Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

dyretestet?

Produkter

Sider: << < 1 2 3 4 > >>
Spætte
Forum-indlæg: 240
Opskrifter: 6
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 27/1 2009 23:10

Altså jeg er også ganske glad for mine sæber ;) Jeg prøver altid at købe dyre- og miljøvenlige.
Lucia
Forum-indlæg: 10
Dato: 28/1 2009 11:17

tak for svar :)
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 28/1 2009 22:25

Hm, kiggede lige på det Minirisk sæbe jeg har, og der er faktisk glyserin i, har egentlig ikke tænkt på det kunne komme fra dyr. :-/ Nogen der ved om glyserinen i Minirisk er fra dyr? Eller det er alt glyserin måske?

Måske jeg også skulle gå over til Urtekram sæben..

Godt man ikke bruger makeup, haha. ;)

Hvad med deo, forresten? Nogen der har noget at anbefale, ikke-dyretestet og uden døde dyr i? Ved ikke om der er dyr i nogen af dem. Jeg bruger altid de uparfumerede.
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 28/1 2009 23:05

På feks urtekrams produkter står der hvis det er vegetabilsk glycerin.
Og Lavera (fra helsekost) har et vegan symbol på deres veganske produkter...

Er der iøvrigt nogen der ved om urtekram tester på dyr?
Det er nemlig ikke alle deres produkter der er mærket med kaninen...
TheLioness
Forum-indlæg: 2
Dato: 1/2 2009 12:35

Hej :D
Nu har jeg kigget lidt rundt på forummer om gode hudprodukter her på siden, og har indtil videre ikke fundet nogen, som nævner \'Raw Gaia\', så det ville jeg da lige gøre..
Jeg fandt dem da jeg var på Helse-messe i Forum sidste år, og det lyder til, at ingen af deres produkter er testet på dyr + det er biodynamisk, og på deres hjemmeside kan man se, præcis hvad der er i alle produkterne. Virkelig rart faktisk at kunne forstå indholdsfortegnelsen!
Her er lige et link til deres officielle hjemmeside:
http://www.rawgaia.com/organic-skin-care/moisturisers-creams/for-her-daughters-living-moisturiser.asp
Og her er et link til en side i Danmark, hvor man kan bestille det hjem:
http://kvindelivorganic.dk/group.asp?group=74

TheLioness
Forum-indlæg: 2
Dato: 1/2 2009 12:57

Hov. Var lige inde på http://kvindelivorganic.dk/group.asp?group=74 og fandt ud af, at siden lukker idag! Æv, det var ellers en rigtig god side. Men fandt heldigvis en anden dansk hjemmeside, hvor man kan købe Raw Gaia-produkterne:
http://butikgozo.dk/group.asp?group=60
;)
-Mette-
Forum-indlæg: 390
Dato: 1/2 2009 15:22

Ulrik: Jeg er meget glad for min krystal deo der hedder Do2. Den er fra helsekosten. Den er billig og holder vildt længe. Du fylder bare vand fra hanen i. Nemt og sundt for kroppen.
-Mette-
Forum-indlæg: 390
Dato: 1/2 2009 15:32

Forresten.....

Er der nogen der har erfaringer med Rhassoul (sæbejord) som kan bruges til hårvask, håndvask og som rense-maske.
Det siges at det ikke affedter hud og hår, men renser og nærer.
Måske kunne det være mellemvejen mellem alm. shampoo og selvrensende hår.

Jeg har set det i helesekost og på nettet: http://butikgozo.dk/product.asp?product=117
Rune
Forum-indlæg: 6
Dato: 1/2 2009 18:09

Hey :)

Ang. det med ikke at bruge sæbe på kroppen - hvad gør man så i forhold til menneskets naturlige kropsduft som ikke just er velanset blandt masserne? ;)
Bibbi
Forum-indlæg: 879
Opskrifter: 8
Område: Østjylland
Dato: 1/2 2009 18:34

Rune - Velkommen til :D
Du kan smøre dig ind i olie tilsat duft, efter badet. Der findes desuden "krystal-deodorant", den er dog duft-fri, men forebygger evt. sved-lugt. Du kan også tilsætte lidt duft-olie til dit vaskemiddel, hvis det er parfumefrit ;)

Rune
Forum-indlæg: 6
Dato: 1/2 2009 18:54

Tak Bibbi :D
- og tak for de gode råd. Det skal helt sikkert prøves.
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 1/2 2009 19:23

Jeg brugte engang mandelolie med lidt vanilieolie... så dufter man skønt af sødt bagværk :D
Tidsel
Forum-indlæg: 868
Opskrifter: 1
Dato: 1/2 2009 19:36

Rune - det er min erfaring, at hvis man spiser temmelig sundt og drikker nok vand, så kommer man sjældent til at lugte dårligt. Jeg bruger godt nok selv en mild badesæbe efter træning og en parfumefri deo.. det har jeg det bedst med.
I øvrigt kan noget syntetisk tøj ofte komme til at lugte (i forhold til bomuld), når det kommer i kontakt med huden..
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Dato: 14/2 2009 01:20

Youngblood Mineral Cosmetics
Kender i mærket?
Det er ikke testet på dyr !
mettepet
Forum-indlæg: 1
Dato: 26/5 2010 10:44

Hej

Spændende læsning!! og det er første gang jeg er på denne side..

..skal lige siges at jeg ikke er vegetar... endnu... men bæredygtig udvikling, sådan for alvor... ligger mig ret meget på sinde..

Derfor har jeg lavet et website for grøn livsstil også dyrevelfærd _ Økoliv.nu - som jeg håber, at I vil finde interessant og har lyst til at kommentere på artikler mv.

Det er bare så vigtigt at få de gode synspunkter formidlet.

Tak og måske skrives vi ved
Grønne hilsener
Mette / Økoliv.nu
Lux
Forum-indlæg: 247
Opskrifter: 1
Dato: 26/5 2010 13:15

Bodyshop er da gode! Hvorfor skal de boycottes, bare fordi de er ejet loreal?

De tester jo ikke på dyr. Jeg har desuden skrevet til dem, for at høre om deres glycerin er vegetabilsk og det er den :-) De eneste produkter de frarådede mig som veganer at bruge, var de ting der indeholdt honning, ellers er alt andet veganervenligt.
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Opskrifter: 2
Område: Sønderjylland
Dato: 26/5 2010 13:42

Det svenske Make Up Store som popper op i Danmark tester ikke på dyr. jeg har kontaktet dem og spurgt. Jeg ved ikke om alle deres produkter er veganske, men der er ingrediens liste på. En af deres ekspedienter i Kolding (uddannet make-up artist) svarede, da jeg spurgte til det: "Nej, vi bruger ikke dyr. Hvorfor skulle vi det, når det hele kan fås i naturen?". Hun sagde iøvrigt også at penslerne er lavet af dyrehår, men ikke dyr der blev dræbt for at få deres hår. Til veganere og allergikere har de dog også syntetiske børster.
PhillipHobbs
Forum-indlæg: 96
Dato: 24/6 2010 19:46

Pas på med The Body Shop...
http://www.cosmeticsdatabase.com/product/92666/The_Body_Shop_Aloe_Gentle_Shower_Cream/

Deres produkter er fuldt med farligt kemikalier
Fitty
Forum-indlæg: 58
Område: Fyn
Dato: 5/9 2010 06:18

Hvad med et produkt som Matas Natur? Jeg kan ikke finde den på nogle af listerne,
men bruger den serie i god tiltro til at det er godt for miljøet -og dyrerne.

Nogen der ved mere om det?...

PhillipHobbs
Forum-indlæg: 96
Dato: 6/9 2010 04:40

@Fitty

Send me the name of a particular product and I will research the ingredients for you :-)

regards Phillip Hobbs
Hvis du vil vide mere om hudpleje produkter og ingredienserne i dem følg mig på http://blog.naturligeprodukter.dk/
Sider: << < 1 2 3 4 > >>