Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

dyretestet?

 

Produkter

Sider: << < 1 2 3 4 > >>
Maria-diætist
Forum-indlæg: 329
Opskrifter: 10
Område: KBH
Dato: 19/7 2008 10:06

Ej ik Loreal Jeg er dybt afhængig af min loreal mascara, hmf. nu skal jeg ud og invistere i en ny, men så må jeg prøve nogle andre mærker. Jeg plejer ellers kun at købe mineral make up og clinique produkter, men cliniques mascara er ikke god, øv. Nogle der kender nogle gode ikke-dyre-testede mascara, som helst ikke koster en bondegård?


Jeg synes ikke Laveras eller dr. Hausckas mascara var gode, men det er også et stykke tid siden, jeg har afprøvet dem. Men den her har jeg været rigtig glad for!

http://store.nexternal.com/shared/StoreFront/default.asp?CS=vegane&StoreType=BtoC&Count1=558117091&Count2=475257515&CategoryID=68&Target=products.asp
lullu
Forum-indlæg: 1010
Område: KBH
Dato: 19/7 2008 11:08

Er du aldrig blevet taget i tolden? Jeg ville gerne købe noget fra dem, men med told, moms og det ekstra gebyr post danmark lægger på hvis man bliver taget, så synes jeg det bliver lidt dyrt.....
natalielisbeth
Forum-indlæg: 1
Område: Århus
Dato: 21/1 2009 08:49

Hejsa.
Kunne i kloge tøser ikke lave en liste til os, om hvilke produkter der er testet på dyr og hvilke der ikke er.
- de der engelske sider er ikke så gode til;)
pleace, meget hurtigt, vi skal bruge det i morgen.


kærlig hilsen Natalie&Lisbeth.
Spætte
Forum-indlæg: 240
Opskrifter: 6
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/1 2009 09:53

http://search.caringconsumer.com/search_list_icons.aspx?Donottest=8&Product=0&Dotest=-1

Overstående tester ikke.

Disse tester:
http://search.caringconsumer.com/search_list_icons.aspx?Donottest=-1&Product=0&Dotest=8

Det vil tage mange timer at skrive det hele ind. Peta har lavet listerne.
halcyon
Forum-indlæg: 98
Område: KBH
Dato: 21/1 2009 13:22

Man kunne også, som jeg, bare lade være med at bruge andet end vand og mandelolie :D Så undgår man også at udsætte sin hud for al den kemi & what not :)
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/1 2009 15:17

Enid... Præcis vi bruger det samme...

Eller jeg bruger osse shampoo, har du selvrensende hår?
Har du nogle tricks og evt tidshorizont til hvornår det ikke ser fedtet ud mere?
Jeg forsøger tit, men en gang om ugen overgiver jeg det megafedtede hår til shampoo:(
halcyon
Forum-indlæg: 98
Område: KBH
Dato: 21/1 2009 18:23

Kære Polly :D

Fedt at du heller ikke bruger andet end vand og olie til din hud :)

Jeg ville ønske jeg havde fuldstændig selvrensende hår, men jeg må indrømme at jeg stadig et par gange om måneden bliver nødt til at vaske det simpelthen fordi det bliver for fedtet, og fordi jeg omgås for mange mennesker til at jeg kan gøre det fuldt ud selvrensende. Men jeg regner med at jeg i løbet af næste måned blot vil bruge bandana eller hat når jeg færdes på mit arbejde og på mit studie. Jeg er nemlig overbevist om at det kan lade sig gøre, hvis jeg bare giver det nok tid. Jeg håber det lykkes. Tror simpelthen bare det handler om at give det tid nok. Min kæreste har fuldstændig selvrensende hår, og gør det kun vådt ind imellem. Han bruger heller ikke sæbe til kroppen, og både hans hår og hud virker sund og ser pæn ud. Dyr bruger jo heller ikke shampoo/sæbe ;)

Så mit råd er, brug hat/bandana, når du er ude blandt folk i den "kritiske" periode, og giv det bare den tid det skal have. Om ikke andet, så kan man altid komme til at nøjes med at skulle vaske det sjældnere. Ved ikke om jeg har tålmodighed nok lige for tiden til at vente så længe på at det bliver selvrensende, men vil gøre et forsøg :)

Jeg har snakket med en fyr, der har selvrensende hår, som fortalte mig, at han måtte gennemgå en periode på over to måneder med ufatteligt fedtet hår, hvorefter det så småt begyndte at ligne sig selv igen. Og hans hår var virkelig smukt!

Så jeg tror skam på at det er muligt :) Håber det lykkes for os. Det kunne jo være skønt ikke at være afhængig af de produkter, ikke?
-Mette-
Forum-indlæg: 390
Område: KBH
Dato: 21/1 2009 20:14

Polly og Enid:

Bruger i ikke sæbe på kroppen overhovedet. Heller ikke til håndvask?

halcyon
Forum-indlæg: 98
Område: KBH
Dato: 21/1 2009 20:33

Jo, men kun til hænderne, og med så ren en sæbe som muligt! :) Ingen andre steder på kroppen. Ansigtet renser jeg med mandelolie. Min hud er hverken tør eller fedtet.
Tamaswini
Forum-indlæg: 1675
Opskrifter: 8
Område: KBH
Dato: 21/1 2009 20:33 | Indlæg redigeret den: 21/1 2009 20:34

Jeg prøver at gøre mit hår selvrensende.. måske fordi jeg er for doven til at gå i bad tit, hehe, men det kunne være dejligt hvis der gik lidt mere end 4 dage inden mit hår ligner noget der har været i en friture, men de 4 dage er allerede et fremskridt.

Jeg bruger næsten de samme produkter som Enid og Polly, bortset fra at jeg også bruge en håndcrem fra lavera (nej jeg bruger den ikke tit, så det er ikke fordi at mine hænder er blevet afhængige af det, men hvis det ikke gør det om vinteren sprækker min hud, og føles som noget groft sandpapir, og bløder), så bruger jeg også shampoo + showergel + håndsæbe, og læbepomade (jeg slår den næste der fortæller mig at det er unødvendigt ;) bruger det en gang om dagen, ihvertfald om vinteren, ellers sprækker mine læber og bløder = ikke behageligt) ... den eneste af de produkter jeg har planlagt at holde op med er shampoo.. det eneste kemi produkt jeg bruger er min deodorant, og den giver mig også rigeligt dårlig samvittighed, fordi jeg ikke har fundet en vegansk kemifri ikke-dyretestet en der virker.. og jeg har prøvet alle mulige krystal nogle osv.. :@

Jeg bruger ikke makeup mere, for jeg hader at have det på, at skulle tænke over hvordan det sidder, at jeg ikke kan gå i regn og blæst, og at rense det af er irriterende.. så sparer jeg penge ved at lade være, og så er det egentligt en underlig skik at bruge det, alle ved jo godt at du ikke har så store øjne, eller røde læber, eller perfekt hud, men vi gør det alligevel.. jeg vil heller ligne en med trætte øjne, slappe øjenlåg, grim hud, minimale øjenvipper osv. så. ;) Så har jeg det dårligt med at proppe min krop med alle mulige nasty kemikalier..
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/1 2009 20:57 | Indlæg redigeret den: 21/1 2009 23:27

MetteMi.... Joh jeg får sæbe på fingrene indimellem... Når jeg feks har skiftet en lorteble og så bruger jeg så opvaskemiddel..

Men faktisk har jeg tit totalt indtørrede hænder, så de revner, samt at min hovedbund kløer.
Den slags skavanker har jeg ikke andre steder på kroppen.

Enid... Hehe Jah jeg har faktisk også brugt tørklæde og kasket som løsning mod det... Men har ikke været viljefast nok endnu..
Men burde nok få det fikset mens jeg stadig har barsel og ikke såå meeget ude blandt folk..

Nogle dyr ruller sig faktisk i andre døde dyr, det er vel nærmest det samme man gør, når man \"vasker\" hænder i alm sæbe?

Jeg synes det kunne være interessant at teste hvor mange bakterier man har når man vasker hænder i m/u sæbe...
Maria-diætist
Forum-indlæg: 329
Opskrifter: 10
Område: KBH
Dato: 21/1 2009 21:03

Jeg synes det kunne være interessant at teste hvor mange bakterier man har når man vasker hænder i m/u sæbe

Det forsøg har jeg faktisk prøvet på mit studie, da vi havde om hygiejne. Og jeg er ked af at sige, at der meget ringe forskel var. Bakterierne dræbes jo ikke af sæbe, man kan højst skrubbe dem væk. Jeg bruger opvaskemiddel, hvis jeg vil vaske hænderne ordentligt. Det dræber dem. Og hvis jeg er ude har jeg sådan en lille spray med sprit, hvis jeg skulle får brug for at desinficere mine hænder.
Bibbi
Forum-indlæg: 879
Opskrifter: 8
Område: Østjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/1 2009 21:18

Kunne man ikke bare nøjes med at rense hænderne i "alkogel"? Det er nemt, effektivt og udtørrer ikke huden.
halcyon
Forum-indlæg: 98
Område: KBH
Dato: 21/1 2009 22:55

Hej Bibbi! Tusind tak for rådet! :D
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/1 2009 23:42 | Indlæg redigeret den: 21/1 2009 23:44

Maria... Dejligt du lige kan understøtte min lommeteori om at forskellen på at bruge sæbe eller ej, ikke er væsentlig.

Jeg har før i tiden brugt spritgel, da jeg arbejdede med mad.. Og havde overvejet at bruge det igen.

Jeg troede egentlig mine fingre er RET rene efter en omgang vask med opvaskemiddel, har mest brugt det fordi det var i køkkenet, da vores vandhaner på badeværelset hver især er MEGAvarmt eller ISkoldt efter 3 sekunder...

Det er da egentlig lidt underligt at man ikke putter noget antibakterielt i feks flydende håndsæbe...
Sally
Forum-indlæg: 341
Opskrifter: 3
Område: Sjælland
Dato: 22/1 2009 19:40

Jeg ved at Garnier tester på dyr, jeg har sindssyg mange produkter derfra som jeg så langsomt er ved at udskifte. Jeg vil dog aldrig droppe sæbe fuldstændig, men jeg vasker kun hår hver 3. dag (strækker den hvis jeg først skal noget dagen efter/eller lign) Jeg er dybt afhængig af sæbe det vil jeg gerne indrømme men jeg leder efter alternativer - dog ikke ingen-sæbe at all.
Lucia
Forum-indlæg: 10
Område: KBH
Dato: 24/1 2009 21:18

Hvorfor vil I ikke bruge sæbe?
Lucia
Forum-indlæg: 10
Område: KBH
Dato: 27/1 2009 20:42

Ok prøver igen,
:)
en veganer, vegetar bruger altså ikke sæbe? er al sæbe testet på dyr?
hvad er selvrensende hår?
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 27/1 2009 22:05 | Indlæg redigeret den: 27/1 2009 22:06

Lucia.... En del sæbe indeholder glycerin der er lavet på animalsk fedt, hvorfor det velsagtens er som at rulle sig i døde dyr at vaske fingre med det :( En god grund til at lade være medmindre man køber noget uden naturligvis...

Når det er sagt har sæbe en MEGET udtørrende virkning på din hud fordi den fjerner al fedtet, hvorfor så mange mennesker skal bruge creme for at opretholde fedtbalancen for ikke at revne og flække...

Selvrensende hår er når man ikke vasker det i et godt stykke tid og opnår en naturlig balance, så det renser sig selv og derfor til manges overraskelse hverken er fedtet eller lugter, det ser helt fint og sundt ud...
lullu
Forum-indlæg: 1010
Område: KBH
Dato: 27/1 2009 22:07

Jo jo, selvfølgelig kan man bruge sæbe når man er vegetar eller veganer :)

Jeg køber noget fra Urtekram; der er ikke rester af døde dyr i, og så tester de heller ikke deres produkter på dyr.
Sider: << < 1 2 3 4 > >>