catalog/EMEA/DK/index.html

Handle og se priser i webshoppen: http://sma.nsedreams.com *
*Få op til 30% rabat ved at oprette dig som fordelskunde!

Vedr. test på dyr støtter og tilslutter Nu Skin sig etisk og human behandling af dyr samt beskyttelse af menneskers sundhed og sikkerhed. På grund af vores indsats på dette område er Nu Skin® på PETAs (People for the Ethical Treatment of Animals) liste “Virksomheder der ikke tester”. http://www.caringconsumer.com/pdfs/companiesDontTest.doc

Kontakt mig endelig, hvis du vil høre mere, og kunne tænke dig at prøve nogle af produkterne først...

Tlf. 2588 3554
mail. stevenm.andersen@gmail.com

Sider: 1 2 > >>